Donthargos x Haarlem in de maak... mei 2022

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kevinsky

Berichten: 1982
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Ergens in het noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 22:03

Zo dat is a best veel tiet. Spannend!! De laatste dagen/week of 2 zijn ze er volgens mij echt klaar mee. :+

De merrie word dit jaar als alles volgens plan verloopt gebruikt als draagmerrie voor een andere merrie op stal. Die is jong en loopt nog in de sport. Mijn schoonpaps wilde dat graag proberen, dus we zullen het beleven.

Mini spam O:)
Afbeelding
Afbeelding

NibbitLotus

Berichten: 1667
Geregistreerd: 16-06-10
Woonplaats: Onnen

Re: Donthargos x Haarlem in de maak... mei 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 22:17

Kijk eens aan! Dat lijkt al wat!
Zelfs moe is ze nog knap, zijn ook zwaar de laatste loodjes.

Wat een knap veulen kevinsky! Kan mij voorstellen dat je er blij mee bent.
Kan niet missen dat jouw merrie er ook iets waanzinnig knaps van gaat bakken Orange!

Orange

Berichten: 1404
Geregistreerd: 02-10-04
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-22 22:30

kevinsky schreef:
Zo dat is a best veel tiet. Spannend!! De laatste dagen/week of 2 zijn ze er volgens mij echt klaar mee. :+

De merrie word dit jaar als alles volgens plan verloopt gebruikt als draagmerrie voor een andere merrie op stal. Die is jong en loopt nog in de sport. Mijn schoonpaps wilde dat graag proberen, dus we zullen het beleven.

Mini spam O:)
[ [url=m/gwyli8.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/uNrZ3n.jpg]Afbeelding[/url] ]


quote="NibbitLotus"]Kijk eens aan! Dat lijkt al wat!
Zelfs moe is ze nog knap, zijn ook zwaar de laatste loodjes.

Wat een knap veulen kevinsky! Kan mij voorstellen dat je er blij mee bent.
Kan niet missen dat jouw merrie er ook iets waanzinnig knaps van gaat bakken Orange![/quote]

Kevinsky: Wauw wat een plaatje, ik ben verliefd.
Spannend dat ze als draagmerrie gaan proberen. Wat voor bloed en welke hengst?

Nibbitlotus: ik hoop het zo! Ben ook zo benieuwd, maar ook heel benieuwd hoe jou veulen gaat worden!

oji

Berichten: 4255
Geregistreerd: 29-07-09

Re: Donthargos x Haarlem in de maak... mei 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 08:43

Wat een knap en schattig veulen Kevinsky <3 <3 <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 17:26

Prachtig veulen kevinsky! <3 Nu nog meer benieuwd wat Annabel aan het bakken is. :))

Orange

Berichten: 1404
Geregistreerd: 02-10-04
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-22 23:26

Ze gaat lekker door, hoop dat het niet te lang meer gaat duren want ze heeft het echt zichtbaar zwaar nu. Vandaag dag 329


Afbeelding


Afbeelding

Balko

Berichten: 1137
Geregistreerd: 11-08-07
Woonplaats: Gelderland

Re: Donthargos x Haarlem in de maak... mei 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 09:17

Ik denk dat Annabel eerder gaat dan Gali, die maakt zich mooi klaar!

kevinsky

Berichten: 1982
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Ergens in het noorden

Re: Donthargos x Haarlem in de maak... mei 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 10:17

Hopelijk heb je snel een veulentje! Ik merkte hier ook dat de merries op het laatst zich wat afzonderen van de groep. En helemaal als ze hun losse banden waggeltje krijgen. :')

Het kan niet anders dan dat ze een prachtig veulentje voor je aan het maken is. :D Bedankt voor de compliment iedereen <3 Ekora beviel op dag 346.
Ze word straks gebruikt voor onze keur eptm merrie van cohinoor maal nabab de reve. En de papa to be word new pleasure vdl. We zullen het zien. :)

Orange

Berichten: 1404
Geregistreerd: 02-10-04
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-22 16:15

kevinsky schreef:
Hopelijk heb je snel een veulentje! Ik merkte hier ook dat de merries op het laatst zich wat afzonderen van de groep. En helemaal als ze hun losse banden waggeltje krijgen. :')

Het kan niet anders dan dat ze een prachtig veulentje voor je aan het maken is. :D Bedankt voor de compliment iedereen <3 Ekora beviel op dag 346.
Ze word straks gebruikt voor onze keur eptm merrie van cohinoor maal nabab de reve. En de papa to be word new pleasure vdl. We zullen het zien. :)

Balko schreef:
Ik denk dat Annabel eerder gaat dan Gali, die maakt zich mooi klaar!



Kevinsky dat hoop ik ook, na het zien van jou knappe Donthargos veulen en alle andere knappe veulens hier op bokt en op stal begint het toch ech te kriebelen. Ga je ET doen? Ben heel benieuwd, hoop dat het makkelijk lukt.

Balko we gaan het zien haha, misschien heb ik wel een fopmerrie. En gaat het nog lang duren..

kevinsky

Berichten: 1982
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Ergens in het noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 20:03

Orange schreef:
Kevinsky dat hoop ik ook, na het zien van jou knappe Donthargos veulen en alle andere knappe veulens hier op bokt en op stal begint het toch ech te kriebelen. Ga je ET doen? Ben heel benieuwd, hoop dat het makkelijk lukt.

Balko we gaan het zien haha, misschien heb ik wel een fopmerrie. En gaat het nog lang duren..


Ikzelf niet hoor. Dat is het project van mijn schoonvader ET idd :+

Ons kleine ding doet het zo goed! Een erg wakker en vriendelijk ventje is het. Veel souplesse en vlug, maakt al heel wat galop wissels om de pas. :))

Ik kan me helemaal voorstellen dat je het er ondertussen uit kijkt hoor!! Rond dag 340 is volgens mij het meest gangbare. Althans dat doen ze hier vaak wel.

Orange

Berichten: 1404
Geregistreerd: 02-10-04
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-22 10:45

Kevinsky ga je het veulen aanhouden?

Hier verder weinig nieuws, ik wilde even de ph proberen te testen maar er kwam niets uit ondanks dat er wat opgedroogde kristalletjes op haar uier zaten. Ze is aan het voorbereiden maar hoelang zal haar voorbereiding duren? Uier mag nog veel voller, haar buik is wel aan het verplaatsen/uitzakken heb ik de indruk. *\o/*


Afbeelding
Dikkiedik


Afbeelding
Dit zijn haar buurtjes haha, gezellig te knorren.

Afbeelding
Tietjesfoto

NibbitLotus

Berichten: 1667
Geregistreerd: 16-06-10
Woonplaats: Onnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 11:02

Haar buik lijkt inderdaad meer naar achteren te zijn gegaan! Is haar kling ook al slap?

Ze gaan nog aardig gelijk op! Stip heeft dezelfde kristalletjes. Spannend!!

Oh en het is uiteraard je verjaardag! Gefeliciteerd! Wie weet heeft ze vanavond nog wat voor je in petto :D
Laatst bijgewerkt door NibbitLotus op 29-04-22 11:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Appeltje_1

Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-05-21
Woonplaats: Ergens in de stad

Re: Donthargos x Haarlem in de maak... mei 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 11:11

Spannend!

Schattige biggetjes ook :D

En gefeliciteerd met je verjaardag! *\o/* Y)(^)

Orange

Berichten: 1404
Geregistreerd: 02-10-04
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-22 11:54

NibbitLotus schreef:
Haar buik lijkt inderdaad meer naar achteren te zijn gegaan! Is haar kling ook al slap?

Ze gaan nog aardig gelijk op! Stip heeft dezelfde kristalletjes. Spannend!!

Oh en het is uiteraard je verjaardag! Gefeliciteerd! Wie weet heeft ze vanavond nog wat voor je in petto :D



Appeltje_1 schreef:
Spannend!

Schattige biggetjes ook :D

En gefeliciteerd met je verjaardag! *\o/* Y)(^)


Appeltje en Nibbitlotus dank je wel!
Ja wie weet heeft ze haar cadeautje optijd klaar. *\o/*

Anoniem

Re: Donthargos x Haarlem in de maak... mei 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 12:03

Oh spannend dit!

En wat ben jij een geluksvogel dat je nog een Haarlem-merrie hebt gevonden :) tophengst.

Orange

Berichten: 1404
Geregistreerd: 02-10-04
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-22 12:25

AMCM schreef:
Oh spannend dit!

En wat ben jij een geluksvogel dat je nog een Haarlem-merrie hebt gevonden :) tophengst.


AMCM , Ja ze kwam op mijn pad en eigenlijk wilde ik helemaal geen paard erbij kopen maar top karakter en fijne klik. Dacht als ik haar laat gaan krijg ik spijt. Zo blij met haar. Heb je ook een Haarlem (of gehad) ?

Anoniem

Re: Donthargos x Haarlem in de maak... mei 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 14:47

Geloof ik graag, is zeker een goede beslissing geweest! :-)

Helaas zelf nooit een Haarlem gehad, maar het was in de jaren '00 wel echt een droom om met hem te fokken, helaas vond ik mijn merrie niet helemaal geschikt. Heb ik eigenlijk nog steeds spijt van dat ik het niet gewoon gedaan heb toen :o

Kwamen zulke fijne allrounders uit voort! Zowel karakter als exterieur.

Ben echt heel benieuwd of je veulen dadelijk op mama/opa gaat lijken <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 14:49

Oh en gefeliciteerd met je verjaardag :D *\o/*

Orange

Berichten: 1404
Geregistreerd: 02-10-04
Woonplaats: Texel

Re: Donthargos x Haarlem in de maak... mei 2022

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-22 17:54

AMCM dank je wel! Ik hoop zeker dat het veulen wat meekrijgt van moeder/opa.

Nibbitlotus de kling word we ietsjes slapper maar nog niet zoals bij jou merrie. Maar ze is maiden dus misschien is het dan anders? Banden wel wat losser maar voor mijn idee mag er nog losser. De lendenen zijn wel al pudding maar dat is geen typisch kenmerk lijkt me.

NibbitLotus

Berichten: 1667
Geregistreerd: 16-06-10
Woonplaats: Onnen

Re: Donthargos x Haarlem in de maak... mei 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 21:55

Geen idee in hoeverre dat verschilt. Zou inderdaad best kunnen dat het bij een mailden net wat anders is.
Aan de symptomen te zien wordt het geen verjaardagscadeau, maar ze kunnen je ook zo voor de gek hebben en opeens er wat uit poepen…

Balko

Berichten: 1137
Geregistreerd: 11-08-07
Woonplaats: Gelderland

Re: Donthargos x Haarlem in de maak... mei 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 22:42

Ik vind kling zo’n hilarisch woord. Waar komt t eigenlijk vandaan? :')

Orange

Berichten: 1404
Geregistreerd: 02-10-04
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-22 22:45

NibbitLotus schreef:
Geen idee in hoeverre dat verschilt. Zou inderdaad best kunnen dat het bij een mailden net wat anders is.
Aan de symptomen te zien wordt het geen verjaardagscadeau, maar ze kunnen je ook zo voor de gek hebben en opeens er wat uit poepen…


Nee dat denk ik ook niet inderdaad. Misschien over een paar dagen.


Balko schreef:
Ik vind kling zo’n hilarisch woord. Waar komt t eigenlijk vandaan? :')


Ik heb geen idee, Voor bokt had ik er nog nooit van gehoord. Vind het wel beter klinken dan vulva.

kevinsky

Berichten: 1982
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Ergens in het noorden

Re: Donthargos x Haarlem in de maak... mei 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 18:42

Hahaha kling is volgens mij echt een bokt woord. Ik kende het ook niet tot ik in het dikkenbuiken van 2020 topic kwam. :')

Hoe gaat het nu met je merrie Orange? Bij ons maiden merrie viel vooral haar gedrag op. Haar lijf leek nog niet klaar, maar niks was minder waar. Uier, banden en kling kunnen een indicatie geven. Maar het gedrag was bij ons de alarmbel. Ze kwam uit het land en ging direct liggen en at haar avond brokjes niet op.
Sam, aka Samoerai is ondertussen een vrolijke race monster gewoon. Heel lief makkelijk en sociaal veulentje. <3
Afbeelding

Orange

Berichten: 1404
Geregistreerd: 02-10-04
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-22 21:26

kevinsky schreef:
Hahaha kling is volgens mij echt een bokt woord. Ik kende het ook niet tot ik in het dikkenbuiken van 2020 topic kwam. :')

Hoe gaat het nu met je merrie Orange? Bij ons maiden merrie viel vooral haar gedrag op. Haar lijf leek nog niet klaar, maar niks was minder waar. Uier, banden en kling kunnen een indicatie geven. Maar het gedrag was bij ons de alarmbel. Ze kwam uit het land en ging direct liggen en at haar avond brokjes niet op.
Sam, aka Samoerai is ondertussen een vrolijke race monster gewoon. Heel lief makkelijk en sociaal veulentje. <3
[ [url=m/4GpzYZ.jpg]Afbeelding[/url] ]


Met mijn merrie gaat het goed, maar durf geen inschatting te geven hoelang het nog duurt. Kling is iets langer/minder rimpels, uier steeds ietsjes meer. Ze is wat afwezig maar alles gaat stapje voor stapje lijkt het.

Kevinsky: Wat een prachtig veulen, mooie uitstraling ook! Ga je het veulen houden?

NibbitLotus

Berichten: 1667
Geregistreerd: 16-06-10
Woonplaats: Onnen

Re: Donthargos x Haarlem in de maak... mei 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 09:52

Maakt ze al wat tempo of nog hetzelfde? :)