Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 38 [ 943 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 38  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Mini’s verwachten mini’s bij Spots N Dots Paradise 2022

 
Profiel   

Hier zijn we weer!

Nieuw jaar, nieuw veulenseizoen. En wat kijk ik er naar uit. 2021 was voor mij een jaar om snel te vergeten. Onder andere door het verlies van mijn lieve oude en allereerste pony Blacky, maar later ook ons veulen Spots N Dots Rise-Up King Lous XIV. Daarnaast ging het ook niet vlot met de lammetjes en de konijnen, dus laten we maar gauw doorspoelen naar een hopelijk leuk en geslaagd veulenseizoen in 2022.

Dit jaar kunnen we veel en lang uitkijken naar veulentjes!
Het seizoen kan namelijk al snel beginnen. Ik stel even de paardjes voor!

Als eerste hebben we Poppy. Poppy was volgens de verkoper zeker niet drachtig, want ze was nog maar net hengstig geweest. Maar eenmaal thuis wou Poppy nogal graag de hengstige merries dekken. Alarmbellen gingen af. Tumor op de eierstokken ofzo? Tweeslachtig? Of toch drachtig? In elk geval was er voor alles een scan nodig. En ja hoor. Poppy was gewoon al een heel eind drachtig. We konden niet inschatten hoever, behalve dat het zeker meer dan 2 maanden moest zijn gezien we het vruchtje niet meer goed konden zien (ze is ook heel klein en smal dus konden niet te ver gaan).
De vorige eigenaar gecontacteerd en plots was ze in de zomer gedekt, heel de winter bij een jaarling in een stalletje gestaan en enkele weken voor ik ze kocht ook nog bij een hengst gelopen. Ze dachten dat ze niet drachtig kon worden en verkochten haar daarom blijkbaar.
Ik ben niet zo blij gezien dat Poppy heel klein en rank is. En dan moet je heel selectief zijn. En selectief zijn is niet gebeurd. Dus dat wordt weer als een havik erbovenop hangen :')
Maar goed.

Poppy, GDF Riders Guilietta. Nmprs merrie van 79cm.
Foto niet zo flatterend, ze kwam hier als een dunne, kreupele luizenbaal toe. Gedekt door onbekende hengst, zwartbont of palomino.
Uitgerekend vermoedelijk januari, kan vroeger of ze kan het uitrekken _O-
[ img ]

Als 2e is voor februari/maart de NMPRS/NAS merrie Mona aan de beurt. Ramona V.d Kuene is gedekt door de 1e premie panterbonte nmprs hengst Calisto vd Witte Gracht.
26 februari 330 dagen.
[ img ]

Volgende in rij is Desi. Desi is een Nmprs/AMHA merrie van 85cm. Desi heb ik helaas drachtig gekocht van een onbekende hengst. Nuja onbekend. Ik heb hem wel gezien, maar zonder papier. Hij was silver grullo.
We hebben bij de scan een beetje moeten gokken gezien er geen dekdatum is. Het wordt ook haar eerste veulen.
Geschat rond 2 april 330 dagen.
[ img ]

Daarna hebben we onze Quinn. Onze NMPRS smokey black frame en splash overo van 85cm. Zij werd ook gedekt door Calisto. Ook zij is een maiden merrie, dus weer lekker spannend!
[ img ]

Dan gaan we naar Winnie. Een AMHA/Nmprs merrie van 79cm. Zij is de mama van Desi en komt van dezelfde plek. Zij is dan ook drachtig van dezelfde silver grullo hengst.
Winnie is gegokt op 2 mei 330 dagen.
[ img ]

We kijken natuurlijk ook weer uit naar het veulentje van onze allerliefste Suus. NMPRS van 94cm. Ook hier zelf geboren <3 Ook Suus is drachtig van Calisto.
18 mei 330 dagen
[ img ]

Suus wordt gevolgd door Wiske! Wiske is een AMHA/NMPRS merrie van 83cm. Het wordt Wiske haar tweede veulen. Wiske is op date geweest met JS Deputy you’ve Got a friend. 1 van mijn favoriete hengsten. En dubbel zo emotioneel geladen omdat het ook de vader is van Koning, het veulen dat we verloren zijn.
Wiske zit 28 mei op 330 dagen
[ img ]

En dan is er nog Lonneke! Onze mini shet! Zij is weer gedekt van Olaf voor hopelijk weer zoiets liefst als haar veulentje Poppemie dit jaar <3
Met Lonneke moesten we geduld hebben en met de allerlaatste poging was het prijs.
Lonneke zit 7 juli op 330 dagen.
[ img ]


Zo, dat was een hele boterham! Ik hoop weer een aantal trouwe volgers terug te mogen zien, maar nieuwe namen zijn minstens zo leuk!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-21 23:50 



 
Profiel   

Gaaf! Ik volg!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-21 01:56 



 
Profiel   

Ik ben er weer bij en uiteraard reuze benieuwd naar veulentje van Suus *\o/* ze blijft favoriet!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-21 06:40 



 
Profiel   

Ik ben er weer bij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-21 07:05 



 
Profiel   

Ik kom ook weer volgen, geweldig die kleine veulentjes <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-21 07:10 



 
Profiel   

Jaaaa, super leuk dat jullie er (weer) bij zijn!

Ik heb gelijk vandaag van een aantal dames snel snel voor het donker werd nog wat foto’s gemaakt. Wel ongepoetst en nat :=

Achterkant van Suus _O- 152 dagen

[ img ]

Desi +- 199 dagen

[ img ]

Quinn. 193 dagen

[ img ]
[ img ]

Wiske. 142 dagen

[ img ]
Met dochter Tricky Trixie van 2020
[ img ]

Lekker samen aan de foodbar, met op de voorgrond Lonneke. 102 dagen

[ img ]

Mona. 232 dagen

[ img ]

Zeer charmante Winnie. +- 168 dagen

[ img ]

Wel ook veel Foodbaby’s hoor :')

En dan Poppy…
Die bijna ontploft :wow:

[ img ]
[ img ]
[ img ]
Enneuh… ik vond gisteren dat haar uiertje voortgang maakte. En vandaag vond ik hem zelfs nog veranderd tegenover gisteren. Of ben ik de enige die dat ziet?
[ img ]
Links vandaag, rechts gisteren.
Ik ga haar maar snel naar huis halen, want heb toch graag dat ze ongeveer een maand op voorhand aan huis staan mbt antistoffen en gedrag kunnen observeren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-21 20:11 



 
Profiel   

Ik volg :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-21 20:50 



 
Profiel   

Heb je een nieuwe erbij? Met zijn alle in de schuur zie ik een silverdapple staan? Die (her)ken ik niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-21 21:15 



 
Profiel   

Ja, met deze nieuwe plek is het stiekem een beetje terug uitgebreid :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-21 21:17 



 
Profiel   

Ik volg! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-21 08:29 



 
Profiel   

Wat leuk, ik zag een bekend gezichtje!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-21 09:12 



 
Profiel   

Wat leuk! Ik volg ook!

Is Calisto ook van jullie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-21 10:41 



 
Profiel   

IK volg ook weer in meeleesstand.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-21 12:54 



 
Profiel   

Leuk, ik ga zeker volgen. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-21 15:43 



 
Profiel   

Whoop whoop! Welkom volgers!

Maj0: ik heb hem een seizoen gehuurd :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-21 22:11 



 
Profiel   

Ik volg ook weer stilletjes mee *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-21 09:36 



 
Profiel   

Oh, minderen is niet gelukt dus. Hoeveel heb je er nu?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-21 10:03 



 
Profiel   

Oehhh, hier ben ik wel erg benieuwd naar. Ik volg mee! Leuke combinaties! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-21 13:21 



 
Profiel   

Jaaaa, welkom nieuwe volgers!

Ai Stalmelyn, ik denk dat ik beter niet ga tellen := Minderen is inderdaad niet gelukt. Maar ik moet ook zeggen dat ik toen een periode heel erg slecht in mijn vel zat. En dat in combinatie met mijn oude plek, waar ik absoluut niet meer gelukkig was. Als ik deze nieuwe plek niet had gehad, was ik denk ik ‘gestopt’ op 2 of 3 lievelingen na die ik dan bij mijn moeder zou kunnen houden. En toen minderen was wel verstandig. Alleen van een paar paardjes wel erg veel spijt. Gelukkig heb ik bvb Quinn wel terug kunnen kopen.
Dat is gelukkig nu voorbij. Al heb ik dit jaar wel op een heel dun koordje gedanst met alle tegenslag. Maar het kruipt waar het niet kruipen kan. En zonder zou ik absoluut ook niet gelukkig zijn. Het zijn uiteindelijk mijn harige vriendjes die mij er terug uitgehaald hebben <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-21 16:29 



 
Profiel   

Ik hoop wel dat ze nu even een aanloopje neemt om straks eventjes te chillen _O-
[ img ]
Links gisteren, rechts vandaag
Verzorgmeisje is nog niet zo een pro in tietenfoto’s :')

Poppy heeft wel wat last van overloopdiarree, veulentje zal wat in de weg zitten ocharme.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-21 18:24 



 
Profiel   

Ik ga ook weer volgen! ze maakt het al flink spannend! ik denk nog een 2021 veulentje

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-21 18:33 



 
Profiel   

De dierenarst denkt nog steeds 2022. Die heeft de vandaag foto wel niet gezien. Misschien moeten we bij Poppy maar een goklijstje maken op jaartal _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-21 19:09 



 
Profiel   

Wat een boel! Ik volg ook mee, hoop dat poppy zonder problemen erdoorheen komt, merrie heeft niets over zo te zien.
Jammer dat mensen(de verkopers) altijd maar zo onvoorzichtig zijn!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-21 19:25 



 
Profiel   

Jaaa weer een nieuw topic, ik volg graag, vind het altijd zo leuk , en je hebt er weer een paar knappe dames bij. Wat is poppy ook een leukje, ik hoop dat het allemaal goed gaat met de bevalling, zo'n klein ukje. Volgens mij gaat het aardig de goede richting op, uiertje vult al goed, bij een maiden moeilijk te zien, ik gok op een kerstkindje ( leuke namentip: Jozef of Maria) :)) :)) :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-21 20:26 



 
Profiel   

VOLG :D en Trixie <3 ik blijf fan
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-21 21:00 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 38 [ 943 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 38  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen