Wat verwachten jullie voor veulen?
Merrie, vos, appaloosa 29%  29%  [ 41 ]
Merrie, bruin , appaloosa 26%  26%  [ 37 ]
Merrie, vos, effen 7%  7%  [ 10 ]
Merrie, bruin, effen 7%  7%  [ 11 ]
Hengst, vos, appaloosa 11%  11%  [ 16 ]
Hengst, bruin , appaloosa 10%  10%  [ 15 ]
Hengst , vos effen 2%  2%  [ 3 ]
Hengst , bruin effen 5%  5%  [ 7 ]
Totaal aantal stemmen : 140

Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 14 van de 16 [ 376 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Elk moment veulen verwacht van Peru's Argument

 
Profiel   

Gefeliciteerd met het prachtige veulentje!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-21 21:34 



 
Profiel   

Dat
Citaat
gedrag van die merrie is volkomen normaal. Wordt vanzelf beter. En die hele jonkies is sowieso beter om ‘s nachts binnen te zetten



Tot welke leeftijd doe jij je ze snachts op stal?

En wat met zo'n hele dag regen als morgen??
Ze gaan niet zelf weer naar binnen nog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-21 21:39 



 
Profiel   

Ik zou het gewoon even aanvoelen, zeker als de grond koud en nat is even een uurtje naar buiten en dan weer naar binnen. Veulens liggen veel en zeker in het begin kunnen ze zichzelf nog niet goed op temperatuur houden. Maar als het droog is gewoon lekker even naar buiten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-21 06:15 



 
Profiel   

Symke schreef
Dat
Citaat
gedrag van die merrie is volkomen normaal. Wordt vanzelf beter. En die hele jonkies is sowieso beter om ‘s nachts binnen te zetten



Tot welke leeftijd doe jij je ze snachts op stal?

En wat met zo'n hele dag regen als morgen??
Ze gaan niet zelf weer naar binnen nog

Jonge veulentjes laat ik niet lang in regen anders worden ze ziek. In principe gaan mijn veulens altijd 's nachts op stal. Dan kun je ze ook veel beter monitoren op eetlust, wondjes etc. en ze worden er lekker mak van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-21 07:38 



 
Profiel   

Zeker de eerste 2 weken oid liever niet uren buiten in de regen. Het is nu niet super koud natuurlijk. Maar er is wel een flinke klap aan regen gevallen.
Ik zou het even goed in de gaten houden, ook afhankelijk van hoe nat het stuk is waar ze staan. Als dat kleddernat is en ze kan alleen in het water liggen, dan zodra ze gaat liggen naar binnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-21 08:27 



 
Profiel   

Leuke naam!

Ik snap moeders wel. Zou wel wat vertrouwen in mama hebben. Ze weten het vaak zelf beter.

Onze merrie stond altijd met andere merries en veulens, dus dan hebben ze ook steun aan elkaar. Toen afhankelijk van geboorte datum, eerst even op stal geweest of gewoon 24/7 buiten in de kudde.

Ze kan toch stal in en uit lopen? Dan zou ik het zo laten en zelf laten kiezen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-21 12:03 



 
Profiel   

Gefeliciteerd met Rosalie, want een onwijs knap veulen

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-21 18:08 



 
Profiel   

Gefeliciteerd met de knappe Rosalie. (Ik had het bijna goed ik had merrie vos effen gekozen. ) Wat is Rosalie mooi en schattig!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-21 00:35 



 
Profiel   

Gisteren was het heerlijk weer dus had ik Wendy en Rosalie toch om acht uur smorgens buiten gezeten.

Om uur of zes, ik was toen al thuis en had gecheckt maar ze waren nog heerlijk in weiland, toen zag ik op de camera dat ze naar binnen liepen!
Mooi dat zelf gelukt is.
Vervolgens zijn ze niet weer buiten geweest tot in uur of negen de deur dicht deed.

Aan de sporen in gras te zien is er flink gecrosst!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-21 05:51 



 
Profiel   

daydream schreef
Gefeliciteerd met de knappe Rosalie. (Ik had het bijna goed ik had merrie vos effen gekozen. ) Wat is Rosalie mooi en schattig!!


Bijna goed idd, superblij met merrie e, en met de vlekjes, ontdek er elke keer weer bij!

Dankjewel BOKTMANDYY!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-21 05:52 



 
Profiel   

Symke schreef
Gisteren was het heerlijk weer dus had ik Wendy en Rosalie toch om acht uur smorgens buiten gezeten.

Om uur of zes, ik was toen al thuis en had gecheckt maar ze waren nog heerlijk in weiland, toen zag ik op de camera dat ze naar binnen liepen!
Mooi dat zelf gelukt is.
Vervolgens zijn ze niet weer buiten geweest tot in uur of negen de deur dicht deed.

Aan de sporen in gras te zien is er flink gecrosst!


Als ze eenmaal doorhebben hoe het werkt komt het altijd goed! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-21 06:15 



 
Profiel   

Zonet de merrie beetje naar buiten gelokt met de emmer voer. Stap v stap. Toen stond ze volledig op pleintje ervoor te eten maar veulen bleef in de stal, durft niet de stap naar buiten te nemen. Dus dan merrie ook weer binnen rennen.....
Rosalie is banger dan ik gedacht had. Ben er vanaf begin bij , is niks akeligs gebeurd. Ze komt wel snuffelen aan mij als ik er tijdje sta maar is best bang of verlegen.
Helpt vast ook niet dat de merrie voortdurend om haar heen cirkelt om haar voor alles af te schermen......

Ik ga er maar gewoon meerdere keren heen per dag, merrie poetsen en lekkers geven, en dan hopen dat Rosalie er zo aan went

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-21 07:20 



 
Profiel   

Geef het veulen de eerste 2 a 3 weken geen aandacht maar richt je vooral op de moeder. En als het in de buurt komt rustig tegen praten. Het veulen leert door bij mama af te kijken.
Dat werkt hier super. Veulens zijn nu heel mens gericht. Kan natuurlijk ook per ras verschillen he.
Ik snap dat je het liefst al kroelend in de stal ligt maar geef het even tijd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-21 07:24 



 
Profiel   

Wederom niks geks aan. Je hebt wel van die broekzak veulens die meteen heel mensgericht zijn en willen knuffelen en je hebt van die kat uit de boom kijkers.
Je hebt net (ruim) 11 maand in een donker zwembad gelegen en ineens ben je in een wereld met enorm veel prikkels. Vaak als ze doorhebben dat jij iets fantastisch hebt als handen waarmee je lekker kunt kriebelen dan worden ze vlot minder verlegen. Kan best een week of 2 duren voor er echt een merkbaar verschil is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-21 07:27 



 
Profiel   

Bedankt voor tips en geruststelling!
Ergens weet ik het wel maar dan denk ik toch even van waarom en hoe ....

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-21 07:55 



 
Profiel   

Kan je het niet met z'n 2en doen?

Ons 1e veulen was iets te vroeg en toen stond moeders nog op stal en was uitloop nog niet klaar. Mijn man pakte de merrie, ik deed veulen halster om, hand achter zn kontje en achter mama aanlopen naar buiten. Nooit druk op het koppie, maar wel vanaf geboorte halster om gedaan als we naar buiten liepen vanaf dag van geboorte.

Maar ze leren alles van mama. Misschien heeft zij ook iets overgehouden aan het verlies vorig jaar. Geef het tijd, maar blijf wel met mama bezig. Hoe jij erin staat, heeft wel effect. Ook maar iets van ongeduld of onzekerheid en je brengt het over.

Mn nu drachtige merrie is ook iets beschermend en imo niet goed afgespeend. Daar ben ik nu al veel mee bezig, want ze is ook iets wantrouwig naar mensen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-21 10:26 



 
Profiel   

Even showen hoor!

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-08-21 05:40 



 
Profiel   

Wat een vriendelijk en lief hoofdje heeft ze. <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-08-21 06:55 



 
Profiel   

<3 <3 <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-08-21 12:19 



 
Profiel   

<3

Ik ben verliefd <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-08-21 12:24 



 
Profiel   

Ah, erg leuk koppie met super aftekening. Nu worden ze leuk als ze uitvouwen <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-08-21 12:25 



 
Profiel   

Ohh die is leuk! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-08-21 13:35 



 
Profiel   

Dankjewel allemaal!

Ja ze is echt leuk, ik ben verliefd

Ze begint kriebels ook te waarderen, wel nog liefst vanaf andere kant hek.
Dat is ook handig dan is de mama niet zo beschermend.....

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-08-21 17:22 



 
Profiel   

Ze is echt een plaatje. Die van mij begon tegen dat hij een jaar was met verkleuren. Steeds wat meer wit op de billen en romp en stipjes in het wit. Jammer genoeg ook zijn hoofd dus toen hij 5 was leek hij wel 25 qua kleur op zijn koppie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-08-21 18:01 



 
Profiel   

dblijham schreef
Ze is echt een plaatje. Die van mij begon tegen dat hij een jaar was met verkleuren. Steeds wat meer wit op de billen en romp en stipjes in het wit. Jammer genoeg ook zijn hoofd dus toen hij 5 was leek hij wel 25 qua kleur op zijn koppie.


Klinkt wel grappig over het hoofdje al gebeurt dat heel vaak dus gaan wij vast ook krijgen...
Jammer vind Rosalie haar hoofd aftekeningen zo mooi en dan zie je ze niet meer zo goed!

Die van jou dus wel stipjes? Hier alleen nog vlekken

Heb je een foto?
Zie zo graag appies!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-21 11:16 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 14 van de 16 [ 376 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen