Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 27 [ 671 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 27  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Mini veulens 2022

 
Profiel   

Omdat we niet allemaal een los volgtopic willen, maar ons ook niet willen mengen in het (te) grote dikke-buiken-topic, is er nu dit topic voor alle mini veulens die in 2022 verwacht worden. En natuurlijk ook voor mini-eigenaren die een ander type veulen verwachten ;)

Gezellig met elkaar meeleven, uierfoto’s delen, klagen over slapeloze nachten, vooral veeeeeel foto’s delen... alles mag :j :D

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-21 12:36 



 
Profiel   

Leuk topic Linda!

Wij verwachten er 4 aankomend jaar. 2 volle AMHA en 2 nmprs :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-21 12:39 



 
Profiel   

Leuk ik ben benieuwd!
Ik heb er zelf maar 1 drachtig voor mei.
Mercedes x Indi


[ img ]

[ img ]
Foto: Essie73/ESSFotografie

De rest jaartje leeg zodat ze zonder veulen naar een hengst van buiten kunnen. ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-21 13:23 



 
Profiel   

Ik volg ook mee.
Zelf geen veulentjes op komst. Besloten om niets onder de hengst te doen. Drie redenen gaven de doorslag om even een pas op de plaats te maken (nu op dit moment meer hengstjes dan merries te hebben, twee merries liepen afgelopen voorjaar niet rad (rotstraal) en chakira waarschijnlijk koude hb) en drie gaya was laat uitgerekend. Dus volgend jaar starten we gewoon lekker vroeg. Nog even kijken welke combi ik wil. Van Gaya staat al vast. Indi vind het vast niet erg als ze nog eens komt hihihi.

Ik kijk en geniet volgend jaar lekker met jullie mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-21 13:47 



 
Profiel   

Leuk Linda !
Is je nieuwste knapperd ook drachtig ?

Linda, mooie combi ! Ben heel benieuwd wat daar uit rolt.

Ik ben een vreemdganger , Jill verwacht volgend jaar een Welsh a veulen van jaimy.
[ img ]

Ik denk ook niet dat ik haar nog voor nmrps ga inzetten. Ze fokt best groot door.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-21 14:55 



 
Profiel   

Sara, leuk! Welke combi’s?

Linda, prachtige combi <3 super mooie foto van Indi zeg :~ jammer dat je zo ver weg zit.... :o

Mathilda, klinkt verstandig hoor :j dat hoort er ook bij.

Mel, gaaf!!! Ach ja en waarom zou je nmprs fokken? Als je welsh ook leuk vind dan is dat toch prima? :)

Ik zal vanavond ook een combi-rondje maken :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-21 14:57 



 
Profiel   

aaahhh, daar is het topic, ik lees graag mee, en ga genieten van jullie combi's en alles wat erbij hoort, door omstandigheden helaas de dekkingen van mijn merries niet doorgegaan, dus hoop ik ze volgend jaar weer "aan de man" te brengen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-21 15:07 



 
Profiel   

Aangezien ik zo'n persoon ben die niet graag zelf volgtopics aanmaak, voel ik me wel aangesproken tot dit topic. Het is zeker leuk om terug paar mede - fokkers te kunnen volgen terwijl we wachten op de veulentjes.
Volgend jaar verwacht ik zo'n viertal veulens, ik ben niet zeker of ze drachtig zijn, er is niets gescand hier op dracht. Maar toch ook geen hengstige merries meer gezien bij die dat toch gedekt zijn.

Dit jaar had ik deze veulens, waar ik heel tevreden mee was..
Laureas @ [KS-ITP] Ook onze mini veulentjes zijn safe en sound geboren.

Volgend jaar verwacht ik veulens van het classic cream champagne hengstje Bubbles en nog ééntje van mijn voormalig valk hengstje Spirit, die nu een nieuwe thuis heeft gevonden met een hele kudde merries.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-21 15:09 



 
Profiel   

Dit zijn mijn combinaties voor dit jaar, Heb vooral met Redje gedekt dit jaar. Ook die heeft 4 gastmerries dragend, misschien 5 maar die kan pas de 20ste gescant worden.

Als eerste is bibi al aan de beurt in februari. Heb haar geleased van bokker zamora. Zij is red dun tobiano schimmel en vol amha. Hoop uit deze merrie een merrieveulentje te hebben dat ik kan aanhouden van redje <3
[ img ]

Volgende is sun, dat is de dochter van Bibi. dies maart aan de beurt al.
[ img ]

Daarna ons Maylinn, die stond niet op de planning maar maylinn doet vaker dingen die niet gepland zijn :+ Iets met door verschillende hekwerken raken met stroom op om bij de hengst te raken. Volgend jaar sluit ik haar maar op :')
[ img ]

En de enige uit huis dekking van dit jaar. Kato en Habbie! Ik had nog een dek tegoed van 2 merries die ik verleased had en Kato is naast Muis denk ik de beste match met habbie.
[ img ]


Voor 2022 heb ik ook alweer veel te veel op de planning staan. Mees gaat voor de eerste keer gedekt worden volgend jaar, mega spannend! Mijn eigen gefokt merrietje die een veulen gaat maken haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-21 15:33 



 
Profiel   

Oh leuk! Een mini veulen volgtopic <3

Mooie combinaties hebben jullie hierboven. Volgens mij heb jij 2 afbeeldingen gedraaid sara.

Wij verwachten komend jaar 4 veulentjes. Alle 4 de mini merries zijn dragend gescand :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-21 16:45 



 
Profiel   

sara je hebt maylinn en sun verwisseld :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-21 18:12 



 
Profiel   

Tja ik kan wel zeggen dat het voor mij een tikkeltje bijzonder is verlopen dit keer :o :=

Mijn nieuwe merrie Lucky is drachtig van Habbie.
Voor mij stiekem wel extra bijzonder omdat Habbie natuurlijk van mij is geweest en Lucky echt de merrie lijkt waar ik al een tijd naar op zoek ben <3
Exacte datum is niet bekend maar uitgerekend wanneer ze bij de hengst heeft gelopen, haar veulen dit jaar heeft gehad en met de info van DA, vermoedelijk rond 15 april 2022.
[ img ]

En dan Jupi.... tja Jupi.... zij is een aantal keer op date geweest dit jaar. Helaas pakte het niet en hadden we de hoop opgegeven. Eigenlijk met het vermoeden dat zij gewoon niet dragend te krijgen is met een veulen aan de voet. Toen heb ik nog 1 laatste poging gewaagd met een hengst van “thuis”. Eigenlijk met de gedachte; het zal toch niet pakken, maar zo wel dan weten we dat het de “dna-match” is of iets dergelijks....
En ja hoor...... drachtig!
Dus Jupi verwacht rond 17 juli 2022 een veulentje van Lennard van de Schimmelhoeve. Een hele toffe few spot hengst welke kampioen is geworden bij het Duitse Rheinisch Pferdestammbuch.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-21 19:06 



 
Profiel   

@Linda2008, wat een mooie combinaties ook. Jupi ken ik wel, maar je nieuwe merrie Lucky mag je wel eens voorstellen, wat is haar afstamming? :P

@Luna2006, wordt ook druk volgend jaar met je combinaties. Tof dat je twee merries kon leasen voor Red. Dat leasen snap ik nog altijd niet goed hoe dat werkt, is gewoon puur afspraken maken met elkaar,
veronderstel ik? :o

@Mathilda, is inderdaad heel verstandig van je, heb ik veel respect voor. ;)

@Meavey, het veulen van Mercedes dit jaar was echt zo mooi, maar ik heb niet eens de kans gehad om meer info te vragen, veulen was direct al voorzien van een nieuw huisje. :)

@RSDICBS, welke combinaties heb je nu? Je hebt me wel wat van je plannen verteld, dus denk ik het wel te weten.

@Happinez, van welshjes ken ik niet zo veel, maar zit er wel een supermooie combinatie uit hoor!

Hier is het ook best vroeg beginnen, in maart verwacht ik al het eerste veulen 2022 van Spirit en Lilly.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-21 20:38 



 
Profiel   

wat een leuke combi's !

Linda, die merrie komt toch bij Ilse vandaan ? of heb ik dan de verkeerde voor me ?
En voor Juup dus 100% stippels. Heb je ook een standfoto van die hengst ? ken hem niet.

Ach ja , omdat de twee kid van nmprs hengsten zo flink aan de maat werden zie ik geen nut van om wederom een nmprs hengst te gebruiken. ( jaxx is al bijna even groot als zijn moeder, alleen wat fijner := )
Wie weet komt er ooit nog een nmprs of welsh merrie bij O:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-21 20:49 



 
Profiel   

Mel, je hebt ruimte genoeg nu ;)

Lucky komt inderdaad bij Ilse vandaan.
Ze heet Lucky Girl van de Heesbeekhoeve (vader G-Star vd Heesbeekhoeve).
Ik heb haar dinsdag opgehaald dus ze is pas net een weekje hier, maar we zijn al dikke vriendinnen en zelfs Jupi is voor haar doen al enorm tolerant. echt helemaal blij mee <3
[ img ]

Lennie heb ik ook wel een standfoto van maar staat hier wel iets spekkig (dat zien ze daar weer liever dan de ranke nmprs types zeg maar).
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-21 21:05 



 
Profiel   

Mooie merrie hoor! Is ze vos bont of overo?

Habaldi is wel een hele leuke hengst he. Ben benieuwd maar zijn veulens.
Hoeveel verwacht Ilse er dit jaar van hem? (Of zit Ilse nog niet in dit topic :o? )


Ik verwacht 2 veulens van Absolutely Jack Daniels, smokey black bont splash.

En 2 veulens uit JS Wild is the Wind, valk bont met wildkleur kenmerken (homozygoot zwart en agouti)

Fleur verwacht haar veulen begin april.
[ img ]

Dan saffie, ook april.
[ img ]
Dit jaar hebben we een prachtig palomino splash merrieveulen met een werkelijk brilliant karakter uit de zelfde combinatie <3


Dan Dalila,uitgerekend midden juni
[ img ]
Dit jaar heeft Dalila een super chique bruin splash hengstveulen met uitmuntende beweging van sebastopol's meneertje aan de voet.


En als laatste maar zeker niet de minste de favoriet van de kinderen, Belle. Uitgerekend begin juli

[ img ]



Welke merries heb jij gedekt dan Vanessa?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-21 21:49 



 
Profiel   

Ohja ik zie het! Sun en maylinn zijn inderdaad omgedraaid haha. Sun is eerst aan beurt.

Qua leasen is het idd gewoon goed afspraken maken. Met het baasje van bibi en sun ben ik al jaren bevriend. Heb toen ook hier Jolie gehad van hun voor mee op show te nemen en te verkopen dus niet ons proefstuk nu :D

Lucky is echt knap linda. Maar ben bevooroordeeld haha. Ze is volgens mij nog niet kleur getest toch? Want zowel gstar als moeder dragen splash. Jupi een stippel veulen! Ook gaaf zeg!

RSDICBS mooie combinaties! Volgens mij is fleur een halfzus van mijn kato. Zij komt ook uit sebastopol's balou toch?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-21 04:24 



 
Profiel   

RSDICBS, wat is jouw echte naam? Ik heb een idee wie je bent maar ik weet het niet zeker :o haha! Fleur ken ik wel, je andere merries niet, heb je ook nog andere foto’s?

Lucky is in ieder geval vos bont, vermoedelijk met splash maar ik zal een keer laten testen want ik weet het niet zeker.

Ilse verwacht volgens mij 2 habbie veulens en rowan ook, maar zij zullen zich vast nog wel melden hier... :j

Vanessa, welke combi’s heb jij op de planning staan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-21 06:03 



 
Profiel   

Meavey schreef
De rest jaartje leeg zodat ze zonder veulen naar een hengst van buiten kunnen. ;)

Dit zeg je even tussen neus en lippen door.... Hier wil ik ook wel meer van weten.... ;) :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-21 07:45 



 
Profiel   

@RSDICBS, prachtige combinaties ook weer.

Dit zijn de mijne,

Eerste veulen van 2022 wordt verwacht uit Lilly en Spirit
[ img ]
[ img ]

En de volgende merries zijn gedekt door Bubbles, goedgekeurd met een totale schofthoogte van 77 cm.
[ img ]


Laureas Star's Cinnamon Baybe
[ img ]

ZBS Beethoven's PokerFace
[ img ]

Laureas Totally Mystified By Magic
[ img ]

En mijn champagne merrie Joëlle,
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-21 09:06 



 
Profiel   

Luna2006 schreef
RSDICBS mooie combinaties! Volgens mij is fleur een halfzus van mijn kato. Zij komt ook uit sebastopol's balou toch?


Ja klopt. Sebastopol's maak me gek met roepnaam fleur haha.


linda2008 schreef
RSDICBS, wat is jouw echte naam? Ik heb een idee wie je bent maar ik weet het niet zeker :o haha! Fleur ken ik wel, je andere merries niet, heb je ook nog andere foto’s?

Lucky is in ieder geval vos bont, vermoedelijk met splash maar ik zal een keer laten testen want ik weet het niet zeker.

Ilse verwacht volgens mij 2 habbie veulens en rowan ook, maar zij zullen zich vast nog wel melden hier... :j

Vanessa, welke combi’s heb jij op de planning staan?


Mijn naam is Daniëlle :)

Even een voorstel rondje met de paarden dan.
Als eerste onze gold champagne Saffron
[ img ]

Dan de grullo bonte splash en zilverappel Belle
[ img ]

De cremello maak me gek, fleur
[ img ]

En Dalila ministal Beekzicht homozyghoot zwart met splash en tobiano

[ img ]


Jack (waarmee Saffron en Belle gedekt zijn) is de zoon van Fleur hierboven en Star Performer.
[ img ]

En Dalila en Fleur zijn dragend van Bowie. Js Wild is the Wind
[ img ]


En aankomend jaar zullen Dalila Fleur en Belle gedekt worden door onze eigen hengst Drops(junior) Hij is de zoon van Saffie en ons voormalig dekhengstje Silver Raindrops of Dolisa.
Van hem hebben we nog geen mooie en recente foto's :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-21 15:02 



 
Profiel   

Leuke vooruitzichten allemaal.

Haha Linda ik laat er volgend jaar 3 dekken door Ziyadah.
Peaches, Kissy en Faya gaan met hem op date. ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-21 15:31 



 
Profiel   

Meavey schreef
Leuke vooruitzichten allemaal.

Haha Linda ik laat er volgend jaar 3 dekken door Ziyadah.
Peaches, Kissy en Faya gaan met hem op date. ;)

ziyadah is echt een supergaaf hengstje, ik heb er gelukkig een hele fraaie dochter van <3

Dionne <3
[ img ]


Danielle jij houd wel van aparte kleurtjes zeker ;) jij zult dan mijn dionne ook wel leuk vinden ;) wat een mooie paardjes en gave combi's , daar zullen vast mooie veulens van komen.

linda2008 , mooie nieuwe merrie , zo krijg je toch nog een beetje habbie terug :) en jupi een stippelveulen :)

Mel, ik vind die welshjes ook echt heel gaaf

Sara ook hele mooie combi's , red geeft mooie veulens, dat is al bewezen, nu zien hoe het met jouw merries uitpakt , spannend

ik had eigenlijk twee merries door ziyadah laten dekken dit jaar , helaas kon dat niet doorgaan, ik twijfel nu voor volgend jaar , ik heb een veulen gehad van camille en eragon, en die combi had ik altijd nog een keer willen maken. maar toen gaf bob aan dat eragon geruind zou worden en heb ik hem uit mijn hoofd gezet, tot ik tot mijn verrassing hoorde dat jany een intacte eragon heeft gekocht :+ , ik zit nu toch te bedenken om camille en eowyn door hem te laten dekken, vind het nog steeds echt een erg gaaf hengstje

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-21 08:27 



 
Profiel   

Wat leuk om te lezen dat er al zo hard nagedacht word over 2022 combinaties.... :D Zo ver ben ik hier nog niet hihi! Maar het is natuurlijk wel leuk om over te brainstormen. :j

Ik moet bekennen dat ik met buitenaf dekken nog niet zo veel goede ervaringen heb. Niets ten nadelen van de hengsten of de eigenaren hoor... helemaal niet zelfs! Maar ik merk wel dat mijn merries thuis steeds zo dragend raken en buitenaf het gewoon veel lastiger gaat. Misschien is dat pech, toeval of zijn mijn merries te grote stress-kippen (want bucks was veel relaxter en die was wel buitenaf in 1x dragend). Maar voor mij is dat wel een reden dat ik tegenwoordig een limiet op de reistijd zet :o
Ik laat ze nooit bij de hengsthouder staan/scannen en als ik een paar keer heen en weer moet rijden, rij ik liever niet naar de andere kant van het land :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-21 08:35 



 
Profiel   

Stipje!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-21 09:39 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 27 [ 671 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 27  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen