Mini veulens 2022

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
hahahatsjoe

Berichten: 2392
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Re: Mini veulens 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 11:58

Wat een geweldige combinaties <3 . Mijn GDF Remembering Elisabeth is drachtig gescand van EBF John's Prince Eragon. Wat het ook wordt, ik houd het. Zou ik haar op 3 maanden nog een keer moeten scannen ?

RSDICBS

Berichten: 1005
Geregistreerd: 08-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 20:42

Jolanda ik ben idd gek op mooie kleurtjes. Vind het karakter nog belangrijker dus bij ons zijn het allemaal kinder proof pony's haha.
Alleen Dalila is daar nog niet zo zeker van maar we hebben haar pas net een paar maand op stal. Wij zijn ook de 3de eigenaar in 3 maand :(:) dus ze heeft nog even om aan ons te wennen.

Earagon is idd een gaaf hengstje. Ik snap je twijfel haha.
Dionne is prachtig maar je vorige merrietje Saphira was toch mijn favoriet :) zij kwam uit camilla toch?

Ik vind Sun een hele leuke merrie Sara. Die heeft een prachtige uitstraling. Ik begrijp wel waarom je van haar graag een veulentje zou willen. <3


Vanessa jij hebt ook echt mooie combinaties gemaakt. Ben benieuwd hoeveel champie veulens je komend jaar krijgt haha.

jolandje

Berichten: 14286
Geregistreerd: 30-03-09
Woonplaats: huisje in het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 21:03

RSDICBS schreef:
Jolanda ik ben idd gek op mooie kleurtjes. Vind het karakter nog belangrijker dus bij ons zijn het allemaal kinder proof pony's haha.
Alleen Dalila is daar nog niet zo zeker van maar we hebben haar pas net een paar maand op stal. Wij zijn ook de 3de eigenaar in 3 maand :(:) dus ze heeft nog even om aan ons te wennen.

Earagon is idd een gaaf hengstje. Ik snap je twijfel haha.
Dionne is prachtig maar je vorige merrietje Saphira was toch mijn favoriet :) zij kwam uit camilla toch?

Ik vind Sun een hele leuke merrie Sara. Die heeft een prachtige uitstraling. Ik begrijp wel waarom je van haar graag een veulentje zou willen. <3


Vanessa jij hebt ook echt mooie combinaties gemaakt. Ben benieuwd hoeveel champie veulens je komend jaar krijgt haha.

ja saphira was van eragon en camille , erg mooi, maar lag niet goed in de kudde . dionne is ook van camille maar dan met ziyadah, ze is kleurgetest, homozygoot voor zwart en bruin dun bont , ze heeft zebrastreepjes op haar benen en een mooie zwarte aalstreep :) ik ben er gek op, dionne heeft een superleuk karakter, vol humor , hier zijn ze ook allemaal kindproof, ik heb jonge kleinkinderen ;)

ilse_89

Berichten: 2093
Geregistreerd: 06-01-07
Woonplaats: Den bosch

Re: Mini veulens 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 22:30

Wat leuk een "mini dikke buiken topic"!

Ik verwacht 2 veulentjes in 2022 van Habaldi v.d. Heesbeekhoeve.
Van Ise en Spekkie. Meer paardjes heb ik niet meer..

stal_HD
Berichten: 3089
Geregistreerd: 25-08-08
Woonplaats: kerkenveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 07:56

Oooh ilse heb je er zoveel verkocht?
Dat is nog maar een kleine kudde. Komt er nog wel weer wat meer bij, of vind je dit wel goed zo?

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-21 08:27

Knolselder schreef:
Stipje!

Ho ho..... zo makkelijk kom je er niet mee weg :')
Eerst aanmelden die veulentjes! _O-

Luna2006

Berichten: 3161
Geregistreerd: 03-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 08:32

RSDICBS schreef:
Jolanda ik ben idd gek op mooie kleurtjes. Vind het karakter nog belangrijker dus bij ons zijn het allemaal kinder proof pony's haha.
Alleen Dalila is daar nog niet zo zeker van maar we hebben haar pas net een paar maand op stal. Wij zijn ook de 3de eigenaar in 3 maand :(:) dus ze heeft nog even om aan ons te wennen.

Earagon is idd een gaaf hengstje. Ik snap je twijfel haha.
Dionne is prachtig maar je vorige merrietje Saphira was toch mijn favoriet :) zij kwam uit camilla toch?

Ik vind Sun een hele leuke merrie Sara. Die heeft een prachtige uitstraling. Ik begrijp wel waarom je van haar graag een veulentje zou willen. <3


Vanessa jij hebt ook echt mooie combinaties gemaakt. Ben benieuwd hoeveel champie veulens je komend jaar krijgt haha.


Het enige waar ik van baal is dat de veulens beide vos basiskleur hebben. Zowel bibi als sun dragen ook zilver. Dus ga ze wel testen de veulens voor evt latere combinaties.


Ik heb volgend jaar denk ik enkel uit huis dekkingen. Misschien eentje met redje maar even kijken hoe de planning gaat ook qua ruimte haha!

Veel habbie babies volgend jaar!

jolandje

Berichten: 14286
Geregistreerd: 30-03-09
Woonplaats: huisje in het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 09:10

huh ?? ilse , alleen Ise en Spekkie nog ? hoezo?

Laureas

Berichten: 2076
Geregistreerd: 18-03-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 09:52

Worden allemaal leuke veulentjes volgend jaar, altijd leuk om er naar uit te zien. Ik ben zeker benieuwd hoeveel champagnes het zullen worden bij me, al ben ik al erg tevreden met mijn eigen gefokte champveulens tot nu toe. Ik heb nu drie jonge merries en heb het gevoel dat ik pas echt kan doorstarten als zij volwassen zijn, en ik voor hun leuke hengsten kan gaan zoeken.

Al heb ik al zelf al een nieuw veulen hengstje gekocht omdat hij echt helemaal mijn droompaardje lijkt te zijn, ik hoop dat mijn verwachtingen niet te hoog zijn en dat hij ook echt zo is als hij eindelijk thuis is.

Ilse, dat is echt weinig, heb je gewoon zo weinig merries laten dekken of heb je geen andere mini's meer?

Jolandje, die dun van jou Dionne, heb je een erg speciaal paardje aan hoor, koester ze maar. :knuffel:

ilse_89

Berichten: 2093
Geregistreerd: 06-01-07
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 13:18

jolandje schreef:
huh ?? ilse , alleen Ise en Spekkie nog ? hoezo?


Ik heb zelf alleen Ise en Spekkie nog. Johan en ik zijn uit elkaar. De rest van de paardjes zijn verkocht en een aantal nog bij Johan gebleven. Ik heb mijn paardjes nu ook bij Rowan staan.

RSDICBS

Berichten: 1005
Geregistreerd: 08-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 16:31

Jolanda het is idd erg belangrijk dat de kudde goed kan. 2 kuddes maken is niet ideaal, afgelopen voorjaar hadden wij de paarden gescheiden ivm de leen hengst en de jonge hengst die we zelf opfokken.
Nu Bowie weer naar huis is staat ook alles weer samen.

Ilse je hebt dan echt nog maar weinig paarden. Heb je dan Habaldi ook verkocht?

hahahatsjoe

Berichten: 2392
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 16:48

ilse_89 schreef:
jolandje schreef:
huh ?? ilse , alleen Ise en Spekkie nog ? hoezo?


Ik heb zelf alleen Ise en Spekkie nog. Johan en ik zijn uit elkaar. De rest van de paardjes zijn verkocht en een aantal nog bij Johan gebleven. Ik heb mijn paardjes nu ook bij Rowan staan.


Jeetje meid veel sterkte en een dikke knuffel, dat is niet niks -O-

Benieuwd naar je nieuwe hengstje Vanessa !

stal_HD
Berichten: 3089
Geregistreerd: 25-08-08
Woonplaats: kerkenveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 21:00

Ooh ilse, dat is even een omslag. Sterkte gewenst.

jolandje

Berichten: 14286
Geregistreerd: 30-03-09
Woonplaats: huisje in het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 23:10

och Ilse wat ontzettend jammer , sterkte met alles :(:)

Knolselder

Berichten: 4324
Geregistreerd: 28-12-10

Re: Mini veulens 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 00:05

Ik zal de combi’s nog wel voorstellen. Even een enorme tegenslag te verwerken. Mijn hoofd is helemaal zwaar nu.

Sterke Ilse, niet makkelijk om er nu alleen voor te staan. Fijn dat je paardjes bij Rowan kunnen.

Ik zie hier heel mooie combinaties voorbijkomen!

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Re: Mini veulens 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 11:39

Ilse heel veel sterkte dat is even wat. :(:)

Laureas

Berichten: 2076
Geregistreerd: 18-03-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 11:50

Oei, er zijn inderdaad een paar mensen die wat steun kunnen gebruiken.

Ilse en Annelies, sterkte en hopelijk snel weer betere tijden. :knuffel:

Ik zal mijn hengstje voorstellen op een wat gepaster moment. Over de drachtige merries hier heb ik ook nog niet veel te vertellen. Maar er wordt hier ook al héél veel aan de toekomst gedacht en het begint mooi vorm te krijgen.

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-21 11:53

Laureas schreef:
Ik zal mijn hengstje voorstellen op een wat gepaster moment. Over de drachtige merries hier heb ik ook nog niet veel te vertellen. Maar er wordt hier ook al héél veel aan de toekomst gedacht en het begint mooi vorm te krijgen.


Ik vind dat je die wel moet kunne voorstellen hoor :j
Mensen die er op dit moment geen behoefte aan hebben mogen toch gewoon verder scrollen en later terug kijken en reageren? Wat mij betreft is alles welkom, alle verdrietige, maar zeker ook alle leuke dingen. En soms loopt dat nu eenmaal door elkaar, zo gaat dat in het leven :j

hahahatsjoe

Berichten: 2392
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 12:29

linda2008 schreef:
Laureas schreef:
Ik zal mijn hengstje voorstellen op een wat gepaster moment. Over de drachtige merries hier heb ik ook nog niet veel te vertellen. Maar er wordt hier ook al héél veel aan de toekomst gedacht en het begint mooi vorm te krijgen.


Ik vind dat je die wel moet kunne voorstellen hoor :j
Mensen die er op dit moment geen behoefte aan hebben mogen toch gewoon verder scrollen en later terug kijken en reageren? Wat mij betreft is alles welkom, alle verdrietige, maar zeker ook alle leuke dingen. En soms loopt dat nu eenmaal door elkaar, zo gaat dat in het leven :j


Precies. Annelies ook heel veel sterkte :knuffel:

Laureas

Berichten: 2076
Geregistreerd: 18-03-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 13:00

linda2008 schreef:
Ik vind dat je die wel moet kunne voorstellen hoor :j
Mensen die er op dit moment geen behoefte aan hebben mogen toch gewoon verder scrollen en later terug kijken en reageren? Wat mij betreft is alles welkom, alle verdrietige, maar zeker ook alle leuke dingen. En soms loopt dat nu eenmaal door elkaar, zo gaat dat in het leven :j


Paar maanden terug zag ik op de Franse stamboek website een video staan met een online show, was heel leuk om naar te kijken en al bij de eerste reeksen viel me een mooi overo hengstje op. Ik weet nog dat ik dacht, dat zo'n paardje altijd wel mijn droom was om ooit te kunnen hebben. Toen ik zijn afstamming opzocht, bleek hij nog een zoon te zijn van Top Bucks Elegance of Rose, een dun merrie die ik nog nmprs jeugdkampioen zag worden en ik toen ook prachtig vond.

En nu vorige week stond dat veulen te koop en heb ik mijn kans gegrepen, 'go for it', moet je af en toe doen in het leven.

Mag ik je voorstellen Anaba La Vista Legend of Arizona, bruin overo AMHA en binnenkort ook NMPRS geregistreerd.

Afbeelding

Stills uit het filmpje


Afbeelding

Deze ga ik dus combineren met mijn eigen gefokte champagne merries behalve June, aangezien die ook LWO+ is, maar daar heb ik nu ook wel een oplossing voor. :D

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Re: Mini veulens 2022

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-21 13:17

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Super leuk getekend! En als je altijd zoiets hebt gewild en het kon nu, waarom zou je het dan niet doen :D

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 13:17

Ja breng june maar naar hier. :P
Heel knap ventje. <3

hahahatsjoe

Berichten: 2392
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Re: Mini veulens 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 14:40

June is geweldig <3 , dit hengstje is geweldig <3 . Ik wil een boerderij dan kan ik veel meer paardjes houden, met Liesje haar veulen is de kudde echt wel helemaal compleet jammer genoeg.

stal_HD
Berichten: 3089
Geregistreerd: 25-08-08
Woonplaats: kerkenveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 17:45

Annelies ook sterkte gewenst.

Vanessa, je hebt echt een mooi getekende frame. De moeder ken ik ook. Vond ik ook altijd een mooie merrie.

Knolselder

Berichten: 4324
Geregistreerd: 28-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 18:41

Ik kan het nu wel neerschrijven denk ik. Na de eerste schokgolf.
Maar mooie, lieve, knappe en langverwachte veulentje Koning, heb ik gisteren dood in de wei aangetroffen. Het is een heel zwaar jaar geweest. En ik dacht er niets meer bij te kunnen hebben. En dan gebeurd er toch weer iets. En merk je dat je ondanks weer tegenslag, toch ook gewoon weer verder leeft en moet. Hard om zo een jong leven te moeten verliezen. Het hoe en waarom, geen idee. Ik wil er ook niet teveel bij stilstaan, want dan zak ik alleen maar verder weg.

Ik was die ochtend net bezig met leuke en spannende dingen. Onder andere Velvet ergens wegkrijgen zoals sommigen misschien gelezen hebben. En nog iets waar ik nu nog niet teveel over ga zeggen. En toen kwam ik aan op de boerderij en sloeg dit in als een bom.

Dat was even mijn verhaal.

Qua combinaties ben ik dit jaar een andere toer op gegaan dan gewoonlijk.
Ik heb eens een appaloosa hengst gehuurd.
Ik heb wel geen mooie foto’s van sommige paardjes.
Ook zijn er 3 paardjes bij die elks weer bijzonder verhaal hebben. Deze zijn helaas drachtig van ongekende hengsten aangekocht.

De eerste is onze Poppy. GDF Riders Giulietta.
Een piepklein en fijn merrietje van 79cm. Werd als leeg verkocht, maar ik vond ze zo bizar gedragen thuis (net een hengst) dat ik ze heb laten scannen en bleek ze drachtig. Toen kwam na confrontatie de aap uit de mouw dat ze heel de winter bij een palomino jaarling in de stal had gestaan en enkele weken voor ik ze kocht blijkbaar nog geprobeerd met een stevige zwart bonte hengst. Maar ze dachten dat het niet gelukt was en dat ze niet drachtig kon worden. Hier was ik uiteraard niet blij mee.
Poppy werd op scan al ver gescand en met het verhaal erbij, wordt geschat dat ze voor januari uitgerekend is.
Afbeelding

Als 2e is Ramona vd Kuene aan de beurt voor eind februari/maart
Afbeelding

Dan hebben we Desi/Dinah rond ongeveer 2 april. Amha merrie van 85 cm. Is ook nog een operatie geweest. Door Vanessa gefokt en op een onverwachte plek gevonden. Drachtig van een ongekende silver grullo hengst.
Afbeelding

7 april zit Quinn op 330 dagen
Afbeelding

Winnie, ook van Vanessa geweest, zit ongeveer rond 2 mei. Amha van 79 cm. Moeder van Dedi/Dinah en samen hierheen gekomen.
Afbeelding

18 mei zit ons Suusje op 330 dagen
Afbeelding

Wiske 28 mei 330 dagen. Zij ging naar Bailey. Dit veulentje is nu zeeeeeer belangrijk voor mij.
Afbeelding

En dan hebben we rond 7 juli ons Lonneke 73cm. De mini shet. Met Olaf 75cm. Op de valreep nog gelukt. Heel leuk, want we waren gek op het veulentje van dit jaar dat helaas al voor de geboorte gereserveerd was.
Afbeelding

Zo ik wou dat ik het wat enthousiaster kon brengen :+