Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 29 [ 722 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 29  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Sportieve stippel in de maak: Appaloosa x KWPN

 
Profiel   

Paardjes123: Gave combinatie zeg, ben erg benieuwd naar zijn nakomelingen. Mocht Stip een effen merrie krijgen, zou ik hem best eens willen proberen over een paar jaar! Leuk ook dat ze zo dicht bij elkaar uitgerekend zijn! Jij weet alleen al zeker dat je stippels krijgt :D.

Esmee: Gaaf dier, qua kleur lijkt hij erg op Fay. Wat voor bloed zit er achter?

Mer: Wat jammer dat het niet gepakt heeft. Had je je merrie naar Hallum gebracht?

Leuk al die volgers, welkom!

Donderdag komt de DA voor Stip haar enting en een eventuele ontworming. Verder gaat het nog steeds heel goed met haar.
Ik hoop dat ik binnenkort het veulen eens kan zien bewegen, maar dat is knap lastig met het lichtval op die stippen. Tot nu toe is het nog niet gelukt :')
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 21:59 



 
Profiel   

Nee mijn merrie stond al bij de hengstenhouder en daar stond ze zo slecht dat het logisch is dat ze heeft verworpen. Heeft mij een boel centjes gekost om haar er bovenop te krijgen, afwijkende bloedwaardes, wormen, afwijkende leverwaardes, broodmager. Veel van geleerd, gaan we niet nog eens doen....

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 08:54 



 

Mooie combinatie <3 ik volg ook

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 09:43 



 
Profiel   

Mer: Ah op die manier, hopelijk de volgende keer meer geluk als ze beter in haar vel zit!

Leuk dat je volgt AMCM!

Vandaag voor het eerst het veulen gevoeld! De dierenarts was er voor enting en liet “de” plek zien en ja hoor, kreeg gelijk een flinke knal tegen mn hand. Heel gaaf en bijzonder om te voelen! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 17:51 



 
Profiel   

Mer1980 schreef
Nee mijn merrie stond al bij de hengstenhouder en daar stond ze zo slecht dat het logisch is dat ze heeft verworpen. Heeft mij een boel centjes gekost om haar er bovenop te krijgen, afwijkende bloedwaardes, wormen, afwijkende leverwaardes, broodmager. Veel van geleerd, gaan we niet nog eens doen....


Ik moet even een aanvulling geven op dit bericht. Ik wil geen namen noemen heb deze ellende achter mij gelaten, maar ik wil wel aangeven dat het NIET Gerben Dijkstra is. Daar heeft ze niet gestaan. Solo gaat helemaal niet meer ergens heen, maar heb begrepen dat er veel mensen hem hebben benaderd of dat Solo bij hem zo slecht stond, maar dat is dus niet het geval.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-22 12:54 



 
Profiel   

Kan niet anders dan dat hier een ontzettend gaaf droompaard uit gaat komen :j Ik volg!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-22 13:08 



 
Profiel   

Mer1980 schreef
Mer1980 schreef
Nee mijn merrie stond al bij de hengstenhouder en daar stond ze zo slecht dat het logisch is dat ze heeft verworpen. Heeft mij een boel centjes gekost om haar er bovenop te krijgen, afwijkende bloedwaardes, wormen, afwijkende leverwaardes, broodmager. Veel van geleerd, gaan we niet nog eens doen....


Ik moet even een aanvulling geven op dit bericht. Ik wil geen namen noemen heb deze ellende achter mij gelaten, maar ik wil wel aangeven dat het NIET Gerben Dijkstra is. Daar heeft ze niet gestaan. Solo gaat helemaal niet meer ergens heen, maar heb begrepen dat er veel mensen hem hebben benaderd of dat Solo bij hem zo slecht stond, maar dat is dus niet het geval.

Gerben is prima!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-22 09:33 



 
Profiel   

Zelf ook goede ervaring hoor met Dijkstra. Keer bij ze op stal geweest om hun hengsten te bekijken, vriendelijke en behulpzame mensen!
Toen getwijfeld om Yismerai te gebruiken, die is inmiddels uit de dekdienst gehaald dacht ik?

Hier nog niet zo veel nieuws te vertellen. Stip zit lekker in haar vel en geniet van haar zwangerschapsverlof..
Twee weken geleden even flinke schrik gehad, haar grote vriend Nibbit (dit jaar 27) was onderuit gegaan en naar alle waarschijnlijkheid een spierscheuring opgelopen. Gelukkig gaat dat weer goed, hij moet immers nog wel opvoed opa spelen straks :P

Stip is wel aanzienlijk knuffeliger nu ze drachtig is, hormonen waarschijnlijk. Zelfs toen de DA kwam voor Nibbit moest ze de aandacht opeisen :')

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-22 16:18 



 
Profiel   

Super leuk! Ik volg ook even! Ik ben van plan mijn bruine KWPN merrie (Arthos R x Glendale) dit jaar door een appaloosa hengst te laten denken, dus ik ben heel benieuwd wat eruit komt. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-22 19:35 



 
Profiel   

maranadamx schreef
Super leuk! Ik volg ook even! Ik ben van plan mijn bruine KWPN merrie (Arthos R x Glendale) dit jaar door een appaloosa hengst te laten denken, dus ik ben heel benieuwd wat eruit komt. :)


Wat leuk dat je ook aan stippels denkt!
Heb je al een hengst op het oog?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-22 21:35 



 
Profiel   

NibbitLotus schreef
maranadamx schreef
Super leuk! Ik volg ook even! Ik ben van plan mijn bruine KWPN merrie (Arthos R x Glendale) dit jaar door een appaloosa hengst te laten denken, dus ik ben heel benieuwd wat eruit komt. :)


Wat leuk dat je ook aan stippels denkt!
Heb je al een hengst op het oog?


Jaa we denken er sterk aan om met Nevada van Greetje Hakvoort te dekken. Ik heb al een veulen uit Chapeau TN uit deze merrie en deze is geweldig, alleen niet mijn type qua karakter. Ik zoek echt een maatje voor het leven en daarom dacht ik aan Nevada. Hij heeft echt een geweldig karakter en is daarnaast ook gewoon heel gaaf :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-22 21:55 



 

Ik volg ook *\o/*
En fay <3 die is goed gelukt :j

Ik was tot vorig jaar in bezit van een effen kleur appie die ook wel redelijk leuk in de sport gepresteerd had.
Ooit een veulen gehad, die nu in Sweden staat, een mooie panterbonte.
Had haar zelf ook wel graag willen laten dekken maar is er nooit van gekomen en opgevenment was ze te oud.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-22 22:01 



 
Profiel   

Maranadamx: Gaaf hoor, ben benieuwd! Wanneer ben je van plan te gaan proberen?
Chapeau heb ik ook nog in gedachten gehad voor Stip, uiteindelijk niet geworden maar wel toevallig.

Romy: Leuk dat je volgt! Jammer dat ze te oud is inmiddels inderdaad, blijft toch een bijzondere ervaring een eigen veulen fokken.

Vandaag voor het eerst een beetje ontwikkeling te zien in de uier, minimaal, maar wel iets.
Vandaag zitten we op 268 dagen :)

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-22 21:35 



 
Profiel   

NibbitLotus schreef
Maranadamx: Gaaf hoor, ben benieuwd! Wanneer ben je van plan te gaan proberen?
Chapeau heb ik ook nog in gedachten gehad voor Stip, uiteindelijk niet geworden maar wel toevallig.


Oh wat toevallig idd! Wij zijn destijds ook bij Ibolensky gaan kijken. Vond hem ook heel gaaf alleen qua bouw was hij geen match voor die van mij. Ben wel heel benieuwd wat er bij jou uit komt!

Wij willen zo rond april gaan beginnen. Vorige keer werd ze niet zo makkelijk hengstig dus hopelijk nu beter. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-22 09:32 



 
Profiel   

Leuk om te volgen! Benieuwd of er stipjes te zien zullen zijn op de kleine, en dat alles maar gewoon goed mag gaan met het laatste stukje dracht en de bevalling.

4 jaar geleden kreeg ik uit mijn appaloosamerrie een hengstveulen van Yismerai (die is idd uit de dekdienst, is zelfs geruind) en dat werd een evenbeeld qua tekening van mijn merrie. Alleen een stuk luxer gebouwd, langere benen, meer type sportpaard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-22 16:35 



 
Profiel   

Marandam: Spannend!! We hebben in ieder geval dezelfde smaak in hengsten :D. Hopelijk pakt je merrie snel, ben benieuwd wat er uit gaat komen dan!

Femskie: Dat hoop ik ook, toch wel spannend altijd of het allemaal goed gaat!
Heb even in je profiel gespiekt, gave nakomeling! Jammer dat ie uit de dienst gehaald is, vond het een waanzinnige hengst toen ik hem kwam bezichtigen.
Ben benieuwd wat hun jonge hengst Dumoulin gaat doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-22 19:32 



 
Profiel   

NibbitLotus schreef
Marandam: Spannend!! We hebben in ieder geval dezelfde smaak in hengsten :D. Hopelijk pakt je merrie snel, ben benieuwd wat er uit gaat komen dan!

Femskie: Dat hoop ik ook, toch wel spannend altijd of het allemaal goed gaat!
Heb even in je profiel gespiekt, gave nakomeling! Jammer dat ie uit de dienst gehaald is, vond het een waanzinnige hengst toen ik hem kwam bezichtigen.
Ben benieuwd wat hun jonge hengst Dumoulin gaat doen.


Ik verwacht genoeg van dumoulin...hij staat momenteel in training bij een hele fijne springstal dus ga er vanuit dat we nog best wel wat kunnen gaan horen van hem

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-22 19:46 



 
Profiel   

NibbitLotus schreef
Marandam: Spannend!! We hebben in ieder geval dezelfde smaak in hengsten :D. Hopelijk pakt je merrie snel, ben benieuwd wat er uit gaat komen dan!

Femskie: Dat hoop ik ook, toch wel spannend altijd of het allemaal goed gaat!
Heb even in je profiel gespiekt, gave nakomeling! Jammer dat ie uit de dienst gehaald is, vond het een waanzinnige hengst toen ik hem kwam bezichtigen.
Ben benieuwd wat hun jonge hengst Dumoulin gaat doen.


De stippel in mijn profiel is onze pas overleden Skylger Roos, de moeder van de Yismerai nakomeling een hengstje met de naam Ravelli. Dit is hem
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-22 23:28 



 

femskie schreef
NibbitLotus schreef
Marandam: Spannend!! We hebben in ieder geval dezelfde smaak in hengsten :D. Hopelijk pakt je merrie snel, ben benieuwd wat er uit gaat komen dan!

Femskie: Dat hoop ik ook, toch wel spannend altijd of het allemaal goed gaat!
Heb even in je profiel gespiekt, gave nakomeling! Jammer dat ie uit de dienst gehaald is, vond het een waanzinnige hengst toen ik hem kwam bezichtigen.
Ben benieuwd wat hun jonge hengst Dumoulin gaat doen.


De stippel in mijn profiel is onze pas overleden Skylger Roos, de moeder van de Yismerai nakomeling een hengstje met de naam Ravelli. Dit is hem
[ [url=m/5qdsr0.jpg]Afbeelding[/url] ]


Die zijn beide mooi getekend <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-02-22 13:57 



 
Profiel   

@Romy1234: ja, dat was wel echt een schot in de Roos, zeg maar. Maar helaas heb ik dus de moeder afgelopen vrijdag in moeten laten slapen na een acute en zeer heftige koliekaanval. Er komen dus niet meer van die soort beauties bij.. Veulen is nu 4 (in mei dan..) en is wel wat verkleurd hoor :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-02-22 14:16 



 
Profiel   

Femskie ah ik vind het zo verdrietig van Roos, wel fijn dat je haar zoon dan nog hebt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-02-22 14:17 



 
Profiel   

Ah wat een nachtmerrie femskie, verschrikkelijk om je paard zo te moeten verliezen.
Ze heeft wel een mooi nalatenschap…

Heb je een recente foto? Ben heel benieuwd. Ik teken er direct voor als Stip dit zou krijgen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-02-22 14:20 



 
Profiel   

[ img ]

[ img ]

Dit is meer recent. Hij is mooi groot geworden maar echt een toverbal qua kleur. Ene seizoen heel wit, dan weer best bruin.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-02-22 14:46 



 
Profiel   

@Mooney & Nibbitlotus: ja jongens, dat is dus echt het meest vreselijk scenario even hoor. Je maatje op zo'n acute wijze ineens te moeten afgeven.. Ene moment nog lekker getraind, volgende moment is ze er niet meer. |( Ik had ze zo graag gehouden en er nog eens een veulentje bij gefokt. Had Spielberg op het oog gehad maar dan wel nadat we eindelijk het Z hadden bereikt. Dat was altijd het doel..

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-02-22 14:49 



 

Is zeker vreselijk :(
Eind 2020 is mijn appie ook plotseling overleden, dag ervoor nog gereden en zo in ene was ze de dag erna weg, mis haar nog elke dag.
Wie weet ooit in de toekomst een nieuwe appie
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-02-22 15:25 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 29 [ 722 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 29  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen