Reiner op komst

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-23 19:02

En we spelen verstoppertje pfff dat deed ze deze nacht ook paar keer heb je dan twee camera's hangen en nog krijgt ze het voor elkaar om met haar kont in de hoek te gaan liggen.

Afbeelding

Dees ziet er toch veelbelovend uit vind ik

Afbeelding

Dag 2 slapeloze nacht :') heb wel net wat slaap ingehaald dus ik kan er weer tegen.
Nog steeds duimen dat ze toch nog dit weekend gaat. Al zijn er merries die daar dagen mee lopen.

AstridJ

Berichten: 2217
Geregistreerd: 11-02-10
Woonplaats: Wintelre

Re: Reiner op komst

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 00:46

Dat wordt weer een slapeloze nacht denk ik ;) Ik duim voor je dat het niet te lang meer duurt!

Myrthee_

Berichten: 2567
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Aalsmeer

Re: Reiner op komst

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 07:00

Ik kom op de valreep nog even mee volgen Fotsy! Wat een leuke merrie!

Muronia

Berichten: 19562
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Reiner op komst

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 07:17

Nou merrie, dan mag je vandaag wel even zo lief zijn om het netjes binnen te houden tot je vrouwtje terug is van haar werk.

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-23 08:16

Awel vind ik ook :roll:

Pfff zo rustige nacht. En vanmorgen was haar uier precies zelfs wat teruggelopen. Ze houdt me wel bezig amai. 3e slapeloze nacht komt eraan.
Morgen is men man wel thuis.
Deze namiddag moet hij weg maar dan stop ik met werken en werk ik thuis nog wat.
Amai wat een regelingen allemaal O:)

Die slaap haal ik erna wel in.

Welkom myrthee lang geleden. Jij niks drachtig?

Myrthee_

Berichten: 2567
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Aalsmeer

Re: Reiner op komst

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 08:54

Inderdaad een tijdje geleden! Met mijn oude merrie was het laatste veulen in 2018.
Vorig jaar een veulen uit mijn KWPN merrie gefokt. Deze is dit jaar weer drachtig. Verwacht in juni een veulentje, dus moet nog even langer op mijn handen zitten haha.
Ben ook een tijd redelijk afwezig geweest, heb zelfs het veulen van Lily gemist 8)7

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-23 14:31

Hahaha echt het veulen van Lily gemist -O-
Ja die is ondertussen al 2 jaar en vertrokken naar zijn eigen kudde. Mijn verzorgsterke die hier al meer dan 7 jaar kwam heeft hem overgenomen want echt kopen kan je dat niet noemen maar ik ben zeer blij. Ik zie haar regelmatig en dus hem zal ik ook nog vaak bezoeken. Hij heeft een harem voor hem alleen en staat op tien min.

Oh toch eentje drachtig ja das nog even.

2018 oh jeetje dat klinkt al zolang geleden

Wel ik ben sinds deze middag thuis.

En heeft ook net een modderbad genomen kwestie dat je proper het kraambed in kan pfff

Afbeelding

Afbeelding

Uier is hetzelfde geen echte druppen meer erop maar het hangt wel aan haar benen dus lang zou dit toch niet meer duren zou je denken

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Re: Reiner op komst

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 14:55

Hier ook maar wachten en wachten en wachten. Heb een CJ Whiz merrie die de 10/04 uitgerekend was. Ze neemt ook haar tijd. Merries he :roll:

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-23 19:16

Echt hè we wachten gewoon verder af

Afbeelding

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-23 04:53

En we wachten en wachten en wachten |o

Ze blijft wel gewoon druppen niet extreem maar het hangt wel weer op haar benen en aan haar tepels. Je zou toch echt denken dat dit niet lang meer kan duren O:)

Ze staat wel vaak te gapen maar echt extreem ongemakkelijk voelt ze zich nog niet heb ik de indruk

Zijn er ook echt merries die zo gewoon uit het niets beginnen ineens? Ik heb er nog geen gehad. Allemaal hier zag ik al uren tevoren dat ze gingen beginnen.

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Re: Reiner op komst

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 10:45

Wij! Ik zeg gisterenavond nog: pfff, zal nog niet voor deze week zijn. Om 3u gaat onze Sigloo af en om 3u15 lag er een prachtig chestnutbont hengstveulen bij. We hebben hem wel eerst van de papfles de biest moeten geven, want haar uier was zo enorm gespannen dat hij de tepels niet kon pakken. En haar tepeltjes waren ook zo enorm klein. Ik heb haar dan manueel afgemolken, hem de biest gegeven en toen was het in orde.

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-23 10:52

Echt dus het kan toch wel dan :')
Proficiat sevke met je hengstenveulen

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Re: Reiner op komst

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 10:54

merci! Ik had wel liever een merrietje gehad, maar het zij nu zo. Van de 8 laatste veulens welgeteld 1 (één) merrie :roll:

Myrthee_

Berichten: 2567
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Aalsmeer

Re: Reiner op komst

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 11:50

Fotsy altijd fijn zo'n merrie die extreem uitgebreid laat merken dat ze bijna zo ver is.

Mijn oudje was een echte fopmerrie. Huidige merrie was vorig jaar ook weken aan het lekken en druppelen. PH is zelfs een week in het groen geweest voordat ze uiteindelijk is bevallen.

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Reiner op komst

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 14:02

Mijn merrie heeft geen melk gelekt. Ik zag het de laatste 2 dagen wel dat ze moest, maar verder zou ze zo nog een tijdje hebben kunnen doorlopen als je naar banden en uier keek.
De 2e avond dat ze het goed aangaf, kwam hij ook gelijk. Ze had wel wat paniek en hulp nodig, maar toen ging het ook wel goed. Meneertje had alleen erg veel hulp nodig bij drinken, dus blij dat ik vooraf veel met haar had gewerkt aan aanraken, omdat ze dat voorheen niet heel leuk vond.

Kan je het geluid van de camera niet hard zetten? Ik ben nacht 1 wel gaan slapen met geluid op zijn hardst en had het zeker gehoord als ze ging.

nieky1993

Berichten: 2087
Geregistreerd: 27-10-06
Woonplaats: Ellikom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 14:06

Kruip ff onder mijn meelees steen vandaan. Ik heb er hier 2 die zonder echt onrustig worden bevallen. Bonny is de extreemste. Die eet, ploft neer, perst het veulen eruit, staat op en eet verder :') Blue die is niet ver van te voren onrustig. Echt max 20 min en dan bevallen. Dus het bestaat echt wel. Ik hoop dat je merrie je niet meer lang laat wachten 8)7

AstridJ

Berichten: 2217
Geregistreerd: 11-02-10
Woonplaats: Wintelre

Re: Reiner op komst

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 15:10

Gefeliciteerd Sevke!

Ah Fotsy nog steeds geen veulen :(:) Ik hoop niet voor je dat ze dit nog een week volhoudt.

En Joe naar je verzorgsterke, toevallig net als Special. Die staat ook vlakbij bij in een grote kudde, erg blij mee.

Hier ook twee keer gehad dat ze zonder een enkel teken bevielen: geen volle uier, geen hars of melk druppen, geen onrust. Gewoon boem liggen en persen. En een geluk dat ik het bij beiden zag gebeuren. De ene was een red bag dus was maar goed dat ik er bij was.

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-23 15:55

Oh boy het bestaat dus echt wel allemaal

Nou Lily die was extreem idd die heeft gans haar stal verbouwd vanaf een uur of 11 savonds en pas rond vijf uur smorgens bevallen.

Flo ging gans het rijtje af en dan idd uur ervoor zeer onrustig.

Nieky echt zo dus hahaha men dochter zei nog mama das maar scheet laten en hup eruit _/-\o_ :')

Astrid ja zeer toevallig idd
Wel ik heb er vrede mee

Superpony nee geen geluid maar heb ook halster alarm aan hoor en dat gaat wel iedere keer netjes af als ze gaat liggen. Ik zet ook men wekker ieder half uur.

Ja sevke ik begrijp je zeker wel

Nog steeds lek die merrie van me

Afbeelding

Hangt ook al overal

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Re: Reiner op komst

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 16:07

Afbeelding
Afbeelding

tis dan wel een hengst, maar tis wel een dotje <3

Komaan merrie, leg je veulentje nu maar!!! :Z

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Reiner op komst

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 16:23

Ik had geen geboorte alarm, maar die van mij wilde ook staand bevallen, dus dan was die ook niet afgegaan.

Sevke, hengstjes zijn ook super leuk. Gefeliciteerd!

Krijg wel weer veulen jeuk :o

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-23 17:19

superpony schreef:
Ik had geen geboorte alarm, maar die van mij wilde ook staand bevallen, dus dan was die ook niet afgegaan.

Sevke, hengstjes zijn ook super leuk. Gefeliciteerd!

Krijg wel weer veulen jeuk :o



Ja dat heb je dan wel. Tis ook daarom dat ik zo echt al drie nachten in de zetel zit te waken want op een alarm alleen kan je niet afgaan.
Heb er twee camera op staan maar dan nog krijgt ze het voor elkaar om met haar kont in een hoek te gaan liggen waar ik bijna geen zicht op heb.

Oh sevke wat een knappe jongen.
Ik wil nu ook wel een veulentje _/-\o_

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-23 21:18

Yes yes
Merrieveulen en Palomino

Dierenarts check al gehad meconium is er al af en nageboorte ook
Ze loopt al rond amai zo een snel veulen nu effe wachten tot ze drinkt maar mama is heel lief

Afbeelding

Daihyo

Berichten: 88048
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Reiner op komst

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 21:19

Gefeliciteerd!

Muronia

Berichten: 19562
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 21:19

Jaaa daar is ze, gefeliciteerd!! <3 <3

Annefleur200

Berichten: 1664
Geregistreerd: 20-09-12

Re: Reiner op komst

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 21:22

Gefeliciteerd <3 wat mooi