Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 6 van de 27 [ 671 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 27  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Mini veulens 2022

 
Profiel   

Dat transport gaat zoveel bijzondere paardjes vervoeren. :+ De jouwe gaat tot Duitsland zeker, Linda?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-21 15:51 



 
Profiel   

Jep die gaat naar Duitsland :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-21 15:56 



 
Profiel   

Rs dat is super nieuws. Erg leuk.

Vanessa dat snap ik wel. Leuk vooruitzicht. Enne ik heb ook altijd wel een favoriet hoor. Al vind ik ze allen leuk, de een heeft soms net wat meer.

Linda gefeliciteerd. Toch ook lastig als er weer wat weggaat. Tenminste dat heb ik wel vaak.

Hier loopt alles nog bij mama. Pas als de jongste oud genoeg is, gaan ze met zijn drieën naar papa en grote broer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-21 19:40 



 
Profiel   

Leuke uitslag RSD! Wt is zijn afstamming?

Spannende tijden. Mijne komt samen met die van Vanessa richting België :):)

Ach hier heb ik met de ene ook meer dan met de andere hoor, dat hou je niet tegen }>

June is zo mooi!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-21 19:49 



 
Profiel   

Mooie uitslsg van je hengstje. Ik ben ook wel benieuwd naar de afstamming

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-21 21:06 



 
Profiel   

Oh wat leuk! Jullie krijgen nieuwe paarden op de wei.. hier even een stop.. ik had heel graag nog een panterbonte merrie, of fewspot gehad maar we hebben besloten nu ff niks. Eerst veulens afwachten (tenzij er iets onweerstaanbaar voorbij komt haha)

Ons hengstje Drops is uit Silver Raindrops of Dolisa (amha en nmprs silverbay tovero getest) x Green gems Saffron (nmprs gold champagne getest)[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-21 22:36 



 
Profiel   

Ik heb even op je site gekeken, wat een knap veulentje was hij zeg, ben erg benieuwd hoe hij is als hij voor de hk mag <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-21 00:59 



 
Profiel   

Das een leuke testuitslag van je hengstje!!

Wordt inderdaad een interessant transport binnenkort. Hoop leuke nieuwe hengstjes in de buurt :)

Echt knap merrietje vanessa! Denk dat iedereen stiekem wel een favorietje heeft in de kudde

Hier net onze nieuwe aanwinst opgehaald, nog onderweg naar huis. Ik het voorjaar maken we nieuwe fotos van der voor de website :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-21 11:40 



 
Profiel   

Ik volg hier wel mee, lees graag over die prachtige paarden. <3
Mijn ‘mini’ is iets te groot om voor mini door te gaan (1,17). Ze is drachtig van NAS goed gekeurde Ronaldo van stal ‘t Hofke.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-21 13:02 



 
Profiel   

Ooh wat een tof topic dit! Ik wil volgend jaar mijn NMPRS waarschijnlijk dekken en zie allemaal mooie combinaties voorbij komen. Ik volg graag voor inspiratie en de mooie dames en heren <3 .

Deze merrie wil ik volgend jaar laten dekken. Ik denk nu aan Cash-o, Mick-J.

[ img ]

@ Julie & Knolselder ik heb ook een nakomeling van Hangover, ze is nu 2,5 jaar. Super lief maar wel wat verlegen (heeft ze van mama) denk dat ze ook een goede kinderpony wordt.
Hier is ze 1 jaar en 3 maanden:
[ img ]

Deze is van mei/juni (geschoren)


[ img ]


En deze is van 2 maanden geleden:

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-21 15:01 



 
Profiel   

Ach wat een leuk merrietje! Je palomino is ook mooi, wil je nmprs fokken of groter?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-21 15:26 



 
Profiel   

RSDICBS schreef
Ach wat een leuk merrietje! Je palomino is ook mooi, wil je nmprs fokken of groter?


Ze is zelf 1.04 en wil het veulen meer richting de 1.10 hebben dan kleiner. Bedoeling is dat het een menpony wordt :). Daarom kwam ik bij de NAS uit, appaloosa vind ik erg mooi maar de pony moet niet omvang shet hebben zeg maar, wil het luxe van de merrie behouden. Zag ook op de eerste pagina Jaimy de welsh voorbij komen <3 maar ben bang voor een eerste veulen dat ik dan meteen te groot ga. Het liefste doe ik geen KI maar natuurlijk dekken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-21 16:55 



 
Profiel   

KI wordt geloof ik ook erg weinig gedaan. Maar in de appaloosa (nas stamboek) heb je wel leuke matches toch?

Ik vind Pjoter ook super gaaf, maar ik heb geen passende merries voor hem. :o

Ik weet dat Rowan (dustinlover) 2 prachte jonge hengsten heeft. Welsh met mooie beweging. Misschien passen die bij jou merrie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-21 17:18 



 
Profiel   

Knolselder schreef
Zijn ouders zijn 31 en 32,5 inch, dus ik hoop minimaat

Mooi maatje !

Lailapri, je hebt d'r niet laten scannen op dracht ?

RSDICBS, Mooie uitslag :j , dat is toch waar je op hoopt dat ze vrij zijn van die genen.


Vanessa, oo hier hebben we ook onze favo's hoor in de kudde.
Maar als ik zou moeten kiezen word het moeilijk :Y)
Waar komt je ukkie vandaan ? duitsland ? of heeft hij nog een langere reis achter de rug ?

Luna2006, nee je kan niet wachten tot het voorjaar met foto's posten van je nieuwe aanwinst :+

Welkom nieuwelingen ! :D

Welmoedz , Oei lastige keuze
Maatje groter word ook al snel wat forser als je een (welsh a) GGK hengst hebt.
Ik heb het andersom natuurlijk gedaan , Jill is Welsh en Ravi is Nmprs maar als je Jaxx nu ziet is het gewoon een Welsh die wat fijner is.
Het veulen daarvoor idem, al is dat wel een hele chique kinderpony geworden.

Weet iemand hier ook hoe het inmiddels met dat Nmprs bijboek zit ?
Daar was destijds toch sprake van voor grotere hengsten die wel wat zouden kunnen toevoegen ?


Lucky en Juup staan inderdaad nu hier en verwachten beide natuurlijk een veulen.
Volgend jaar dus 3 baby's hier. De dames vermaken zich prima.
[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-21 17:21 



 
Profiel   

De Hangover zoon hier is echt onwrikbaar. Als hij aan de hooibak staat als veulen van 5 maanden en de dominantere dames komen dreigen en happen, blijft hij al als een kasteel staan en geeft hij zijn plekje niet af. En heel aanhankelijk. Dat wordt een echte shet _O-

Pjotr is inderdaad super gaaf! Ik wil hem eigenlijk op Suus. Maar het is er nog niet van gekomen. En binnenkort is hij alleen nog maar via KI heb ik begrepen :( dat vind ik dan weer teveel gedoe.

Weet iemand hier misschien een mooi zwart of vos AMHA en Nmprs gekeurd minimaat hengstje ter dekking? Geen zilver en Lwo negatief.

Dat bijboek bij Nmprs iis er volgens mij al hoor. Ik heb er al weten opgenomen worden. Kalou vd Heesbeekhoeve dacht ik. Ook een mooie grotere hengst trouwens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-21 17:42 



 
Profiel   

mijn dierenarts durft het niet aan om een mini te scannen, ik dus eigenlijk ook niet

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-21 18:22 



 
Profiel   

Hier worden ze gewoon gescand. Maar ik heb wel een vrouwelijke DA met niet te grote handen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-21 21:54 



 
Profiel   

Onze merries worden ook allemaal gescand. Zelfs een kleintje van 76 cm.
Wij hebben meerdere dierenartsen erbij gehad over de jaren en allemaal scannen ze zonder problemen de mini's

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-21 21:55 



 
Profiel   

Hier idem , laat/liet ze altijd scannen door ene vrouwelijke dierenarts.
Nooit problemen mee gehad.
Heb het zelfs ooit eens laten doen via een buitenzijde.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-21 22:41 



 
Profiel   

Ohja vanaf een 4tal maanden kunnen ze het vaak ook langs buiten doen als ze de juiste apparatuur hebben

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-21 23:30 



 
Profiel   

leuke merries heb je welmoedz :)
hier heb ik ook wel eens van buitenaf laten scannen, glowy is ook maar een kleintje, het is dan iets onduidelijker vind ik, maar je ziet wel zeker iets

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 09:21 



 
Profiel   

Happinez schreef
Vanessa, oo hier hebben we ook onze favo's hoor in de kudde.
Maar als ik zou moeten kiezen word het moeilijk :Y)
Waar komt je ukkie vandaan ? duitsland ? of heeft hij nog een langere reis achter de rug ?


Bijna al de nieuwkomelingen komen uit Frankrijk, zo ook de mijne.. aangezien de transporteur eerst bij mij zal stoppen weet ik niet of ze allemaal op hun eindbestemming zullen geraken. Annelies als je iets dunskin-achtig niet op de vracht ziet staan...tja, Arizona had een vriendje nodig. :P :+

Jullie zijn allemaal rotverwend, geloof me. Ik HAD voor een paar jaar een dierenartse gevonden die mijn merries kon scannen, besluit ze haar praktijk op te zeggen. Dus ik sta weer bij het begin, hier is geen enkele andere dierenarts die het aandurft de mini's te scannen, het is me echt opgevallen dat ze er in Nederland en sommige plaatsen in België geen probleem van maken, maar hier is het een ramp om iemand te vinden die het wil/kan doen.

Ai Annelies, nog altijd geen minimaat vos of zwart hengstje gevonden, je hebt waarschijnlijk teveel eisen. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 13:33 



 
Profiel   

Nee, er bestaan gewoon amper nog gewoon simpele vosse of zwarte hengstjes, zeker in de minimaat :')

Hela hela! Mijne Mac laten staan he

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 17:57 



 
Profiel   

Mooie merrie Welmoedz! Wat voor lijnen zitten erin? Ze lijkt enorm op ons Kato qua hoofdje!
Qua hengst zijn er een hoop hele fijne hengsten die groter zijn. Kalou staat inderdaad nog ter dekking, die is gekeurd in het bijboek nmprs.

@Happinez; toch spannend van 1 naar 3 veulens ineenkeer haha! Stiekem meest benieuwd naar Lucky haar veulen. Haar moeder, wonder, is tot dit jaar van mij geweest. Echt een geweldige fokmerrie is dat. Ook enorm lief maar erg wakker en werkgraag. Die staat nu bij mijn schoonmoeder. Dus nog in de buurt gelukkig!


Wij scannen op een KI centrum. Als ze de eerste cyclus niet dragend zijn doen we ook begeleiding. Vaak zien we dan waar het mis gaat.

Redje is een simpele vos, wel Aa getest en draagt misschien sabino (niet getest). Zijn bekendste zoon is Ravenwood The One To Remember, die is vooral bekend van bij AA creek en stal heijden :D
Stiekem heeft redje dus erg veel kleinkinderen in europa rond lopen.


Wel alvast een klein voorproefje van ons Belle :D Ze is beleerd voor de koets ook dus vandaag lange lijnen gedaan. Op de foto zie je haar langs onze Kangal van 7 maanden haha.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 19:04 



 
Profiel   

Dank allemaal :)! In de Ban van Pjotr is inderdaad ook voorbij gekomen. Volgensmij doet hij voornamelijk nog via KI, het liefste heb ik natuurlijke dekking. @Luna, haar vader is een ggk falabella genaamd Titan. En Kato?

Ik heb ook altijd gehoord dat minis scannen onmogelijk is :+ goed om te weten dat het dus wel kan.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 20:20 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 6 van de 27 [ 671 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 27  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen