Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 9 [ 222 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Onze Roosje is toch een verrassingsei!

 
Profiel   

[ img ]

[ img ]

Is there some movement over here?? :D

Eergister en vandaag.. Tepels lijken wijder uit elkaar te staan..
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-21 19:20 



 
Profiel   

Oh, spannend zeg! Ze ziet er in ieder geval véél drachtiger uit dan mijn merries die halverwege april zijn uitgerekend. Maar je kan je er ook in vergissen, toen ik een geïmporteerde merrie had en op haar veulen zat te wachten zei iedereen in maart al 'dat komt bijna', uiteindelijk tot de laatste dag van augustus gewacht, haha!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-21 19:35 



 
Profiel   

dovish schreef
Oh, spannend zeg! Ze ziet er in ieder geval véél drachtiger uit dan mijn merries die halverwege april zijn uitgerekend. Maar je kan je er ook in vergissen, toen ik een geïmporteerde merrie had en op haar veulen zat te wachten zei iedereen in maart al 'dat komt bijna', uiteindelijk tot de laatste dag van augustus gewacht, haha!

Wow haha..
Ja ik denk dat zij ook kort hiervoor al een veulen gehad heeft. Toen zij begin augustus bij ons kwam waren haar tepels een stuk groter. Dus als dat zo is geweest dan krijgen ze ook veel sneller een dikke buik lijkt mij.

Dit waren haar tepels 4 maanden geleden.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-21 19:39 



 
Profiel   

Mijn merrie die begin april moet is toch ook al zo rond :j Dus pin je nergens op vast. Heeft die dierenarts geen schatting kunnen geven?

Ben benieuwd :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-21 19:43 



 
Profiel   

Nee dat durfde ze niet aan.. Wel dat ze al aardig eind op weg is.. En waarschijnlijk vroeg voorjaar maar ze ook niet uitsluiten dat het nog dit jaar geboren wordt.. Tsjaaaa..

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-21 19:44 



 
Profiel   

Spannend hoor! Ik leef met je mee. Ze is wel echt heel erg rond :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-21 08:22 



 
Profiel   

[ img ]

Volgens mij ligt baby links vandaag haha jeetje..

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 18:23 



 
Profiel   

Leuke pony hoor. Beetje type welshcob. Ben benieuwd wat er straks gebakken is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 18:31 



 
Profiel   

Ahhh wat een super mooie leuke pony is ze!
Ik volg mee met deze verrassing!!!! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 18:31 



 
Profiel   

Knappe pony zeg! <3
Ik ben heel erg benieuwd wat er uit komt! Ik volg lekker

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 18:44 



 
Profiel   

Leuk dat jullie mee 'verwachten'!!

Babootje schreef
Leuke pony hoor. Beetje type welshcob. Ben benieuwd wat er straks gebakken is.


We hebben geen idee wat ze is.. Ze lijkt idd wel veel op Welsh cob maar ze heeft wel echt heel veel beharing beetje ala tinker (vorige eigenaar had alles eraf geknipt)
Dus ik ben ook zo benieuwd wat eruit komt.. Stel ze komt uit een kudde tinkers? Is er dan kans op een bontje of is vos wel dominant? Ik heb hier niet veel kaas van gegeten haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 19:14 



 
Profiel   

Ohh wat leuk ik volg. En wat een geweldige pony zeg, die had ik zelf ook zo uitgekozen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 19:50 



 
Profiel   

Leuk om te lezen dat jullie haar ook zo leuk vinden.. Ik was opslag verliefd op haar. En qua karakter is ze ook fantastisch.. Gewoon een heerlijke pony. Hopelijk is dat erfelijk haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 20:55 



 
Profiel   

Hoe hoog is ze.. ongeveer stokmaat

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 21:09 



 
Profiel   

125cm.. B pony

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 22:30 



 
Profiel   

Zo spannend. Ik volg mee <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 22:35 



 
Profiel   

Leuke pony.
Nou vind ik heel veel ponies en paarden te dik maar als ik haar ingevallen kontje en die bolle veulenbuik zie vraag ik me af of ze niet wat extra's kan gebruiken. Met name gezien de huidige temperaturen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 01:01 



 
Profiel   

herr_balou schreef
Leuke pony.
Nou vind ik heel veel ponies en paarden te dik maar als ik haar ingevallen kontje en die bolle veulenbuik zie vraag ik me af of ze niet wat extra's kan gebruiken. Met name gezien de huidige temperaturen.

Ingevallen kontje? Waar? Je weet dat de banden bij een (ver) gevorderde dracht slapper worden?

Leuke pony ts! Ben benieuwd wat eruit komt. Altijd spannend zo’n verrassing

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 01:09 



 
Profiel   

996981 schreef
herr_balou schreef
Leuke pony.
Nou vind ik heel veel ponies en paarden te dik maar als ik haar ingevallen kontje en die bolle veulenbuik zie vraag ik me af of ze niet wat extra's kan gebruiken. Met name gezien de huidige temperaturen.

Ingevallen kontje? Waar? Je weet dat de banden bij een (ver) gevorderde dracht slapper worden?

Leuke pony ts! Ben benieuwd wat eruit komt. Altijd spannend zo’n verrassing

Tja, verder zien we tietjes foto's. Maar het dijbeen vind ik ook karrig. Als het zomer was zou je me er niet over horen, maar het is winter...

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 01:25 



 
Profiel   

Wat spannend! En wat leuke pony <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 05:43 



 
Profiel   

Nou ik zie ook echt geen ingevallen kontje en haar ribben kun je niet eens voelen dus beetje jammer van die opmerking. Verder krijg ze onbeperkt ruwvoer en 2 keer zoveel metazoa brok als dat ze nodig zou hebben. Dus nee ze komt niks te kort en ik vind het bijzonder dat je dat denkt te kunnen zien van 1 foto.. Ik zou zeggen kom eens langs Ipv mijn topic te vervuilen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 07:28 



 
Profiel   

Probeer niet zo heethoofdig te reageren. Ik kan me voorstellen dat als jij al ontzettend goed op weg bent met het zorgen voor je pony dat je je een beetje op je ziel getrapt voelt, maar als buitenstaander zie ik niets anders dan een goedbedoelde opmerking.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 08:03 



 
Profiel   

Iris82 schreef
Probeer niet zo heethoofdig te reageren. Ik kan me voorstellen dat als jij al ontzettend goed op weg bent met het zorgen voor je pony dat je je een beetje op je ziel getrapt voelt, maar als buitenstaander zie ik niets anders dan een goedbedoelde opmerking.


Ja het zal misschien goed bedoeld zijn. Dat kan zeker.
En ja ik voel me idd op mijn ziel getrapt omdat ik weet hoe ze is.. Ik zie haar elke dag en hou haar heel goed in de gaten. Ik zie helemaal niks van wat diegene zegt en is gebaseerd op 1 foto. Dus ik snap het gewoon niet zo. Wat al ik eerder zei.. Je kunt haar ribben niet eens voelen.. Ze heeft een dikke hals, hele dikke vacht en zeker geen ingevallen kont..ze heeft wel een kort/klein achterwerk maar dat is heel wat anders. Sinds een week zie ik dat haar lichaam wat veranderd, het valt wat meer in achter haar buik.. Alsof het veulen anders ligt, dieper.. Maar dit lijkt me normaal?
Maar wat is een karig dijbeen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 08:17 



 
Profiel   

Evalien86 schreef
Iris82 schreef
Probeer niet zo heethoofdig te reageren. Ik kan me voorstellen dat als jij al ontzettend goed op weg bent met het zorgen voor je pony dat je je een beetje op je ziel getrapt voelt, maar als buitenstaander zie ik niets anders dan een goedbedoelde opmerking.


Ja het zal misschien goed bedoeld zijn. Dat kan zeker.
En ja ik voel me idd op mijn ziel getrapt omdat ik weet hoe ze is.. Ik zie haar elke dag en hou haar heel goed in de gaten. Ik zie helemaal niks van wat diegene zegt en is gebaseerd op 1 foto. Dus ik snap het gewoon niet zo. Wat al ik eerder zei.. Je kunt haar ribben niet eens voelen.. Ze heeft een dikke hals, hele dikke vacht en zeker geen ingevallen kont..ze heeft wel een kort/klein achterwerk maar dat is heel wat anders. Sinds een week zie ik dat haar lichaam wat veranderd, het valt wat meer in achter haar buik.. Alsof het veulen anders ligt, dieper.. Maar dit lijkt me normaal?
Maar wat is een karig dijbeen?

Niks van aantrekken! Zoals degene met commentaar zelf ook aangeeft; er wordt geoordeeld aan de hand van 1 foto. Het dijbeen heb ik even omcirkeld op dit plaatje. Mocht je het interessant vinden kun je op Google natuurlijk makkelijk foto’s vinden van het skelet. Op die plek wil je absoluut geen vet hebben. Een paard dat vet heeft op het dijbeen is obese… wat je het liefste wil zijn spieren daar. Maar gezien Roosje een drachtige recreatiepony is, is het volkomen normaal dat ze (daar) vrij onbespierd is.

Hoe gaat het nu met Roosje? :)


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 08:32 



 
Profiel   

Ja dat gaat dan meer om bespiering.. Dat is idd weinig te vinden bij haar.. Gaan we straks mee aan de slag. Anyways ik had iid minder heethoofdig kunnen reageren daar heeft iris wel een punt.

Met roosje gaat het goed.. We hebben de stal bijna klaar dus daar mag ze fan af en toe even wennen en geurtjes afgeven :)
[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-21 08:54 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 9 [ 222 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen