Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 8 van de 14 [ 338 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 14  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

2 bijzondere Paint veulentjes verwacht in 2023

 
Profiel   

Wat een prachtig veulen, gefeliciteerd!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-23 14:54 



 
Profiel   

Wat een mooi meisje, gefeliciteerd!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-23 16:58 



 
Profiel   

Wat een heel mooi veulen! Gefeliciteerd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-23 17:06 



 
Profiel   

Gefeliciteerd! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-23 17:07 



 
Profiel   

Ze is echt prachtig! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-23 17:08 



 
Profiel   

Gefeliciteerd, prachtig veulen <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-23 17:09 



 
Profiel   

Superlief filmpje, echt superleuk veulen. Mag ze blijven?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-23 17:57 



 
Profiel   

Jemig wat is ze mooi! Helemaal verliefd <3 <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-23 18:16 



 
Profiel   

Gefeliciteerd met dit superknappe meisje!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-23 18:21 



 
Profiel   

Ben benieuwd wat de test straks zegt!

Is de dierenarts al geweest?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-23 19:19 



 
Profiel   

Ja de veearts is inmiddels geweest, Satinka en baby zijn helemaal goedgekeurd. Jade niet drachtig, dus die gaan we stilaan beginnen opvolgen om terug te insemineren…

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-23 19:43 



 
Profiel   

Ik zie je topic nu pas, had op Facebook het veulen al gezien, maar nogmaals gefeliciteerd met je prachtige veulen! Ze is echt heel knap <3

Qua soort van schijndracht, Roxy had exact hetzelfde. Ook uier aanmaken en ook die beweging in de buik exact hetzelfde, wat dus het puntje van de longen blijkt te zijn :+ Of dat het echt schijndracht was weet ik niet, maar ik heb het wel vaker gehoord met na de derde maand de vrucht kwijtraken. Roxy had daarbij ook nog een drachtige buik, maar dat kwam door het extra voeren omdat ik dacht dat ze drachtig was := Gelukkig had ik haar geen heftige merriebrok gegevoerd maar Vitalbix breed en grow (laag in suikers), anders was ze waarschijnlijk hoefbevangen geworden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-23 20:03 



 
Profiel   

Toch speciaal dat die buik dan zo bewoog. Maar goed dat je nu uitsluitsel hebt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-23 20:08 



 
Profiel   

Idd goed dat je nu zeker weet dat Jade leeg is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-23 21:56 



 
Profiel   

Jade is gewoon solidair :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-23 22:30 



 
Profiel   

Idd, ik ben blij dat ik nu gewoon zekerheid heb en we stilaan kunnen gaan met beginnen met dekken dan.

Amai.. we hebben hier al veel veulens gehad en eigenlijk bijna allemaal super brave karaktertjes… maar deze. Die is niet normaal, nog nooit zo’n chill veulen gehad. Als ze ligt te slapen krijg je haar gewoon niet recht. Ze heft haar hoofd en bekijkt je eens met een flauw oog en gaat verder slapen.

Echt bijna opheffen, kriebelen op haar kont, rug, buik, oren,… maakt haar niet uit, ze blijft gewoon liggen en negeert je.
Als ze dan wakker is komt ze meteen nieuwsgierig af en kan je ook alles met haar doen.

Hangt echt samen met die doofheid, maar dan ook in combinatie met Ollie’s superchille genen.

[ img ]

Nog even een bevallingsverslagje?

Rond middernacht begon Satinka iets onrustiger te worden. Bij haar is dat wel altijd beperkter, is ook een heel kalme merrie, maar dus ipv de hele nacht staan eten. At ze nu een beetje, ging dan even ergens anders standbeeld staan, plasje doen en terug eten.

Toen begon ze veel te geeuwen en ging ze al eens liggen. Maar heel rustig gewoon rusten, nog niet plat ofzo. Dat enkele keren herhaald en dan ben ik eens gaan kijken of ze al aan het zweten was, dat is bij Satinka altijd duidelijk teken dat ze is begonnen, en dat was het geval.

Dan rustig gewacht tot haar water brak en dan volgde de pootjes blaas al snel.

[ img ]

Ik zag 1 wit beentje en ook al snel een witte neus <3 dan heeft Jef even geholpen, beentjes wat tegengehouden tot haar hoofdje en schouders er ook uitkwamen.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Ik dacht meteen tis een hengstje, omdat ze een vrij breed voorhoofdje had en meestal zijn dat bij Satinka hengstjes :P

Hier ging ik checken, ‘een merrie! :D

[ img ]

Naveltje brak meteen mooi af, nageboorte was er binnen het kwartier al af. Dolly nam wel rustig haar tijd, pas na een dik half uur/ 3 kwartier ging ze rechtstaan.

[ img ]

Ze ging dan wel meteen op zoek naar de uier, maar had niet meteen door dat ze moest blijven zuigen eens ze hem te pakken had. Ik heb dan snel een flesje gemelkt en gegeven, waardoor ze het zuigen wel snapte

[ img ]

Als dat leeg was vloog ze meteen terug onder Satinka en was ermee weg. Snel volgde nog een kakje en kon ik gerust terug in mijn bed kruipen :)

De schone chille slaapster:

[ img ]

[ img ]

Volgende dag dus checkup gehad en alles was tiptop in orde. Ook bij Satinka, niet normaal die merrie, daar is niets meer aan te zien de volgende dag, niks gescheurd, gezwollen of gekneusd. De DA zei dat ze er zo geen 2 op een jaar tegenkwam en dat ze elk jaar opnieuw versteld stond van Satinka..

Straks nog eens nieuwe goede foto’s nemen en misschien even buiten laten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-03-23 09:41 



 
Profiel   

Oh zo'n mooi veulen, proficiat!
En lees ik nu Dolly? Topnaam, onze merrie heet ook zo :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-03-23 09:45 



 
Profiel   

Ja ik vond Dolly perfect, de 2 andere meisjes die Satinka heeft gehad zijn Dottie en Poppy, dus van Ollie een Dolly is toch ideaal hè :P

Stamboeknaam wordt Super Duper Dun Gun

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-03-23 09:49 



 
Profiel   

Wat een heerlijk veulen, ik blijf het zeggen :D
Ga je haar houden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-03-23 11:21 



 
Profiel   

Mooi verslag en wat een heerlijk veulen. Alleen ze is dus doof geboren of begrijp ik dat verkeerd?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-03-23 11:32 



 
Profiel   

Prachtige merrie, gefeliciteerd! <3 <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-03-23 11:33 



 
Profiel   

Ja normaal ga ik ze wel houden. Haren zijn al onderweg om te testen.

Idd ik denk dat ze doof is net als haar papa (en bijna alle SW2 paarden.
Dit is heel frequent in de Gunner-bloedlijn die de nummer 1 reining lijn is, met cijfers die echt niet normaal zijn:

De enige 13 million dollar sire.
11 van de 16 paarden in de Run for a Million zijn Gunner-lijnen.
60% van de 2022 futurity paarden, waarvan de top 3 in zowel de Open als de Non Pro Gunner nakomelingen zijn.

Ik stond er vroeger heel twijfelachtig over, maar moet echt toegeven dat het ook echt z’n voordelen heeft.. ze zijn zo cool, bv met vuurwerk ofzo staat Ollie gewoon naar de lucht te kijken van ‘waauw lichtjes <3’ Hij schrikt ook van niks en is veel alerter op andere dingen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-03-23 11:44 



 
Profiel   

Misschien ooit dan maar eens overwegen voor een veulen van Ollie als ik het zo lees :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-03-23 13:12 



 
Profiel   

Fototjes van vandaag:
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Ik heb ook het stukje blauw in haar andere oog proberen te fotograferen:

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-03-23 14:46 



 
Profiel   

Het "ooglapje" dat ze zo krijgt vanvoor is wel heel leuk, net zo die cirkel daar rond. Heel leuk gelukt!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-03-23 14:52 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 8 van de 14 [ 338 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 14  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen