Mini veulens 2022

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Evalien86
Berichten: 132
Geregistreerd: 27-03-21

Re: Mini veulens 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 15:23

Oeeh mag ik hier ook even m'n nieuwe aanwinst showen.. Ben zo verliefd! Ze is 2,5 jaar.. Lekker puur..

Afbeelding

Afbeelding

Roosje groeit ook gestaag wat door.. Ik heb wel steeds meer het gevoel dat ze gewoon lekker in het vroege voorjaar gaat bevallen!

hahahatsjoe

Berichten: 2392
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Re: Mini veulens 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 15:49

Wat een leukerd Evalien <3

Julie__b
Berichten: 64
Geregistreerd: 11-08-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 18:58

Mooi dier Evalien! <3

Luna2006

Berichten: 3161
Geregistreerd: 03-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 13:23

297 dagen vandaag. Nog 3 tot veilig *\o/* *\o/*

En een eerste tietenfoto. Ergens deze week krijgt ze een bad voor terug wit te worden en dan krijgt ze een scheerbeurt

Afbeelding

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-21 13:36

Happinez schreef:
Hier heeft er ook een last van uitzwenkgevaar :Y)
[ Afbeelding ]


Heb je haar op een skippybal geduwd? :oo :+ :')

Annelies, gefeliciteerd met het eerste veulentje uit het topic, of laatste veulentje van 2021, het is maar wat je leuker vind ;)

Sara, dat schiet al hard op zeg!

jolandje

Berichten: 14286
Geregistreerd: 30-03-09
Woonplaats: huisje in het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 13:54

fijn sara, dat schiet mooi op nu :j

stal_HD
Berichten: 3089
Geregistreerd: 25-08-08
Woonplaats: kerkenveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 16:56

Dat schiet zeker mooi op Sara.

Melanie mooi bolletje.

Ik wens iedereen een mooi uiteinde en een super 2022. Ik heb geen veulen stress hihi. Geniet mooi mee van jullie kleine priegeltjes.

Happinez

Berichten: 8370
Geregistreerd: 28-10-06
Woonplaats: Drenthe, Overijssel, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 19:50

Echt hé , zowel Luck als Jill lopen zo rond :')
Van lucky ook al het veulen gevoeld <3


Sara, toch weer fijn als ze in de Safe zone belanden hé
Schiet al mooi op zo.
Voor je het weet is het maart.

Luna2006

Berichten: 3161
Geregistreerd: 03-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 20:04

Happinez schreef:
Echt hé , zowel Luck als Jill lopen zo rond :')
Van lucky ook al het veulen gevoeld <3


Sara, toch weer fijn als ze in de Safe zone belanden hé
Schiet al mooi op zo.
Voor je het weet is het maart.


Ben zo benieuwd naar Lucky der baby!

Bij dit veulen heb ik nog niet zoveel stress, maar voor die van sun in maart pfff!! Vorige veulentje is dood geboren na een voldraagde dracht. Dus extra alert, werk dan van thuis uit dat ik ze 24/24 in de gaten kan houden en heb een birth alarm gehuurd.

Knolselder

Berichten: 4324
Geregistreerd: 28-12-10

Re: Mini veulens 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 22:41

Afbeelding

Dustinlover

Berichten: 8742
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Cromvoirt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 09:25

Annelies: Lama alarm!! :+

Sara gaat hard! Vond mijn welsh al vroeg maar dat wel echt te vroeg.

Hier de welshen op 273 en 247, Abby op 222, Empty op 163 en Fab(kwpn) op 160. De ene mogen zowat afgespeend worden als de andere geboren wordt :Y)

stal_HD
Berichten: 3089
Geregistreerd: 25-08-08
Woonplaats: kerkenveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 10:37

Oooh wat een schatje. Kriebelen is lekker.

Die getallen. Ik krijg er kriebels van hihihi.

Hier zijn mijn drie jongens nog niet afgespeend. Ik wil ze tegelijk doen. En dan komen ze samen bij kid en Marco. Maar ik wacht eerst het vuurwerk even af. De twee heren komen eerst even een dagje thuis om in de stal hun oud en nieuw te vieren. Er wordt daar zoveel vuurwerk afgestoken, dat ik ze daar niet durf te laten. 1 januari mogen de 5 heren samen spelen.

marschwood
Berichten: 455
Geregistreerd: 25-08-08

Re: Mini veulens 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 11:19

Ik meld me hier ook.Zo leuk alle zwangerschappen te volgen.
Hier duurt het nog wel even.We krijgen ook maar 1 veulen volgend jaar.
Saphira is op date geweest met Moondrop.Hoever ze precies is weten we niet,maar we verwachten het eind mei,begin juni.Hein heeft het veulen al wel voelen bewegen.
Ik kan dus eerst jullie veulens gaan bewonderen

Laureas

Berichten: 2076
Geregistreerd: 18-03-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 11:43

En we komen dichter en dichter en dichter. :D

Wat een schatje Annelies, kan je ons allemaal al jaloers maken dat jij al zo'n fluffy poppemieke hebt rondlopen.

Luna, ik ken het gevoel als er een merrie moet bevallen waarbij het jaar ervoor het is misgelopen, dat is altijd extra stress. Laat je me proberen gerust te stellen dat mijn twee merries die hier een dood veulen kregen, beide de bevalling erna een gezonde baby ter wereld brachten. Thuiswerk is inderdaad heel makkelijk voor onze dieren. Ik werk nu al bijna twee jaar van thuis uit, en ben er echt voor te vinden, voor mij mag dat gerust zo blijven, (is covid nog ergens goed voor geweest.) :P

En de mooie Saphira wordt ook weer mama, wat goed, dat is zo'n mooie merrie en dan nog zo'n knappe man erbij, dat wordt vast een prachtig resultaat. <3

Hier zijn ook al de merries over de 200 dagen, de eerste veulens van de ieniminie kleine champagne hengst Bubbles die hier gaan geboren worden, ik ben zo benieuwd! :D

Luna2006

Berichten: 3161
Geregistreerd: 03-04-13

Re: Mini veulens 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 12:27

Bibi is inderdaad erg vroeg. Heb gelukkig een hectare weide die kniehoog staat waar ze op kunnen zolang het niet vriest.

Dat stelt wel gerust vanessa! Denk als ik erbij ben dat het wel goed komt.

Ben zo benieuwd naar bubbles zijn baby's! Hopelijk maken mees en bubbles volgend jaar ook een champie baby

Laureas

Berichten: 2076
Geregistreerd: 18-03-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 17:19

Ja, ik hoop ook dat Bubbles goed mag vererven, hij heeft goede beweging en is toch echt zo mini, ben er trots op dat hij het op de keuring ook zo goed deed. Volgende keer als hij moet gaan ga ik er wel iets meer werk in steken, ik had dit jaar echt niets gedaan met hem. King, zijn neefje moet volgend jaar in april, die zal dus wel naar bootcamp gaan. Zeker als je hoort, dat er bij Bubbles een eerste premie had ingezeten moest hij meer bespiering gehad hebben, vond ik het jammer van mezelf dat ik hem niet getraind had.

Knolselder

Berichten: 4324
Geregistreerd: 28-12-10

Re: Mini veulens 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 18:26

Ik hoop dat alles een beetje normaal kan doorgaan in elk geval.
Ik heb wel zin om weer eens een beetje een normale keuring bij te wonen. Maar het zal wel niet normaal zoals vroeger zijn.

Ik ben wel benieuwd naar Saphira haar veulentje. Dat zal wel een klein deooje worden ook.

Ook naar de eerste veulens van Bubbles.

En natuurlijk ook de veulens hier en van anderen.

jolandje

Berichten: 14286
Geregistreerd: 30-03-09
Woonplaats: huisje in het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 10:06

hihi Mathilda, 5 mannen in de wei, dat word wel feest :)

Annelies was een schattig snoetje <3

Anneke wat leuk dat Saphira weer drachtig is, en van Moondrop, zo'n knap hengstje , ben erg benieuwd :j

ben bijna jaloers op al die leuke veulens die gaan komen, maar vanaf volgend jaar doe ik ook weer mee, mijn toppertjes Camille en haar dochter Eowyn gaan beide op date met Ziyadah <3

Vanessa ik ben ook benieuwd naar de veulens van Bubbles , hij is erg mooi, echt een luxe champagne

Luna2006

Berichten: 3161
Geregistreerd: 03-04-13

Re: Mini veulens 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 10:17

Erg om te zeggen maar kijk nu ook al weer uit naar de combinaties die ik volgend jaar ga maken! We beginnen wel pas begin mei aankomend jaar met dekken. Heb er 5 op staan en nog heel wat geschoven haha!

Voor Redje ook een rustiger jaar, die mag uit logeren (als alles goed gaat) en daarom dus maar 2 merries hier om te dekken.

Laureas

Berichten: 2076
Geregistreerd: 18-03-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 11:17

Knolselder schreef:
Ik ben wel benieuwd naar Saphira haar veulentje. Dat zal wel een klein deooje worden ook.


*\o/* Happy birthday Annelies, alweer een jaartje ouder, ondertussen ook al een eigen taal ontwikkeld, zie ik. Wat zal het veulen worden? Deo? :P :D

Luna2006 schreef:
Erg om te zeggen maar kijk nu ook al weer uit naar de combinaties die ik volgend jaar ga maken! We beginnen wel pas begin mei aankomend jaar met dekken. Heb er 5 op staan en nog heel wat geschoven haha!


Ik wil eigelijk niet teveel veulens per jaar, maar heb echt zoveel ideeën, dat ik nog zoet ben voor jaren. Ik kan dan ook niet wachten tot ik de combinaties kan gaan doen met mijn jonge champagne merries. Ik heb al leuke hengsten op het oog. :D

RSDICBS

Berichten: 1004
Geregistreerd: 08-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 16:41

Haha ik lees al wel dat ik niet de enige ben die uitkijkt naar de nieuwe combinaties O:) Ik ga komend jaar 2 merries dekken met mijn eigen jonge hengstje en krijg ook een hengstje ter dekking bij ons aankomend jaar, ik wil hem ook op de 2 andere merrie's gebruiken.

Hoe oud zijn jou champagne merries dan? En ga je champagne dekken met ze?

Laureas

Berichten: 2076
Geregistreerd: 18-03-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 17:07

Citaat:
Hoe oud zijn jou champagne merries dan? En ga je champagne dekken met ze?


Joëlle is wel gedekt door een champagne nu, namelijk Bubbles, dat is een combinatie tussen een gold champagne met een classic champagne, maar beide dragen ook créme.

Yala en June zijn volle zusjes en silver classics maar de ene is tovero en de andere solid, zij moeten nog een paar jaar wachten hoor voor ik ze laat dekken. Yala wordt twee jaar volgend jaar.

June en Lynn zijn beide jaarlingen, Lynn is een gold champagne pinto met zilver. Door al die extra genen die ze dragen zoals créme en zilver ga ik juist meer op zoek naar basis kleur hengsten omdat ik graag enkel champagne zou willen zien. De hengsten moeten daarbij ook minimaat en AMHA zijn, luxe en correct van bouw met goede beweging, dat zijn mijn grootste eisen voor de toekomstige matches voor mijn champagne merries. :D Ik ga zowel eigen hengsten gebruiken als af en toe eens een mooie dek aan te kopen. :P (ik droom wel nog van een champagne met aalstreep) :+

Happinez

Berichten: 8370
Geregistreerd: 28-10-06
Woonplaats: Drenthe, Overijssel, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 22:19

Knolselder schreef:
[ [url=m/xVBhHp.jpg]Afbeelding[/url] ]

<3 Zo aandoenlijk.
Nog gefeliciteerd trouwens !

RSDICBS, welk hengstje komt naar jullie toe ?

Vanessa, ben heel benieuwd wat je champies gaan geven.
Die kleur is zo gaaf <3 , als je daar ook die luxe veulens uit krijgt die goed kunnen bewegen is het plaatje compleet !


Voor iedereen hier, alvast een goed uiteinde gewenst.
En een mooi nieuw jaar met veel paardenplezier en gezonde veulens [&]

Laureas

Berichten: 2076
Geregistreerd: 18-03-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 22:38

Het is gewoon erg leuk om naar een doel toe te werken, en als je dan een champagne veulen als June krijgt, dan kan je niet wachten om de juiste hengst voor haar te zoeken en te dromen van nog mooiere veulens. :)






Maar voor nu, wens ik jullie ook een spetterend nieuwjaar met goede gezondheid voor mens en dier. Dat 2022 positief mag zijn voor ons en we samen veel leuke verhalen kunnen delen. Happy newyear! +:)+

Julie__b
Berichten: 64
Geregistreerd: 11-08-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 21:21

Laureas schreef:
Het is gewoon erg leuk om naar een doel toe te werken, en als je dan een champagne veulen als June krijgt, dan kan je niet wachten om de juiste hengst voor haar te zoeken en te dromen van nog mooiere veulens. :)


Dat snap ik helemaal! Wat een pracht veulentje <3

Voor iedereen hier een fijn jaar gewenst en dat alle veulentjes maar gezond geboren mogen worden!

Mijn drachtige meisjes hadden als kerst dinner een bak slobber gekregen, ze vonden het heerlijk maar die vieze bekkies :=


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Beste wensen voor 2022!