Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 5 [ 113 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Een geldertuiger en 2 dressuurveulens verwacht in 2022!

 
Profiel   

Hele mooie titel, I know :+

Maar… in 2022 verwachten wij als goed is een veulentje uit onze merrie Holinda *\o/*

[ img ]
Holinda is een Vaandrager x Gaston, wat haar dus een tuiger maakt :D Holinda komt uit 2012, en is als 3-jarige op de keuring geweest waar naar zij is ingeschreven in het stamboek. Met Holinda doen wij eigenlijk van alles, het is een ontzettend veelzijdig paard: dressuur, grondwerk, springen, crossen en buitenrijden. Holinda haar stokmaat is 1.74

[ img ]

Op 30 mei is Holinda geïnsemineerd met de hengst Mandienio WL. Mandienio WL is een 4-jarige Gelderse hengst die dit jaar definitief is goedgekeurd. Zijn eerste nakomelingen lopen ook al op deze aardbol rond. Mandienio meet rond de 1.68

[ img ]

[ img ]


Holinda is op 18 dagen en 40 dagen mooi drachtig gescand! Ik weet nog niet of ik nog een keer ga scannen, daar ga ik me verder nog over inlezen.

Uit deze combinatie hoop ik een fijn veelzijdig rijpaard te fokken, waarmee ik eigenlijk nog alle kanten uit kan. Holinda mist net nog een stukje ‘zelfvertrouwen’ in vreemde omgevingen, en ik hoop dat Mandienio dat kan verbeteren. Daarnaast denk ik dat het een mooie combinatie is omdat hij best veel body heeft en Holinda dat juist net iets mist, daarnaast is hij iets kort in zijn lijf maar denk ik dat dat bij deze combinatie geen probleem zou moeten zijn.

Als goed is is Holinda op 5 mei 2022 uitgerekend! Ik ben onwijs benieuwd naar het veulentje to be *\o/*

Volgen jullie ook mee? :D



Laatst bijgewerkt door Pistasche op 18-08-21 11:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Titel aangepast op verzoek TS

Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-21 12:51 



 
Profiel   

Wat een leuke merrie zeg.
Dit is wel een hele leuke combinatie. Ben erg benieuwd wat ze er van gaat bakken.
Ik volg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-21 21:29 



 
Profiel   

Ik volg, wat een leuke combi!
Hier ook een tuiger merrie, ben nog opzoek naar een geschikte hengst voor volgend jaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-21 22:01 



 
Profiel   

Wat een mooie merrie! Ik had een volle zus van haar, Feralinda.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-21 22:03 



 
Profiel   

Wat een toffe combinatie! Ik volg mee ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-21 22:12 



 
Profiel   

Prachtige merrie zeg! Ik volg, als eigenaar van een Gelderse hebben dit soort paarden toch altijd een streepje voor bij me….

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-21 22:28 



 
Profiel   

Ohhh hopelijk heeft het veulen net zo'n lief snebje als de vader!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-21 22:31 



 
Profiel   

Dankjulliewel voor de lieve reacties <3, en leuk dat jullie volgen! Ik ben ook erg benieuwd naar deze combinatie, en ondanks dat ik meer van vossen houdt ben ik bang dat ik geen vos veulen ga krijgen uit deze combinatie :+ Dus dan maar hopen op een gezond (donker) bruin veulen!

Nadiine__x schreef
Ik volg, wat een leuke combi!
Hier ook een tuiger merrie, ben nog opzoek naar een geschikte hengst voor volgend jaar.


Ah wat is haar afstamming? En wil je in de tuigerrichting blijven of ;) ?


Ipsilonka schreef
Wat een mooie merrie! Ik had een volle zus van haar, Feralinda.


Dankjewel! Wat toevallig zeg, hoe was zij in de omgang?


Pallatin schreef
Prachtige merrie zeg! Ik volg, als eigenaar van een Gelderse hebben dit soort paarden toch altijd een streepje voor bij me….


Leuk dat je mee volgt! Wat voor gelderse heb jij?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-21 11:51 



 
Profiel   

Fera is een moeilijk dier, in de knoop met haar hormonen. Ook veel minder mooi qua bouw als jouw paard. Heb haar verkocht naar een kleine handelstal waar ze in ieder geval tot vorig jaar ieder jaar een veulentje had. Die zijn wel stuk voor stuk heel knap wat ik er van gezien heb. [ img ] met
andere paarden wel erg sociaal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-21 11:57 



 
Profiel   

Ik ben dol op dit type paarden, dus ik ga je zeker mooie merrie zeker volgen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-21 12:00 



 
Profiel   

Ipsilonka schreef
Fera is een moeilijk dier, in de knoop met haar hormonen. Ook veel minder mooi qua bouw als jouw paard. Heb haar verkocht naar een kleine handelstal waar ze in ieder geval tot vorig jaar ieder jaar een veulentje had. Die zijn wel stuk voor stuk heel knap wat ik er van gezien heb. [ [url=m/6C02J2.jpg]Afbeelding[/url] ] met
andere paarden wel erg sociaal.


Wat een leuk koppie, veel bredere bles dan Holinda! Holinda is idd ook heel sociaal, die is bij ons de ‘leider’ in de merriekudde en regelt alles heel goed, is wel leuk om te zien!

Leuk dat je volgt Monique!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-21 16:46 



 
Profiel   

Leuke combinatie en gaaf dat je je merrie zo veelzijdig inzet!
Veulentje kan je gewoon Gelders inschrijven :-D

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-21 17:59 



 
Profiel   

Prachtige merrie!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-21 19:21 



 
Profiel   

Hele mooie merrie! <3 Daar komt straks vast iets moois uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-21 19:45 



 
Profiel   

Mooie merrie :j
Maar ook een hele mooie hengst.
Ik ben benieuwd naar je veulentje dadelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-21 10:24 



 
Profiel   

Ik volg ook, vind de Gelderlanders altijd erg imposant!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-21 12:59 



 
Profiel   

Leuk dat jullie allemaal mee volgen en dat jullie mijn merrie zo leuk vinden :D

GJ9 schreef
Leuke combinatie en gaaf dat je je merrie zo veelzijdig inzet!
Veulentje kan je gewoon Gelders inschrijven :-D


Was ik inderdaad van plan haha! Ben wel benieuwd of het veulentje het ook leuk doet op de keuring

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-21 22:22 



 
Profiel   

Leuke combinatie, de moederlijn van de hengst is ook mooi.

Als je van vos houdt zou ik het niet opgeven hoor, je hebt met zijn afstamming best een aardige kans op vos omdat hij een vosdrager is (vanwege zijn moeder die vos is).
Dus 50% kans op een vosje in combinatie met jouw vosmerrie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-21 22:54 



 
Profiel   

Mijn Gelderse is van Chablis x Witmar Alazan, ook zo’n lekkere bles en 2 witte achterbeentjes, maar dan bruin en geen vos. Ik ben heel benieuwd wat voor moois ze gaat bakken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-21 22:55 



 
Profiel   

mooney schreef
Leuke combinatie, de moederlijn van de hengst is ook mooi.

Als je van vos houdt zou ik het niet opgeven hoor, je hebt met zijn afstamming best een aardige kans op vos omdat hij een vosdrager is (vanwege zijn moeder die vos is).
Dus 50% kans op een vosje in combinatie met jouw vosmerrie.


Ah gelukkig nog wat hoop voor ons! :D Nouja als het maar een gezond veulentje is ben ik erg blij


Pallatin schreef
Mijn Gelderse is van Chablis x Witmar Alazan, ook zo’n lekkere bles en 2 witte achterbeentjes, maar dan bruin en geen vos. Ik ben heel benieuwd wat voor moois ze gaat bakken!


Heeerlijk zo’n mooie bles! Ik ben ook erg benieuwd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-21 13:02 



 
Profiel   

In overleg met mijn staleigenaar (en tevens een goede kennis/vriend van ons) ga ik in dit topic ook de dracht van onze (fok)merries van stal bijhouden. :D

We beginnen met de merrie die het snelst uitgerekend is: Nova Hestia! Nova is een 3.5 jarige merrie ( Everdale x Jazz) met een stokmaat van +- 1.70. Nova is sinds gisteren bij ons en wij gaan haar langzaam aan alles laten wennen, en hopen er uiteindelijk een fijn dressuurpaard aan te hebben en goede merrie om mee te fokken.

Nova is op 22 februari 2022 uitgerekend en is drachtig van de hengst Bloomberg

[ img ]
Nova Hestia
[ img ]
[ img ]
Bloomberg

Dan gaan we door naar de laatste merrie die we drachtig hebben voor volgend jaar: Licitie! Licitie is een 5 jarige merrie (Cachet L x Vivaldi) met een stokmaat van 1.74. Licitie hebben we recent gekocht van goede kennissen van mijn staleigenaar. We zijn super blij met een merrie als deze. Licitie is een voorlopig keur merrie, en we willen haar graag elite krijgen. Licitie is bereden en heeft al 2 veulens gehad.

Licitie is ergens juni 2022 uitgerekend en is drachtig van de duitse hengst Ziyech.
[ img ]
Licitie
[ img ]
[ img ]
Ziyech

Wij zijn erg benieuwd naar alle 3 de veulens volgend jaar, maar ik zelf kijk natuurlijk het meest uit naar Holinda haar veulen :D

Ik zal even kijken of een mod de naam van het topic kan aanpassen voor me, maar ik ga eerst eens even uitvogelen waar ik dat kan vragen :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-21 17:03 



 
Profiel   

Nou weer even een kleine ‘update’. Holinda doet het goed! We gaan haar binnekort nog voor een laatste keer laten scannen, maar ze lijkt tot nu toe gewoon lekker drachtig :D, enige wat ik aan haar merk is dat ze op momenten iets ‘bozer’ kan kijken dan voorheen maar goed dat is natuurlijk ook niet zo gek.

Met Nova gaat het ook goed, die wordt volgende week thuis gekeurd voor het stamboek. We zijn nu druk aan het oefenen met het voorbrengen. Het zadelmak maken ligt op een wat lager pitje gezien ik vorige week met spoed geopereerd ben aan een acute blindedarmontsteking, maar hiervoor deed ze het super aan de longe met zadeltje op.

Lizzy komt als goed is in oktober naar ons toe, maar daar gaat het verder ook prima mee!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-21 11:20 



 
Profiel   

22 september is Nova thuis gekeurd, ging
prima en zeker niet ontevreden! Nova is nu iets meer dan 6 maanden drachtig.

Holinda gaan we vrijdag voor de laatste keer scannen, erg spannend maar ik verwacht dat ze gewoon nog drachtig is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-21 17:13 



 
Profiel   

Nova vandaag 261 dagen drachtig! Tijdje geleden haar zadelmak gemaakt, stap en draf zitten erop en vanaf nu heeft ze een beetje zwangerschapsverlof. Wel nog lekker een paar keer per week aan de longeerlijn aan het werk en dat doet ze ook goed! :)

Lizzy begint ook mooi bij te trekken, die was behoorlijk wat reserves verloren door haar veulentje. Daarnaast gaf ze ook nog melk aan een moederloos veulen dus dat vergt best veel van een paardenlichaam.

Hollie doet het ook heel goed en zit nu op 189 dagen, aan haar is echt wel te zien dat ze drachtig is! Haar heb ik begin oktober nog gescand en was nog heel mooi drachtig. Ik zal eens kijken of ik van de week een buikfoto kan maken.


[ img ]
Nova op 260 dagen. Begint al een mooi klein buikje te ontwikkelen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 23:47 



 
Profiel   

Mooie merries TS! Ik kom ook Mee volgen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 23:58 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 5 [ 113 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen