Arabische veulentjes verwacht in 2022

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
juuljb

Berichten: 753
Geregistreerd: 30-05-17
Woonplaats: Kaapstad, Zuid-Afrika

Re: Arabische veulentjes verwacht in 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 13:13

rakizah ziet er goed uit, en ze wordt al lekker rond! ik ben heel benieuwd naar je nieuwe merrie, gefeliciteerd met de aankoop!

Al_Zawraa

Berichten: 2352
Geregistreerd: 20-03-06
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-22 22:46

Dido2316 schreef:
Wauw, wat een prachtige dame!

Leuk dat je fokplannen wat meer vorm beginnen te krijgen, ik ben heel benieuwd of je nu na alle knappe heren eindelijk eens een merrie krijgt :j


Ja, dat zou wel heel leuk zijn! Maar ik ga maar nergens vanuit, alleen mannen hier :')

LyonaHorse schreef:
Oh wat is ze toch mooi! En ik ben erg benieuwd naar je nieuwe merrie! Heb je foto's? :D


Nee, helaas geen foto's. Ja, één hele oude, slechte foto, dus die ga ik niet delen ;) Verder heb ik alleen video's. Dus foto's zullen volgen zodra ze hier is. Nu maar hopen dat dat een beetje snel is. Het transportbedrijf schijnt nog nooit meegemaakt te hebben dat het zo lang duurde om een vlucht te krijgen..

Al_Zawraa

Berichten: 2352
Geregistreerd: 20-03-06
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-22 10:42

Ik kan natuurlijk wel even een screenshot vanuit de video's delen. Alleen dat is wel hele slechte kwaliteit natuurlijk. Betere foto's volgen als ze straks hier is.

Afbeelding

Lyona

Berichten: 2012
Geregistreerd: 10-10-21
Woonplaats: Zweden

Re: Arabische veulentjes verwacht in 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 11:43

Wat een schoonheid!

Al_Zawraa

Berichten: 2352
Geregistreerd: 20-03-06
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-22 22:07

Tot mijn schrik kwam ik er eergister achter dat Rakizah vandaag al op 300 dagen zit :oo
Door alle drukte en stress over andere zaken dit jaar zo weinig bij de dracht stil gestaan.

Maar hier even een paar foto's van haar, op 300 dagen moet dat toch even.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En voor mijn nieuwe merrie, Mishrikah, was afgelopen weekend eindelijk een vlucht! *\o/*
We hebben haar dus vrijdag op zaterdag van het vliegveld gehaald. Ze heeft de reis goed doorstaan en is heel relaxt. Wel zit ze nog in een mega wintervacht, dus goede foto's volgen later, als ze er wat fotogenieker uit ziet :')
Ik heb maanden lopen grappen, omdat Rakizah nog alleen stond, wat grotendeels de schuld van de andere paarden is, dat de 2 Amerikaanse dames vast dezelfde taal zouden spreken, en vast wel vriendjes zouden zijn. Het grappige was, ze waren ook echt direct dikke vrienden _O-
Wel heel blij voor Rakizah dat ze nu eindelijk een maatje heeft, al ging het vandaag toen Rakizah met deken om stond niet zo vlekkeloos, maar dat komt vast ook vanzelf.

Afbeelding

Ook ben ik er waarschijnlijk qua hengstenkeuzes eindelijk uit voor dit jaar, maar dat ga ik pas delen als alles officieel is O:)

Al_Zawraa

Berichten: 2352
Geregistreerd: 20-03-06
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-22 22:14

Vandaag alweer 310 dagen, dus maar weer even wat foto's. Het begint dichterbij te komen! Ben zo benieuwd naar haar veulentje!

Afbeelding

Afbeelding

Zelfs met deken op is haar buikje nu duidelijk te zien. Hopelijk wordt het snel beter weer, zodat de deken af kan.
Afbeelding

Uier begint ook te vullen.
Afbeelding

PineApple

Berichten: 3405
Geregistreerd: 25-03-05

Re: Arabische veulentjes verwacht in 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 23:21

Oh ik kom nog op tijd volgen! Wat een prachtige dame. En je nieuwe merrie mag er zeker ook zijn!

Fijn dat ze het zo goed kunnen vinden

nardxash

Berichten: 4005
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Re: Arabische veulentjes verwacht in 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 09:09

Ik kom nog op het laatste moment mee volgen
Mooie dames heb je

Al_Zawraa

Berichten: 2352
Geregistreerd: 20-03-06
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-22 22:26

Rakizah begint het zwaar te krijgen. Gisteravond vond ik haar al niet helemaal zichzelf, haar eten at ze niet helemaal op, maar dat kan ook iets te maken hebben met dat ze gisteren voor het eerst 2 uurtjes op het gras gestaan hebben. Vanochtend had ze ook dikke achterbenen.
Uier is de laatste dagen juist helemaal weg, terwijl ze een week geleden best wel aardig bezig was met haar uier al.

Ze is van voren ook wel aardig rond, van de zijkant valt het nog steeds erg mee. Ze is wel helemaal blij met haar nieuwe vriendinnetje <3

Worden jullie ook zo blij van dit voorjaarsweer? {:} Al staat er hier nog wel een naar koud windje, maar goed dat zijn we gewend. Vandaag ook Rakizah haar nieuwe vriendinnetje eens knap op de foto gezet, daar was het nu eindelijk eens weer voor :) Maar daar zal ik dit topic niet mee vol spammen, daar is het niet voor :o

Afbeelding

Afbeelding

Lyona

Berichten: 2012
Geregistreerd: 10-10-21
Woonplaats: Zweden

Re: Arabische veulentjes verwacht in 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 08:36

Wat zijn ze knap allebei! <3

Al_Zawraa

Berichten: 2352
Geregistreerd: 20-03-06
Woonplaats: Texel

Re: Arabische veulentjes verwacht in 2022

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-22 22:05

Rakizah zit morgen op 320 dagen. Uier had vandaag weer een sprong gemaakt, vanochtend was het een fractie meer dan vorige week, voordat hij weer helemaal leeg was een aantal dagen.
Ze is het echt vreselijk zat, veulen was vandaag ook heel druk, arme merrie.. Hoop dat ze niet heel lang gaat dragen, vind het zo sneu :(:)

Afbeelding

Uier vanochtend, 319 dagen. Lijkt meer als dat het is volgens mij, maar ben allang blij dat ze in 1x weer flink aan het vullen is.
Afbeelding

Al_Zawraa

Berichten: 2352
Geregistreerd: 20-03-06
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-22 09:04

Weinig reacties, maar voor mijn eigen naslagwerk blijf ik toch plaatsen :+ Vind ik voor het jaar erna ook altijd handig om terug te kijken.

Rakizah vandaag op dag 322, en ze begint flinke stappen te maken.
Vanochtend hadden we hars! Maar uier is nog lang niet vol, dus ik verwacht het nog niet direct. Maar goed, je weet nooit hoe snel ze vooruitgang boeken. Als ik zie welke stappen ze de laatste 3 dagen maakt, dan schiet ze lekker op.

Afbeelding

Uier nog lang niet vol.
Afbeelding

MirandaMalik

Berichten: 9884
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: Arabische veulentjes verwacht in 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 10:21

Ik was wat minder online maar volg wel hoor!
Ik vind het ook leuk om later terug te hebben kunnen kijken van Malik, die inmiddels alweer 6 is. *D

Die uiers, sommige schieten het laatste moment vol, blijft altijd afwachten.. :=
Wel leuk hoor, kom maar op met het veulentje! :))

Zapje
Berichten: 706
Geregistreerd: 11-12-15

Re: Arabische veulentjes verwacht in 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 10:36

ik volg ook mee :j

Muga

Berichten: 2068
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 11:29

Al_Zawraa schreef:
Rakizah zit morgen op 320 dagen. Uier had vandaag weer een sprong gemaakt, vanochtend was het een fractie meer dan vorige week, voordat hij weer helemaal leeg was een aantal dagen.
Ze is het echt vreselijk zat, veulen was vandaag ook heel druk, arme merrie.. Hoop dat ze niet heel lang gaat dragen, vind het zo sneu :(:)

[ [url=m/dj0YE9.jpg]Afbeelding[/url] ]

Uier vanochtend, 319 dagen. Lijkt meer als dat het is volgens mij, maar ben allang blij dat ze in 1x weer flink aan het vullen is.
[ [url=m/ZFEBel.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat heb je een geweldige paarden, ik ga volgen en duimen voor een mooi veulen!

Ik moest wel lachen om de gezichtsuitdrukkingen op deze foto. De 1 heel blij en energiek, de ander volledig uitgeblust... Arme merrie.

Orange

Berichten: 1404
Geregistreerd: 02-10-04
Woonplaats: Texel

Re: Arabische veulentjes verwacht in 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 12:08

Knappe dames, heel benieuwd naar de veulens

peaches

Berichten: 1704
Geregistreerd: 04-12-05

Re: Arabische veulentjes verwacht in 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 13:01

Hier ook een stille volger!

Lyona

Berichten: 2012
Geregistreerd: 10-10-21
Woonplaats: Zweden

Re: Arabische veulentjes verwacht in 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 14:58

Ik volg ook nog mee, maar voornamelijk in stilte :o

maroes

Berichten: 4493
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 15:09

Ik volg ook mee. Leuk! Ik duim voor een voorspoedige bevalling en een mooi veulen.

Al_Zawraa

Berichten: 2352
Geregistreerd: 20-03-06
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-22 22:00

Oh wat leuk, toch heel wat meelezers :D

Even snel een update. Ik ga nu even mijn bed in, heb een vriend die tot laat wakker blijft, dus die houd haar tot wat later in de gaten, dan heb ik iig een aantal uur slaap gehad.

We hebben nog steeds hars, ze heeft een heel klein uier voor mijn gevoel, maar spenen zijn wel vol en staan naar buiten. Haar benen zitten ook onder de melk, maar de melk is nog niet wit genoeg.
Ik ga niet uit van vannacht, maar met de snelle vorderingen die ze maakt weet je het maar nooit. Dus ik hou haar toch maar in de gaten. DA komt morgenochtend Aleeyah dicht zetten, dus dat vind ik wel een mooie tijd om te bevallen haha.

Harsjes toen ik vanavond aan kwam.
Afbeelding

Vieze benen.
Afbeelding

Uier voor ik wegging, met kleine drupjes melk.
Afbeelding

__Suzanne__

Berichten: 4296
Geregistreerd: 23-10-04
Woonplaats: Woudenberg

Re: Arabische veulentjes verwacht in 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 22:19

Spannend! Ik volg gauw nog ff mee!

Dido2316

Berichten: 1998
Geregistreerd: 10-01-15
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 22:19

Nog een stille volger hier!

Succes vannacht en morgen!

Marigold

Berichten: 12582
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Re: Arabische veulentjes verwacht in 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 22:38

Ik volg ook mee hoor! Super leuk al die veulentjes op bokt.
Blijft een bijzonder ras, de volbloed arabier.
Vast een mooi zwart geboren heel edel veulentje, ben benieuwd!
Succes met waken!

Arianaaaa
Berichten: 536
Geregistreerd: 04-01-14
Woonplaats: In a galaxy far, far away

Re: Arabische veulentjes verwacht in 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 22:42

Knappe merries zeg! Ik volg ook (in stilte) mee

Ingrid_ms
Berichten: 211
Geregistreerd: 31-08-19
Woonplaats: Haren

Re: Arabische veulentjes verwacht in 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 06:19

Wat een knappe merries heb je Ik ben een stille volger en een Arabieren liefhebber!