Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 19 [ 463 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 19  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Zilver werkt aan haar volgende parel!

 
Profiel   

Jaa!! Vandaag is mijn merrie drachtig gescand! Dus kan ik een volgtopic openen :D Dit is inmiddels mijn zevende volgtopic. Ik had een topic in: 2016 -2017 -2018 - 2019 - 2021 - 2022. Helaas pakten 2017 en 2018 niet uit zoals wij het hadden gehoopt. Fayola heeft in 2020 ook nog een hengstveulen gekregen, hier had ik echter geen topic voor gemaakt. Wij gaan er van uit dat er volgend jaar weer een mooi veulen door de wei springt!
[ img ]

In 2017 was mijn palomino merrie in mei uitgerekend. Helaas beviel ze van een waterhoofd veulen. Lady is toen pleegmoeder geworden van een Friese hengst, Dirk. Dirk is zilveren hengstveulen van bokt geworden. Helaas is Lady na 2 dagen overleden aan een scheur in de baarmoeder.
Haar verhaal:
https://www.bitmagazine.nl/het-afscheid ... tly/86494/
En haar volgtopic destijds :
[KS-MK] Mijn kindje krijgt een kindje!

Toen probeerde wij met Abby een veulen te fokken met de gewonnen dekking van Lady. Ze was in 1 keer drachtig. Helaas heeft ze na 60 dagen haar vruchtje verloren.
Haar volgtopic
[KS-MK] Gunnen ze ons nu het geluk? Paard x Pony

Voor 2019 hadden wij Abby en Zilver drachtig. Helaas is Abby in december overleden aan koliek. Ook haar 7 maand oude ongeboren veulen heeft het leven helaas gegeven... Zilver heeft wel een prachtig merrieveulen gekregen , Laventhe.
Topic
[KS-MK] Speciaal zwart goud verwacht!

In 2020 hebben we een mooi hengstveulen van Just Wimphof gekregen van Fayola , de dochter van Abby. Jethro go Lightly. Hier heb ik geen topic van.

In 2021 is Zilver weer moeder geworden. Dit keer van een hengst, genaamd Silvester! Deze knappe man is van Omer 493 :)
Topic
[KS-MK] Zilver word voor de tweede keer mama!

In 2022 verwachtten wij 2 veulens. Van Zilver en van Fayola. Zilver heeft een prachtig barock pinto merrie veulen gekregen, genaamd Minthe!  Fayola is een maand later moeder geworden van een zwart hengstveulen Maylandro!
Topic
[KS-MK] Vlekjes en geen vlekjes in de maak

En nu zijn we dan hier! Met haar knappe dochter nog aan de voet is ze vandaag drachtig gescand van Markus 491!
Ik heb Markus gekozen voor zijn zeer luxe kleine hoofdje, zijn zeer sterke achterbeen, zijn opwaartse manier van bewegen en zijn goede bouw. Het veulen is al verkocht en ik kijk samen met de nieuwe eigenaar erg uit naar het veulen!

Zilver fan 'sweltsjes state'
Pier 448 x Wikke 404
165 cm
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]


Markus 491
Maurits 437 x Onne 376
169 cm
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Samen met haar dochter Laventhe
[ img ]
Samen met haar zoon Silvester
[ img ]
En met haar dochter Minthe
[ img ]

Kleurkansen zijn simpel, zwart :P

Ze is uitgerekend op 8 mei 2023
Wil er iemand een gokje wagen?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-22 09:05 



 
Profiel   

Ik volg weer mee! Ik vind Zilver zo knap!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-22 09:14 



 
Profiel   

Wat leuk! Ik volg ook!

Ik ga voor 6 mei 2023, dan is mijn shetter ook jarig.
Merrieveulen, uiteraard zwart.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-22 09:21 



 
Profiel   

Jeeeeej gefeliciteerd! Ik ga ook weer volgen. Wat een lange weg hebben jullie gehad zeg, dat wist ik helemaal niet.
Wat fijn dat het nu toch weer is gelukt :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-22 09:25 



 
Profiel   

Ik kom ook graag weer mee volgen van onder mijn steentje.

Gokje doe ik dan nu maar vast: hengstje op 9 mei 2023

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-22 09:40 



 
Profiel   

Gefeliciteerd!
Ik volg ook weer

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-22 10:57 



 
Profiel   

Gefeliciteerd! Ik was een stille volger bij het vorige topic, maar ben benieuwd wat Zilver er van gaat bakken! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-22 11:13 



 
Profiel   

jaaaa *\o/* ik kom ook volgen

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-22 11:16 



 
Profiel   

*\o/* *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-22 11:22 



 
Profiel   

Gefeliciteerd! Maar als ik mij niet vergis ging je voor een champagnehengst? Is dat niet gelukt -O- ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-22 14:59 



 
Profiel   

Ik volg weer!
Gefeliciteerd *\o/*
Jammer dat het met Perry niet lukte. Maar hier gaat ze vast ook een mooie parel van maken :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-22 20:04 



 
Profiel   

Je heb ook verdrietige dingen mee gemaakt lees ik echt heel jammer.Ik hoop op een sterk gezond en mooi veulen voor je !

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-22 13:24 



 
Profiel   

Ook ik lees weer mee.

7 mei merrie veulen

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-22 23:49 



 
Profiel   

Plop1997 leuk dat je mee komt volgen. 6 mei heeft bij mij een dubbele lading. Mijn oma is dan jarig en Laventhe is toen geboren. Maar ook mijn allerliefste rottweiler meisje Fenna is toen overleden aan een bloeding op 4 jarige leeftijd. Nog altijd moeilijk mee ;(
[ img ]

Yvk jaa het is heel jammer dat het niet gelukt is met Perry. Volgend jaar heb ik hem gereserveerd. Hij heeft toch nog 3 merries drachtig gekregen (2 ijslanders en een American Saddlebred). Ben heel blij dat ie alsnog gewoon netjes bevrucht. Hij moest het hier ook nog snappen en kon er ook niet mooi bij. Wel iets zuur dat het niet gelukt is hoor. Je wilt het zo graag. Aan de andere kant heb ik wel gewoon graag een gekeurde hengst en dat kan hopelijk volgend jaar. Hij gaat naar de hengstenkeuring

Renee jaa klopt. Helaas is niet alles vlekkeloos verlopen. Het verlies van mijn palomino was heel erg heftig. Dat was echt mijn vriendin. Ik zeg wel eens dat Lady in de huid van Zilver is gekropen. Want die is precies zoals haar. Ik ben zo gek op beide. En nu lijkt Minthe het ook te erfen. Het zijn zulke grote lieverds <3

LyonaHorse PineApple nardxash welkom terug! Leuk jullie ook weer in het nieuwe topic te zien :)

Coalizione welkom! Ik heb een mooie steen voor je gevonden waar je onder kan meelezen hihi. (Grapje natuurlijk) leuk dat je erbij bent!

Sade welkom :) Als je Gitana nou ook weer even laat dekken... :P

Lunameyza welkom hier. Bedankt voor het helpen met de topictitel :D

Toushie klopt helemaal. Helaas is het na 2 pogingen niet gelukt. Ik heb voor "safe" gekozen en een bewezen hengst gebruikt wat in 1x is gelukt. Perry wist ik het niet zeker of het dit jaar ging lukken ook ivm leeftijd en onzekerheid of hij überhaupt ging bevruchten. Daarbij voelde ik 'druk' om het snel te doen omdat er meer merries voor hem waren dit jaar. Dus de keuze genomen hem naar huis te brengen, de hengstenkeuring af te wachten en het lekker in alle rust volgend jaar weer te proberen. Dan zou het niet erg zijn als ze gust bleef of een heel laat veulen krijgt. Die andere merries zijn wel dragend, aan de ene kant zuur dat ik dan niet nog een poging heb gedaan. Aan de andere kant heel blij dat ik het zo gedaan heb zodat Perry zelf ook eerst gekeurd kan worden. Wel heel blij dat hij wel kan bevruchten. Knap is ie wel!
[ img ]
[ img ]

Office klopt... helaas hebben we wat pech gehad in het begin... En dat is helaas de realiteit van het fokken wat altijd in ons achterhoofd blijft. Dankjewel! Lief :)

Goklijstje!
8 mei uitgerekend. 24 april veilig
6 mei - merrie - Plop1997
7 mei - merrie - Daks
11 mei - hengst - Kabayo

Ik hoop 11 mei, dan ben ik jarig hihi. Maar terug kijkend op de vorige drachten (dag 317, 320 en 331 bevallen) denk ik tussen 24 april en 8 mei een veulentje :j
Hengst zou leuk zijn. Dan heeft ze alles om en om gegeven. Dus een merrie (laventhe) hengst (Silvester) merrie (minthe) en dan weer een hengst. En dan mag mijn champagne baby volgend jaar een mooi merrietje worden :))

Eerste mijlpaal _O- Nog 300 dagen (ik tel altijd af tot veilig, 320 dagen. Wanneer ze bevalt weet ik toch niet dus daar kan ik niet naartoe aftellen)
8 juli hebben we hartslag scan :j
[ img ]
[ img ]
Dit is toch heerlijk :D
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-22 13:30 



 
Profiel   

Yeeey nog 300 dagen tot veilig, dat is slechts 3x100 *\o/*
Wat heerlijk zo, tussen de paarden in het zonnetje, wat wil je nog meer :o


Kabayo schreef
Sade welkom :) Als je Gitana nou ook weer even laat dekken... :P

Hihi, dat zou ik veel te spannend vinden. Wie weet.. volgend jaar... :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-22 16:58 



 
Profiel   

Oh zie dag ik helemaal nog geen gokje heb gedaan :o
7 mei hengst

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-22 17:56 



 
Profiel   

Ik heb ook nog niet gegokt! Ik gok 28 april hengstje!
Hoewel, dat zal het natuurlijk niet worden, ik heb nog nooit goed gegokt...

Sterkte met het verlies van je hond nog, is altijd zo vreselijk om je trouwe vriend te verliezen, en zeker zo jong nog :knuffel:

En wat is Perry toch onwijs knap! Hij heeft ook echt een onwijs lief koppie <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-22 18:44 



 
Profiel   

Ik denk dat je er goed aan hebt gedaan, om nu voor een andere hengst te kiezen. En als Perry dan volgend jaar ergens ggk is, is dat ook wel heel fijn. Volgend jaar gaat er gewoon een mooi Zilver/Perry veulentje gemaakt worden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-22 18:58 



 
Profiel   

Ik moet ook nog een gokje doen! Op 11 mei een hengstje, omdat je het zo graag wil ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-22 10:05 



 
Profiel   

Blij dat het allemaal toch nog is gelukt Kabayo! Mocht Perry door de keuring komen en ze KI met hem gaan doen dat ik hem wellicht misschien ook volgend jaar voor Boston gebruik. :o Ik vind ook dat je er goed aan hebt gedaan om Markus te pakken. Deze hengst heef zich eigen toch al weet meer bewezen ect.


Ik ben heel benieuwd wat Zilver aan het bakken is voor volgend jaar! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-22 10:24 



 
Profiel   

Kayley95 ik hou je op de hoogte wbt Perry. De eigenaar wist nog niet zeker of ze hem ergens gewoon natuurlijk aanbied of op een station (dus KI). Ze moet het allemaal nog uitzoeken. Maar we komen er vast uit :)
Bedankt! Ben ook wel blij dat ze dragend is van Markus. Maar wel een dubbel gevoel :j

PineApple wat lief :D Heb m erbij gezet!

Yvk ja je hebt helemaal gelijk. Daar gaan we voor!

LyonaHorse als je nu gelijk hebt stuur ik je een taart :D
Dankjewel. Het was ook een zeer heftig einde. Dit had ze nooit verdiend. Ze spoot bloed uit haar anus. Ik snel om half 9 nog naar de dierenarts. Ze kreeg allemaal pijnstilling en medicatie maar helaas toch om half 7 sochtends overleden. Gelukkig had ze geen pijn door de pijnstilling.. Nu net een jaar geleden
Perry is superknap <3 Hij is ook echt heel erg lief en braaf.

Gitana haha jaa nu nog ietsje minder :P Het was echt genieten,wel erg warm. En al die dazen maakten het ook wat minder leuk.. := Zou leuk zijn nog een veulen! :D

Goklijstje!
8 mei uitgerekend. 24 april veilig
28 april - hengst - LyonaHorse
6 mei - merrie - Plop1997
7 mei - merrie - Daks
7 mei - hengst - nardxash
11 mei - hengst - Kabayo
11 mei - hengst - PineApple

Aankomende vrijdag de hartslagscan. Altijd weer spannend!

Zilver had weer wat uitjes :D
Van de week stond er een oproep op Facebook voor een muziek clip waar ze een fries paard voor zochten. Ik heb direct gemaild en wij zijn uitgekozen van de ruim 200 aanmeldingen!
Het is een muziekclip van de Friese rockband De Hûnekop. Die is redelijk populair hier in friesland en ik vond het dan ook een hele gave ervaring. Het schijnt een internationale hit te worden. Als het nummer uitkomt zal ik het hier delen!

Op haar dooie gemakje rondstappen met de leadzanger naast een luidronkende diesel met de camera op haar gericht
De beste man had nog maar 1x paard gereden overigens, hij deed het heel netjes :j
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
Even een fan foto met de band hoor :D
[ img ]
Deze kreeg ik later toegestuurd. Ik moest echt heel hard lachen _O-
[ img ]

Gisteren hadden we nog een super leuke crossles in Bakkeveen! Wat een leuke ervaring. Ze deed het super goed. Ik zal de foto's hier plaatsen als ik ze heb ontvangen :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-22 08:55 



 
Profiel   

Hè dat is die man vd reclame : kuikens in het land, poes in de mand

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-22 10:43 



 
Profiel   

Nu je het zegt := Ik ken die reclame eigenlijk niet :+ Erg he!

Heb alvast een paar gekregen. Zo leuk!
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
Onverwacht :+
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-22 16:14 



 
Profiel   

Dit is de reclame;
https://m.youtube.com/watch?v=J_2_kMEiNO8

Ik woon in noord drenthe (niet ver vh 3 provinciën punt) Dus heb omrop fryslan af en toe wel aan zodoende

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-22 20:37 



 
Profiel   

Wat een toffe ervaring, beide! :D Wat is zilver toch veelzijdig <3

Die reclame vind ik dan ook wel weer een hele goede! Zouden ze wel landelijk kunnen doen, zou een hoop vogeltjes redden :D
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-22 07:54 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 19 [ 463 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 19  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen