Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 14 [ 330 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 14  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

**Live cam** Waken jullie mee? IJslinger en IJslander op komst.

 
Profiel   

Na 10 jaar niet actief te zijn geweest in dit subforum, mag ik eindelijk weer.
Afgelopen jaren hebben we het ontzettend druk gehad met verbouwen, veranderingen etcetera.
Misty is ondertussen 22 jaar en staat op onze eigen plek en wat zou het leuk zijn een opvolger van haar? Ook is er een IJslander bij gekomen en staat er nog een ruin van een vriendin. Ruimte voor nog wat uitbreiding.

Via het YouTube channel is onze stream te laden, klik op Misty & Belle foal cam.
https://www.youtube.com/channel/UCnH4qt ... gPVWx5ai4A

Zie je iets wat niet goed is? Een merrie bevallen en wij zijn er niet bij? Voel je vrij om te bellen.

Zie je iets wat je niet aanstaat in de bevalling of iets, rechts bovenin is een heel mooi kruisje. Klik hier dan op. We hebben inmiddels ruime ervaring en weten wanneer we moeten helpen en wanneer niet.


Misty is een Haflinger van 22 jaar en heeft al meerdere veulens gehad. Ze is lieve sensibele merrie en na jaren van stil stand, rijden we nu weer lekker door de bossen. We hebben haar al 19 jaar en is officieel van mijn ouders. Haar dochter Nikita (voor een aantal mogelijk bekend) hebben we niet meer bij ons staan, zij is in bruikleen en geniet in de kinderlessen op een hele fijne ongedwongen plek. Ze is helemaal in haar nopjes.

Gekozen voor een IJslander hengst, omdat ik graag wat anders wil. De meest haflingerhengsten word ik niet blij van, sensibel en steeds luxer. Een IJslander is natuurlijk ook niet zwaar, maar ik vind ze vaak stabieler. En gezien ik zelf toch meer van de IJslanders ben, de keus gemaakt. Een fijne hengst met een fijn temperament en karakter.

Misty is uitgerekend op 15 juni, maar meestal gaat ze iets eerder.

Misty:
[ img ]

[ img ]

x

Tengiel
[ img ]

Belle is een IJslander merrie van 16 jaar en dit zal haar eerste veulen worden. Belle is nog niet super lang bij ons. Toen ze op marktplaats met spoed weg moest, omdat ze een paard in elkaar had getrapt hebben we haar overgenomen. Ik begreep achteraf wel wat de frustratie was. Ze leefden in een heel klein zandbakje samen en Belle is een erg zelfstandige dame die graag haar personal space heeft. Hier heeft ze dat gelukkig en kan ze prima samen met de anderen en is het nooit een probleem. Officieel heet Belle, Korona, maar we hebben haar als Belle gekregen dus zo gehouden.

We hadden het idee Belle door dezelfde hengst te laten dekken dan Misty, omdat hij ook mooi aansloot bij Belle, maar Belle dacht er anders over. Twee maanden bij de hengst en niet hengstig worden.. Enkele dagen thuis en mevrouw was weer hengstig. Daarom toch besloten voor KI te gaan, schijnbaar vond ze weer van plek verhuizen even niet zo'n goed idee.

Belle is uitgerekend op 19 juli en geen idee wat ze gaat doen, dus we hopen op vele ogen die haar in de gaten houden.

Belle
[ img ]

[ img ]

x

Jökull frá Englahofi
Zilverappel hengst.
Helaas geen goede foto's van hem aanwezig. Heb vooral filmpjes van hem gezien.

Wie helpt er mee waken? *\o/*
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-22 18:24 



 
Profiel   

Omdat ik echt een zwak heb voor ijslanders volg ik graag hier! Ik vind je ijs merrie super knap!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-22 18:44 



 
Profiel   

Ik ga ook volgen, wat een knappe combinaties!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-22 18:54 



 
Profiel   

Leuke combi's! Ben zelf dol op zowel Haflingers als IJslanders! Heeft Misty al eerder een veulen gehad? En is Belle al niet wat oud voor een eerste veulen? Geen idee hoor, ben een beetje een leek....

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-22 18:55 



 
Profiel   

Bijzonder dat je een IJslander hengst hebt gevonden die andere rassen dekt. Dat gebeurt niet zoveel. Ik ben erg benieuwd naar de 2 veulens. Super leuk dat ze zo samen kunnen opgroeien <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-22 19:00 



 
Profiel   

Omdat ik erg benieuwd bent naar de ijslinger veulen, volg ik ook in stilte mee :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-22 19:13 



 
Profiel   

Aaaaahh een halfbroertje of zusje voor Luna! Natuurlijk volg ik mee, super leuk :) gefeliciteerd ook met jullie nieuwe aanwinst!

Mogen de veulens dan blijven als ik het goed begrijp?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-22 20:12 



 
Profiel   

Ik volg ook zeker mee. Wat een leuke combinaties!
Gaan ze in de weide bevallen? Ik ben jaloers op het mooie plekje waar ze staan!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-22 20:14 



 
Profiel   

Wat een leuke combi, ben heel benieuwd

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-22 20:59 



 
Profiel   

Dank jullie wel voor de reacties!
@LyonaHorse
Misty heeft meerdere veulens gehad en is meestal iets te vroeg met bevallen.
Belle niet, zij is inderdaad 16 jaar. Dat valt mee, in het dikke buikentopic zijn er een paar van 18 jaar met eerste veulen en die hebben het super gedaan. Beide merries zijn meteen de eerste hengstigheid drachtig geworden en hebben een goede cylcus en conditie :)

@Ineke2
Klopt, zij staan wel open voor een aanvulling op als het een ander ras betreft. Ik vind het ook zo leuk als ze samen zijn, daarom ook beide. Jammer dat er een maand tussen beide zit, maar dat nemen we voor lief.

@Ilsiie
Leuk! Als de klik er is, mogen ze blijven. Passen ze ergens anders beter, wat ook kan dan zien we dan weer :D

@Muga
Goed opgemerkt, nee ze gaan 's nachts op stal en dan schakelt de camera over op stal. En overdag weer op de track. Normaliter staan ze wel dag en nacht buiten, tenzij heel slecht weer, maar dat is alleen in de winter.
Dank je wel voor je complimenten, de track moet nog wel verder uitgebreid worden met veel meer leuke dingetjes :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-22 21:36 



 
Profiel   

Wat een leuke combi's!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-22 10:38 



 
Profiel   

Leuke combi's! Ik ben erg benieuwd

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-22 15:17 



 
Profiel   

Leuk! Ik ben benieuwd wat er uit komt rollen. Ik volg

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-22 15:22 



 
Profiel   

Misty!

(10 jaar?? Ga weg joh :oo )

Heel benieuwd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-22 19:42 



 
Profiel   

Nicole288 schreef
Misty!

(10 jaar?? Ga weg joh :oo )

Heel benieuwd!

Ik hoop dat ts je reactie begrijpt, want ik snap er niks van :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-22 19:53 



 
Profiel   

Ohh leuk ijslanders! :D Ik ga mee volgen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-22 08:12 



 
Profiel   

Wat leuk. Ik ken je nog van heel lang geleden van het haflinger forum. Misty was toen nog super jong. Maar ze is nog steeds onwijs knap! Ik ben meestal een stille meelezen op bokt maar ik volg mee!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-22 08:50 



 
Profiel   

Leuk! Ik wil mijn IJslandse merrie ook laten dekken.. Maar vind het nog heel spannend! Je hebt hele mooie paarden :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-22 09:03 



 
Profiel   

Ik kom graag volgen! Mooie merries!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-22 09:19 



 
Profiel   

Superleuk, ik 'ken' je nog van het haflingerforum

22 jaar alweer, wat gaat de tijd hard he
Ravell is bijna 32
Sterke haflingers <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-22 11:08 



 
Profiel   

Ooh wat een leuk topic! Als IJslander fan moet ik natuurlijk even volgen! Ben ook heel benieuwd naar je haflinger combinatie, nog nooit die kruising in het echt tegengekomen :D

Ineke2 schreef
Nicole288 schreef
Misty!

(10 jaar?? Ga weg joh :oo )

Heel benieuwd!

Ik hoop dat ts je reactie begrijpt, want ik snap er niks van :')

Ik denk dat ze met '10 jaar??' bedoelt dat TS 10 jaar niet in dit subforum actief is geweest :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-22 11:38 



 
Profiel   

@Ro0sje
Wat leuk! Stiekem zijn dit oude foto's -O-
Maar je zou haar nog steeds geen 22 geven, dat dan weer niet. Ze draaft nog steeds lekker rond, ook nu einde dracht kan ik niet aan haar merken dat ze het zwaar heeft oid.

@ravellie
Wat leuk ook! En wat een leeftijd al wauw! Daar gaan wij ook voor :D

@Ineke2
Ik denk ook de 10 jaar geleden laatste veulen, had ze altijd online op de camera, was heel gezellig :D

Bedankt voor de leuke reacties!

Ik zal nog even wat recente foto's van afgelopen week toevoegen :D (al was die van Belle al recent en Belle draagt heel bescheiden).
Qua melkbar gebeurd er nog niet heel veel, elke ochtend iets gevuld, in de avond er grotendeels weer af. Meestal maakt Misty er in een week tijd echt wat van, als ze daarmee begint dat het overdag ook voller blijft, dan gaat het spannend worden.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-22 12:35 



 
Profiel   

Vandaag dag 320 voor Misty.
Maar nog in de verste verte dat ze wat gaat doen.. zelfs Belle maakt in verhouding meer uier aan op dag 286, maar dat is wel in de nacht en overdag loopt ze het meeste er weer af, niks om zorgen om te maken.
Ik denk vooral dat Misty nu wat langer draagt en Bel wellicht wat eerder gaat. Ik vind ze dichterbij echt juist ontzettend leuk, maar ik ben ook zoooo nieuwsgierig.

Bell 286 dagen
[ img ]

[ img ]

Misty 320 dagen
[ img ]

Niks noemsens waardig en is in de ochtend na stal.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-22 09:29 



 
Profiel   

Het zou zomaar kunnen dat er geen maand tussen de bevallingen zit. Spannend hoor :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-22 09:39 



 
Profiel   

En ik maar denken waar ik je naam ook weer van kende. Maar dat weet ik weer. Nappie is 2x om koppeling geweest bij je in het konijnen paradijs.

Wat een leuke paardjes heb je. Ik vind het ook een leuk klinkende combi, ijslinger. Dus hier nog een volger erbij.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-22 09:53 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 14 [ 330 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 14  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen