Veulentjes in de maak 'AM Stables' 2022

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AM_Horses

Berichten: 2631
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-22 19:42

Dat was een dagje keuring <3 ik denk dat we onwijs trots mogen zijn op deze resultaten

Ons eigen merrie veulen 'Sisi the Empress AM' van White Dream GF uit onze Jazz merrie. Kreeg een mooie eerste premie. Ze was wat gespannen waardoor ze zich iets vasthield in beweging anders was ze zeker hoger geplaats

Afbeelding



Wild Dream van de Mariskahoeve van onze hengst White Dream GF uit een merrie van Verona's BO-GI kreeg een mooie eerste premie en werd uitgenodigd voor de kampioenskeuring. Hij deed er daar nog een schepje bovenop en wordt gewoon reserve kampioen *\o/*

Afbeelding
Afbeelding
Hier staat ook een filmpje van hemhttps://m.facebook.com/story.php?story_fbid=pfbid02iGTtjLZ2nhU4Mz3pV1DZF7KUB3wZtyaEFNL1XrVjwrUSD7aNcRDpr99cWsT2C83ml&id=100003804500529

White chocolate ook van onze hengst White Dream GF x du bois pony x fjord liep tussen alle 'kwpn' gefokte dressuur veulens. Hij krijgt ook een hele mooie eerste premie met mooi commentaar

Afbeelding

chanicha

Berichten: 12184
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 19:49

Wauww prachtige nakomelingen zeg en jij gefeliciteerd *\%/*

Elisa2

Berichten: 37506
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 09:06

Die laatste vind ik erg aansprekend, White Dream lijkt dus goed te fokken. Gefeliciteerd! (edit, ze zijn alle drie erg knap hoor)

Ik zag ook nog een mooie jonge Formidable, heel jeugdig maar echt super goed bewegen.

AM_Horses

Berichten: 2631
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-22 10:52

Elisa dankjewel!
Ik vond de cremello ook een verassing. Had verwacht dat hij groffer zou zijn. Nu heb ik hem niet zien lopen helaas. Maar dat hij een 1e premie heeft gekregen tussen alle dressuur gefokte veulens. Vindt ik echt knap, ik denk dat dit idd wel iets zegt over de vererving van White Dream. Hij lijkt ook echt maat te geven. Terwijl hik zelf rond de 1.65 zit. Ik ben echt super blij met zulke talentvolle veulens van onze hengst. Is natuurlijk altijd afwachten wat hij fokt.

O'seros, ik heb hem nog zien staan, helaas niet zien lopen. Vindt het echt een plaatje, maar zo jeugdig. Lijkt net een twee jarige :j nu vond ik hem ook groter tonen door zijn enorme benen eronder. Ik denk een hele beste, over een tijdje herken je die niet meer terug. Ik weet dat hij te koop is ;)

Elisa2

Berichten: 37506
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Veulentjes in de maak 'AM Stables' 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 11:15

Haha ja, niet voor mij...maar ik weet zeker dat iemand daar een super paard aan gaat krijgen als ze nu even door het jeugdige heen kijken. Ik dacht eerst ook, voor die is de keuring een jaar te vroeg..wat doet hij hier? Totdat hij begon te bewegen, denk wel het beste paard wat ik gezien heb qua beweging.

Ja dat is zeker afwachten hoe een hengst fokt, ik vind de cremello ook meer een paard type om te zien. Van die fjord zie je niks meer terug in ieder geval... mooie koppies en type hebben ze in ieder geval ook alle drie.

AM_Horses

Berichten: 2631
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-22 12:30

Als je iemand weet, hij staat best voor normaal geld te koop. Hij is voor mij echt te klein anders had het een mooi project geweest.
De vos die ze bij hadden, had ik zadelmak gemaakt, geen makkelijke. Dat is een halfbroer van de schimmel van de hengst Crosby. Die was ook zo klein

Ik dacht ook wat doe je met hem hier. Wacht even een jaartje, vindt het wel heel tof dat veel Formidable nakomelingen echt extra beweging hebben gekregen. Formidable was toch echt wat aparts. Had exterieur niet alles mee, maar dit zag je niet terug bij zijn nakomelingen. Ik mag mezelf heel gelukkig prijzen met de merries die ik van hem heb. Had heel graag een hengst van hem gehad. Hij heeft niet zo heel veel hengsten gegeven, en moet natuurlijk ook beetje uit een mooi lijntje.
Ik weet een hele ruige. Marcel van bruggen heeft hem een keer bekeken en aangeven dat ze hem nog hengst moeten laten en land op moeten gooien. Uit een keur merrie van democraat x statuur. Ik baal dan zo dat mijn portemonnee het niet toelaat om hem te kopen. Met een eigen accommodatie had het ook makkelijker geweest. Bij mij zou hij alle kansen kunnen krijgen. De eigenaren nu laten hem hoogstwaarschijnlijk castreren. We hebben ze al omgeptraat om marcel te laten kijken. Als hij zegt om hem nog niet te castreren, zegt genoeg zou je denken

Elisa2

Berichten: 37506
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Veulentjes in de maak 'AM Stables' 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 13:04

Ah dat is jammer inderdaad, ik zat me gisteren ook te bedenken dat het echt jammer is dat Formidable niet KWPN goedgekeurd was. Ik was zelf destijds ook al onder de indruk van zijn beweging en dat dier gister liep echt beter dan menig kwpn gefokt paard. Ik ben zelf wel weg van de moederlijn (Ulster gaf ook zo'n machtig drafmechanisme).

Ik vind hoe ze hun exterieur gebruiken in beweging het belangrijkste, je hebt niets aan een prachtig model maar weinig of slechte beweging. Hopelijk blijft die ruige die jij weet nog hengst, het is wel een mooi moederlijntje met Democraat er achter..dan krijg je lijnenteelt op Abgar. En voor de eigenaren levert hij natuurlijk ook meer op uiteindelijk als hij goedgekeurd wordt bij het NRPS. Kun je geen mede eigenaar worden?

Was die vos een pony of paard? Ik denk dat die jeugdige Formidable nog wel uitgroeit tot een normaal formaat. Hij heeft iets meer tijd nodig. Ik stuur je nog even een PB er over.

inamulder
Berichten: 189
Geregistreerd: 03-07-09
Woonplaats: Breda

Re: Veulentjes in de maak 'AM Stables' 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 15:36

Voor ons is stamboek niet van groot belang, de kwaliteit wel. Formidable is op latere leeftijd ggk, zijn vader Florett AS is zowel kwpn als nrps ggk. Het gaat uiteindelijk om de kwaliteit. Als particuliere fokker kom je bij het kwpn niet ver terwijl er ontzettende goede en leuke hengsten nrps zijn ggk. Uiteindelijk gaat het altijd om de kwaliteit en die zit wel goed bij de nakomelingen van Formidable. Een ander papier kan altijd aangevraagd worden als dit van belang is voor de eigenaar.

Elisa2

Berichten: 37506
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Veulentjes in de maak 'AM Stables' 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 09:44

KWPN kijkt ook anders naar bepaalde bloedlijnen, met sommige bloedlijnen kom je ook echt niet verder ongetwijfeld hoe goed je hengst is en hoe goed hij fokt. Ik denk dat het alleen maar goed is dat hengsten bij het NRPS meer kansen krijgen en echt goede drijven dan ook vaak vanzelf wel naar boven.

Florett AS was ook niet heel populair maar leverde met weinig dekkingen wel heel veel GP paarden.

inamulder
Berichten: 189
Geregistreerd: 03-07-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 13:16

Elisa2 schreef:
KWPN kijkt ook anders naar bepaalde bloedlijnen, met sommige bloedlijnen kom je ook echt niet verder ongetwijfeld hoe goed je hengst is en hoe goed hij fokt. Ik denk dat het alleen maar goed is dat hengsten bij het NRPS meer kansen krijgen en echt goede drijven dan ook vaak vanzelf wel naar boven.

Florett AS was ook niet heel populair maar leverde met weinig dekkingen wel heel veel GP paarden.



Precies, en nu nog de fokkers die dit inzien in plaats van achter de massa aan, dat kwaliteit ook verder kijken betekend en juist kiezen voor een andere hengst voor de voortgang van de fokkerij en sport juist interessant is.