Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 7 [ 169 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Mijn Tinkermeisje krijgt haar eerste veulen

 
Profiel   

Yula is echt knap! Wat een prachtige ogen heeft ze :))
Als ik ook een gokje mag wagen dan zeg ik 8 mei, zwartbonte merrie, in ieder geval met zwarte staart :D
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-23 15:56 



 
Profiel   

Ik kom nu pas je topic tegen van Yula.

Ik zeg
6 mei - hengst - zwart tobiano - kiki1976

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-23 16:13 



 
Profiel   

Wat leuk weer nieuwe volgers erbij <3
Even het lijstje aangevuld:
- Ik(Nieky1993) : smokey black hengstveulen, meer zwart - 1 mei
- Lyona: Zwartbonte merrie - 1 mei
- Anastasia24: Zwartbonte merrie met veel wit.
- HBarrow: zwartbonte merrie - 5 mei
- Hennos: Zwartbonte hengst, meer zwart- 7 mei
- Tinkermuts: Zwarte merrie met bles en 3 witte benen- 10 mei
- ShaNel16: Zwarte smokey black merrie met vel wit kwa aftekening - 28 april
- Wesseltje: zwartbonte hengst met brede bles - 9 mei
- Ilsje87: Smokey black hengst - 6 mei
- juval: zwarte merrie - 13 mei
- MissJG: Zwart met 4 witte sokken en een bles - 7 mei
- Mendi: zwartbonte merrie met zwarte staart - 8 mei.
- kiki1976: zwartbonte hengst - 6 mei.

Leuk dat jullie allemaal volgen.

Overigens mss heel interessant voor degene die kleuren gokken. Booster is homozygoot voor het W20 gen en zal dus zowieso 1 W20 gen meegeven aan het veulen.En Yula is heterozygoot voor het W20 en bont gen. Picopico legde het eerder al mooi uit: Dit betekent dat als jouw merrie zowel tobiano als W20 draagt zij altijd één van beide door zal geven. In combinatie met een homozygoot W20 hengst zal het veulen dan of homozygoot W20 zijn of tobiano + W20.
In geval van homozygoot W20 kan er dus zo een veulen uitkomen voor een indruk te geven :D. Dit is ook een Booster veulen overigens.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-23 21:49 



 
Profiel   

Hier is Yula vandaag 240 dagen drachtig. Nog 100 tot ze uitgerekend is.

Gisteren toen ze toch naar binnen moest voor de veearts even een paar fotos gemaakt maar madam wou niet rustig stilstaan :+ Dus de fotos doen haar buik eigenlijk geen eer aan. Als ze ontspannen staat zie je het veel beter.

De veearts heeft dr tandjes nagekeken. Ze is vollop aan het wisselen maar voor de rest zag alles er top uit. Ze heeft 1 wolfstand die eruit moet nog in de toekomst. En ze heeft 2 hengstentanden die beginnen te komen :') Veearts vond het wel grappig een merrie met hengstentanden, zag hij niet vaak. Kheb 1 merrie gekend die ze ook had, die was ook dominanter. Maar kan bij Yula niet zeggen dat dat het geval is gelukkig.

De veearts vond Yula er goed uitzien. Voor het echte mooie mag ze in de bovenlijn ietsje voller maar in principe zag ze er goed uit. Denk met het wisselen enz dat ze ook even minder hooi eet. Zie haar regelmatig apart staan als de rest nog hooi eet. Dus voer genoeg bij zodat ze zeker genoeg binnenkrijgt buiten hooi. Ze kreeg iniedergeval zeker genoeg te eten zei de veearts. Ik kon eventueel in de toekomst nog pulp of bv iets van seniores priores bijvoeren zodat ze zeker wat reserve heeft voor het veulen. :)


[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-23 10:20 



 
Profiel   

Gisteren was Yula 250 dagen drachtig, nog 90 te gaan :D Ik heb haar even lekker uitgebreid gepoetst, dat kon ze wel waarderen <3 De kleine was ook mega actief weer, dat wordt nog wat als die ook zo actief is buiten de baarmoeder :') Yula zit terug beter in dr vel, ze is goed bijgekomen en ook actiever. Wel merk ik dat ze last heeft van het wisselen want een appel bijten had ze moeite mee :(:) Ze heeft net 1 tand verloren, er is een nieuwe aan het komen en de andere tand staat los. Blij als ze eenmaal weer gewisseld is.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-23 09:58 



 
Profiel   

dat buikje ziet er al goed uit! mooi dat het zo lekker loopt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-23 10:02 



 
Profiel   

Gisteren mijn meisje weer verwend en uitgebreid gepoetst *D
Ze heeft ervan genoten. Ook even dr uier schoon gemaakt en dat vind ze altijd wel lekker die uier kriebels :D dr buik groeit erg hard momenteel vind ik. Ze draagt wel hoog vind ik :=
Gisteren 270 dagen, nog 50 tot veilig en 70 tot uitgerekend :o

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

En dr snorretje *D
[ img ]


Dr sokken zijn helaas afgesleten door de modder bij de ingangen -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-02-23 09:27 



 
Profiel   

Buikje groeit lekker door, en dat snorretje geweldig <3
Ach die sokken groeien wel weer aan denk ik altijd maar

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-02-23 09:29 



 
Profiel   

Vandaag had Yula haar deken gesloopt dus ze kreeg een andere op. Maar ze mocht even zonder deken lopen terwijl ik in de weide bezig was. Vond ze wel even lekker. Van de week moet ik haar eens goed borstelen want ze verhaard nogal :+ ik heb vandaag wel de grootste losse plukken er vanaf gehaald maar een grondige poetsbeurt kan ze wel weer gebruiken. Nu zie je het baby buikje heel goed van voren af <3

[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-03-23 20:17 



 
Profiel   

Die begint een mooi buikje te krijgen <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-03-23 20:25 



 
Profiel   

Mooi buikje van je knappe meisje <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-03-23 20:26 



 
Profiel   

Vandaag Yula eens van wat overtollig haar afgeholpen, dat was dringend nodig :D ze vond het weer heerlijk.
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Op de terug weg even Hoi zeggen tegen mama :+:
[ img ]

En een eerste uier foto (en zoek plaatje ineen :'))
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-23 22:54 



 
Profiel   

Haha zoek ze tussen het zeewier _O-
Zo noemen wij dat haar daar altijd bij Bo, zeer als er een beetje wind op staat. Beweegt net zo _O-

Maar ze ziet er goed uit, mooi buikje

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-23 23:46 



 
Profiel   

Vandaag zijn Yula en saartje op een ander stuk weide gegaan. Door de aanhoudende regen was hun stuk echt verzopen -O-. De ingang bij deze weide is ook wat modderig maar na een aantal meter is het mooi droog en fijne grasjes :D Ze vonden het wel leuk om een sprintje te trekken 8-)
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Hier op de foto aan het neuzen met mijn ruin (met de bruine deken). Zo leuk om ze zo bijeen te zien staan :j
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-03-23 19:29 



 
Profiel   

Overigens iemand leuke ideetjes voor een naam met de G. Wij volgen van onszelf het alfabet. Elk veulen krijgt een andere letter van het alfabet. De naam van het veulen van Yula zou dan met de G beginnen. Mits ze idd ong op volgorde bevalt. Als ze eerder is als Lexie dan is het met de letter F. Voor een grijze blagdon hengst heb ik Gandalf. Voor een andere kleur hengst Google of Gambit. Alleen voor een merrie kom ik er niet uit haha. Heb nog even daar niet van. Vind Galadriel voor een merrie met blauwe ogen leuk maar dat roept echt niet lekker op de weide :') Groovy vond ik ook nog wel leuk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-23 10:16 



 
Profiel   

Vandaag is Yula 300 dagen drachtig. Nog 20 tot ze veilig is om te bevallen. Het gaat snel ineens :D
Ze begint al een beetje uier te ontwikkelen ( die ik dringend eens met natte doekjes met schoonmaken :+) . Nog een 14tal dagen en dan komt ze op stal onder de camera zodat ze kan wennen en we haar gedrag kunnen leren kennen. Dan zal ik ook meer updates beginnen posten *D

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 18:19 



 
Profiel   

Ik kom ook volgen:) En een gokje: hengst, 6 mei, smokey black tobiano

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 20:08 



 
Profiel   

Vandaag is Yula naar haar kraamstal verhuisd *\o/* Nu heb ik Yula tv <3
Ze begint kwa figuur al te veranderen. Meer een hang buik en al wat platte billen :D Ook haar uier groeit rustig aan een beetje. Nog 7 dagen tot veilig *D morgen eens lekker uitgebreid poetsen. Dat is wel nodig met dat verharen :=

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Even het gok lijstje bijgevuld.
Ik(Nieky1993) : smokey black hengstveulen, meer zwart - 1 mei
- Lyona: Zwartbonte merrie - 1 mei
- Anastasia24: Zwartbonte merrie met veel wit.
- HBarrow: zwartbonte merrie - 5 mei
- Hennos: Zwartbonte hengst, meer zwart- 7 mei
- Tinkermuts: Zwarte merrie met bles en 3 witte benen- 10 mei
- ShaNel16: Zwarte smokey black merrie met vel wit kwa aftekening - 28 april
- Wesseltje: zwartbonte hengst met brede bles - 9 mei
- Ilsje87: Smokey black hengst - 6 mei
- juval: zwarte merrie - 13 mei
- MissJG: Zwart met 4 witte sokken en een bles - 7 mei
- Mendi: zwartbonte merrie met zwarte staart - 8 mei.
- kiki1976: zwartbonte hengst - 6 mei.
- bernadth99: smokey black bonte hengst - 6 mei.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-23 19:33 



 
Profiel   

Ik zie dit topic nu pas, ik volg ook :D <3 . Wat een knappe mama to be <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-23 19:55 



 
Profiel   

Vandaag Yula uitgebreid gepoetst en gevlochten, was hoog nodig :+ ze heeft ervan genoten merkte ik. Haar lichaam begint toch al stilletjes aan te veranderen. Haar banden worden slapper, haar buik gaat wat hangen en de uier was weer een beetje meer gevuld.

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-23 18:42 



 
Profiel   

Je meissie ziet er goed uit <3
Gaat opschieten nu

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-23 08:47 



 
Profiel   

Yula had vandaag wat last van de kleine. Veel liggen en staart zwiepen. Nog 5 dagen tot veilig. Vind het toch spannender als bij de andere merries haha. Ik hoop van harte dat ze haar moeder niet nadoet en gewoon normaal dr uier vult en duidelijke tekenen heeft :')
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-23 19:04 



 
Profiel   

Ik volg ook, ik ben ontzettend benieuwd wat voor moois ze er van gaat maken, maar dat kan niet anders dan helemaal goed komen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-23 20:02 



 
Profiel   

Wat leuk dat je meevolgt *\o/*

Vandaag was Yula terug beduidend fitter en vrolijker. Ze ligt ook niet zoveel vandaag. Gisteren had ze echt last van een drukke baby :(:)
En dr uier is weer een beetje gegroeid vandaag.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-23 23:16 



 
Profiel   

Hoe is het nu met haar? Is ze wat fitter weer?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-23 09:51 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 7 [ 169 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen