Belides 5.0 wordt een...
Valk merrie 18%  18%  [ 47 ]
Valk hengst 9%  9%  [ 25 ]
Perlino merrie 21%  21%  [ 54 ]
Perlino hengst 5%  5%  [ 14 ]
Palomino merrie 24%  24%  [ 62 ]
Palomino hengst 5%  5%  [ 14 ]
Cremello merrie 10%  10%  [ 26 ]
Cremello hengst 4%  4%  [ 12 ]
Totaal aantal stemmen : 254

Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 21 [ 510 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 21  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Belides Baby 5.0 in de maak! Sublime's Fiore CR x Golden Daim F

 
Profiel   

Hier is hij dan: het vijfde volgtopic van Fiore! *\o/*
Vandaag is Fi drachtig gescand, deze keer heb ik gekozen voor Golden Daim F <3

De tijdlijn:
Op 9 april dit jaar is Fiore bevallen van haar veel te knappe hengstje Shining Blue (v. Cassanova du Bois)
[ img ]
(en omdat Fiore weer drachtig is, zijn zowel Blue als Idris beschikbaar voor het perfecte huisje. De bedoeling is dat één van de twee verkocht wordt (degene bij wie ik het beste gevoel heb qua match met de kijker))

Na 6 dagen begon de veulen hengstigheid. Sowieso sla ik die het liefst altijd over, maar nu zeker ook omdat Fi graag vroeg bevalt en ik geen veulen wil begin maart :brr:
19 dagen later was ze weer hengstig, ook nog te vroeg naar mijn zin, maar nu werd het wel tijd om haar rond de volgende 19e dag goed in de gaten te gaan houden. Maar toen gebeurde er natuurlijk helemaal niets :z
Die vrijdag (dag 23) toch maar laten scannen. De veearts was er toch voor I en ik durfde niet het weekend over met Fi. Stel je voor dat ze dit keer niet zou tonen en ik haar hengstigheid zou missen. Dus gescand, maar eitje van 3 en nog niet hengstig.
Op dag 26 (maandag 30 mei) was ze 's ochtends nog boos naar Idris (die aan de andere kant van het stroomdraad stond), maar ze vrat hem niet meer op. Dus ik dacht: Misschien morgen dan!
's Avonds was ik weer op de wei, I liep met me mee naar Fi en toen wilde ze warempel met I knuffelen en begon ze te plassen, benen wijd en was ze dus overduidelijk hengstig!
De veearts zou woensdag toch komen voor I en dit was het prille begin van haar hengstigheid, dus ik durfde wel te wachten.
Dinsdag toonde ze helemaal niet, dus ik begon te twijfelen of we haar deze ronde wel drachtig konden krijgen. Waren we al te laat?
Die woensdag tijdens de scan, zei de veearts eerst: 'Hmmm.. ze is nog niet heel erg hengstig en ik zie een eitje van 3 en wat kleine.' Ik teleurgesteld natuurlijk, die vrijdag daarvoor was hij namelijk ook al 3. Dit kon nog weleens vervelend gaan worden.
Toen keek de veearts naar de andere eierstok en zei: 'Wauw! Wat een joekel! We gaan vandaag insemineren hoor!'
Het eitje was 4,5. Niet super groot, maar de veearts dacht natuurlijk dat ze aan het begin van de hengstigheid zat en zag op rechts alleen maar kleintjes. Maar blijkbaar zat ze al aan het eind van de hengstigheid.
Dus, woensdag 1 juni is Fiore geinsemineerd en vrijdag 3 juni (op de dag dat haar moedertje Daisy 2 jaar geleden is ingeslapen) kwam de veearts scannen op eisprong en had ze (net als vorig jaar) precies op dat moment haar eisprong.
Vandaag kwam de veearts scannen op dracht. De scan zat er nog amper in en ze riep al: 'Nou, het is weer gelukt hoor!' :D *\o/*
We weten dus dat ze ook daadwerkelijk op vrijdag 3 juni bevrucht is geraakt en daarmee vandaag op dag 17 zit.

Dit jaar was ze dus heel braaf! Twee keer gescand op eitje (doordeweeks), 1 keer geinsemineerd (doordeweeks) en 1 keer gescand op eitje weg (doordeweeks). Ze kan het wel! :D
Nu nog even volgend jaar niet op zaterdag of een feestdag bevallen graag _O-

Ik ben zó trots op mijn vrouwtje! Al vijf keer wordt ze in één keer drachtig en haar veulens worden steeds knapper!
Ik ben zó onwijs benieuwd naar het veulen uit deze combi! <3
[ img ]

Dit is haar knappe 2023baby
[ img ]

Vorige week heb ik de eigenaar van Golden Daim gesproken via FB en zij gaf aan dat hij geen zwartbasis veulens kan krijgen. Homozygoot voor agouti dus. Dat maakt de kleurkansen als volgt:

37,5% valk
37,5% perlino
12,5% palomino
12,5% cremello

Fiore is 9 mei uitgerekend, maar ze bevalt graag vroeg (dag 341, 326, 326 en 319), dus ik ga er een beetje vanuit dat we de baby tweede helft april gaan ontmoeten <3

Kletsen en wachten jullie weer gezellig mee?
En een gokje wagen mag natuurlijk ook zeker :D


Laatst bijgewerkt door Cynthia82 op 20-06-22 18:53, in het totaal 1 keer bewerkt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-22 18:39 



 
Profiel   

Ik volg weer, ben nu al héél benieuwd!!
Ik zeg 29 april - palomino merrie :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-22 18:44 



 
Profiel   

Ik volg natuurlijk ook :)
Maar het duurt nog zo lang :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-22 18:44 



 
Profiel   

Spannend, proficiat!
Ze heeft best al vaak crème doorgegeven hè ? Ik ga voor een valk merrie deze keer :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-22 18:48 



 
Profiel   

Wat een knappe combi! Ik volg graag mee!

Ik vind de kleurkansen (percentages) wel wat bijzonder }:0

Ik hoop dat je eindelijk een merrie is gegund :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-22 18:50 



 
Profiel   

Leuke combi! Ik volg ook weer mee, ik ga voor een palomino merrie :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-22 18:53 



 
Profiel   

Leuk dat jullie er zijn :D
Alja, hou op! het duurt nog vreselijk lang... maar ik weet ook dat de tijd voorbij is voordat we het weten!

Tinniie, twee keer. En twee keer niet (met de dubbelcrème hengsten gaf ze wél crème mee en met de onverdunde hengsten niet). Dus netjes 50/50 (als ze dat met merries en hengstjes nou ook eens deed :') )

Wat ik ook wel leuk vind, is dat haar vier veulens allemaal een andere kleur hebben: Vos, bruin, cremello en perlino. Dus nu een valk of palomino? :D

Sastaic, aangepast :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-22 18:56 



 
Profiel   

Nu gaan we voor een palomino! *\o/* *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-22 18:58 



 
Profiel   

Ik volg natuurlijk ook weer mee, ik ga voor een perlino merrie op 22 april :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-22 19:52 



 
Profiel   

Oeh, ook deze stille meeleesster volgt weer mee. Ik ga voor een palomino merrie op 23 april, met een knipoog naar oma Daisy <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-22 21:17 



 
Profiel   

Wat een mooie combinatie!
Ik volg weer mee!
En ik ga voor 27 april valk merrie <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-22 21:21 



 
Profiel   

Gefeliciteerd met de dracht. Ik ben benieuwd wat Fi er deze keer van bakt. Mooie combinatie in elk geval.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-22 21:54 



 
Profiel   

Ik volg ook! Ik gok op een Palomino merrie <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-22 21:57 



 
Profiel   

Ik volg natuurlijk ook weer mee!
Ik gok op een prachtige valk merrie precies volgens je wensen op 1 mei!
Het is je gegund!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-22 21:59 



 
Profiel   

Weer een knapperd onderweg. Ik weet het nu al.

Ben zo benieuwd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-22 23:27 



 
Profiel   

Jaaa, hoe spannend :):) Ik denk dat ze eindelijk een merrie gaat geven. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-22 07:05 



 
Profiel   

Ik gun je een perlino merrie :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-22 10:07 



 
Profiel   

Quir, ik wil heel graag een palomino! <3 Maar als iedereen op een palomino merrie gaat stemmen, wordt dat het juist niet. Zo is het met al mijn polls gegaan :+

NorwayFjord, jij hebt heel goed de datum uit zitten rekenen :+

ChefsSpecial, dat lijkt me heel mooi <3

JesdaJinn, ik kan ook echt niet wachten! Al die veulentjes van GD zijn zó gaaf! Hele mooie koppies en prachtige bewegingen!

ZwarteHeks, ik hoop het!!! Maar ik hoop er niet meer zo erg op als de laatste jaren, dan ben ik alleen maar teleurgesteld. Ik ga uit van een hengst en mocht er dan toch een merrie uit komen, ben ik extra gelukkig <3

Leuk dat je erbij bent Kabayo :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-22 09:56 



 
Profiel   

Ik denk dat ze een kopietje van zichzelf gaat maken als het dan nu toch echt een merrie word, dus valk merrie op 24 april ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-22 10:02 



 
Profiel   

Ik volg natuurlijk ook weer!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-22 10:32 



 
Profiel   

Ook ik volg weer mee! Ik gok een valk merrie op 29 april

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-22 11:32 



 
Profiel   

Oeh ik volg ook weer! Ben fan van Fi veulens.

Ik gok op een valk merrie op 30 april

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-22 12:19 



 
Profiel   

Oehhh gefeliciteerd Cynthia! Wat een prachtige hengst heb je weer uitgekozen :j
Ik ga voor een perlino merrie op 2 mei.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-22 12:21 



 
Profiel   

Sicayes, graag! :D Maar dan wel met een iets liever karakter :+ Hoewel Fi nu de liefste is, maar dat was de eerste paar jaar wel anders :')

Dankje Renee :D
Ik zal weer per pagina een goklijstje maken

Het gezinnetje vandaag <3
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-22 19:59 



 
Profiel   

Gewoon een kroeligere, luxere Fi-kopi :j

Zo leuk met z'n drietjes <3
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-22 07:05 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 21 [ 510 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 21  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen