Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 5 [ 121 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Schwarzwälder Fuchs veulen verwacht 2022

 
Profiel   

fotolijstje schreef
Wat een leuk ras is het!! en een super mooie merrie, ben benieuwd hoe het veulen eruit gaat zien


Dank je :)

pillow schreef
Aan de buik kun je met 74 dagen echt niks zien. Die vrucht heeft de grote van een muis.

Ze is ook nog aan het uitzwaren dus misschien is dat nu wat ik zie. Ze heeft altijd een hele strakke buik gehad.


sasika schreef
Wat leuk dat je een veulentje fokt met je fuchs merrie :D Zo kan je merrie mooi nog wat uitzwaren voordat je haar gaat opleiden, als zal het maken van een veulen ook een hoop energie kosten.
Ja precies dit lijkt mij beter voor haar. En zo heb ik ook nog even rust met het trainen. Ze pakt dingen zo goed en snel op, hopelijk krijgt het veulen dat karakter wel mee.
Ik ga je topic zeker volgen!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-21 06:00 



 
Profiel   

Laatste tijd goed druk geweest waardoor ik de 100 dagen dracht helemaal vergeten ben te posten.
Ik zal wel even een kleine update geven.

De drukte kwam door dit zwarte monstertje van mij, mevrouw is op 18 Oktober gedekt *\o/* maar pas op dag 17 van haar loopsheid. Heel wat afgereisd van en naar de reu in die tijd.
Hopelijk is het gelukt en kan ik straks beide drachtige dames op 1 foto zetten :)
[ img ]

in de tussentijd ben ik veel aan het wandelen met Hilde, met haar alleen en voor de afwisseling met mijn oudje erbij. Als ze alleen is vind ze het nog wel heel spannend. Dus die rondjes zijn ook heel kort.

[ img ]

[ img ]

Mevrouw is lekker onderzoekend en liep opeens in het natuurgebied rond. Oeps verkeerde kant van het hek samen met haar vriendinnetje. Volgens mij is het wel duidelijk hoe mijn ruin erover denkt.

[ img ]

Ze is al lekker fluffie geworden met haar wintervacht en begint echt iets breder te worden nu.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 00:52 



 
Profiel   

Vandaag is ze 156 dagen drachtig :)

Met de donkere dagen is het wel lastig om te trainen en best racen om het laatste daglicht nog mee te pakken.
Maar gisteren nog een half uurtje in de bak met haar kunnen trainen. Bak was glad en modderig dus vooral veel gestapt en voor het eerst een zadel op *\o/*
Hilde gaf er niks om alsof ze er altijd zo mee liep. Dit is niet het zadel wat ik wil aanhouden maar voor nu om te laten wennen aan een zadel is hij prima.

Foto`s zijn niet heel mooi door de schemering.

[ img ]

[ img ]

Hilde houdt er van om in de kleiplassen te rollen. Voordat ik het zadel op moest doen heb ik haar nog uitgebreid gepoetst. Dit is dus voor haar een soort van schoon.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-21 07:52 



 
Profiel   

Ik volgde je blijkbaar al :) Ze krijgt al een mooi buikje!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-21 08:11 



 
Profiel   

Kabayo schreef
Ik volgde je blijkbaar al :) Ze krijgt al een mooi buikje!


Haha leuk, ja het buikje begint te komen. Ik kan nog niks voelen maar dat zal pas rond de 200 dagen zijn denk ik. Ze genoot gisteren wel van de uitgebreide borstel beurt. Het is echt zo`n lieve merrie. Ik hoop echt dat het veulen haar karakter mee krijgt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-21 08:19 



 
Profiel   

Prachtige merrie, ik volg graag mee

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-21 08:46 



 
Profiel   

amsterdam10 schreef
Prachtige merrie, ik volg graag mee


Leuk dat je ook volgt.

Hilde heeft goed haar best gedaan vandaag

[ img ]

En dit was alleen haar hoofd. De rest van haar lichaam was nog erger ik heb zelfs klonten kkei uit haar manen en staart moeten halen

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-21 23:40 



 
Profiel   

Vandaag 194 dagen.

[ img ]

Nog niet echt heel veel verandering volgens mij. Het is altijd een uitdaging om een goede stand foto te maken want ze wil altijd knuffelen en komt gelijk naar mij toe lopen.
Qua gedrag is ze steeds knuffeliger aan het worden gewoon poetsen geniet ze enorm van :)

Helaas was mijn teefje wel leeg gebleven dus geen puppies maar dan krijgt Hilde gewoon extra aandacht.
Vind ze helemaal niet erg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 08:46 



 
Profiel   

Mooie merrie! Ik volg ook mee!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 12:30 



 
Profiel   

Vandaag 217 dagen drachtig.

En eindelijk een beetje goed weer om een duidelijke foto's te maken.

Als je haar van bovenaf of onderaf ziet is ze echt een skippybal

Van de zijkant op de foto lijkt ze toch minder dik de foto vertekend heel erg.


[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-22 20:41 



 
Profiel   

Wat leuk, een Fuchs! Prachtige merrie heb je! En het is ook zo'n geweldig ras <3 . Ik volg!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-22 21:21 



 
Profiel   

Vanmorgen had ze nog genoeg energie om door de wei te galopperen en bokken <3
Haar buik kan dus nog veel dikker worden :D
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-22 10:46 



 
Profiel   

Vandaag 241 dagen drachtig.
Opeens gaat het best snel. Haar buik begint nu ook echt mooi dik te worden.

Ze rolt nog genoeg :D en vanmiddag trof ik haar zo aan......


[ img ]

Er waren nog een paar stukjes schone vacht......

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-03-22 21:38 



 
Profiel   

Ze is echt vastbesloten om geen donkere vos te zijn :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-03-22 23:02 



 
Profiel   

La_Lune schreef
Ze is echt vastbesloten om geen donkere vos te zijn :')


Haha ja en witte manen en staart vind ze ook maar stom :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-03-22 18:47 



 
Profiel   

Wat leuk! Ik volg graag mee :) ze loopt ongeveer gelijk met mijn merrie, die is 10 juni uitgerekend :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-03-22 00:20 



 
Profiel   

Cennin schreef
Wat leuk! Ik volg graag mee :) ze loopt ongeveer gelijk met mijn merrie, die is 10 juni uitgerekend :D


Oh leuk wat voor merrie heb jij? Heb je ook een volg topic?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-03-22 19:24 



 
Profiel   

Hennos schreef
Cennin schreef
Wat leuk! Ik volg graag mee :) ze loopt ongeveer gelijk met mijn merrie, die is 10 juni uitgerekend :D


Oh leuk wat voor merrie heb jij? Heb je ook een volg topic?


Ik heb een Shetlander. Een bruine, gedekt door een cremello hengst Ik heb een volgtopic, linkje staat in mijn onderschrift

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-03-22 09:42 



 
Profiel   

Cennin schreef
Wat leuk! Ik volg graag mee :) ze loopt ongeveer gelijk met mijn merrie, die is 10 juni uitgerekend :D


Oh leuk wat voor merrie heb jij? Heb je ook een volg topic?[/quote]

Ik heb een Shetlander. Een bruine, gedekt door een cremello hengst Ik heb een volgtopic, linkje staat in mijn onderschrift[/quote]

Ik volgde je al :) Leuke merrie en hengst. Ben benieuwd wie van onze dames het eerst gaat bevallen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-03-22 15:22 



 
Profiel   

Ah wat leuk. Ben gek op baby-topics. Ik volg

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-03-22 15:33 



 
Profiel   

Hennos schreef
Cennin schreef
Wat leuk! Ik volg graag mee :) ze loopt ongeveer gelijk met mijn merrie, die is 10 juni uitgerekend :D


Oh leuk wat voor merrie heb jij? Heb je ook een volg topic?


Ik heb een Shetlander. Een bruine, gedekt door een cremello hengst Ik heb een volgtopic, linkje staat in mijn onderschrift[/quote]

Ik volgde je al :) Leuke merrie en hengst. Ben benieuwd wie van onze dames het eerst gaat bevallen :)[/quote]

Wat leuk! Ik ben ook heel benieuwd, leuk om zo de vorderingen van beide te volgen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-03-22 15:41 



 
Profiel   

Afgelopen weekend meegedaan met een dressuurclinic die mijn instructeur heeft georganiseerd bij haar op het terrein.
Ze heeft Claudia Wolters van Equilibrio uitgenodigd voor een les dag.
Heel leuk en leerzaam, Hilde en ik waren de eerste combinatie. Natuurlijk kunnen wij alleen nog mee doen aan de hand. Maar weer heel veel nieuwe inspiratie en oefeningen meegekregen en de hulpen verfijnen zodat de stap naar erop straks heel klein wordt.
Ook van de andere combinaties weer veel geleerd.
En wat is Hilde dan toch een fijn paard. Ze was echt moe na het uurtje les, gaat dan rustig eten en drinken in de paddock daar.
Vervolgens met het water spelen en gekke bekken trekken om aandacht van de andere deelnemers te krijgen. :=

Ik denk wel dat dit de laatste keer voorlopig is geweest dat wij zo ver met de trailer op pad zijn geweest. Tijd na het aftellen toe schiet nu opeens wel op :) Het mag van mij nu ook wel snel gaan de tijd.
Ik ben heel benieuwd hoe haar veulen eruit gaat zien en heel benieuwd naar het geslacht.
Ik hoop stiekem op een hengst. Een merrieveulen zal ik toch echt zonde vinden om te moeten verkopen namelijk en meer dan 2 paarden kan ik niet aanhouden.
Een hengstveulen zal dus makkelijker voor mij zijn....


[ img ]


Wat denken jullie dat het gaat worden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-22 10:13 



 
Profiel   

Als het een hengstenveulen wordt, heb ik wel interesse hoor ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-22 11:31 



 
Profiel   

Vesceron schreef
Als het een hengstenveulen wordt, heb ik wel interesse hoor ;)


Hopen op een hengstje dan ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-22 12:08 



 
Profiel   

Het was vandaag weer zover.......
Alleen nu zelfs geen stukje schone vacht meer :=

[ img ]

Ik heb haar maar acceptabel schoon gemaakt. :D


[ img ]


Als de modderpoel helemaal is opgedroogd ga ik haar lekker wassen en manen en staart weer schoon maken want die zijn toch echt wit.....
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-22 21:10 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 5 [ 121 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen