Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 7 [ 164 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Mijn veulentje krijgt een veulentje!

 
Profiel   

wat leuk dat je weer eens een veulentje fokt, ik ben heel benieuwd wat ze ervan maken samen , kleurtjes heb ik weinig verstand van, maar vind ik ook niet zo belangrijk :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-12-21 10:56 



 
Profiel   

Kleur berekenen hoort bij e voorpret. Mijn doel os een fijne sportpony te fokken, ook voor in het 2span. Dan is kleur wel een dingetje natuurlijk, maar wat dat betreft heb ik helemaal de verkeerde hengst uit gekozen :') :j .
Een vos uit kiezen was wat dat betreft het best geweest ;) .
Maar ach, ik rij nu ook met een vos en een zwartbonte, en eerder met vossen en palomino's.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-21 09:37 



 
Profiel   

ja het is idd leuk om te weten wat eruit kán komen ;) mijn merries zijn allemaal kleurgetest en de meeste hengsten ookwel ( tenminste ik heb amha/nmprs)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-21 10:48 



 
Profiel   

Hier heb ik niet getest omdat er eigenlijk geen onbekende of onzichtbare factoren zijn bij mijn al mijn pony's.
Deedee is vos, zonder agouti. Benno is palomino, zonder agouti, maar ruin dus maakt niet uit. Dennis is bruin, maar draagt vos en 1x agouti. Juudje is zwart geboren schimmel, en draagt vos. Alleen zwartbonte Ebje weet ik niet of ze vos draagt, zowel haar zwarte moeder als zwartbonte vader wel, maar met haar word niet gefokt.

Veel meer smaakjes heb je niet bij grote maatse shetten ;) . Geen wit factoren, geen andere verdunningen enzo, agouti is een zeldzaamheid.

Kans dat dit veulen snel getest gaat worden op roan is wel aanwezig, gewoon omdat ik ongeduldig ben ;) .

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-21 12:45 



 
Profiel   

Knappe papa zeg! Super leuk dat je weer eens een veulentje fokt. Een roan baby zou echt heel tof zijn natuurlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 12:29 



 
Profiel   

Vandaag 232 dagen drachtig, dus nog (ongeveer) 103 dagen te gaan.
Ze is vandaag lekker gereden door haar verzorgmeisje. Deedee kijkt nooit vrolijk in het werk :')
[ img ]

Ruim 2 jaar geleden reden ze nog zo rond, hun laatste ritje onder het zadel samen, ze werden daar rijpony talent van het NSPS.
[ img ]

De hengstenkeuring gaat in aangepaste vorm door morgen en zaterdag. Zaterdag komt de toekomstige papa er voor, ik ben heel benieuwd hoe hij het zal doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-22 21:17 



 
Profiel   

Ik dacht leuk even kijken naar de livestream van de hengstenkeuring maar volgens mij moet je eerst lid worden. Jammer! Ben benieuwd hoe hij het gaat doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-22 10:41 



 
Profiel   

Ja, je moet dit jaar betalen voor de livestream.
In december bij de jonge hengsten heeft een vriendin wat interessante hengsten voor mij gefilmd van haar scherm af. Voor dit weekeind (hij moet morgen) heb ik haar inlog gegevens gekregen ;) . Dus morgen ochtend even een reminder in mijn telefoon zetten om hem te bekijken.
Ze zijn niet erg scheutig met premies, of de hengsten zijn minder goed klaar gemaakt dan met een gewone premiekeuring.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-22 15:03 



 
Profiel   

Hoe heeft hij het uiteindelijk gedaan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-22 14:42 



 
Profiel   

Een mooie 1e premie! Hij liet zich mooi zien.
[ img ]

Ze gaven het echt niet kado. Vaak heeft ongeveer 3 kwart van de aangeboden hengsten een 1e premie. Dit keer zat het ongeveer op de helft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-22 18:59 



 
Profiel   

Wat goed!! Fijn dat de gok dan goed heeft uitgepakt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-22 20:01 



 
Profiel   

Vandaag 255 dagen drachtig.
Ze had goed zin met ons verzorgmeisje.
[ img ]

Afgelopen week is ze mee geweest naar de aspirant instructeurs opleiding voor het onderdeel longeren. Dik klein bolletje tussen de sportpony's :') .

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 18:48 



 
Profiel   

Buik hangt nog niet tot op de grond :')
Leuke smurf is het ! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-22 15:38 



 
Profiel   

Hallo baas, vind je mijn buik dik?
[ img ]

Vandaag 267 dagen onderweg.
Irl is ze boller dan op de foto.
Ze stond zo lekker te eten met de toekomstige pleeg-papa's :j .

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-22 18:12 



 
Profiel   

Heerlijk koppie zo, met haar voorpluk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-22 19:38 



 
Profiel   

Had ik dit topic gewoon gemist :oo Wat een knappe date heb je voor Deedee uitgezocht <3 benieuwd wat er voor een moois uit gaat komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-22 22:15 



 
Profiel   

Vandaag 286 dagen onderweg dus nog 49 dagen te gaan. We kunnen bijna beginnen met aftellen.

Vandaag heb ik het veulen voor het eerst zien bewegen <3 <3 <3
Op 7 en 21 seconden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-22 18:52 



 
Profiel   

Ik ga volgen. Wat een leuke combinatie! Heel benieuwd wat ze er van maakt :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-22 20:17 



 
Profiel   

Mini Deedee doet het nog beschaafd zo te zien, maar wel iedere keer weer mooi om te zien

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-22 20:32 



 
Profiel   

Spannend.. wanneer bolletje roan piekhaar word geboren..

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-22 22:25 



 
Profiel   

Oe Dennis zou ik een verjaardags kadootje krijgen dat zou leuk zijn wordt ik peettante.
Mag ik een gokje wagen.

23 april vosroan merrie

Eigenlijk is het voor de grote maat jammer dat mijn Evert (vos) destijds niet goed genoeg was.
Hij doet het super voor de wagen en heeft ruime gangen.
Afgelopen zondag weer 193 pnt in de L met eigenlijk geen voorbereiding want zou 2span starten maar zijn maatje is niet fit dus vrijdags een keer de proef oefenen na een jaar en even de achteruit knop weer los gemaakt, hij liep zo fijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-22 13:54 



 
Profiel   

Merrie 24 april en ik hoop vos roan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-22 15:30 



 
Profiel   

Vandaag zijn we precies 300 dagen onderweg!
[ img ]
Uiertje zit minimaal beweging in, op de foto nog niets te zien.

Marga en Kiki: dat zou de jackpot zijn! Daar wacht ik graag een paar dagen extra op. Maar de kans op vos(roan) is echt heel klein.
Ik ga nog steeds uit van een zwarte hengst ;) .

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-22 21:04 



 
Profiel   

Kans op vos hangt ervan af of de hengst vos draagt, die is dan 50% anders 0. Ik gok dat de hengst ook 50% kans geeft op roan. Dus als de hengst al een vosdrager is dan is de kans op vos roan 25%

Ze heeft al een mooi buikje!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-22 21:15 



 
Profiel   

Hengst heeft nog geen nakomelingen, en zoals gezegd hebben zijn beide ouders nooit vossen gegeven, zijn ene opa wel.
Kans dat hij vos draagt is dus heel klein.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-22 21:40 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 7 [ 164 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen