Wat gaat het worden?
Palomino hengst 16%  16%  [ 22 ]
Palomino merrie 19%  19%  [ 27 ]
Valk hengst 2%  2%  [ 4 ]
Valk merrie 8%  8%  [ 11 ]
Cremello hengst 15%  15%  [ 21 ]
Cremello merrie 10%  10%  [ 14 ]
Perlino hengst 2%  2%  [ 4 ]
Perlino merrie 9%  9%  [ 13 ]
Smokey Cream hengst 4%  4%  [ 6 ]
Smokey Cream merrie 5%  5%  [ 8 ]
Smokey Black hengst 0%  0%  [ 1 ]
Smokey Black merrie 4%  4%  [ 6 ]
Totaal aantal stemmen : 137

Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 10 [ 249 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Bijzondere kruising in de maak: Frederiksborger x Rijpony

 
Profiel   

Hey iedereen! :wave:

Onze palomino Frederiksborger Moravita's Accenta is dit jaar gedekt door Cassanova Du Bois! Wij verwachten volgend jaar dus een kruising uit onze Frederiksborger merrie. Wij hebben bewust gekozen voor deze combinatie. Er zijn heel weinig beschikbare en passende Frederiksborger dekhengsten voor onze merrie. Wij hebben in 2020 een volle Frederiksborger gefokt, de bronzen merrieveulen Saffron! Saffron is inmiddels verkocht naar een super goed huisje, in de hoop om een eventer te worden... ik ben zo benieuwd! :D

Frederiksborgers staan bekend om hun werkwilligheid, intelligentie en flinke botten. :Y) Accenta is een ontzettend werkwillige merrie, ze kan heel koel zijn, maar als je haar aan het werk zet, dan is ze "on fire". Doordat ik een ongeluk heb gehad (gebroken rug... door Accenta :D) en mijn moeder een auto ongeluk (die mag nooit meer paardrijden), hebben wij besloten met Accenta te fokken. In 2020 leverde dit een prachtige vosmerrie veulen uit Frederiksborger Staccato. Wij hadden graag nog een Frederiksborger gefokt, maar doordat de Deense hoofdstamboek absoluut een verschrikking is om mee samen te werken, hebben we besloten dat we dat voorlopig niet meer gaan doen.

Na wat overleg, hebben we besloten ietswat te gaan gokken.... met een rijpony. :D Cassanova heeft al vaker rijpaardmerries ter beschikking gekregen en de resultaten daarvan liegen niet, komen gewoon prachtige veulens uit! Kleur is al helemaal mooi meegenomen! Wij zijn zo benieuwd naar het veulen van deze kruising! *\o/*

Accenta is uitgerekend op 21 maart 2022!

Accenta als 3-jarige
[ img ]

Accenta in mei 2020, hoog drachtig
[ img ]

Accenta als 4-jarige
[ img ]


Wat zou hieruit komen kwa kleur/geslacht en wanneer denken jullie dat het veulen wordt geboren?! Ik hoop op een palomino hengst, want dat is wat ik wil. Maar Accenta doet ze niet op bestelling. :Y)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-21 18:08 



 
Profiel   

Oewww ik volg!!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-21 18:13 



 
Profiel   

Mooi dier zeg! Ik hoop dat ze je het palomino hengsten veulen geeft!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-21 18:20 



 
Profiel   

Ik had je vorige topic ook gevolgd dus bij deze ben ik ook weer van de partij <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-21 09:12 



 
Profiel   

Hele mooie merrie! Ik ben benieuwd naar je veulen, dus ik volg mee!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-21 09:32 



 
Profiel   

Nu 6,5 maand drachtig, zit is in aardige conditie op het moment!

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-21 22:10 



 
Profiel   

Watveen gave merrie en wat een mooie combi met Cassanova. Mijn Cassanova x rijpaard is inmiddels 4 jaar en heeft echt een megafijn karakter en zeer goede bewegingen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-21 22:19 



 
Profiel   

Oeh, ik volg mee :)
Zelf ook getwijfeld over deze hengst :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-21 22:21 



 
Profiel   

Accenta.. wat leuk om die weer eens te zien! Ik volg ook zeker mee. Ik vond haar als veulen al zo leuk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-21 11:27 



 
Profiel   

Jeetje wat een mooie merrie
Dit is eigenlijk de eerste keer dat ik een palomino frederiksborger zie, echt een plaatje <3
Ik volg mee!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-21 20:02 



 
Profiel   

Wat een knappe merrie! Wat is je plan met haar veulentje?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-21 20:09 



 
Profiel   

Wat een prachtige merrie! En ik zie zoveel mooie veulentje uit aparte kruisingen met een du Bois, ben benieuwd!

Ik schrok wel even van je verhaal dat je je rug gebroken hebt, wat verschikkelijk. Kan je nog wel rijden? Mag ik vragen waarom je besloten hebt Accenta niet meer onder het zadelte hebben?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-21 20:12 



 
Profiel   

Oeh! Ik volg!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-21 20:53 



 
Profiel   

Hele knappe merrie! Ik heb een merrieveulen van Cass uit een KWPN merrie dit jaar en ben er ook heel erg blij mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-21 20:56 



 
Profiel   

Wat een prachtige merrie heb je daar.
Daar kan niets anders dan een geweldig veulen uitkomen met Cassanova erbij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-21 21:36 



 
Profiel   

Wauw wat een plaatje <3 Heel benieuwd wat daar uit komt :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-21 10:40 



 
Profiel   

Gave merrie. Was een Gelderse geen optie geweest?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-21 20:51 



 
Profiel   

Rivendell schreef
Gave merrie. Was een Gelderse geen optie geweest?


Voor de toekomst misschien. We hebben nu meer duidelijkheid vanuit Denemarken en die gaven aan dat evt. kruisingen met warmbloed hengsten mogen (tegen inteelt), maar moet van te voren worden overlegd of de desbetreffende gekozen hengst mag (nog steeds een gedoe dus). Er zijn interessante Gelderse hengsten, daar hebben we ooit naar gekeken.

Dit was meer van, we gaan een gokje wagen, zeker gezien we afgelopen 2 jaar geen enkele Frederiksborger konden (mochten) fokken.

Pumpkins schreef
Wat een prachtige merrie! En ik zie zoveel mooie veulentje uit aparte kruisingen met een du Bois, ben benieuwd!

Ik schrok wel even van je verhaal dat je je rug gebroken hebt, wat verschikkelijk. Kan je nog wel rijden? Mag ik vragen waarom je besloten hebt Accenta niet meer onder het zadelte hebben?


Ja, ik kan wel rijden. Heb vroegâh als stalruiter gewerkt op diverse stallen, maar dat kan mijn rug niet meer aan. Ik heb zelf 2 KWPN'ers waar ik mee rijd.

Accenta lukt niet, vanwege de afstand. Ik woon aan de ene kant van het land en mijn ouders de andere, is 185 km rijden iedere keer. We hebben een tijdje een bijrijder gehad voor haar, maar die heeft het nu ook te druk. Mijn moeder doet vooral veel grondwerk en longeerwerk met haar en mijn moeder vind dat helemaal prima. :D

BaileyMix schreef
Wat een knappe merrie! Wat is je plan met haar veulentje?

Aanhouden of verkopen, ligt eraan wat eruit komt. Ik zou het graag zelf willen houden als het een hengst is, maar als een een machtig mooie merrie is, wil ik ook best erover nadenken. :D We hebben een potentiële koper al, maar ligt er echt helemaal aan wat hieruit gaat komen.

sassycas schreef
Jeetje wat een mooie merrie
Dit is eigenlijk de eerste keer dat ik een palomino frederiksborger zie, echt een plaatje <3
Ik volg mee!


Er zijn er best wat in Nederland, dankzij Accenta's vader (Valentin). Die heeft behoorlijk wat geproduceerd. Valentin is helaas naar Australië verhuisd. -O-

suffie schreef
Watveen gave merrie en wat een mooie combi met Cassanova. Mijn Cassanova x rijpaard is inmiddels 4 jaar en heeft echt een megafijn karakter en zeer goede bewegingen.


Ik vind jouw Cassie baby heel leuk! Echt heel benieuwd wat ze aan het bakken is. *\o/*

Fnanne schreef
Oeh, ik volg mee :)
Zelf ook getwijfeld over deze hengst :j


Wij zelf ook, zeker omdat we álle kanten op konden. Heel blij dat we het toch hebben gedaan en heel benieuwd naar het resultaat!

Mayasfrenk schreef
Accenta.. wat leuk om die weer eens te zien! Ik volg ook zeker mee. Ik vond haar als veulen al zo leuk.


Oh? Heb jij haar als veulen gezien? Bij Moravita zeker?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-21 10:54 



 
Profiel   

ooh ik volg. Ben heel erg benieuwd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-21 15:05 



 
Profiel   

Ik ben normaal niet zo van deze topics maar vind jouw paard erg mooi :D Zal wellicht een stille meelezer worden maar ik volg ook :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-21 15:08 



 
Profiel   

WAW wat een knappe merrie. Zo evenwichtig!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-21 15:43 



 
Profiel   

ZwarteHeks schreef
Mayasfrenk schreef
Accenta.. wat leuk om die weer eens te zien! Ik volg ook zeker mee. Ik vond haar als veulen al zo leuk.


Oh? Heb jij haar als veulen gezien? Bij Moravita zeker?


Klopt. Daar ben ik jaren lang vrij veel geweest. Voor stages en werk. Zo leuk om op bokt toch regelmatig nog een keer paarden van toen tegen te komen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-21 21:06 



 
Profiel   

Sodeknetters; wat een gave merrie stevig maar sportief model. De combinatie met Casanova lijkt me erg top.

Ga je volgen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-21 23:53 



 
Profiel   

Nog 85 dagen te gaan *\o/*

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-21 20:48 



 
Profiel   

Ik volg ook graag mee! Prachtige combi! <3 Gaat alles goed met Accenta?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 10:14 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 10 [ 249 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen