Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 7 van de 27 [ 671 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 27  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Mini veulens 2022

 
Profiel   

Happinez is Jupi nu van jou ?

Welmoedz leuke dieren heb je !

Luna is Belle nu zo klein ? Ze is leuk <3 .

Merrie scannen wil Theo ook niet doen, die is ongeveer 2 meter, maar ze hebben er ook een klein dierenartsje (DAP Dokkum), die komt dan.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-21 08:41 



 
Profiel   

Belle ziet er een leuk merrietje uit Sara! Hoe groot ik ze? Ik had ook willen informeren, maar had mijn hengstveulen al :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-21 20:39 



 
Profiel   

Luna2006 schreef
@Happinez; toch spannend van 1 naar 3 veulens ineenkeer haha! Stiekem meest benieuwd naar Lucky haar veulen. Haar moeder, wonder, is tot dit jaar van mij geweest. Echt een geweldige fokmerrie is dat. Ook enorm lief maar erg wakker en werkgraag. Die staat nu bij mijn schoonmoeder. Dus nog in de buurt gelukkig!

Wat leuk ! is ze nog wel van jou of niet ?
Ben zelf ook wel benieuwd , en stiekem zit ik al te denken welke combi ik eventueel volgend jaar zou willen gaan maken.

Wat een leukje die Belle , ze oogt op de foto's inderdaad klein !


hahahatsjoe, Juup is inderdaad nu ook van mij :j
Was voor hun ook wel heel prettig dat ze samen hier heen zijn gekomen, ze staan er bij alsof ze er al jaren staan. Ik moet ze alleen nu nog gaan introduceren in mijn kudde.
1ste poging was nog niet zo'n succes , maar dat komt omdat Mace nogal een waakhond over zijn kudde is :=

Welmoedz, Pjotr is ook 1.20 en voert welsh B bloed.
Dus als je niet te groot wilt dan zou ik die gok ook niet wagen.
Dandy van het bovenland of inderdaad Cash O vind ik ook altijd wel een leuke NAS hengsten met een mooi maatje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-21 22:04 



 
Profiel   

Happinez wat super, heb Jupi altijd van een afstandje bewonderd, vind haar geweldig <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-21 11:13 



 
Profiel   

@welmoedz; kato is een dochter van sebastopol's Yes, dus geen familie haha, ze hebben wel echt dezelfde expressie.

Belle is inderdaad klein en Cody wat groot :+ Cody is 75cm schoft en belle is er 78cm schoft.

@happinez; ze is niet meer van mij helaas. Heb lange tijd zitten wikken en wegen wat te doen met mijn fokkerijtje en mijn hart ligt toch echt bij de kleinere paardjes. wonder is 98cm en echt een reus tov de andere merries. Ze fokt ook groot helaas. Noia is al een meter en vorige nakomelingen zijn tot wel 1m10 gegaan. Voor een grote maat fokker dus wel een hele fijne merrie. Ze is voor 2022 dragend van redje.
Weet nu niet hoe Lucky fokt, maar als ze de genen heeft van wonder qua fok dan heb je wel een fijne merrie!

Van Kato, muis en maylinn kan ik echt geen afstand doen. Die heb ik ondertussen al zo lang. En elk een heel speciaal plaatsje in mijn hart. Ik sluit niet uit dat ik hun misschien eens een keertje verlease, dan blijven ze wel van mij.
Bij Cookie heb ik nog steeds de hoop dat ik haar AMHA kan opnemen zoals mees. Dan heb ik mijn champagne amha alsnog :+
Voor Marley heb ik onverwachts een top huisje gevonden. Die koop ik ook terug als ze ooit weg moet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-21 11:57 



 
Profiel   

Er begint er hier eentje stilletjes aan haar uier :=
Toch een 2021 baby? Trekt ze het tot 2022? Wie zal het zeggen _O-
Ze kan in elk geval niet later gedekt zijn dan eind februari. Maar vroeger kan wel.

Op mijn verjaardag mag ook :):) ik maak anders nooit kans op een verjaardagsveulentje :+

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-21 21:21 



 
Profiel   

Dat wordt een kerstkindje :')
Lekker buikje!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-21 21:50 



 
Profiel   

Spannend! En wat lijkt het een kleine pony <3

Super schattig.
ik wil ook weer een pony O:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-21 21:54 



 
Profiel   

Ze is dan ook maar 79cm op de schoft :') die bovenaf foto maken is heel makkelijk _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-21 22:09 



 
Profiel   

oh spannend :j , lekker dikkie zo

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-21 22:51 



 
Profiel   

Oeh dat wordt spannend! Heeft ze haar staart altijd zo veraf staan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-21 00:22 



 
Profiel   

OOOOOWH leuk leuk, kan ik jullie allemaal in een keer volgen! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-21 08:04 



 
Profiel   

Oh wat een ukkie!! Echt zo lief <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-21 09:18 



 
Profiel   

Wat een schatje <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-21 09:39 



 
Profiel   

Dat wordt in de gaten houden....

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-21 09:57 



 
Profiel   

Die van jou maakt vaart annelies!

Bibi is 263 dagen, nog een week en dan gaat ze op stal snachts. Ze is gigantisch! _/-\o_ :wow:
Nog de lange decembermaand door en dan komt het toch echt wel dicht bij! Dan gaan we ook de nieuwe camera's instaleren! Met een beetje geluk (als ons project klaar is) maken we nog 2 ruime bevallingsstallen bij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-21 18:47 



 
Profiel   

Ooh wat een leuk topic.. Ik zie hem nu pas.. Mag ik ook mee kletsen en posten hier??

Onze Roosje is vorige week drachtig gescand. We hebben haar nu 3,5 maand en omdat ze steeds dikker werd hadden we al wel een vermoeden..

De grote vraag is natuurlijk wanneer ze gaat bevallen. Ik vind het heel lastig. Ze staan 24/7 buiten en ik weet dus niet echt op welke termijn ik haar binnen wil zetten (we hebben geen binnenstallen dus we moeten wat improviseren) ze moet natuurlijk ook even wennen aan een binnen verblijf. En haar vriendje moet ook mee anders staan ze beiden alleen. Ik hoop natuurlijk dat ze wacht tot maart ofzo.. Maar ik moet er niet aan denken dat het veulen midden in de winter snachts buiten geboren wordt!

Ze heeft echt al een flinke buik maar helaas zegt dat ook weinig..


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-21 21:41 



 
Profiel   

Leuk Roosje <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-21 09:56 



 
Profiel   

Welkom Evalien en Roosje!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-21 17:37 



 
Profiel   

Je kan vooruitgang toch niet ontkennen he :=
Benieuwd of het effectief gaat doorzetten en voor binnen enkele weken is, of stabileert tot in januari }> (of overdraagt tot februari _O- )

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-21 22:28 



 
Profiel   

Oh wat grappig knolselder..wanneer wordt jouw veulen verwacht?

Ik zag bij mijn merrie roosje ook verschil vandaag..
De andere foto is van Eergister

[ img ]
[ img ]

Alsof de tepels meer uit elkaar staan.. Maar zo begon het bij jouw merrie ook zie ik

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-21 22:34 



 
Profiel   

Evalien, het kan tussen nu en eind januari geboren worden. Ze is drachtig hier gekomen zonder gekende dekdatum

Jij hebt ook niets van dekdatum Evalien?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-21 22:36 



 
Profiel   

Nope.. Echt geen idee. Ze is hier 1 aug gekomen. Ik weet sinds vorige week zeker dat ze drachtig is. Ik heb haar laten scannen maar eigenlijk zagen we het natuurlijk al wel aan haar buikie.
'leuk' dat jij het ook niet weet hihi.. Mijn partner in onzekerheid dus haha! Al is het nooit zeker wanneer een veulen komt natuurlijk maar een beetje richting was wel fijner geweest. Ze lopen hier fulltime buiten dus ik zit echt een beetje te klooien met hoe ik dit wil gaan doen.. Ga ik een stal maken in de schuur? Dan moet ze daar ook wel een beetje wennen dus wanneer begin ik daar mee.. En wat doe ik dan met de andere merrie.. Ik vind het toch een zwaar idee dat het kleintje midden in de winter buiten geboren wordt.
Staan ze bij jou op stal in de nacht?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-21 22:59 



 
Profiel   

Kon de dierenarts op scan ook helemaal niets meer inschatten?

Ik zou wel een stal in de schuur maken als dat kan. Dan kan je eventueel nog een camera hangen? Zo kan je ze snachts dan goed in de gaten houden. Voor je andere merrie zou je er gewoon een stalletje naast kunnen zetten?

Ik verhuis ze gewoonlijk een maand voor datum naar de stallen met paddock bij mijn moeder. Dn kunnen ze goed wennen.
Daar hangen dan camera’s en ben ik veel sneller of kan er slapen ook.
Bij Poppy weet ik geen datum dus gezien ze veranderingen toont haal ik ze maar meteen naar huis.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-21 23:10 



 
Profiel   

Welkom Evalien, moest ik in jouw plaats zijn zocht ik ook een oplossing dat je ergens een plek hebt waar je Roosje in het droge kan zetten, een soort van noodstal die je met paletten of zo in elkaar zet, best groot genoeg dat haar maatje er gewoon mee in kan staan.

Hier wordt de eerste verwacht midden maart, wat ook al redelijk dichtbij lijkt als ik het zo schrijf. Wat zijn er vroege vogels dit jaar. :) Annelies, veel succes met Poppy, dat wordt nog een spannende tijd hoor, zo'n kleintje en dan geen dekdatum weten.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-21 11:56 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 7 van de 27 [ 671 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 27  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen