Effen rood x rode stippels in miniformaat; het wonder geeft gedonder?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
proudmama

Berichten: 1620
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 11:17

Wat een leuk topic, je beschrijft het allemaal hilarisch. Een kennis van mij had ook mini shetlanders en die ging ook in broodnamen, kruimeltje , kadetje en tosti ….

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 11:47

Wat een leukerd!

Ik heb zo’n zelfde pony staan maar dan ruin, die noemen we ook Alf (hij heet Truffel trouwens). En ik heb een rode kat die Kruimeltje heet, dus ik kan niet anders dan volgen :')

Zoolgangster

Berichten: 9673
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 12:05

:') Dat filmpje... Volgens mij zit er een nest jonge honden in je koninginnetje verstopt. :D

esje01

Berichten: 4901
Geregistreerd: 09-10-06
Woonplaats: op een uniek plekje in Brabant

Re: Effen rood x rode stippels in miniformaat; het wonder geeft gedonder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 21:48

Wat is de stand van zaken nu?

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-22 21:05

Sorry late update, maandag en dinsdag zijn altijd erg hectische dagen op mijn werk en dan na het 's avonds ponys verzorgen en hond uitlaten, vind ik het wel mooi geweest.

Weinig spannend nieuws vanaf hier helaas.

Zondag is Kruimeltje even vertroeteld door Annika, 1 van mijn verzorgmeisjes. Kruimel was echt dolenthousiast toen ze mee mocht lopen :o


Afbeelding


Maar een fijne tut-en-frut en borstelbeurt kon ze toch wel waarderen (en check, ze hebben dezelfde haarkleur *D )

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het uier doet tegen mijn hoop en zin in nog praktisch niks. Het blijven wat licht gevulde hobbezakken met flutspeentjes... Ben benieuwd wanneer ze daar eens mee gaat doorzetten :?

Afbeelding


Afbeelding

Behalve een veulen zal er nog meer geboren worden in de stal denk ik, sinds gister heeft een zwaluwpaar hun intrek genomen in de stal <3

Afbeelding

Nog altijd dik zat, maar heb niet het idee dat ze nog echt meer groeit, terwijl dat een paar week geleden nog per dag leek te gaan. Hoeft voor mij ook niet, veulen mag nu wel klaar zijn en niet nog groter worden :D

Afbeelding


Dus zolang er niet meer gebeurt dan dit, mag ze nog steeds lekker met de kudde op de wei overdag en blijf ik nagelbijten over wanneer ze nou dan wél eens gaat doorzetten. Ik zei eerst doe maar bevrijdingsdag of moederdag, maar gok dat ze die met gemak voorbij gaat schieten :roll:


Afbeelding

Britt_xxx
Berichten: 1023
Geregistreerd: 05-03-19
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 21:13

Ach, ze is nu echt breder dan ze hoog is. Wat schattig zeg, zo'n wandelend broodje. <3

Bullebeest
Berichten: 3241
Geregistreerd: 08-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 21:16

Zitten er 3 veulens in? Ze is echt tonnetje rond. Past bijna niet meer

tones

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Veluwe.

Re: Effen rood x rode stippels in miniformaat; het wonder geeft gedonder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 21:34

Die 1e foto.
Het enthousiasme spat er werkelijk van af. :))

gonniee
Berichten: 511
Geregistreerd: 26-04-21

Re: Effen rood x rode stippels in miniformaat; het wonder geeft gedonder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 21:57

Als je dat zo ziet, vraag je je af hoe dat veulen er ooit uit kan! Gelukkig weet de natuur daar wel raad mee.

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-22 21:58

proudmama schreef:
Wat een leuk topic, je beschrijft het allemaal hilarisch. Een kennis van mij had ook mini shetlanders en die ging ook in broodnamen, kruimeltje , kadetje en tosti ….


Haha geniaal! Hier was het meer als in Kruimeltje van het kinderboek, klein verfomfaaid zwervertje. Klein tipje van de sluier; voor het veulen heb ik ook iets uit een kinderboek in mn hoofd <<)

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-22 22:02

gonniee schreef:
Als je dat zo ziet, vraag je je af hoe dat veulen er ooit uit kan! Gelukkig weet de natuur daar wel raad mee.


Ik hoop het van harte dat de natuur zich redt, of dat ik een beetje helpen moet, maar geen verlos ellende please. Daarom hoop ik ook echt dat ze nu op haar max zit qua formaat en niet nog meer groeit.

Morgen 327 dagen, volgens mij zou het veulen nu toch echt af moeten zijn en op uiteindelijke grootte moeten zitten

Alleen die theorie van maiden en kleintjes gaan eerder dan het gemiddelde, gooi ik bij deze maar overboord denk ik :\

thequeensmum
Berichten: 3547
Geregistreerd: 20-08-12

Re: Effen rood x rode stippels in miniformaat; het wonder geeft gedonder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 22:23

Licht gevulde hobbezakken met flutspeentjes. Hoe verzin je het :D

beenjesshar

Berichten: 1220
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: uitgeest

Re: Effen rood x rode stippels in miniformaat; het wonder geeft gedonder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 23:01

Kom je gezellig mee volgen

Lyona

Berichten: 2013
Geregistreerd: 10-10-21
Woonplaats: Zweden

Re: Effen rood x rode stippels in miniformaat; het wonder geeft gedonder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 08:57

Ik denk dat ze het zielig vond dat haar veulen geen vriendje heeft, dus dan maakt ze er maar 3 he. :')

gerlindie

Berichten: 4646
Geregistreerd: 10-08-10

Re: Effen rood x rode stippels in miniformaat; het wonder geeft gedonder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 09:02

Mijn voorspelling is dat er een klein veulentje in zit die alvast baantjes aan het trekken is in een zwembad formaat olympische spelen :j

mooney

Berichten: 7784
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 09:09

Ik volg mee, ik volde de avonturen van Bas en Tom vroeger ook

pien_2010

Berichten: 43483
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 09:51

Kan ze niet extreem veel vruchtwater en placenta hebben? Of zegt deze leek nu iets heel doms?

mooney

Berichten: 7784
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 10:40

SANEX schreef:
gonniee schreef:
Als je dat zo ziet, vraag je je af hoe dat veulen er ooit uit kan! Gelukkig weet de natuur daar wel raad mee.


Ik hoop het van harte dat de natuur zich redt, of dat ik een beetje helpen moet, maar geen verlos ellende please. Daarom hoop ik ook echt dat ze nu op haar max zit qua formaat en niet nog meer groeit.

Morgen 327 dagen, volgens mij zou het veulen nu toch echt af moeten zijn en op uiteindelijke grootte moeten zitten

Alleen die theorie van maiden en kleintjes gaan eerder dan het gemiddelde, gooi ik bij deze maar overboord denk ik :

Maidens doen er vaak juist wat langer over. En kleintjes zijn eerder veilig, maar gemiddeld gezien scheelt het niet veel met de grote paarden. Eerder 5 dagen dan die 20 dagen die soms gedacht worden.
Vriendinnetje van mij heeft een mini die standaard over de 360 dagen gaat en die veulens zijn ook niet groter dan normaal.

Dus rustig blijven ademen, meestal is zo'n grote buik gewoon veel vruchtwater.

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-22 14:00

@ Martine en Lyonahorse; Jullie zijn wel erg enthousiast met je 3 veulens zeg! :D

Goede goden nee, laten we het er alsjeblieft maar op houden dat het inderdaad gewoon 1 klein veulentje met een groot zwembad aan vruchtwater is.

@Mooney, 360 dagen! Allejee, dan heb ik nog heel wat geduld nodig, en dan raak ik failliet aan de huur van het birth alarm :$ (met alle liefde hoor, liever een week te lang dan 1 dag te kort)

Ik had juist begrepen dat combi maiden x ukkie wel eens vlot rond de 320 dagen kon zitten. Maar kan er dus nog zo een maandje bij op plakken.
We wachten inderdaad maar rustig af, heb er geen invloed op en ze beslist zelf wanneer het zo ver is (Of eigenlijk het veulen beslist)

Ik lig ook alweer een paar nachten gewoon in m'n eigen bed, ze doet niet veel speciaals 's nachts, heeft me gister om 3 uur een keer gebeld en afgelopen nacht en 2 nachten geleden helemaal niet. Zit weer in een stabiel moment ofzo. Zo lang het niet meerdere keren per nacht is vindt mijn man het geen drama dus dan voorlopig maar weer gewoon op bed.

tones

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Veluwe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 18:14

pien_2010 schreef:
Kan ze niet extreem veel vruchtwater en placenta hebben? Of zegt deze leek nu iets heel doms?


Dat zei ik ook toen ik er tijdens mijn zwangerschap 30 kilo had aangevreten. :D

crazycactus

Berichten: 10929
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Mussel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 19:08

tones schreef:
pien_2010 schreef:
Kan ze niet extreem veel vruchtwater en placenta hebben? Of zegt deze leek nu iets heel doms?


Dat zei ik ook toen ik er tijdens mijn zwangerschap 30 kilo had aangevreten. :D


:') :')

Absolem

Berichten: 2766
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 19:09

crazycactus schreef:
tones schreef:


Dat zei ik ook toen ik er tijdens mijn zwangerschap 30 kilo had aangevreten. :D


:') :')



Allebarstes.. Ik ben zo blij dat ik weer op mijn gewicht van voor mijn zwangerschap zit....

Sandyislief

Berichten: 2493
Geregistreerd: 04-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 20:18

:')

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-22 20:31

tones schreef:
pien_2010 schreef:
Kan ze niet extreem veel vruchtwater en placenta hebben? Of zegt deze leek nu iets heel doms?


Dat zei ik ook toen ik er tijdens mijn zwangerschap 30 kilo had aangevreten. :D



:+ En inmiddels de bekende zware botten of alles weer als het oude ? :D

tones

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Veluwe.

Re: Effen rood x rode stippels in miniformaat; het wonder geeft gedonder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 20:39

Gelukkig alles weer bij het oude.
Het had nogal wat voeten in aarde natuurlijk, eten is echt mijn meest favoriete bezigheid. 8-)