Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 11 [ 257 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Modena: Boulonnais x warmbloed x Lusitano

 
Profiel   

Leuke kruising, ik volg ook mee! Ben heel benieuwd!

Misschien heb ik er overheen gelezen, maar wat voor ras wordt het speelmaatje? Wel spannend zo twee drachtige merries.

Elisa2 schreef
hns schreef

Dit klopt niet helemaal, ik heb ook een boulonaise kruising. Heel veel temperament, extreem gevoelig en op een pink te rijden. Ze zijn net als PRE, zodra je hun vertrouwen hebt gewonnen doen ze alles voor je.

Ondanks hun sterke bouw, maar PRE zijn net zo sterk, zijn ze door hun gevoeligheid fantastisch te rijden.

De kwaliteit van opleiding is natuurlijk ook een zwaar wegende factor, of een paard een ongeleid projectiel wordt.


Maar dat is ook een kruising zeg je..dus je weet niet waar het karakter precies vandaan komt. Ik blijf erbij dat je het hele sensibele niet moet willen hebben in een paard met een tank lijf. (sorry voor de uitdrukking)

Aan de ene kant snap ik je gedachtegang, aan de andere kant: ik heb een E-pony (Welsh Cob x onbekend, vermoedelijk iets koudbloederigs) die al flink kan bulldozen. En da's dan nog maar een E-pony... als hij formaat trekpaard was geweest, wordt je daar ook absoluut niet vrolijk van :=
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 05:25 



 
Profiel   

Mooney het is gelukt, dankje wat goed! Nou dan ben ik benieuwd, wiens merrie er er eerder een veulen heeft. :D

Luckystory sterkte met het verlies nog, ik kan me goed voorstellen dat sommige paarden echt speciaal zijn. Maar bemoedigend om te horen dat jouw kruising zo goed heeft uitgepakt! Klinkt ook eigenlijk wel als een hele leuke combi. foto? :D

Fillis bij deze een foto van Pita:
[ img ]

Ze komt uit spanje, geen idee welke ouders ze zelf heeft en het veulen is ook een complete verrasing. :Y)
Het word dus zeker spannend ja haha!
En in heel sensibel paard in een tank lijf had ik al aan Modena, en dat bevalt me wel, ik wil er absoluut nog 1. *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 07:51 



 
Profiel   

Die naam :')

Ziet eruit als een leuk beestje. Wordt een (hopelijk) leuke verrassing dus!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 08:54 



 
Profiel   

Fillis schreef
Die naam :')

Ziet eruit als een leuk beestje. Wordt een (hopelijk) leuke verrassing dus!


Ik vind dat het veulen broodje of gyros moet gaan heten. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 10:20 



 
Profiel   

Ik stem voor broodje :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 11:43 



 
Profiel   

Pinta is vandaag gearriveerd!

Pinta? Uh ja, Pinta. Pitabroodje blijkt in haar paspoort gewoon pinta te heten. :+

Ze werd met luid gehinnik van Paris begroet. Paris vind iedereen altijd mega lief namelijk. :j Modena is dan wat meer terughoudend. Je moet eerst je plek kennen, en dan zien we wel weer verder.

Pinta onderging het allemaal maar rustig, gelukkig. Hoe eerder ze accepteerd dat Modena de lakens uitdeelt, hoe eerder ze bij elkaar kunnen.

Even voorstellen aan elkaar:
[ img ]

En wegwijs maken. Kijk lieverd, dit is de hooibar. 24/7 all you can eat.
Pinta: "Wow, echt? Mag dat?"

[ img ]

Ik ga morgen even een goede buik foto maken voor jullie. Soms ligt het veulen scheef denk ik, dan zit er opeens een giga bult! :))

Ik hoop dat ze allemaal snel dikke vriendinnen zijn, en dat Pinta zich thuis voelt en in alle rust van het restant van haar dracht mag genieten. Zij en haar kleintje zijn zo verschrikkelijk welkom, ik hoop dat ze dat voelt. <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-21 19:51 



 
Profiel   

Wat een leuke paardjes en wat zullen de veulens fijn met elkaar kunnen spelen!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-21 19:59 



 
Profiel   

Wat een leuk beestje. Wel jammer van de naam, vind Pita stiekem veel leuker :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-21 20:01 



 
Profiel   

maras daar verheug ik me zo op ja, 2 spelende veulens in de wei!

Ja eigenlijk jammer he, haha. Maar autocorrect maakte er al puta van, misschien blijft dat wel plakken. :')

We waren net even ongerust aan het zoeken op de camera waar ze was. Komt ze de schuilstal uitgelopen, kijkt even om zich heen, concludeert dat het nog steeds rotweer is en gaat terug naar binnen. Slimme pony!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-21 20:25 



 
Profiel   

Hoe gaat het met de dames?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-22 09:46 



 
Profiel   

Hey! Ja ik kijk elke dag naar Pinta haar uier, maar daar gebeurt nog helemaal niks! Die slimmerik houd haar veulen gelukkig zo lang mogelijk binnen. Hier staat ze in de vernieuwde en verbeterde paddock, ze hebben nu een grote cirkel.

[ img ]

Modena is lekker buikig en erg humeurig. Ik blijf bang dat ze leeg blijkt te zijn, maar haar gedrag is duidelijk anders. Erg boos als ik niet opschiet met haar brokjes of aan haar buik zit. Mijn lieverd is verandert in een draak. :oo

Wel leuk dat de uitgerekende datum vd veulens zo steeds dichter bij elkaar komt te liggen. We blijven maar gewoon gespannen afwachten. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-22 18:01 



 
Profiel   

Ik ben erg benieuwd! :( :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-22 21:06 



 
Profiel   

[ img ]

Dag 320! *\o/*

Gister weer even tegen haar buik gepraat, werd er vervolgens flink bewogen en geschopt! :D (Ik ben nu weer extra bang dat ik me dat verbeeld heb en er niks in zit haha)

Voor Pinta voelt het inmiddels als dag 1086, ik kijk al vnaf eind december dagelijks naar haar uier en er gebeurd niks, noppes, nada. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-03-22 19:34 



 
Profiel   

Ik ben zo benieuwd! Wat moet de tijd traag gaan voor jullie!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-03-22 20:40 



 
Profiel   

Oke ik denk dat ik vandaag een pietsie verschil zag bij modena! Of ik wil het gewoon zo graag dat ik spoken zie haha!

Links 16 maart versus rechts vandaag.
[ img ]

Ik zou zweren dat er meer ruimte tussen de spenen zit en dat haar linkerspeen (rechts op de foto) iets dikker is. Ik hoop echt dat ik het me niet verbeeld. En straks is Modena nog eerder dan Pinta, want die doet echt duidelijk nog niks.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-22 11:28 



 
Profiel   

De spenen lijken ook meer naast elkaar te liggen op de tweede foto. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-22 15:36 



 
Profiel   

Ik wordt nu ook wel wat onrustig ja …het duurt zo lang en je had haar baby buikje juist zo leuk verpakt. ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-22 15:43 



 
Profiel   

lor ik ben blij dat jij ook wat meent te zien haha! Ik ga vanavond voor de zekerheid ook nog even kijken, ze staan zo dichtbij dat dat toch maar een kleine moeite is.

office het duurt idd lang haha! Beter komt dat doordat ze idd een schimmelmerrie met lange benen aan het bakken is. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-22 18:08 



 
Profiel   

[ img ]

Ja er gebeurt toch echt wat hoor!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-22 16:54 



 
Profiel   

Ja er gebeurt inderdaad wat! Spannend!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-22 08:35 



 
Profiel   

Ik ben zo benieuwd wat er straks uit komt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-22 09:11 



 
Profiel   

Ik ben idd ook zo benieuwd, wat heeft ze daar toch in die buik...

Vandaag zag de uier er zo uit:


[ img ]

Nog niet helemaal klaar maar aangezien dat bij het vorige veulen ook niet t geval was moeten we misschien s'nachts toch maar wat meer gaan kijken nu.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-22 22:45 



 
Profiel   

Leuke combinatie
Ik volg ook mee

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-04-22 03:15 



 
Profiel   

Linnie050 schreef
Leuke combinatie
Ik volg ook mee


Leuk! Ben jij een nachtuil?

Ik heb afgelopen nacht dus zelf maar meerdere keren op de camera gekeken, maar als er iemand uit dit topic het misschien leuk vind, ik kan eigenlijk nog wel 1 of 2 mensen gebruiken die s'nachts op een bepaald uur even willen kijken. :D
Bel ik je als beloning ook wakker voor de geboorte als je dat wil. :o

Modena wacht denk ik op beter weer, 347! dagen inmiddels. Misschien probeert ze de benen nog wat langer te maken zoals ik gevraagd had. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-22 07:37 



 
Profiel   

Mmm, die uier moet nog wel wat voller, denk ik…
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-04-22 04:57 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 11 [ 257 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen