Effen rood x rode stippels in miniformaat; het wonder geeft gedonder?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sky_As

Berichten: 4724
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Re: Effen rood x rode stippels in miniformaat; het wonder geeft gedonder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 11:55

verschrikkelijk, wat heb je het mooi geschreven.
Veel sterkte met alles!

Cennin

Berichten: 340
Geregistreerd: 17-07-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 12:27

Ach lieverd, wat een ellende hebben jullie mee moeten maken. Ik heb met tranen in mijn ogen je verhaal gelezen. Ondanks alles wat er gebeurd is heb je het heel mooi verwoord. De liefde voor jullie Kruimeltje spat er van af. Ik wens jullie allemaal heel veel sterkte en kracht toe Y;(

Linnie050

Berichten: 11805
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 12:31

Een nachtmerrie en zo oneerlijk.
Hele dikke knuffel
En nogmaals sterkte

Goudhaan1

Berichten: 648
Geregistreerd: 02-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 12:40

Ik vind het zo oneerlijk tegenover jullie.. Echt, enórm veel sterkte, wat had ik gehoopt dat het anders zou lopen :knuffel: Y;(

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-22 12:41

Mensen opnieuw bedankt voor jullie lieve woorden, bizar hoeveel het losmaakt bij iedereen.


beert schreef:
Misschien heb je er iets aan. Wij hebben onze mini shet door een dierencrematorium kunnen laten ophalen, omdat dat ook een kleintje was. Dat is al een aantal jaar geleden, maar ik kan me voorstellen dat het voor de verwerking prettiger kan zijn. Al is dat heel persoonlijk.


Spoiler:
Kruimel en Tos zijn daar waar ze horen, in het land, bij mij, bij de ruinen. Ik had iemand die toch al een klus met de kraan moest doen in mijn land, heel toevallig had hij daar gister tijd voor ;)


LoveGlove schreef:
Ik zat vrij kort nadat je had laten weten dat ze was overleden te denken "ze wilde eerder bij de ruinen de wei in. Zou ze zelf gevoeld hebben dat ze er niet lang meer gaat zijn en gedag willen hebben zeggen?"
Ik ben van mening dat dieren dit soort dingen zelf kunnen voelen aankomen. Hun brein zit minder in de weg van hun onderbuikgevoel natuurlijk. Dus die negeren ze minder gauw.


Mwah ik weet het niet, ze wilde niet zo zeer naar de ruinen, maar wel uit de kleine wei. Ze knalde ook alweer onder de draden door naar het grote gedeelte. Ik zou inmiddels een moord ervoor doen om weer eens even goed op haar te vloeken omdat ze weer eens ontsnapte en m'n omheining daarbij vernielde :o Misschien wel, misschien niet, we zullen het nooit weten.

No_worries schreef:
Kleine diva, mijn hart stal jij
Rood van kleur en groots van natuur
Uniek karakter, zo vol van vuur
In jou vond ik mijzelf terug
Maar nu ren je in de eeuwige wei
Even voorbij de regenboogbrug
Lente voor altijd ~ met Tos aan je zij
Tranen voor jou, de strijd is gestreden
Jij blijft de koningin van Bokt
En rent door mijn ziel tot op heden


Ook ik checkte elke morgen als eerste dit topic. Wat een horror, wat een verdriet. Weet niet wat ik moet zeggen. Daarom een paar mooie woorden voor jouw kleine GROTE paard :knuffel:

PS de eerste letters, van boven naar beneden...


Wauw No-Worries, hier ben ik stil van, wat ontzettend mooi gemaakt, zo lief, de tranen komen gelijk weer naar boven.


Ik reageer later nog even een keer. Ben nu weer op kantoor aan het werk. Niet dat ik daar veel zin in had maar het is ook wel even goed om afleiding te hebben. Normaal als ik niet lekker in mijn vel zit ben ik het liefste in het weiland, maar daar ga ik nu met een heel dubbel gevoel heen, het plezier spat er nog niet vanaf zeg maar dus om daar mijn heil te halen nu... En van thuis zitten treuren wordt het ook niet veel beter op. Dus toch maar mezelf weer naar kantoor gesleept, even onder de mensen, even niet alleen maar de ellende van afgelopen weekend in m'n hoofd

JoSav

Berichten: 4686
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 13:57

Wat een verdriet en wat een nachtmerrie. Heel veel sterkte.

Zerena

Berichten: 3889
Geregistreerd: 29-12-04

Re: Effen rood x rode stippels in miniformaat; het wonder geeft gedonder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 14:04

Vanmorgen heb ik in 1 ruk je hele topic gelezen.
Eigenlijk vooral omdat hij op dat moment bovenaan stond bij actieve onderwerpen.

Maar dit einde geeft ook mij tranen.
Wat zijn jullie door een hel gegaan.
Ik wil jullie heel veel sterkte wensen :knuffel:

Solistar

Berichten: 768
Geregistreerd: 31-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 14:05

Ik vind het zo erg voor je. Ik kreeg ook tranen in mijn ogen, wat heb je het mooi geschreven. Heel veel sterkte.

Shae
Berichten: 1373
Geregistreerd: 05-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 14:15

Deze meelezer vindt het heel lastig om de juiste woorden te vinden, maar één ding is vanaf het begin van het topic wel duidelijk: jouw liefde voor je paarden spat van het scherm af.

Heel veel sterkte toegewenst. :knuffel:

Hilli

Berichten: 22949
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Effen rood x rode stippels in miniformaat; het wonder geeft gedonder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 15:19

Wat dapper dat je het hele verhaal verteld hebt, en wat mooi dat je Tos en Kruimeltje een plekje vlakbij hebt gegeven. Nogmaals heel veel sterkte.

thequeensmum
Berichten: 3534
Geregistreerd: 20-08-12

Re: Effen rood x rode stippels in miniformaat; het wonder geeft gedonder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 17:05

Wat een hel. Het is nog erger dan ik me had voorgesteld. Leef echt heel erg met je mee en moet ook steeds hieraan denken. Had Kruimel zo in mijn hart gesloten en verheugde me op de foto’s en jouw humoristische updates. Ik hoop echt dat je niet ( weer ) van bokt verdwijnt. Je hebt zo’n fijne schrijfstijl. Ik kan je voor nu alleen maar sterkte wensen met je verdriet, wel heel fijn dat Kruimel en Tos bij jullie kunnen blijven. Dikke knuffel

fleur_yen

Berichten: 1524
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 18:40

Ook ik was een stille meelezer en zit met tranen in m’n ogen. Heel veel sterkte, wat enorme indruk zo’n klein merrie achter kan laten, dankzij jouw leuke schrijfstijl leerden we haar allemaal een beetje kennen. Prachtig symbool van de zon, fijn dat ze iets van zich laten horen. Dat geeft troost. :knuffel:

Arethe
Berichten: 2561
Geregistreerd: 14-02-06
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 18:46

:knuffel: Och jeetje lieve TS, ik heb je verhaal gelezen en wil steeds iets plaatsen maar ik kan geen woorden vinden die de lading dekken. Wat een nachtmerrie is dit geweest voor jullie.. Jouw verhalen over haar waren een en al liefde, neem jezelf asjeblieft niets kwalijk want deze uitkomst kon je niet weten.
Nogmaals ontzettend veel sterkte gewenst :knuffel:

Daan13
Berichten: 2869
Geregistreerd: 18-12-19

Re: Effen rood x rode stippels in miniformaat; het wonder geeft gedonder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 18:52

Wat fijn dat ze zo dichtbij zijn.

Maakt het grote verdriet,die grote gapende gat in je hart niet kleiner maar het voelt net ff wat fijner.

Wat een horrornacht |( veel sterkte.

Tieneke

Berichten: 21680
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Effen rood x rode stippels in miniformaat; het wonder geeft gedonder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 18:58

Dikke knuffel. Die foto van de twee samen... Kippenvel.

Gerardyolo
Berichten: 285
Geregistreerd: 24-11-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 00:49

Lieve ts,

Ik heb dit topic vanaf dag één meegelezen. met een lach maar nu vooral tranen, vooral die foto van hun samen, kippenvel…
wat jullie is overkomen is de grootste nachtmerrie van elk pony eigenaar, hier kan niks je op voorbereiden.

denk dat ik namens heel bokt spreek als ik zeg dat we van jou rode koningin zijn gaan houden... :knuffel:

Ik kon vannacht niet slapen dus ben maar gaan tekenen, kwam er gaandeweg achter dat het jou tos en kruimeltje moeten voorstellen.

Afbeelding

Ook heel mooi die zonsondergang. Lief van haar dat ze laat weten dat zij en haar kleine man veilig op de velden zijn aangekomen.

hele dikke knuff voor jou en je zoon. :knuffel:

beert
Berichten: 2429
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Re: Effen rood x rode stippels in miniformaat; het wonder geeft gedonder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 07:17

Wat mooi en enorm lief om zo Kruimel en Tos in beeld te brengen :-)

pien_2010

Berichten: 43335
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Effen rood x rode stippels in miniformaat; het wonder geeft gedonder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 07:42

Mooi gedaan en wat lief.

Bootsiebob

Berichten: 5546
Geregistreerd: 22-05-13

Re: Effen rood x rode stippels in miniformaat; het wonder geeft gedonder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 07:47

Ook ik denk aan je. Heb weinig woorden…
De tekening hierboven, ik vind hem prachtig en krijg weer tranen

tones

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Veluwe.

Re: Effen rood x rode stippels in miniformaat; het wonder geeft gedonder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 07:49

Wat super mooi en lief Gerardyolo.

Marigold

Berichten: 12582
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 08:07

Wat een ontzettend lieve tekening is dat!
Het veulen zo treffend, het onbekende deel van het lichaam in een andere kleur.
Sanex wat heb je de dramatsiche afloop goed onder woorden gebracht. En de foto.. ik durfte eerst niet te kijken maar heb er later heel lang naar gekeken. Helemaal niet eng maar heel sereen.
Het is zo erg dat je je gezonde merrie op deze manier hebt moeten laten gaan. Zo totaal het tegenovergestelde dan wat het had moeten zijn.
Denk dagelijks aan jullie en samen met knolselder haar verloren veulens is dit volgens mij voor heel bokt een trauma.
En voor jou al helemaal, alles wat je die nacht hebt meegemaakt. Je pony zo te zien lijden.
Dit had niemand zien aankomen. Zo jammer van je lieve kleine kruimeltje.
Ik ben zelf ook moeder en heb de ervaring dat kinderen eerst flegmatiek kunnen reageren, en de (uiting van) schrik en pijn later alsnog wel komt.
Wil je dan ook sterkte en wijsheid wensen bij het begeleiden van je zoontje hierin, en voor jezelf heel veel sterkte nogmaals.
Ze laat een leegte achter en jij hebt echt iets traumatisch meegemaakt, en je man ook. Machteloosheid en radeloosheid en dan uiteindelijk alles verliezen. Vreselijk.

Y;(

Ereste
Berichten: 217
Geregistreerd: 20-09-17

Re: Effen rood x rode stippels in miniformaat; het wonder geeft gedonder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 08:26

Hier nog een stille meelezer. Ook ik heb geen woorden voor dit vreselijk nieuws. Uit al je verhalen sprak zoveel liefde voor Kruimeltje en het nieuwe hummeltje. Probeer jezelf alsjeblief niets te verwijten. Dit was de perfecte storm, Dit had niemand zien aankomen.
Heel heel heel veel sterkte...

Knolselder

Berichten: 4325
Geregistreerd: 28-12-10

Re: Effen rood x rode stippels in miniformaat; het wonder geeft gedonder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 09:10

Gerardyolo wat een prachtige tekening en prachtig gebaar voor Sanex!
Wat ontzettend lief van je!

Daan13
Berichten: 2869
Geregistreerd: 18-12-19

Re: Effen rood x rode stippels in miniformaat; het wonder geeft gedonder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 10:30

Wat een prachtige waardevolle tekening.

Daar zullen zeker wel een paar traantjes om gelaten worden.

Jasia

Berichten: 6755
Geregistreerd: 29-05-06
Woonplaats: Bergen op Zoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 19:05

Ik ben al die tijd een stille meelezers geweest, maar moet nu toch reageren.

Wat 'n verschrikkelijke afloop.. Ik heb tranen in mijn ogen van je heftige verhaal.
Ik hoop dat je snel het schuldgevoel los kan laten, want deze uitkomst had je niet kunnen voorzien. Je hebt er werkelijk alles aan gedaan om het in goede banen te leiden. Je hebt alles gedaan om je meisje te steunen en zelfs op het laatste moment heb je voor haar gekozen en die moeilijke, maar eerlijke beslissing genomen, uit liefde voor Kruimeltje. Een beter baasje had ze zich niet kunnen wensen.

Heel veel sterkte met dit enorme verdriet..