Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 45 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Welke scheurijzers zullen het dit jaar worden?

 
Profiel   

Inmiddels zijn ze wel bekend op bokt. De scheurijzers van onze fokkerij Stal van 't Heideveld

Eigenlijk zou als eerste ons schimmeltje Fief aan de beurt zijn. Echter verblijft zij sinds kort in Amerika. Ik zet haar toch even op dit lijstje omdat ik goed contact heb met de eigenaren en ze mij op de hoogte houden :D


SD Lovestruck X SD God of Thunder
7 - 4 - 2022


SD Jolene X SD God of Thunder
5 - 5 - 2022

SD Big Style X SD God of Thunder
(ook zij is inmiddels in Amerika samen met Fief)
14 - 5 - 2022

SD Big Bertha X SD God of Thunder
23 - 5 - 2022

SD Charisma X SD God of Thunder
24 - 6 - 2022

SD Gypsy Rose X SD God of Thunder
Roosje waren we optijd mee begonnen met dekken maar is 3x leeg gescanned. De laatste keer was eind juni.
Daarna heeft ze de rest van de zomer gewoon in de kudde vertoefd waar ook de hengst bij liep. In september gescanned en toen gelukkig wel drachtig. Een exacte datum weten we dus niet al heb ik het vermoeden dat ze de ronde na het scannen in juni heeft gepakt want daarna heb ik haar niet meer hengstig gezien.

? - 5/6? - 2022




Eigenlijk was onze Welsh merrie Fleurtje ook drachtig van Cassanova du Bois maar helaas heeft zij al vroeg het vruchtje verloren.

De andere kinder pony die we te leen hebben (shet X welsh) was drachtig van Twisthoeve's Rhydaman maar zij heeft helaas afgelopen week haar veulen gearborteers... ;(

En zo gingen we van 8 verwachtte veulens naar 4. 2 verworpen en 2 verkocht.
Het wordt een relatief rustig jaar dus :D

Voor komend jaar staan er wel weer een hoop leuke combinaties op de planning maar daarover later meer :D



Dan maar eens wat beeldmateriaal bij al die namen. Te beginnen met de heer van stal
SD God of Thunder ofwel Thor <3

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]





SD Lovestruck (Fief)
[ img ]


SD Jolene
[ img ]



SD Big Style
[ img ]


SD Big Bertha
[ img ]


SD Charisma
[ img ]



SD Gypsy Rose
[ img ]






Voor ik het vergeet nog even het overzicht van de reeds geboren scheurijzers 8-)
Namen/ideeën zijn altijd welkom. Ik heb een flinke lijst met namen die nog gebruikt kunnen worden maar deze houd ik altijd privé :D :P

2011
Lotus Elise van 't Heideveld - m

2012
Daytona van 't Heideveld - m

2013
Corvette van 't Heideveld - m +
Carrera van 't Heideveld - m

2014
Volante van 't Heideveld - m
Giulietta van 't Heideveld - m

2015
Huayra van 't Heideveld - m

2016
John Deere van 't Heideveld - h
Levante van 't Heideveld - m

2017
Veyron van 't Heideveld - h
Lotus Evoque van 't Heideveld - m
Lotus Evora van 't Heideveld - m

2018
Gallardo van 't Heideveld - h
Mclaren van 't Heideveld - h
Valkyrie van 't Heideveld - m

2019
Rolls Royce van 't Heideveld - h
Mercedes van 't Heideveld - m
Dodge Ram van 't Heideveld - h
Stingray van 't Heideveld - h
Morgan Eva van 't Heideveld - m

2020
Berlinetta van 't Heideveld - m
Maserati Indy van 't Heideveld - m
Lotus Evija van 't Heideveld - m

2021
Valhalla van 't Heideveld - m
DeTomaso van 't Heideveld - h
Bugatti van 't Heideveld - h
Shelby Eleanor van 't Heideveld - m
Testarossa van 't Heideveld - h
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-22 22:59 



 
Profiel   

Ik volg je weer

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-22 02:47 



 
Profiel   

Ik volg ook, prachtige merries heb je TS!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-22 23:06 



 
Profiel   

*\o/*
Ik volg weer!
Ben benieuwd wat het allemaal wordt dit jaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-22 06:51 



 
Profiel   

En je shire merrie, was zij ook niet weer gedekt? Ik mis haar in de lijst :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-22 07:00 



 
Profiel   

Prachtige dieren <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-22 08:55 



 
Profiel   

Ik volg ook! Prachtige paarden <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-22 11:46 



 
Profiel   

Ik volg ook weer! Ik ben altijd fan geweest van je scheurijzers <3 ik weet nog dat ik helemaal verliefd was op Gallardo. Soms nog best een beetje spijt dat ik niet ben komen kijken toen hij op marktplaats stond :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-22 12:03 



 
Profiel   

Dropneus95 schreef
Ik volg ook weer! Ik ben altijd fan geweest van je scheurijzers <3 ik weet nog dat ik helemaal verliefd was op Gallardo. Soms nog best een beetje spijt dat ik niet ben komen kijken toen hij op marktplaats stond :')

Guy is ook echt wel een van de leuksten <3 Kan ook bijna niet anders met zijn papa en mama

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-22 12:26 



 
Profiel   

Dropneus95 schreef
Ik volg ook weer! Ik ben altijd fan geweest van je scheurijzers <3 ik weet nog dat ik helemaal verliefd was op Gallardo. Soms nog best een beetje spijt dat ik niet ben komen kijken toen hij op marktplaats stond :')



Guy is geweldig <3 echt een mix van pa en ma. Hij staat een km of 5 verderop en is van bekenden dus we horen en zien nog van alles van/over hem :D super leuk! Zeker gezien zijn moeder inmiddels helaas overleden is...


Zijn volle Zus Watje (Huayra) blijft echter wel mijn favorietje uit de combi Juul X Noedel <3

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-22 22:31 



 
Profiel   

StalMelyn schreef
En je shire merrie, was zij ook niet weer gedekt? Ik mis haar in de lijst :)



Zij is afgelopen jaar niet gedekt. Was met de bevalling uitgescheurd en had het daarna best pittig met haar veulen.

We hebben haar weer goed op de rit dus als alles goed gaat gaat ze komend jaar weer naar Diamond :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-22 08:40 



 
Profiel   

Ah gossie. Dacht onthouden te hebben dat je zou terugdekken inderdaad. Wat goed dat je per paard bekijkt wat kan, hopelijk komend jaar dan weer zo een pracht exemplaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-22 09:10 



 
Profiel   

Wat jammer zeg van de verworpen veulens.
Gelukkig ook nog genoeg leuks op de planning. Ik ben benieuwd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-22 10:15 



 
Profiel   

StalMelyn schreef
Ah gossie. Dacht onthouden te hebben dat je zou terugdekken inderdaad. Wat goed dat je per paard bekijkt wat kan, hopelijk komend jaar dan weer zo een pracht exemplaar.



Dat had je goed onthouden hoor dat was de bedoeling maar gezondheid gaat voor :j ze bleek haar handen vol te hebben aan het veulen dus achteraf goed dat we niet teruggedekt hebben.

Ik teken voor een Jolie 2.0 :D






Babydaddy vanmiddag <3 hij groeit en ontwikkeld de laatste tijd enorm. As zondag maakt hij zijn wedstrijd debuut.
Maar hij is ook gewoon knuffel pony <3

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-22 21:34 



 
Profiel   

Spannend! In welke klasse?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-22 20:57 



 
Profiel   

In de B :j zijn ruiter mag nog niet vrij door de klasses starten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-22 23:07 



 
Profiel   

Hoe gaat het met de dames? En hoe heeft papa het gedaan op z'n wedstrijd debuut? :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-22 10:19 



 
Profiel   

De eerste is inmiddels veilig met 322 dagen (Jolene).

Thor had op zijn debuut 178 en 196 punten. Daarna nog een wedstrijd gehad en ook weer 2 winstpunten :D gaat heel goed dus gelukkig.
Laatste maand even wat rust ivm keuringen. Hopelijk kunnen we vanaf mei weer wat concoursen inplannen. Hij gaat dan ook de zomerweide op voor het dekseizoen dus even afwachten hoe we dat combineren met trainen want bij de zomerweide heb ik geen Rijbaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-22 10:22 



 
Profiel   

Jolene zit nu op 326 dagen maar maakt nog geen haast.

Ons nieuwe merrietje bleek ook drachtig. Hadden we geen datum van maar die heb ik gisteren op stal gezet omdat ze toch wel flink uier kreeg.

Ze staat nu melk te lekken op stal := zweette net ook al aardig dus ik denk dat die vannacht gaat.

Ze staat niet in de OP maar dit is de merrie van onze kinderen (hebben ze zelf uitgezocht afgelopen najaar in Engeland) SD Lillie
[ img ]
[ img ]
[ img ]





Wie wel in de OP staat is SD Lovestruck. Zij is samen met Big Style naar Amerika gegaan. Ik kreeg dinsdag bericht dat zij, op mijn verjaardag notabene :D, van een prachtig merrieveulen is bevallen. Vader is ook onze Thor :j
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-22 22:32 



 
Profiel   

Ah heerlijk al die veulens <3 ik volg :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-22 22:35 



 
Profiel   

Joey zit vandaag op 334 dagen. Puntkont is er inmiddels maar uier is nog niet helemaal zover. Hoewel ze sochtends wel een beetje hars heeft soms.
Joey doe ik niet ph testen wanr die test altijd dagenlang 5 :') dus dat heeft geen zin. Kwestie van gewoon goed in de gaten houden :j

[ img ]



Bertje zit vandaag op +- 320 dagen. Ik ben de exacte datum een beetje kwijt. Ze was iig na Big Style (die is 14 mei) dus ze zal zo rond 18-22 mei zitten. Gezien de geboorte van haar veulen vorig jaar en dan hengstigheden tellen klopt dat ook :j. Gezien haar uier neig ik naar 18 want ze maakt er flink werk van al.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-04-22 15:26 



 
Profiel   

Zie dat ik helemaal vergeten ben te melden dat ons nieuwste merrietje waar we geen datum van hadden vorige week is bevallen.
Een merrieveulen.
Moeders is van onze dochters en zo ook haar veulen. Zij mochten dus ook de naam verzinnen en dat is geen scheurijzer naam maar van my little pony :')

IE Celestia van 't Heideveld
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-04-22 15:31 



 
Profiel   

*\o/*

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-22 21:03 



 
Profiel   

Spannend!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-22 22:37 



 
Profiel   

Om 23.15 geboren en inmiddels braaf het lijstje afgevinkt :) staat. Gedronken en gepoept en Jo heeft de nageboorte netjes af. Ik kan dus eventjes een nachtje bijtanken :O om vervolgens de volgende waakronde voor Bert in te gaan haha.

Nog naamloos. Een gigantisch groot hengstje. Ik ben zoveel wit alleen niet gewend van Jo :') hoeveel zn koppie wel erg leuk getekend is met zn half wit en zwarte voortoef.
[ img ]
[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-22 23:30 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 45 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen