**Live cam** Waken jullie mee? IJslinger en IJslander op komst.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bootsiebob

Berichten: 5552
Geregistreerd: 22-05-13

Re: **Live cam** Waken jullie mee? IJslinger en IJslander op komst.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 11:54

Gefeliciteerd met het prachtige meisje <3 *\o/*
Wat heeft ze het goed gedaan en jullie ook!

Hennos

Berichten: 500
Geregistreerd: 07-06-20

Re: **Live cam** Waken jullie mee? IJslinger en IJslander op komst.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 16:25

Gefeliciteerd, toch goed gekomen. *\o/*

Hilli

Berichten: 22949
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 16:30

Faniek schreef:
Dank jullie wel voor de felicitaties. Het was een pittige bevalling, Belle perste niet heel hard (ze heeft zelfs geen druppeltje gezweet..) en het vlies scheurde, daarom moest het opeens met gas erop. Flink veulen, doet het heel goed, drinkt, poept, loopt. Alleen de nageboorte er nog even af.
Lijkt wel zo'n beetje dezelfde kleur als Mishka, alleen wat donkerdere manen, maar wimpers net zo licht.

Gefeliciteerd met jullie merrieveulentje.

Het was een spannende bevalling om te zien, voor mijn gevoel een lage weeënactiviteit (naast weinig persdrang). Goed dat jullie Belle konden helpen toen het nodig was.

thequeensmum
Berichten: 3550
Geregistreerd: 20-08-12

Re: **Live cam** Waken jullie mee? IJslinger en IJslander op komst.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 16:54

Gefeliciteerd met je veulen. Heb niet gevolgd op de camera, dus ben nu wel erg nieuwsgierig. Fotootje zou leuk zijn

Speirs

Berichten: 1686
Geregistreerd: 20-07-14

Re: **Live cam** Waken jullie mee? IJslinger en IJslander op komst.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 19:15

Je leek het hoofd koel te houden, heel knap vond ik dat! Ik hield echt mn adem in. Was het in het echt ook zo spannend of heb jij het toch anders beleefd?

Marigold

Berichten: 12592
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Re: **Live cam** Waken jullie mee? IJslinger en IJslander op komst.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 21:03

Kan het veulentje wel goed bij het uier met de vliegendeken om Belle? Lijkt of die flappen zo lang zijn thv het uier.

PowerPoef

Berichten: 1200
Geregistreerd: 05-05-16
Woonplaats: Gelderland

Re: **Live cam** Waken jullie mee? IJslinger en IJslander op komst.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 21:05

Viel mij ook al op ja

Anoniem

Re: **Live cam** Waken jullie mee? IJslinger en IJslander op komst.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 22:38

Ze stond net te drinken.

Jennyxx

Berichten: 3044
Geregistreerd: 11-10-06
Woonplaats: Bij de duinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 14:05

Ik ben wel benieuwd naar droogfoto's *D

horsii

Berichten: 7636
Geregistreerd: 06-11-05

Re: **Live cam** Waken jullie mee? IJslinger en IJslander op komst.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 16:05

Ik ben ook nieuwsgierig.

Anoniem

Re: **Live cam** Waken jullie mee? IJslinger en IJslander op komst.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 17:25

Ik ookkk, hopelijk alles goed?

Faniek

Berichten: 16218
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-22 01:24

Speirs schreef:
Je leek het hoofd koel te houden, heel knap vond ik dat! Ik hield echt mn adem in. Was het in het echt ook zo spannend of heb jij het toch anders beleefd?

Het was echt wel even spannend :j maar gelukkig hebben we ze beide kunnen helpen.

Faniek

Berichten: 16218
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-22 01:25

Dank jullie wel voor de felicitaties!

Heeft even geduurd, ontzettend drukke dagen gehad. Bevalling van Belle was echt heel zwaar.
Eerst de tijd gegeven dat het zelf kwam, maar de beentjes ging niet vlot verder. Op zich geen ramp, voorzichtig opgegeven moment mee geholpen met de weeën, maar die leken niet echt heel sterk nog. Zat niet echt gang in en ze bleef wisselen van kant liggen.
Toen scheurde het vlies bij weer gaan liggen en neusje was nog binnenboord. Ook nog niet een ramp, maar was toch wel wat paarsig en ze was al een tijdje bezig. Dus toen hebben we meer kracht gezet, vriendin neusje vrij houden en voorzichtig mee trekken. Niet eens zo gigantisch veel kracht uitgeoefend maar de arme meid had toch een flinke hematoom bij haar vulva en een stukje uitgescheurd. Zo sneu, ze was er de eerste dag en nacht zo belabberd van. Gisteren en vandaag gaat een stuk beter. Ze eet alleen nog geen hooi op stal, gelukkig wel gras buiten en eet haar brokjes nu goed.
Op begin nam ze ook 0 rust om haar brokjes te eten. Ze is heel erg bezorgd om de kleine meid. Als de lamp uit gaat na op stal zetten, kan ze even wat slecht zien gok ik en wordt ze heel onrustig. Vanavond even bij haar gebleven daarvoor en nu is ze relaxter.

Nou ja hele bevalling.. heb wel met haar te doen.
Kleur? Geen idee. Ze lijkt ene kant heel erg op Mishka qua kleur toen Mishka zo jong was, maar de wimpers zijn donkerder, de ogen gewoon bruin en manen en staartje zijn een beetje donkerder. Volgens Worldfengur kon het vos, zwart, wildkleur vos, wildkleur zwart, zilverappel zwart, zilverappel wildkleur zwart worden. En nog een minuscule kans op isabel of smokey.

De volgende dag hebben we Mishka en Misty samen met Charlie de ruin gezet, zodat die op de track kunnen lopen en Belle in de wei. Dat ging echt zo makkelijk, Charlie heeft vrijwel niet naar Mishka omgekeken. Nu staan ze ook naast elkaar op stal en zijn Misty en Charlie nogal dol op elkaar, maar heerlijk als het zo rustig gaat.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mishka is alweer helemaal geen baby meer :(:)
Afbeelding

_Mars

Berichten: 480
Geregistreerd: 17-12-16

Re: **Live cam** Waken jullie mee? IJslinger en IJslander op komst.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 08:05

Wat een bijzondere kleur! Ga je ze kleurtesten? Arme Belle, fijn dat het weer wat beter gaat met haar. :knuffel:

YvonneV
Berichten: 8791
Geregistreerd: 25-07-08
Woonplaats: kop van Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 08:11

Ach arme Belle. Veulen is ook wel een hele stevige dame, Kan het niet zijn dat ze geen hooi wil eten omdat ze genoeg heeft aan het gras, hebben ze hier ook wel eens als ze op een vers stuk gras staan.

Mishka lijkt qua bouw zo wel een klein Fjordje

__Suzanne__

Berichten: 4297
Geregistreerd: 23-10-04
Woonplaats: Woudenberg

Re: **Live cam** Waken jullie mee? IJslinger en IJslander op komst.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 08:39

Ik denk dat je jongste veulen zilverbruin is, mooi kind! Hopelijk ismama snel weer de oude

Nandos

Berichten: 661
Geregistreerd: 04-05-14

Re: **Live cam** Waken jullie mee? IJslinger en IJslander op komst.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 09:58

De lichte wimpers, denk zeker iets van zilver hoor! Je hebt 2 hele mooie veulentjes. Beterschap voor Belle

Wesseltje

Berichten: 2185
Geregistreerd: 17-09-06

Re: **Live cam** Waken jullie mee? IJslinger en IJslander op komst.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 10:18

Wat een prachtige veulens heb je. Was een hele ervaring om het mee te kunnen kijken. Fijn dat mams het langzaamaan beter doet.

Azmay
Berichten: 18001
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 10:38

__Suzanne__ schreef:
Ik denk dat je jongste veulen zilverbruin is, mooi kind! Hopelijk ismama snel weer de oude

Als papa zilverqppel zwart is kan dat niet.

Maar wauw wat een schoonheid <3

mooney

Berichten: 7786
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 10:46

Worldfengur is altijd wel erg creatief met hun berekening/voorspelling. Dat is wel jammer.

Mijn gok voor nu is zilverappel zwart. Maar het is een lastige om in te schatten.
De wildkleur opties kan je in ieder geval wegstrepen (tenzij pap zilver grullo is, maar die is zilver zwart toch?) en aangenomen dat Belle zelf zwart is en geen kans heeft stiekem smoky black te zijn dan kan je de crème opties (smoky en palomino, isabel is een incorrecte term) ook weg strepen. Dat zijn namelijk opties die genetisch gezien helemaal niet mogelijk zijn.

Dus met dit uiterlijk blijven alleen zwart of zilverzwart over eigenlijk.

Ik hoop dat Belle snel weer helemaal fit is, ik vond het ook een intense bevalling om te zien.
En lekker genieten van het jonge grut in de wei!

__Suzanne__

Berichten: 4297
Geregistreerd: 23-10-04
Woonplaats: Woudenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 12:26

Azmay schreef:
__Suzanne__ schreef:
Ik denk dat je jongste veulen zilverbruin is, mooi kind! Hopelijk ismama snel weer de oude

Als papa zilverqppel zwart is kan dat niet.

Maar wauw wat een schoonheid <3

Daar heb je gelijk in, ik keek de moeder bruin aan

thequeensmum
Berichten: 3550
Geregistreerd: 20-08-12

Re: **Live cam** Waken jullie mee? IJslinger en IJslander op komst.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 13:28

Mooi veulen, maar wat een stevigere. Naar zo’n zware bevalling. Zou je het nog wel aandurven met haar om het nog eens te doen?

pien_2010

Berichten: 43499
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: **Live cam** Waken jullie mee? IJslinger en IJslander op komst.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 15:32

Je veulen is erg mooi opgedroogd en aandoenlijk dat mams zo bezorgd is en nog pijn had aan haar vulva.
Ik vond de hele bevalling pittig en stresvol.

Faniek

Berichten: 16218
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-22 20:51

De dames groeien als kool! Veel te lang geen update gegeven.. wat gaat de tijd enorm snel.
Waar ze eerst qua kleur vrij veel op elkaar leken met beide die lichte wimpers, zijn ze nu duidelijk verschillend. Volgens mij zilver zomerzwart en zilverappel. Ben heel benieuwd hoe ze uiteindelijk worden :D
Ze zijn ook druk bezig met hun veulen ABC. Wil binnenkort even de trailer bij ons neer zetten zodat ze daar ook aan kunnen wennen. Op drie weken leeftijd van Minibel (ernstig genoeg nog steeds geen echte naam...), hebben we ze allemaal weer samen gezet. Dat ging hartstikke goed. Alleen zo vervelend dat Misty altijd zo moeilijk is met andere merries en Bel niet mag en zo ook Minibel niet en dan staan ze net beide aan de andere kant op het pad en dan wil Minibel er zo graag langs.

Nou ja voor de rest hier allemaal goed, veulens met elkaar zijn wel erg wijs en Mishka mag wel gewoon bij Belle komen en als ik Belle brok geef, want die krijgt veel meer (en staan weer 24/7 buiten), dan staan ze allebei lekker samen te rotzooien.
Afbeelding

Vast staan, hoefjes, borstelen, allemaal geen probleem
Afbeelding

Dikke maatjes met Tjuck
Afbeelding

Minibel ook
Afbeelding

En de eerste keer buiten klein stukje wandelen liep madam voor mams :+
Afbeelding

Faniek

Berichten: 16218
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-22 11:31

Ze doen het zo super goed <3
De trailer is inmiddels ook bekend en het wandelen gaat ook goed. Vooral Minibel is ontzettend dapper.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding