Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 10 van de 11 [ 253 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Donthargos x Haarlem in de maak... mei 2022

 
Profiel   

oji schreef
Kevinsky waar heb jij je merrie dit jaar mee gedekt?


De merrie word dit jaar ingezet als draagmerrie. En de embryo is mooi blijven plakken! :))

Wellicht dat ze volgend jaar wel weer een eigen veulentje mag dragen. :j Mijn schoonvader heeft de merrie op dit moment in 'bruikleen'.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-22 15:51 



 
Profiel   

NibbitLotus schreef
Knapperd is het hoor, zo te zien komt er inderdaad een mooie donkere vacht onder weg!
Fijn dat ie nu met vriendjes staat ook, die mogelijkheid hebben wij niet helaas, toch wel jammer.


Ja heel blij mee idd, jij hebt de paarden aan huis staan toch? Dat lijkt me ook heel fijn. Hoe gaat het met Sundae en haar moeder?

kevinsky schreef
oji schreef
Kevinsky waar heb jij je merrie dit jaar mee gedekt?


De merrie word dit jaar ingezet als draagmerrie. En de embryo is mooi blijven plakken! :))

Wellicht dat ze volgend jaar wel weer een eigen veulentje mag dragen. :j Mijn schoonvader heeft de merrie op dit moment in 'bruikleen'.


Ah super fijn dat het gelukt is, gefeliciteerd!


[ img ]
Kijk hij begint billen te krijgen :j

[ img ]
De groep is lekker siësta aan het houden

[ img ]
Sneaky

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-22 09:38 



 
Profiel   

Ja ik heb ze inderdaad aan huis, dat is ook veel waard! Gaat super goed met beide! Soms vind ik het nog steeds gek dat er een veulen bij loopt, is dat herkenbaar? :')
Hier gaat de veulenvacht ook steeds harder. Zo grappig dat er een totaal andere kleur onder kan zitten.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-22 19:14 



 
Profiel   

Oh wat mooi dat donkere! Prachtig is ze!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-22 09:15 



 
Profiel   

Knappe dame, wat groeien ze hard hè?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-22 09:34 



 
Profiel   

Weer even een kleine update, ik weet niet of er nog volgers aanwezig zijn?

Met Sneaky gaat het super, hij groeit goed en is een heerlijk en makkelijk veulen. De groep merries met veulens en jaarlingen loopt 24/7 buiten met een inloopstal. Iedere dag haal ik Annabel en Sneaky even op om ze te voeren.

Sneaky is al echt een berenvelletje aan het kweken voor de winter, nu zijn moeder nog. Die heeft het wat sneller fris nog met de koude nachten. Merrie loopt helaas wel wat terug, ik probeer haar te ondersteunen met extra vetten en eiwitten in de voeding en houd ze een paar uur extra op stal om extra ruwvoer te eten.

Begin november gaan we afspenen dan is Sneaky zes maanden. En denk ik dat het voor Annabel dan lang genoeg geweest is. Gelukkig lopen ze in een groep en speelt hij veel met de andere veulens en jaarlingen, dus de groep is niet nieuw en hij hoeft niet te verhuizen. Scheelt denk ik heel veel stress voor die kleintjes.


[ img ]
Begin augustus

[ img ]
Begin augustus

[ img ]
Hij moet al aardig bukken


[ img ]
Chillen in de schuilstal

[ img ]
Arme Annabel

[ img ]
Ff poseren

[ img ]
Knapperd

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-22 19:34 



 
Profiel   

Leuk een update!
Hij is gaaf hoor, vind z’n bles super leuk. Zo te zien is ie ook wel lekker aan de maat.
Wat voor kleur heeft ie nou eigenlijk, zwart bruin?

Stip gaat ook inleveren zie ik nu, staat ook al heel wat naast natuurlijk.
Wat voer jij je merrie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-22 20:19 



 
Profiel   

Hij blijft gaaf <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-22 20:26 



 
Profiel   

NibbitLotus schreef
Leuk een update!
Hij is gaaf hoor, vind z’n bles super leuk. Zo te zien is ie ook wel lekker aan de maat.
Wat voor kleur heeft ie nou eigenlijk, zwart bruin?

Stip gaat ook inleveren zie ik nu, staat ook al heel wat naast natuurlijk.
Wat voer jij je merrie?


Dank je wel, ik ben ook heel blij met hem. Zo benieuwd hoe hij verder gaat ontwikkelen. Ik hoop dat hij niet te groot gaat worden … :D

Ja veulens zijn groot idd en dat kost best veel energie. Ik voer nu een mix van Equifyt Zupa, Equifyt breeding, Equilin Grow, Esparcette brok, sojaschroot, lijnzaadolie, vitamine E en Pavo Fibrenuggets. Iig een hele bak vol en mevrouw eet het smakelijk op.

Sneaky krijgt een mix van Equifyt breeding, Equilin Grow, Esparcette brok en een scheutje lijnzaadolie.

oji schreef
Hij blijft gaaf <3


Dank je wel! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-22 22:12 



 
Profiel   

Wauw wat een pracht veulen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-22 23:39 



 
Profiel   

Ik volg ook nog steeds.
Wat een knapperd zeg.

De merrie levert zo te zien wel wat in. Het afspenen zal haar wel deugd gaan doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-22 07:09 



 
Profiel   

Deugenietje schreef
Wauw wat een pracht veulen.


Dank je wel!

Yontheke schreef
Ik volg ook nog steeds.
Wat een knapperd zeg.

De merrie levert zo te zien wel wat in. Het afspenen zal haar wel deugd gaan doen.


Dank je! Ja klopt de merrie levert wel wat in idd, verwacht dat dat na het spenen snel bijtrekt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-22 08:51 



 
Profiel   

Sneaky is echt zo leuk!! Ben ook echt zo benieuwd hoe die gaat uitgroeien!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-22 09:16 



 
Profiel   

Wat zijn je plannen met hem? Hou je hem zelf?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-22 09:22 



 
Profiel   

_Mars schreef
Sneaky is echt zo leuk!! Ben ook echt zo benieuwd hoe die gaat uitgroeien!


Ja ik ook, hopelijk mag hij gezond volwassen worden. :):)

oji schreef
Wat zijn je plannen met hem? Hou je hem zelf?


Ja ik houd hem zelf aan, en dan rustig aan opgroeien tot mooi allround sportpaard. *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-22 11:41 



 
Profiel   

Wat leuk dat je hem zelf aanhoudt.

Had je de merrie nu ook niet opnieuw laten dekken?

Ik verzamelde toch bruine ruinen met witte blessen? Ik ben zo gek van de oudste Arezzo (nu 3,5 jaar) sinds die onder het zadel is dat ik spontaan zijn zusje van dit jaar ook heb gekocht. Ik doe wel gek want het is een (koffie)vos merrie met een witte bles :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-22 12:51 



 
Profiel   

Wat een buffel is hij geworden! En ook al behoorlijk aan de maat zo naast de merrie!

Ik ben zo benieuwd hoe hij straks uit groeit. Je krijgt er vast een geweldig paard aan. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-22 21:27 



 
Profiel   

Ja, echt een heel aansprekend veulen en mooi gelukt! Ik blijf volgen :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-22 21:35 



 
Profiel   

Knaaaappppeeeeerddddd <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-22 21:45 



 
Profiel   

kevinsky schreef
Wat een buffel is hij geworden! En ook al behoorlijk aan de maat zo naast de merrie!

Ja klopt, ik hoop dat hij niet te groot gaat worden voor me. :D

Ik ben zo benieuwd hoe hij straks uit groeit. Je krijgt er vast een geweldig paard aan. :D

Yontheke schreef
Wat leuk dat je hem zelf aanhoudt.

Had je de merrie nu ook niet opnieuw laten dekken?

Ik verzamelde toch bruine ruinen met witte blessen? Ik ben zo gek van de oudste Arezzo (nu 3,5 jaar) sinds die onder het zadel is dat ik spontaan zijn zusje van dit jaar ook heb gekocht. Ik doe wel gek want het is een (koffie)vos merrie met een witte bles :D


Oehh wat leuk Yontheke, heb je een foto? Gelukkig wel met bles dan past het toch goed bij je collectie. :j

Je hebt goed opgelet idd, ik heb mn merrie weer drachtig, en ik heb iets totaal anders gedaan… ze is nu 4 mnd drachtig van Nashville Star. Omdat ik qua type en gangen van de merrie wil kijken om het wat meer bergop en meer afdruk te krijgen.


[ img ]


[ img ]


Met Sneaky ben ik super blij en hij is heel knap alleen in z’n beweging meestal heel economisch, of dat is omdat hij nergens van onder de indruk is.. _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-22 07:56 



 
Profiel   

_Carien schreef
Ja, echt een heel aansprekend veulen en mooi gelukt! Ik blijf volgen :j


Dank je wel!

Balko schreef
Knaaaappppeeeeerddddd <3


*\o/* Jaaaa dank je!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-22 07:57 



 
Profiel   

Uiteraard heb ik een foto. Dit is Copy-Be Z een Copycat Z x Vermont x Julio Mariner

[ img ]

Ooh wauw, dit keer een dressuurhengst. Ik denk wel dat dit een hele mooie combinatie is. Benieuwd wat daar uit komt rollen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-22 08:02 



 
Profiel   

Yontheke schreef
Uiteraard heb ik een foto. Dit is Copy-Be Z een Copycat Z x Vermont x Julio Mariner

[ [url=m/dtsKSL.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ooh wauw, dit keer een dressuurhengst. Ik denk wel dat dit een hele mooie combinatie is. Benieuwd wat daar uit komt rollen.


Wat een knappe dame zeg, mooie bles! Die past mooi bij je collectie.

Ja ik ben ook heel benieuwd naar de combinatie, de fokker fokt met een halfzus ook ieder jaar een veulen. En in Amerika loopt een volle zus die afgelopen jaar een veulen van Finnegan gegeven heeft.

[ img ]


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-22 08:12 



 
Profiel   

Inmiddels is Sneaky alweer twee weken afgespeend, dit is eerder gebeurd dan de oorspronkelijke planning maar de stalhouder stelde het voor omdat het land nog zo mooi droog was.

En aangezien mn merrie het toch wel pittig had om op gewicht te blijven leek het me een goed idee. Veulens zijn met z’n drieën in een geboortestal gegaan en de merries in een weide verderop.

Sneaky leek zich goed te vermaken en Annabel heeft echt wel even een paar slechte dagen gehad maar nu gaat het goed.


[ img ]

[ img ]

[ img ]
De drie merries, Annabel heeft een vieze neus van haar slobbertje.

[ img ]
De veulens in dezelfde volgorde als de moeders.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-22 17:18 



 
Profiel   

Jeetje bizar hoe snel de tijd gaat hè. Alweer afgespeend.
Maar zo te zien vermaken ze zich wel!

Knapperd hoor, kleur is heel gaaf met die mooie bles!

Hoe verloopt de dracht tot nu toe? Merrie een beetje in goede doen? :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-22 11:14 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 10 van de 11 [ 253 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen