Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 9 [ 203 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Vlekjes onderweg Ceasar Ter Linden X Sir Donnerhall

 
Profiel   

Ooit bij haar eerste veulen heb ik al eens een volgtopic gemaakt van mijn merrie Solo. Het is een stamboek Sport merrie van Sir Donnerhall X sport V: Maraschino. Mijn merrie komt uit een lijntje met vooral springpaarden alleen Solo en haar moeder werden uitgebracht in de dressuur en hebben beide sportpredicaat. Helaas door blessure (gebroken hoefbeen, maar klinisch goed) is Solo niet meer geschikt voor de sport.

Solo:

[ img ]

Solo geeft haar type en beweging door aan haar nakomelingen. Ze heeft veel veer en een heel mooi front. Haar nakomeling van de helaas al heel vroeg overleden Gladiator (V: Glamourdale) ben ik ook heel blij mee qua type en beweging.

O Solo Mia:

[ img ]

Ook heeft ze ook al een appaloosa nakomeling Pablo Picasso: (helaas geen foto van, hij is niet in mijn bezit)

Natuurlijk zit ze nu niet zo strak in haar vachtje maar speelt ze ontplofte grasmaaier. Ze is uitgerekend op 29 maart 2022. Haar eerste veulen droeg ze 14 dagen over en haar 2e 10 dagen. Dus we gaan er vanuit dat ze ergens tussen begin en half april haar veulen uitpoept.

Solo nu:

[ img ]


[ img ]

De papa to be is:

[ img ]

Ze zit nu vandaag op 269 dagen ;)

Mijn voorkeur: een bruin bont merrieveulen met de voorkeur voor een zwarte staart. :D

Wie doet een gokje?
Ik denk 8 april - bruinbont merrieveulen
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 16:52 



 
Profiel   

Mooie combinatie. hoop dat je een gewenste droom veulen krijgt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 16:57 



 
Profiel   

Qwillion schreef
Mooie combinatie. hoop dat je een gewenste droom veulen krijgt.


Ik ook, heb vorig jaar al een prachtige hengst gehad uit mijn andere merrie, alleen tsja een hengst.


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 17:00 



 
Profiel   

Hey, zie ik ineens knappe Solo en mijn bonte oliebol op de voorpagina :D

Ik hoop op een mooi gezond bruinbont half zusje op 1 april :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 23:17 



 
Profiel   

Ja 1 april is ook helemaal goed ;) ik teken ervoor :D

[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 07:51 



 
Profiel   

Ik volg ook :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 08:04 



 
Profiel   

Ik zag inderdaad ook iets bekends voorbij komen ;-)

Ik zeg 4 april, merrie bruinbont.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 09:01 



 
Profiel   

1 april - bruin bont merrieveulen - Silly1972
4 april - bruin bont merrieveulen - Faringo
8 april - bruin bont merrieveulen - Mer-1980

Leuk leuk ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 10:55 



 
Profiel   

9 april, een prachtige bruin bonte merrieveulen voor dit verschrikkelijk leuke duo <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 11:04 



 
Profiel   

kim_1990 schreef
9 april, een prachtige bruin bonte merrieveulen voor dit verschrikkelijk leuke duo <3


Ahhh lief <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 11:09 



 
Profiel   

Leuk ik doe mee :D

Ik ga gaan voor 5 april zwartbont hengstenveulen

Maar ik hoop stiekem wel dat je je droomveulen krijgt! :) Maar als we allemaal bruinbont merrie gokken is de pret er ook af hahaha

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 11:12 



 
Profiel   

Ik ga voor 3 april een bruinbont merrie veulen

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 11:14 



 
Profiel   

1 april - bruin bont merrieveulen - Silly1972
3 april - bruin bont merrieveulen - ynskek
4 april - bruin bont merrieveulen - Faringo
5 april - zwart bont hengstveulen - The_Cat
8 april - bruin bont merrieveulen - Mer-1980

En inderdaad The-Cat we moeten ook gewoon realistisch zijn :D een hengst is nu eenmaal ook 50% kans.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 11:20 



 
Profiel   

Doe ik ook een gokje…6April..merrie donkerbruin bont!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 16:37 



 
Profiel   

Leuk Mer!! Ik zal ook even gokken...
12 april - zwart bont merrieveulen :):)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 16:38 



 
Profiel   

Hele leuke combinatie <3 Ik vind Ceasar altijd zo gaaf, dus ik ben heel benieuwd! Ik volg *\o/*

Mijn gokje: 16 april zwart bont merrieveulen *D

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 16:40 



 
Profiel   

wat een leuk volgtopic!

13 april zwart bont hengstveulen(Met veel wit)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 17:13 



 
Profiel   

Kelszz_ schreef
wat een leuk volgtopic!

13 april zwart bont hengstveulen(Met veel wit)

Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeee :o :o :o :o :o

1 april - bruin bont merrieveulen - Silly1972
3 april - bruin bont merrieveulen - ynskek
4 april - bruin bont merrieveulen - Faringo
5 april - zwart bont hengstveulen - The_Cat
6 april - Donkerbruin bont merrieveulen - kally
8 april - bruin bont merrieveulen - Mer-1980
12 april - zwart bont merrieveulen - P_tries
13 april - zwart bont hengstveulen (met veel wit) - Kelszz_
16 april - zwart bont merrieveulen - Appeltje_1

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 17:18 



 
Profiel   

Wat een mooi getekend hengstveulen. Ik denkt ook 8 april en een zwartbont hengstveulen.
Een andere vraag. Wanneer ze een gebroken hoefbeen heeft gehad en daar van genezen is en nu klinisch helemaal goed is,waarom mag ze dan de dressuursport niet meer in? Is dat een te zware belasting voor de plaats waar het gebroken is geweest met kans op onregelmatigheid?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 17:27 



 
Profiel   

grace1989 schreef
Wat een mooi getekend hengstveulen. Ik denkt ook 8 april en een zwartbont hengstveulen.
Een andere vraag. Wanneer ze een gebroken hoefbeen heeft gehad en daar van genezen is en nu klinisch helemaal goed is,waarom mag ze dan de dressuursport niet meer in? Is dat een te zware belasting voor de plaats waar het gebroken is geweest met kans op onregelmatigheid?


Ze is niet genezen, ze is klinisch goed. Op de foto is ze zo slecht dat de veearts niet snapt dat ze gewoon goed loopt. Advies is gezien de artrose die er is ontstaan in de voet er nooit meer een zadel op te gooien. Hij zegt letterlijk: het kan een jaar goed gaan maar ook een week, misschien krijgt ze er nooit meer last van, maar het kan van de één op andere dag ook slecht zijn. Het wordt in ieder geval nooit meer beter.

Foto van haar voet paar maanden na het ongeval: die van een jaar erna heb ik niet digitaal, maar alleen op afdruk helaas. Maar de artrose gaat niet weg. Zit bovenop en in de punt. Ze heeft een schuiver gemaakt met longeren en heeft met haar voet tussen onder een buis doorgeschoven gezeten en die heel hard losgetrokken.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 17:37 



 
Profiel   

Ik volg. Ceasar ter Linde is een prachtige hengst. Jammer dat hij vaak wel veel wit doorgeeft.

Maar je veulen van vorige keer is prachtig. Net mooi verdeeld qua wit en kleur. Zo zie ik bont het liefst :D
Ik hoop voor jou dat het veulen een copie wordt van dat hengstveulen maar dan met een (overheersend) zwarte staart

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 17:54 



 
Profiel   

Kopie zonder slurf is mijn ideaalbeeld, al is bruin bont ook geen probleem, merrie heeft geen W20 gen dus die vererft nauwelijks wit dat moet echt van de hengst komen, dus ben benieuwd. Haar andere nakomelingen hebben ook niet veel wit meer dan een kol is het niet en 1 x 2 lage witte voetjes achter. Dus misschien is het een voorbode. Mijn nachtmerrie is dit:

[ img ]

Dit stop ik terug :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 18:17 



 
Profiel   

Mer1980 schreef
Kopie zonder slurf is mijn ideaalbeeld, al is bruin bont ook geen probleem, merrie heeft geen W20 gen dus die vererft nauwelijks wit dat moet echt van de hengst komen, dus ben benieuwd. Haar andere nakomelingen hebben ook niet veel wit meer dan een kol is het niet en 1 x 2 lage witte voetjes achter. Dus misschien is het een voorbode. Mijn nachtmerrie is dit:

[ [url=m/WZS0zz.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit stop ik terug :=

Als dit geboren wordt krijg je van mij een pot bruine of zwarte verf naar keuze.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 18:19 



 
Profiel   

P_Tries schreef
Mer1980 schreef
Kopie zonder slurf is mijn ideaalbeeld, al is bruin bont ook geen probleem, merrie heeft geen W20 gen dus die vererft nauwelijks wit dat moet echt van de hengst komen, dus ben benieuwd. Haar andere nakomelingen hebben ook niet veel wit meer dan een kol is het niet en 1 x 2 lage witte voetjes achter. Dus misschien is het een voorbode. Mijn nachtmerrie is dit:

[ [url=m/WZS0zz.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit stop ik terug :=

Als dit geboren wordt krijg je van mij een pot bruine of zwarte verf naar keuze.


_/-\o_ :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 18:22 



 
Profiel   

Wat een leuke combinatie!! Ik gok 9 april zwart bonte hengst
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 18:44 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 9 [ 203 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen