Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 52 [ 1299 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 52  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Als je dochter haar droom waar maakt, Bo x White Dream

 
Profiel   

Kleine meisjes worden groter en bijna 18.
Al ruim 10 jaar is ze gek op de pony van haar moeder en samen beleven ze veel lol. Dressuur, springen, cross, lekker gek doen samen <3
Maar ja dan ga je verder denken, ik wordt bijna 18 en dan moet ik over naar de paarden. Bo starten met springen/cross tussen de paarden, dat is iets waar ze niet geschikt voor is met haar 1.50.

Ze was heel duidelijk ik wil een grotere versie en de genen van Bo. Twijfel van mijn kant, maar ze was vast besloten. Ze hoeft geen mega sportpaard, gewoon lekker allround en genieten.
Het veulen is ook echt van haar en blijft dus ook bij ons.

In eerste instantie had ze een Duitse rijpony hengst gevonden. Hij had zich al bewezen in de fokkerij.
Mooie correcte pony, maar ergens was er voor mij een maar. Hij had alles, maar eigenlijk sloot hij te veel aan ipv dingen te verbeteren. Na veel zoek werk kwamen we op White Dream een jonge hengst waar dit jaar pas de eerste nakomelingen van verwacht werden.
Na veel praten met andere fokkers, en eigenlijk kwamen ze allemaal op de conclusie. WD paste beter bij Bo.

Op 27 mei is ze geïnsemineerd en op 15 dagen drachtig gescand (bewust gekozen voor 15 dagen ivm tweelingdracht in het verleden en wederom meerdere rijpe eitjes).

Vandaag hebben we het hartje zien kloppen met 36 dagen en nu durf ik een topic aan te maken.

De kleurkansen zijn niet heel spannend aangezien WD homozygoot is op agouti.
50% valk
50% palomino

Bo is uitgerekend op 2 mei 2023 wie volgt er mee?


[ img ]
[ img ]


[ img ]
[ img ]


Laatst bijgewerkt door kiki1976 op 02-07-22 12:26, in het totaal 1 keer bewerkt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-22 12:19 



 
Profiel   

Yeeeey leuk ik volg ook hier

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-22 12:22 



 
Profiel   

Super leuk!! Ben heel benieuwd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-22 12:22 



 
Profiel   

Oh wat leuk!!! Ik ben ook benieuwd!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-22 12:49 



 
Profiel   

Ik kom ook volgen. Bo had eerder ook al een veulentje gehad toch of ben ik in de war met een andere?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-22 12:56 



 
Profiel   

Ohwww waauwww heel benieuwd na deze combinatie

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-22 13:41 



 
Profiel   

Leuk dat jullie meevolgen!
Ja wij zijn ook onwijs benieuwd wat ze ervan gaat bakken.


mooney, klopt maar dat is alweer wat jaartjes terug. Haar vorige veulen is alweer 6 jaar.
En echt aan de maat hihi

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-22 13:46 



 
Profiel   

Ik volg ook mee! Geweldige combi!
Komt denk ik een heel leuk veulen uit!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-22 13:48 



 
Profiel   

Leuk! ik volg. Mooie combinatie trouwens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-22 14:39 



 
Profiel   

Leuk dat jullie komen volgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-22 22:37 



 
Profiel   

Volgensmij is White Dream van een bokker. Ik herkende z'n foto's van een ander topic. Daar staan ook veulens van dit jaar van hem in! Zou anders wel toevallig zijn zelfde naam en kleur hengst
[KS-MK] Veulentjes in de maak 'AM Stables' 2022

Hele leuke combi! *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-22 22:45 



 
Profiel   

Stille meelezer hier. Ik was echt fan van haar vorige veulen! Heb je daar toevallig nog een actuele foto van?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-22 22:48 



 
Profiel   

Tuurlijk volg ik ook mee *\o/*

Nereids. Klopt dat ben ik :j
Kijk enorm uit naar alle veulentjes. Dit jaar worden er nog drie geboren. En dan alweer langzaam naar volgend jaar kijken

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-22 23:26 



 
Profiel   

nereids schreef
Volgensmij is White Dream van een bokker. Ik herkende z'n foto's van een ander topic. Daar staan ook veulens van dit jaar van hem in! Zou anders wel toevallig zijn zelfde naam en kleur hengst
[KS-MK] Veulentjes in de maak 'AM Stables' 2022

Hele leuke combi! *\o/*

Ja natuurlijk volg ik dat topic en ze op Facebook


AnnetteFlame schreef
Stille meelezer hier. Ik was echt fan van haar vorige veulen! Heb je daar toevallig nog een actuele foto van?

Ja die heb ik, ik zal de huidige eigenaresse vragen of ik een foto mag plaatsen van Bryana


AM_Horses schreef
Tuurlijk volg ik ook mee *\o/*

Nereids. Klopt dat ben ik :j
Kijk enorm uit naar alle veulentjes. Dit jaar worden er nog drie geboren. En dan alweer langzaam naar volgend jaar kijken

Leuk dat je mee volgt. Benieuwd naar de laatste 3. Maar zullen net zulke knapperds zijn als alle andere

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-22 07:43 



 
Profiel   

AnnetteFlame schreef
Stille meelezer hier. Ik was echt fan van haar vorige veulen! Heb je daar toevallig nog een actuele foto van?

Kan me vorige post niet meer aanpassen.

Bryana is een flinke dame geworden. Toen ze bij na 3 was hebben we haar verkocht aan een super lieve vrouw. Met haar nog steeds onwijs leuk contact.

Hier kan je al zien dat Bryana met 2.5 jaar al groter is dan haar moeder ( Bo is 150 en Ryon was 152)
[ img ]

Bryana een paar weken geleden met haar baasje. Bryana is nu rond de 165.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-22 08:49 



 
Profiel   

Wauw mama is al gaaf maar met zo’n hengst, daar moet wel een bijzonder mooi veulen uit komen.
Ik ben heel benieuwd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-22 09:15 



 
Profiel   

Wauw wat is Bryan gaaf geworden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-22 09:40 



 
Profiel   

White Dream <3 Wat een leuke combi! Ik ga zeker ook volgen!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-22 11:00 



 
Profiel   

Ik volg graag mee! Leuke mama en dito vader. Zal duimen dat het veulen een mooie maat krijgt. Want dat moet je afwachten toch?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-22 16:05 



 
Profiel   

Mischa schreef
Wauw mama is al gaaf maar met zo’n hengst, daar moet wel een bijzonder mooi veulen uit komen.
Ik ben heel benieuwd!

Dank je wel


AnnetteFlame schreef
Wauw wat is Bryan gaaf geworden!

Ja is echt een hele mooie dame geworden, en ook met een super karakter.


truus1957 schreef
Ik volg graag mee! Leuke mama en dito vader. Zal duimen dat het veulen een mooie maat krijgt. Want dat moet je afwachten toch?

Dank je wel
Dat blijft idd altijd wel afwachten, maar ze lijkt sws al groter door te fokken en dat in combi met White Dream komt dat wel goed verwacht ik

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-22 18:53 



 
Profiel   

Super leuke combi! Ik kom graag meevolgen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-22 14:13 



 
Profiel   

Wat een leuke combi! Ik ga zeer zeker volgen, ben benieuwd wat je merrie ervan bakt :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-22 16:21 



 
Profiel   

Leuk dat jullie komen volgen, we zijn ook heel benieuwd.

Vandaag 40 dagen drachtig
[ img ]
Met 40 dagen is het vruchtje officieel een foetus en is het veulentje ongeveer zo groot olijf en weegt circa 15 gram. Vanaf 40 dagen begint het veulen ook te bewegen.
De oogleden ontwikkelen, het begin van de oorschelpen beginnen te vormen en ook de elleboog en de knie beginnen te ontwikkelen. Ook begint het veulen met bewegingen, zoals het knikken van zijn hoofd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-22 07:12 



 
Profiel   

Wat een leuke combi!
Ik volg graag mee :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-22 08:19 



 
Profiel   

Leuk dat je ook mee volgt xxemmely.

Vandaag zitten ze op 50 dagen dracht

[ img ]
Met 50 dagen is het veulen zo groot als een spruit en weegt het veulen ongeveer 31 gram

Afgelopen 3 weken wel veel onrust geweest op stal wat wel invloed had op de paarden op stal.
2 nieuwe erbij waarvan 1 bij Bo in dr groepje. Eentje uit Bo dr groepje ingeslapen.

Gelukkig loopt ze weer goed met dr voorbeen (had een trap gehad van de merrie een week voordat ze overleed. Was door de pijn nogal op oorlogspad). Enkel nog wat vocht in de achterbenen (kogels en sprongen) iets wat ze nooit heeft. Maar volgends de da kan het goed komen door de hormonen. Met bewegen worden ze dun gelukkig. Maar doordat ze stil stond en wel lekker op de weide is ze wel wat dik geworden. Gelukkig loopt ze weer goed dus kan het er weer af haha.

Verder doet ze het prima
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-22 10:22 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 52 [ 1299 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 52  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen