Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 4 [ 93 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Volg onze gelderse fokkerij in 2022

 
Profiel   

Jaja, met bijna alle veulens weer op kamers , en de 2 jarigen binnenkort ook allemaal weer thuis, wordt het toch echt tijd voor een nieuw topic *\o/*

Voorgaande topics om een beetje kennis met ons te maken voor degenen die ons nog niet kennen :

2021 [KS-MK] Volg onze gelderse fokkerij in 2021 !
2020 [KS-MK] [VOLG] Onze gelderse fokkerij in 2020

Even een korte samenvatting van afgelopen jaar

Voor mij een erg bewogen jaar omdat er wederom qua gezondheid eind 2020 een heftige diagnose werd gesteld (hierover liever in het openbaar niet meer informatie) en veel dingen onzeker werden.
Gelukkig kan ik nu zeggen dat ik alleen maar met een dankbaar gevoel terugblik op 2021, tussen mijn eigen behandelingen door hebben we een enorm goed veulenseizoen gehad (na enkele heftige jaren waarin we elk jaar wel een veulen of merrie kwijt zijn geraakt nav het veulenseizoen) en 3 prachtige veulens rijker voor de richting Gelders paard.

Rosamunde WFTM (v. Edmundo x voorl keur v. Elegant x Zep) gaat bij ons blijven als opvolging voor haar moeder voor onze fokkerij
[ img ]

Ragnhild WFTM (roepnaam Romy, v. Edmundo x Vitens x Ahoy) is verkocht aan mijn zusje en zal dus ook binnen onze fokkerij blijven
[ img ]

Ralphael WFTM (v.James R x Chablis x Ahoy) staat op dit moment te koop,maar mocht hij niet verkocht worden dan gaat hij eind oktober naar de opfok
[ img ]

Drachtig voor 2022

Dit jaar hebben we wat ‘vertrouwde’ keuzes gemaakt, maar ook wat meer ‘modernere’ keuzes, we zijn erg benieuwd wat de combinaties gaan doen

Allereerst Daisy (voorl.keur v Elegant x Walser)
[ img ]
X
Mandieno (v.Glamourdale x Parcival)
[ img ]

We hopen met deze combinatie type te behouden/moderniseren, Daisy haar veulens zijn vaak een tikkeltje te recht in het kruis en strak in de lendenen, springvermogen te verankeren en meer lengte in het voorbeen te krijgen.

Dan Klarrissa WFTM (v.Chablis x Immigrant x Marconi)
[ img ]
Op de foto met bijrijdster Sterre
X
Mandieno (v.Glamourdale x Parcival)
[ img ]

We hopen met deze combinatie formaat en type te verbeteren, en instelling ,springvermogen en karakter te verankeren

Klarrissa haar halfzusje Noa Lynn (v.WV Saron x Immigrant x Marconi)
[ img ]
X
Edmundo (v.Upperville x Modern)
[ img ]

We hopen met deze combinatie formaat,beweging en type te verbeteren, en instelling en karakter te verankeren.

Dan last but not least Davina (NMK Reservekampioen, voorl. keur v. Elegant x Zep)
[ img ]
x
Edmundo (v.Upperville x Modern)
[ img ]

We hopen een net zo geslaagd veulen als Rosamunde dit jaar :o

Voor aankomend jaar dus Funny en Kaelynn niet drachtig, bewust om ze lekker een jaartje rust te geven en door te rijden.

Odessa WFTM
Sinds een paar weken is ‘koetje’ Odessa (v.Picasso x Chablis) terug, met haar gaan we deze winter langzaam aan beginnen met grondwerk, maar eerst maar rustig wennen nu ze terug is en langzaam aan vertrouwen opbouwen

[ img ]
Sommigen zullen haar herkennen van vorige topics, ze was ook zilveren bokt veulen 2019 (zo uit mijn hoofd). Inmiddels al een hele dame dus!

Dit topic dus om onze fokkerij te volgen, maar ik wil ook graag meer gaan delen van de rest van onze fokproducten. Ik hoop dat jullie weer gezellig mee komen lezen en kletsen, net als bij de voorgaande topics *\o/*
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-21 00:18 



 
Profiel   

Jaa leuk! Ga zeker weer volgen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-21 00:27 



 
Profiel   

Leuke combi's. Gave foto van Edmundo heb je geplaatst! Ben benieuwd wat ze er van gaan maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-21 07:21 



 
Profiel   

Spannend hoor!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-21 07:36 



 
Profiel   

Leuk, ik volg! Mijn merrie is ook drachtig van Mandienio dus is dan net iets leuker om te volgen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-21 09:00 



 
Profiel   

Ja leuk! Ben super benieuwd wat voor moois ze dit jaar gaan bakken <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-21 09:27 



 
Profiel   

Wat een prachtige veulens heb je dit jaar gefokt zeg <3 ! Leuke combinaties, ben benieuwd wat aankomend jaar brengt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-21 10:25 



 
Profiel   

Mooi overzichtje zo! Natuurlijk volg ik weer mee!

Ik zie dat Pumba’s halfzusje ook moeder gaat worden, dus hij wordt oom volgend jaar! :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-21 17:44 



 
Profiel   

Wat is Odessa toch gaaf <3

Ik ben zeer benieuwd wat je merries er weer van maken volgend jaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-21 18:14 



 
Profiel   

Wat leuk, ik vind het koetje nog steeds super leuk. Maar je hengstveulen van dit jaar vind ik ook wel echt heel gaaf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-21 18:20 



 
Profiel   

Uiteraard volg ik weer 8-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-21 09:37 



 
Profiel   

Ik kom ook weer volgen, zulke prachtige veulens vorig jaar!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-21 13:19 



 
Profiel   

Ik haak ook zeker weer aan. Jullie hebben zulke prachtige paarden

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-21 13:21 



 
Profiel   

Ik volg gezellig mee!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-21 14:04 



 
Profiel   

Helemaal mijn type paarden, ik volg graag mee

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-21 15:24 



 
Profiel   

Gefeliciteerd met je verjaardag.

En wat een prachtige paarden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-21 16:54 



 
Profiel   

Superleuk dat jullie allemaal weer komen volgen ! *\o/* *\o/* *\o/*

Gisteren op mijn verjaardag een opfok dagje gehad (perfecte verjaardag wat mij betreft :+ ) Beide heren zouden gecastreerd, wat is het dan ook altijd weer een spektakel als een grote groep hengsten naar binnen komt.

Gelukkig hadden we onze 2 mannen er zo uit gevist, Onyx was weer super braaf en meewerkend, Ocean moest weer de clown uithangen :D

Onyx, van mei 2019, Picasso x Chablis. Wat een paard is dat al zeg, ik blijf hem zo gaaf vinden.

[ img ]

[ img ]

Helaas was het niet verstandig hem staand te castreren, zijn testikels waren te groot en daarmee de kans op bloedingen te groot. Eind volgende maand dus naar de kliniek om dit daar te laten doen.

Ocean (Edmundo x Immigrant) was wel te castreren, alles is daarmee goed gegaan
[ img ]
Lekker nog in een roesje.

Heel ander type paard, maar dat gaat ook een leuke worden voor iemand straks <3

En natuurlijk de kleine dames ook even weer flink geknuffeld, wat is dat toch een leuk stel <3 Ze hoorden me en kwamen direct aan met een hinnik, blijkbaar vonden ze me toch wel lief
[ img ]

[ img ]
Rosa even van de zijkant, Romy bleef maar naar me toe draaien en komen :')

[ img ]
Jut en Jul, hopelijk blijven ze zo leuk samen , kunnen ze straks mooi in het tweespan voor de wagen <3

[ img ]
En Phoebe en Princessa, onze naarlingen :+ Phoebe is helemaal nu niet zo knap, ze lijkt enorm veel qua bouw en ontwikkeling op haar moeder dus dat gaat vast goedkomen :7

[ img ]
Princessa (Picasso x Chablis) met haar mega hoofd :D 2 druppels water haar grote zus Odessa, behalve de kleur

[ img ]
Phoebe (Recruut x Elegant) met haar ganzen bles :knuffel:

[ img ]

[ img ]

Zo leuk om ze allemaal te zien ontwikkelen en groeien, ook om te zien hoe verschillend ze allemaal ook zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 08:27 



 
Profiel   

De Edmundo uit de Elegant x Zep vind ik wel heel erg leuk.

Benieuwd wat ze er nu weer van bakt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 08:49 



 
Profiel   

Ik volg ook weer mee! Geniet elke keer weer van je paarden-familie. :) Ik blijf een zwak houden voor Phoebe. <3 :))

En inderdaad, bij Jut en Jul moest ik direct ook denken, nou die kunnen samen zo het span in, wat een plaatje zou dat zijn!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 08:57 



 
Profiel   

Hier volg ik uiteraard ook weer mee ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 14:03 



 
Profiel   

Zo leuk om al die verschillende types geldersen bij jou te zien zo door de jaren heen. je krijgt een heel mooie indruk van hoe de veulens uitgroeien en ik bepaalde gevallen denk ik de eerste 2 jaar van hmm die doet me wat ielig aan voor een gelderse, maar als je dan ziet hoe ze uitgroeien en zwaren en echt prachtig worden <3
Ben ook heel erg benieuwd naar de Mandienio's van volgend jaar. Ga over een paar weken een merrieveulen van Mandienio x Alexandro P ophalen dus dat maakt het extra leuk wat het straks wordt bij jullie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 17:53 



 
Profiel   

@Natasja : Daar zijn wij ook heel benieuwd naar !
@MarrieLeen : Phoebe is een heerlijke echte rooie, altijd bitchy kijken maar ondertussen altijd willen knuffelen ;)

@Mer : Leuk :D !!

@Bernoe : Ja ze zijn zo verschillend, de merrielijnen ook echt qua hoe ze doorfokken qua type en karakter :j blijft mooi om te zien :D

Vandaag heeft Noatje haar nieuwe hoofdstel gekregen

[ img ]

En moest ze natuurlijk even met haar moeder en mn broertje op de foto :D Hij is zo trots op zn dames <3
(Links Olga,26 jaar oud inmiddels, rechts NoaLynn, 3 jaar oud)
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 20:00 



 
Profiel   

Wat een leuke familie foto :D je ziet wel echt dat het haar moeder is. en alweer 26 jaar zeg. spijkerhard dus.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-21 07:25 



 
Profiel   

Als Ocean binnenkort terug is willen we met alle 4 even een leuke foto schieten, Olga Klarrissa Noalynn en Ocean <3

Zeker een spijkerharde merrie, ze levert wel echt in qua gewicht elk jaar, maar toch loopt ze er bij alsof ze nog wel een paar jaar van plan is te blijven. Het is zo’n lieverd❤️

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-21 07:32 



 
Profiel   

Het wordt inderdaad steeds iets lastiger om de oudjes op gewicht te houden. Maar ze lijkt nog heel fit zo.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-21 14:09 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 4 [ 93 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen