Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 7 van de 11 [ 257 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Modena: Boulonnais x warmbloed x Lusitano

 
Profiel   

Dacht al te hebben gereageerd, maar blijkbaar niet. Gefeliciteerd met dit mooie dametje! Alles zo mooi opgestrooid, alsnog buiten in de kou bevallen :')

Is Modena of de vader homozygoot voor schimmel? Dan weet je zeker dat het veulentje bruinschimmel is.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-22 14:27 



 
Profiel   

Mooi kind en zo te zien is mams erg blij dat dr buik niet meer tonnetje rond is. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-22 17:57 



 
Profiel   

[ img ]

Ik ben tevreden, een iets sjieker koppie dan Modena maar nog best een robuuste bouw. Ik ben erg benieuwd wat jullie in dit stadium van ontkreukelen al aan lusitano of juist warmbloed of boulonnais trekjes kunnen ontwaren haha.

Knappies!
[ img ]

Bam! Terug in vorm. Doet ze op deze leeftijd nog even. De da zei vanmorgen ook, vulva ziet er bijzonder goed uit, je zou niet zeggen dat die afgelopen nacht bevallen is.
[ img ]

De hele bevalling was er sowieso 1 uit het boekje. Modena die eerst 3 kwartier van de stal naar de wei naar de paddock liep en al schrapend bepaalde waar het moest gaan gebeuren. Pinta die eigenlijk in de paddock lag te slapen maar netjes opstond en op gepaste afstand ging staan waken. Oke paris had ogen op steeltjes. :') Alleen de allerlaatste keer persen lichtjes geholpen. Vliesje vd neus en nog voor we de boel verder schoon konden vegen ademhalen en bewegen. Het zand vd paddock was slim gekozen want opstaan lukte daar goed. Modena die Madeira heel handig met haar neus tegen het kontje richting de uier begeleide en perfect stil staat steeds. Daar hoeven wij ons echt niet mee te bemoeien. Heel snel al drinken, en toen plof binnen het uur de nageboorte er af. Op dat moment hebben we ze naar de stal verplaatst, scheelde dat die nog perfect schoon was haha! Paris was namelijk veel te nieuwsgierig naar het veulen en dat vond Modena uiteraard niet leuk. Dus in de stal voor meer rust. Vanmorgen na inspectie door de da lekker naar buiten, jeetje wat gaat zo'n kleintje snel rennen en bokken!
Net toen het ging afkoelen moeder en kind weer in de stal gezet. Paris stalkt Madeira, en andersom vind Madeira Paris enorm interessant dus zo krijgt Modena wat meer rust. Al met al een perfecte dag, ook mede door jullie lieve berichtjes! <3
Morgen meer veulenspam!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-22 21:11 



 
Profiel   

Gefeliciteerd met je mooie merrie veulentje. Fijn dat het allemaal goed gaat <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-22 21:24 



 
Profiel   

Mooi veulen <3

Ik ben bijna zeker dat die gaat schimmelen. De benen zijn veel te donker om bruin te blijven, bij bruine en zwarte paarden zijn de beentjes in het begin licht en worden later pas donkerder. Deze benen zijn pikzwart dus goede kans dat die gaat schimmelen :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-22 10:19 



 
Profiel   

Ik meen op de eerste foto van het veulen ook een brilletje te zien, vandaar ook mijn idee dat ze gaat schimmelen

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-22 10:37 



 
Profiel   

Dankjullie! Ja duidelijk veel grijze haren bij de ogen en de staartaanzet, we hebben er weer een witje bij. :D

Alleen Modena in de gaten houden, die poept weinig. Ze staan nu weer op de wei, en dan echt een volle wei, hopelijk werkt dat dan laxerend. Ze toont gewoon super fit verder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-22 10:50 



 
Profiel   

Modena heeft weer gepoept, hele opluchting. Voor haar en voor mij ook zullen we maar zeggen. :Y)

Veulenspam *\o/*


Ook appart, het veulen word om te drinken altijd naar deze kant gedirigeerd. Drinkt wel uit beide spenen. Geen idee waar dat sturen dan nodig voor is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-22 14:17 



 
Profiel   

Wat een leukerd! <3 Ze lijkt wel een brilletje te hebben wat vaak een teken is van een schimmel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-22 14:57 



 
Profiel   

Van harte gefeliciteerd met de knappe Madeira!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-22 17:39 



 
Profiel   

Madeira is super knap <3 Gefeliciteerd Ciska

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-22 18:16 



 
Profiel   

Wat schattig, dat witte voetje <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-22 20:00 



 
Profiel   

Dankjullie! Ja toch nog even eigenwijs 1 wit voetje. :D

Die grote berg kuil is natuurlijk mijn bed. Toch?
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-22 21:13 



 
Profiel   

Wat is ze leuk! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-22 07:45 



 
Profiel   

LyonaHorse schreef
Wat is ze leuk! <3


Ik ben natuurlijk bevooroordeeld, maar: jaaaa! *\o/*

Modena heeft het al opgegeven om er constant achteraan te rennen en Madeira galopeert nu rondjes om haar heen terwijl Modena graast. :') Wat ontwikkelt zo'n kleintje zich snel zeg. De wakers kijken nu de hele dag veulentv, dat hebben ze immers wel verdiend.

En nu gaan we gewoon door he, op naar nummer 2!
Ik weet niet meer of ik het al gezegd had, maar toen de da s'ochtends kwam controleren heeft ze ook even naar Pinta gekeken. Begint precies op dat moment het veulen als een wilde te schoppen. :D Nu hopen we allemaal heel erg dat zien bevallen doet bevallen, maar helaas doet Pinta nog helemaal niks met haar uier. Ze staat wel regelmatig vanaf een afstandje met een hele zachte, verliefde blik in haar ogen over moeder en kind te waken. Eergister was ze ook even helemaal in paniek toen ik Modena en Madeira op stal had gezet en ze ze kwijt was. Brullen en twee hele rondes over de track gegalopeerd voordat ik haar kon stoppen en naar de staldeur kon lokken. Toen was het weer oke. Ik denk dat Pinta ook een supermoeder word!

En dan Paris... Modena heeft haar gisteren over de draad heen keihard in haar bil gebeten. Terecht. Ze begint al iets minder opdringerig te doen nu, het heeft denk ik geholpen haha. Het was soms net of Paris het niet afgespeende veulen van vorig jaar was. :+

edit: kijk dit bedoel ik nou, ze gaat er gewoon lekker voor liggen om te kijken! :')
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-22 10:24 



 
Profiel   

Kijk nou! We genieten hier nu nog even heel erg van want over een jaar is het natuurlijk niet grappig meer. :+
[ img ]

"Pinta kun je alsjeblieft vertellen wanneer je gaat bevallen?"
Pinta:
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-22 12:23 



 
Profiel   

En nog even een filmpje, arme Modena... :o


Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-22 13:06 



 
Profiel   

Haha, ze heeft het er maar druk mee! Heerlijk veulen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-22 13:57 



 
Profiel   

Zo komen die merries nou terug in shape :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-22 15:35 



 
Profiel   

Wat zal het leuk zijn voor Madeira als Pinta haar veulentje heeft! Misschien dat Modena dan ook wat meer rust krijgt :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-22 16:43 



 
Profiel   

Lyonahorse en mer1980, retedruk, op deze manier hoef ik als er weer gereden kan worden niks op te bouwen haha. Ik heb nu ook steeds het zo'n gevoel van o jee opgetrokken buik maar dat is gewoon haar slanke look die ik niet meer gewend ben. :wow:

Maartje idd, hopelijk wacht pinta niet te lang. En word Modena snel wat minder bezorgd, want voorlopig mogen alleen mensen bij haar kind komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-22 07:48 



 
Profiel   

Wel merrie daarin respecteren denk? Ze zijn altijd zo beschermend met hun kinderen...... en terecht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-22 10:47 



 
Profiel   

Avalanche schreef
Wel merrie daarin respecteren denk? Ze zijn altijd zo beschermend met hun kinderen...... en terecht.


Ja zolang Modena zo doet staan ze appart, en s'nachts bij de staldeur een draadje extra om paris op afstand te houden. :j

Het arme kind ging vanmorgen op haar snufferd!
Modena: "Dat krijg je er ook van."


Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-22 11:10 



 
Profiel   

_O- :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-22 11:13 



 
Profiel   

_O- Haha arm kind :')
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-22 11:21 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 7 van de 11 [ 257 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen