Effen rood x rode stippels in miniformaat; het wonder geeft gedonder?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-22 20:36

absque_dubio schreef:
Oh jij hebt echt slapeloze nachten zeg, wat zielig. :')
Hoe ziet haar uier er inmiddels uit?


Nah de nachten hiervoor ging het wel, liet ze me zelfs een paar keer volledig doorslapen. Maar afgelopen nacht was idd wel ruk.

Uier is ook ruk, blijven suffe zuchtbulten met een soort omgekeerde nipplegate.
Afbeelding

@xYaartje, fijn dat er nog meer mensen geen geduld hebben :) Ik ben misschien ook wat te vroeg nog met ongeduld, maar toch als ik al die topics hier zie met merries die volschieten of al bevallen zijn met 330 dagen, en hier gebeurt gewoon helemaal niks, heb ik zoiets van 'Toe nou, laat dan in elk geval zien dat je enigszins met íets bezig bent om dat veulen eruit te floepen :+ '

@Annibel, dankje, als ze er nou elke dag een paar stipjes op doet, ben ik akkoord dat ze me nog even in spanning houdt.

@paardjes123, Dankje. Als er een leuk kleurtje uit komt wil ik dat wel overwegen ja, moet ik me dan maar eens even in verdiepen. Wil sowieso met het koppel naar de ponykeuring in Sumar in juli. Is een keuring voor de jeugd en voor alle soorten pony's, maar is gewoon leuk voor ze en leert zowel kind als pony (en in dit geval veulen dus ook) altijd weer wat van

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-22 23:02

Ze is weer ter aarde gestort, ook echt letterlijk. Ik zag het gebeuren op camera; stond te soezen,wankelde wat en 'Baf!', plofte zo door de voorbenen op de grond. En t arme beest heeft ook zo weinig ruimte he, dan moet je wel met je hoofd bijna tegen de deur liggen, en weer in die hooibult... :Y)

Afbeelding

Ik lig net op bed maar wacht maar even met gaan slapen, verwacht zo haar eerste telefoontje namelijk wel weer

Kookaburra

Berichten: 5436
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Re: Effen rood x rode stippels in miniformaat; het wonder geeft gedonder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 23:06

Ik volg mee!
Ontzettend leuk verhaal ook over jullie Koningin :D

linda_arnold
Berichten: 3326
Geregistreerd: 29-05-05
Woonplaats: Ootmarsum

Re: Effen rood x rode stippels in miniformaat; het wonder geeft gedonder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 23:17

Jou schrijfstijl…..fantastisch!!

Ik volg ook!

Pareltjes
Berichten: 2222
Geregistreerd: 21-07-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 23:59

SANEX schreef:
Ze is weer ter aarde gestort, ook echt letterlijk. Ik zag het gebeuren op camera; stond te soezen,wankelde wat en 'Baf!', plofte zo door de voorbenen op de grond. En t arme beest heeft ook zo weinig ruimte he, dan moet je wel met je hoofd bijna tegen de deur liggen, en weer in die hooibult... :Y)

[ [url=m/1RD79x.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik lig net op bed maar wacht maar even met gaan slapen, verwacht zo haar eerste telefoontje namelijk wel weer


Misschien wil ze een dikkere matras vanwege dr dikke buik....Succes met waken!

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-22 04:03

Pareltjes schreef:
Misschien wil ze een dikkere matras vanwege dr dikke buik....Succes met waken!


Die heeft ze gehad, ze had een dik vlasbed met daaroverheen een pak stro, maar dat bliefde ze niet. Dus alle stro weer weggehaald maar kennelijk nog niet naar haar zin

Hier gaat het al de hele nacht bal. Ze is ontzettend onrustig, ligt heel veel en kreunt en steunt er flink bij. Lijkt wel wat koliekerig. Ligt natuurlijk ook van alles te pletten met haar grote lijf. Ik krijg steeds alarm, maar zie niet meer dan een pony die het gewoon heel zwaar heeft met de laatste loodjes en niet lekker tot rust kan komen. :(:)

Vind het zo sneu voor haar, hoop niet dat het op deze manier nog heel lang gaat duren. :(

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Punz

Berichten: 8591
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Effen rood x rode stippels in miniformaat; het wonder geeft gedonder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 08:03

Bij onze merrie was een nacht met onrust zoals jij hem beschrijft de voorbode voor de geboorte de volgende avond ( 19.15 geboren).
Ik duim voor je dat dit bij haar ook zo gaat.

Bootsiebob

Berichten: 5559
Geregistreerd: 22-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 08:37

Omgekeerde nipplegate _O- Die tietjes worden natuurlijk geplet wanneer ze ter aarde stort

Ik zeg dat er dit weekend nog een veulen komt (dat hoop ik)

Zelfs de Wikifoto van de dag doet mee :')

pien_2010

Berichten: 43845
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Effen rood x rode stippels in miniformaat; het wonder geeft gedonder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 09:05

HEt is inderdaad heel sneu, als zo'n paardje als een olifantje zo'n last heeft van haar lijf.

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Re: Effen rood x rode stippels in miniformaat; het wonder geeft gedonder?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-22 09:17

Dan zal ze nog hard aan het werk moeten want met die Pickwicks van dr gaat het 'm zo te zien nog niet worden :\

Afbeelding
Afbeelding

Misschien moet ik vandaag even die Campina reclame laten zien, van die koeien die alles mogen wat ze willen en dan heel hard melk geven. Zij mag ook alles wat ze wil dus mag ook wat tegenover staan toch?

Ze is 'm weer eens tussen de draden door genokt naar het afgesloten stuk land. Ik laat haar maar even, heeft ze ook geen last van de ruinen en kan ze in alle rust een uier bouwen :D

Afbeelding

Bootsiebob

Berichten: 5559
Geregistreerd: 22-05-13

Re: Effen rood x rode stippels in miniformaat; het wonder geeft gedonder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 09:24

Laat haar maar niet die zien van ik heb nog zó gezegd géén bommetje! :')

Kom op Kruimel! We willen cup D zien

Kookaburra

Berichten: 5436
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Re: Effen rood x rode stippels in miniformaat; het wonder geeft gedonder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 09:33

Sommige merries schieten ook pas vol in de uier als het veulen ernaast ligt. Dus ik duim dat Kruimel dat ook heeft en er snel een veulen naast ligt :(:)

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-22 21:07

@Bootsiebob; haha nou als het veulen er uit bomt mag dat wel :P


@Kookaburra, ja dat lees je ook wel eens. Nou van mij van harte welkom, maar ik gok eigenlijk dat ik toch nog geduld zal moeten houden.

Zo, even met de stal bezig geweest vanmiddag. Het hek wat er in zit is tijdelijk zolang Kruimel de stal in bezit heeft. Buiten de stal is een uitloopje naar haar privéweide waar ze met het veulen op komt (nu nog even afgesloten omdat ik het gras wil sparen), maar wilde voor de zekerheid ook de zeecontainer dicht kunnen doen. Had de waterbak tegen het hek aan staan om die tegen te houden maar wilde het toch anders nu ze daar steeds zo vreemd voor lag op haar hooi. Dus even haakjes op de wand gezet zodat ik het hek klem kan zetten, waterbak in de hoek, vlas verder naar voren getrokken, toch weer proberen met een beetje stro, en 2 soorten hooi... kan ik hiermee een pony keuzestress bezorgen ? }:0

Afbeelding

Zonet mijn zoon even weer mee geweest, hij heeft haar even geborsteld en kan het veulen er inmiddels ook wel uitkijken. Zoon is duidelijk geen kleintje meer :o


Afbeelding


Afbeelding


Benieuwd hoe aankomende nacht gaat, hoop dat ze mijn inspanningen waarderen kan en gewoon lekker haar rust pakt

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 21:41

Haha ze is niet groter dan kniehoogte.
En wat een troon heb je voor haar gemaakt.Perfect bedje

Noisy

Berichten: 5415
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Re: Effen rood x rode stippels in miniformaat; het wonder geeft gedonder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 22:13

Herkenbaar, een zoon die ineens een kop groter is en mij voortaan kleintje noemt :')
Met hem ernaast kijkt ze ineens een stuk tevredener. Volgens mij hebben die twee een hele mooie band. Hopelijk komt Ieniemienie snel

tones

Berichten: 5290
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Veluwe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 22:35

Heerlijk, de prinses op de erwt.
Leuk hoe je zoon zo gek is met het kleine monster.

Edit; er was ooit een topic over een Frummelvanger, probeer het eens met een kruimeldief. :+

thequeensmum
Berichten: 3589
Geregistreerd: 20-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 22:37

Ik volg heel veel ‘veulen verwacht’ topics. Maar bij Kruimel ben ik echt het meest nieuwsgierig. Ik vind haar zo leuk. Een groot(s) paard in miniverpakking.

Earth

Berichten: 7952
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Effen rood x rode stippels in miniformaat; het wonder geeft gedonder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 22:58

Man man, die kun je zo haar stal in rollen :') Wat een skippybal is ze zeg _O- Normaal ben ik niet van de mini's, maar deze vind ik wel schattig :)

Bootsiebob

Berichten: 5559
Geregistreerd: 22-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 09:25

tones schreef:
er was ooit een topic over een Frummelvanger, probeer het eens met een kruimeldief. :+


_O-

Anoniem

Re: Effen rood x rode stippels in miniformaat; het wonder geeft gedonder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 10:14

Omgekeerde nipplegate en pickwich zakjes. :') Arme merrie hahaha. Met je zoon erbij lijkt ze wel echt mini hoor. Of je zoon is heel lang natuurlijk. :Y)

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-22 22:33

Bedankt weer voor jullie lieve en geniale reacties.

Ik doe even een snelle update, beetje druk weekend achter de rug.

Afgelopen nacht heeft Kruimel zich best netjes gehouden, ze belde me pas om 5 uur voor de eerste keer. En jaja,ze heeft op het stro geslapen *\o/*

Uier nog steeds weinig verandering. Ze vind het wel heel fijn als ik aan haar uier kriebel, en vanmorgen spoot er zowaar ineens een straal vocht uit haar speen toen ik aan haar uier kriebelde, dus de flutspenen werken in elk geval wel ;)

En wat me opviel is dat mijn ruinen en dan vooral mijn Welsh Sven haar erg interessant vonden. Sven was continu aan haar buik/uier/kling aan het ruiken en zette het dan flink op een flehmen. Ze ruikt kennelijk al wat anders...


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Heb haar maar weer even in de vlechten gezet vanwege de aankomende warmte. Ze heeft veel jeuk, dus heeft heerlijk tegen de bezems aan staan schuren


Afbeelding

Vanavond weer mooi op stal, even een leuke buikfoto nog, ik noem dit het 'bigbuikperspectief' (weer eens wat anders dan kikvorsperspectief :Y) )

Afbeelding

Het veulen was weer flink actief vanavond, hele pony schudde er weer over. Even goed doortrappen nog en trap je dan maar snel richting de uitgang :+

Op naar dag 333 morgen, zoals het er nu voor staat ga ik gewoon maar weer naar kantoor want ik verwacht nog niks (mag thuiswerken als het spannender lijkt te worden, en mag ook direct weg als ik wel overdag iets zie gebeuren)

Fearn

Berichten: 4778
Geregistreerd: 06-02-13

Re: Effen rood x rode stippels in miniformaat; het wonder geeft gedonder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 22:43

Oh zo spannend, ik meld mij ook als stille volger.

Je zou bijna denken dat het veulen dat eruit komt bijna even groot als haarzelf is. :P

Hoe dan ook zal 'ie vast super schattig zijn!

Wat gaan jullie met het veulen doen?

sas66
Berichten: 638
Geregistreerd: 18-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 15:10

Besef je wel hoeveel werk het is voor Kruimel om al die stippels er op te zetten? :) Snel en goed gaan niet samen, dus je zult toch nog even geduld moeten hebben.

Berdien

Berichten: 64576
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Effen rood x rode stippels in miniformaat; het wonder geeft gedonder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 15:37

Och och die buik := :(:)

Naast je zoon zie je pas echt hoe inimini ze echt is :oo Of is je zoon een buitensporig lang kind van 2 meter? :')

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-22 17:05

Berdien schreef:
Och och die buik := :(:)

Naast je zoon zie je pas echt hoe inimini ze echt is :oo Of is je zoon een buitensporig lang kind van 2 meter? :')


Scheelt niet alles, die kant gaat hij als ik de modellen mag geloven wel op, maar hij zit nu ergens tussen 1.75-1.80 in. Dus kijkt met z'n 13 jaar al op mij neer, bij mij houdt het op bij 1.68 en nog even en dan is hij mijn man ook voorbij geschoten :=
Dus combi van beiden, echt een kleine pony en echt al een loei van een kind ;)


@Fearn, leuk dat je meeleest en volgt. Eerlijk gezegd geen uitgestippelde plannen met het veulen. Eigenlijk heb ik de afspraak met mijn man 'niet meer dan 4', dus daar gaat al iets mis want die 4 staan er al haha :+ Maar hij weet ook wel dat ik niet goed afscheid kan nemen en ik ben nu al helemaal verliefd op het veulen terwijl het nog binnen zit. Als het veulen blijft (die kans is het grootste), zal ook deze ooit weer eens wat moeten gaan doen voor z'n eten dus dan zal ik die ook vast wel weer voor de kar beleren en aan ponykeuringen mee doen etc. Ik heb vaak kinderen bij mijn pony's te poetsen/wandelen/parcoursje springen etc, dus aan aandacht geen gebrek. Ik ben er inmiddels achter dat je zelfs met die hele kleintjes nog van alles kan doen ;)

Sas66; ohhh is dat het?! Nou blijf dan nog maar even zitten en teken nog een heel mooi patroontje.

Sowieso heb ik haar nu op afstand toegesproken dat ze zeker niet nu mag bevallen. Zit met mijn moeder op de spoedeisende harthulp, werd van mijn werk afgebeld door de huisarts of ik met haar naar t ziekenhuis wilde gaan ivm onrustig hart. Zit nu te wachten op bloeduitslag en filmpjes etc en dat duurt lang... :\ Dus nu mag ze het absoluut niet ineens eruit gaan floepen want ik heb verder niemand die echt helpen kan. Mooi vasthouden en verder voorzien van stipjes tot ik weer veilig in de buurt ben Kruimel :o