Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 9 [ 224 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Reiner op komst

 
Profiel   

Oma had alleen hengstveulens en slechts 1 merrie. Die heeft dus nu haar 2e.

Zij was van iemand die laat op het ei insemineerde en zo de kans op een merrie veulen zou vergroten. Vorige was dus een merrietje. Ik heb daar niet naar gekeken en gewoon laten insemineren toen ze een mooi ei had.
Ze bleef wel hengstig tonen in het begin, dus dan zeggen ze ook weleens dat het een hengstje wordt.

Had een 2e zoals haar broer besteld, dus is prima, hahaha Heeft alleen een ander kleurtje, maar verder kon oom ook echt vader zijn. ( wat zij zelf ook denken.............:o )
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-22 13:12 



 
Profiel   

Bij ons zijn de laatste zes veulens 4 hengsten en 2 merrietjes. Ik merk geen verschil op tussen bitchy zijn of niet, of op welk moment insemineren. Het is een beetje zoals bij mensen he. Bij mijn eerste kind was ik nog geen 8 kg bij en met echt een bolle buik, de rest nog even slank als ervoor. Bij mijn tweede was ik 20 kg bij en tonnetjerond. Twee meisjes. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-22 10:08 



 
Profiel   

Hahaha ja ik denk ook dat daar weinig over te zeggen valt. Insemineren op de eisprong zou wel meer kans op een hengst geven maar bij paarden is dat echt niet zo grote verschuiving van kansen hoor. Vandaar dat sexzaad ook heel lastig is. Bij koeien wegen de mannelijk zaadcellen duidelijk veel meer dan de vrouwelijke waardoor ze dus trager zijn. Bij paarden is dat te verwaarlozen. Wat wel een rol zou spelen is de zuurtegraad van de baarmoeder maar dat kan je niet testen. Mannelijke zaadcellen overleven minder lang ik heel zure baarmoeders dus hoe verder je van eisprong insemineert en hoe zuurder de baarmoeder zou zijn hoe meer kans op een merrie. Maar ja dat zijn ook weer niet de heel grote kans verschuivingen.
Al had ik wel ooit een zure merrie denk ik :') want van de vijf veulens in haar leven allemaal merries en van verschillende hengsten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-22 17:24 



 
Profiel   

Oh leuk! Weer een fotsy-topic hihi. Volg graag mee!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-22 17:54 



 
Profiel   

Leuke combi! Ik volg ook mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-22 17:57 



 
Profiel   

Oh ik had gisteren een foto gemaakt en ik vind persoonlijk die buik al zeer duidelijk aanwezig. Oh boy dat belooft wel. Nu ze is precies overal wel wat aangekomen. Mocht wel.

[ img ]

Boven is gisteren en onder is van juli

Hahaha kabayo ja dit jaar geen veulen gehad, doet wel raar hoor

Welkom nieuwelingen

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-22 19:52 



 
Profiel   

Knappe dame ik kom graag volgen, ben benieuwd wat ze ervan bakt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-22 17:27 



 
Profiel   

Voila dna kit zit op de post. Nu hopen dat ze alles goed ontvangen want moest een toestemming (import permit) bij om Amerika binnen te mogen das waarschijnlijk sinds Corona want heb dat nog nooit gehad ervoor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-22 16:40 



 
Profiel   

Ze neemt een modderbad is goed voor de rimpels wel heel serieus :D

[ img ]

Ik ben er ook zeker van dat ik het veulentje gevoeld heb vandaag.
Zo leuk en je ziet en voelt dat haar kling en uier aan het veranderen zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-22 14:15 



 
Profiel   

En een bescheiden buikje al !
Een modderig paard is een gelukkig paard :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-22 14:28 



 
Profiel   

ClauH schreef
En een bescheiden buikje al !
Een modderig paard is een gelukkig paard :+


Ja idd nog bescheiden maar voor haar eigenlijk al best veel want normaal is dat zo een slank ding :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-22 21:00 



 
Profiel   

Heb gisteren op een dek geboden in nqha van Chic shine chic, Duitse hengst en zoon van shine chic shine en vermits niemand erover ging heb ik hem. Toch 500 euro minder dan dat de dek prijs normaal is. Dus als alles goed gaat dan staat de volgende date te wachten
[ img ]

[ img ].

Tis ook een grote hengst in verhouding met de gemiddelde Quarter want ik vind de mijne wel net te klein. 1.50 is mooie maat om naartoe te fokken.
Nadeel is hij is niet negatief op imm want moeder is Wimpys little step en die is homozygoot imm
Ik blijf wel wat hangen ook in die zelfde lijnen als de hengst nu zo smart little lena, shining spark lijnen :D
Niet dat andere lijnen niet ok zijn en ik zo fan ben maar ik moet helaas veel lijnen uitsluiten die ik vind niet passen voor mijn merrie vermits ze zelf al genoeg bloed heeft. Zo is alles met spook no go, ken genoeg paarden daarvan en das niks voor mij en ben zelf geen gunner fan dus daar blijf ik liever van weg. En ik wil geen gewone vos of bruin de pot is groot genoeg om uit te kiezen. En eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat Hollywood tinseltown en Wizkey n Diamonds mijn topfavorieten zijn maar 3000 dollar voor potje diepvrieszaad is me toch wel teveel van het goeie. Mijn wederhelft gaat daar nooit akkoord mee gaan :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-22 16:28 



 
Profiel   

Pfff is het bij jullie ook weer zo een modder? Echt ik haat die wintermaanden. Morgen komen ze wel gelukkig wat modder weghalen en nieuw zand storten. Zelfs het gedraineerde stuk is modder en slijk. Nou ja het zand is kapot door weer en wind gaat die korrel stuk en dan wordt het wat vermengd met stront en hooi. Tijd voor nieuw zand dus.

Eigenlijk zouden we een groot deel misschien moeten beklinkeren ofzo maar ja zo grote stukken verharden dat mag eigenlijk niet en het water moet dan ook ergens weg lopen.

De bokt upload werkt precies niet dus foto zal voor andere keer zijn

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-22 23:17 



 
Profiel   

Ze groeit goed zeg. En wat een mooie hengst heb je voor komend jaar! Ook voor deze merrie?

Momenteel hier ook modderig hoor, van superdroog naar erg nat seizoen. Ik baal zo dat het altijd eerst nat moet worden voordat het gaat vriezen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 00:19 



 
Profiel   

Wauw die Duitse hengst <3

Hier ook veel modder helaas, zo jammer. Flinke plassen in de wei, lekker op die kleigrond |o

Wel fijn dat je nieuw zand krijgt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 00:20 



 
Profiel   

Citaat
Eigenlijk zouden we een groot deel misschien moeten beklinkeren ofzo maar ja zo grote stukken verharden dat mag eigenlijk niet en het water moet dan ook ergens weg lopen.

Zijn van die grastegels niet een oplossing? Die had ik rond mijn verplaats.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 08:18 



 
Profiel   

Haha, bij mij is het nu een moeras... Eind oktober gewoon nog 30+ graden, en heel november ineens 10 graden en regen. Dus al het gras wat de extreme hitte had overleeft is nu verdronken :+
De paarden vinden het wel lekker nu het koeler is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 10:39 



 
Profiel   

Oh het is bij jullie ook modderpoel ondertussen. Echt zeg we waren zo goed bezig

Clauh ja maar die grastegels moet je dan opvullen met stabilise want gewoon zand dat spoelt weg. En zit je al aan dezelfde kostprijs als klinkers. En pak zand erop heeft ook geen zin na 5 jaar is ook dat zand kapot en moet je het vervangen. Nadeel aan grastegels is die gaten. Ik ben als de dood voor dat er eentje met zijn hoef blijft inzitten. Ik ken iemand die dat heeft voorgehad met veulen.
En stront afscheppen is ook al niet zo makkelijk op die tegels. Die mudcontrol platen zijn wel een optie maar anderzijds moeten die ook op stabilise liggen want als je die gewoon op de grond legt dan gaan die met den tijd ook verzakken. En zijn ook nog best prijzig.
Dus klinkers lijkt me de betere definitievere oplossing ook om met mijn knicklader over te rijden maar ja das een hoop geld en veeeeel werk helaas. Tijd heeft men man nu momenteel niet. Tis nochtans een aannemer :') Maar ooit zal het wel eens gebeuren hoop ik.

Ik zal dit weekend eens foto sturen van het nieuwe zand als het af is.
Voor nu staan ze dus nog in de modder

[ img ]

Niet letten op de dunalino die vindt zijn kleur niet ok precies :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 15:42 



 
Profiel   

Wat een mooie combinatie heb je gemaakt. Goed om te lezen dat de keuze weloverwogen is geweest in de kwaliteiten van beide dieren. Ik ben benieuwd wat voor cadeautje eruit komt! [&] <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-22 14:39 



 
Profiel   

Fotsy schreef
Heb gisteren op een dek geboden in nqha van Chic shine chic, Duitse hengst en zoon van shine chic shine en vermits niemand erover ging heb ik hem. Toch 500 euro minder dan dat de dek prijs normaal is. Dus als alles goed gaat dan staat de volgende date te wachten
[ [url=m/31EXjr.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/wUxqcM.jpg]Afbeelding[/url] ].

Tis ook een grote hengst in verhouding met de gemiddelde Quarter want ik vind de mijne wel net te klein. 1.50 is mooie maat om naartoe te fokken.
Nadeel is hij is niet negatief op imm want moeder is Wimpys little step en die is homozygoot imm
Ik blijf wel wat hangen ook in die zelfde lijnen als de hengst nu zo smart little lena, shining spark lijnen :D
Niet dat andere lijnen niet ok zijn en ik zo fan ben maar ik moet helaas veel lijnen uitsluiten die ik vind niet passen voor mijn merrie vermits ze zelf al genoeg bloed heeft. Zo is alles met spook no go, ken genoeg paarden daarvan en das niks voor mij en ben zelf geen gunner fan dus daar blijf ik liever van weg. En ik wil geen gewone vos of bruin de pot is groot genoeg om uit te kiezen. En eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat Hollywood tinseltown en Wizkey n Diamonds mijn topfavorieten zijn maar 3000 dollar voor potje diepvrieszaad is me toch wel teveel van het goeie. Mijn wederhelft gaat daar nooit akkoord mee gaan :')


Je merrie is een hete rooster. Daar staan roosters bekend om. Hun karakter is niet makkelijk en geen paarden voor iedereen.
Ik zou daar dus nooit een Shine Chic Shine op zetten. Die zijn ook vaak heet in de showpen namelijk.
Whiskey & Diamonds zou ik me ook niet aan wagen. Zijn ook vaak best klootzakjes.

Het fokken van een goede reiner is niet makkelijk. Jaren aan ervaring en vooral kijken naar wat combis in de showpen doen in zowel europa als de US is wel verstandig.
En heel eerlijk is mijn mening dat een merrie gewoon goed in de kop moet zijn om daar mee te gaan fokken. De merrie geeft immers 80% aan het veulen door en de hengst maar 20

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-22 15:00 



 
Profiel   

Popstra schreef
Fotsy schreef
Heb gisteren :D op een dek geboden in nqha van Chic shine chic, Duitse hengst en zoon van shine chic shine en vermits niemand erover ging heb ik hem. Toch 500 euro minder dan dat de dek prijs normaal is. Dus als alles goed gaat dan staat de volgende date te wachten
[ [url=m/31EXjr.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/wUxqcM.jpg]Afbeelding[/url] ].

Tis ook een grote hengst in verhouding met de gemiddelde Quarter want ik vind de mijne wel net te klein. 1.50 is mooie maat om naartoe te fokken.
Nadeel is hij is niet negatief op imm want moeder is Wimpys little step en die is homozygoot imm
Ik blijf wel wat hangen ook in die zelfde lijnen als de hengst nu zo smart little lena, shining spark lijnen :D
Niet dat andere lijnen niet ok zijn en ik zo fan ben maar ik moet helaas veel lijnen uitsluiten die ik vind niet passen voor mijn merrie vermits ze zelf al genoeg bloed heeft. Zo is alles met spook no go, ken genoeg paarden daarvan en das niks voor mij en ben zelf geen gunner fan dus daar blijf ik liever van weg. En ik wil geen gewone vos of bruin de pot is groot genoeg om uit te kiezen. En eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat Hollywood tinseltown en Wizkey n Diamonds mijn topfavorieten zijn maar 3000 dollar voor potje diepvrieszaad is me toch wel teveel van het goeie. Mijn wederhelft gaat daar nooit akkoord mee gaan :')


Je merrie is een hete rooster. Daar staan roosters bekend om. Hun karakter is niet makkelijk en geen paarden voor iedereen.
Ik zou daar dus nooit een Shine Chic Shine op zetten. Die zijn ook vaak heet in de showpen namelijk.
Whiskey & Diamonds zou ik me ook niet aan wagen. Zijn ook vaak best klootzakjes.

Het fokken van een goede reiner is niet makkelijk. Jaren aan ervaring en vooral kijken naar wat combis in de showpen doen in zowel europa als de US is wel verstandig.
En heel eerlijk is mijn mening dat een merrie gewoon goed in de kop moet zijn om daar mee te gaan fokken. De merrie geeft immers 80% aan het veulen door en de hengst maar 20


Heb je helemaal gelijk in hoor.
Dat shine chic shine heet is dat wist ik niet. Nou ja ik ken daar maar heel weinig nakomelingen van en mensen vertellen niet alles helaas.
Oh ja van wizkey n diamonds had ik ook iets horen waaien.
Nou ja zo worden al die hengsten nooit geadverteerd natuurlijk :D op hun fb pagina's zie je alleen de nakomelingen verschijnen die het wel goed doen. Goh en als we alleen maar mogen fokken met combi's die goed lopen in de showpen mmmm wat moet de rest dan kopen om mee rond te hobbelen.
Idd roosters zijn heet maar dat ze niet makkelijk zijn mmmik weet niet. Allee de mijne is supermakkelijk in omgang en braaf met dierenarts hoefsmid en ik kan er alles mee. Alleen jaagt ze zichzelf snel in spanning wat ik dan zeer jammer vind. Als er iets ontploft in de weide bij manier van spreken zal mijn ene merrie staan kijken en denken oh tis dat maar. Zij verschiet, loopt dan weg met bokje bij om dan tot besef te komen dat de rest gewoon is blijven staan en het eigenlijk niks was :D
Anderzijds wil fonck eigenlijk heel graag roosters om mee te rijden en zijn er toch behoorlijk veel die het zeer goed doen in de showpen. Dus zou ik nog een rooster kopen nee dat niet maar ook geen spook, gunner, wimpy tja.
Wat roosters dan weer wel hebben is goeie voeten en geen spat geen hoefkatrol. Mijne had clean xrays en stevige sterke voeten volgens mijn hoefsmid.

Nou ja fokken is ook helemaal gokken en perfecte paarden bestaan er helaas niet zeker in de quarters niet vind ik pfff hebben ze goed karakter dan hebben ze hoefkatrol of zijn ze dan eens redelijk gezond dan zijn ze heet.
En de combinatie hengst merrie kan zwaar tegenvallen of meevallen. Ook al meegemaakt.

En dat de hengst maar 20 procent doorgeeft ben ik niet mee eens. Ik heb een veulen staan en ik weet niet waarom hij dat doet maar die legt dus met het minste zijn oren helemaal plat als je in de buurt van hem komt als die aan het eten is korrels of hooi maakt niet uit en sinds die klein veulen was. Mijn merrie doet dat niet en heeft dat nog nooit gedaan. Ik vind het trouwens wel heel vervelend en probeer dit gedrag een andere wending te geven. Nu hoor ik van andere mensen met veulens van diezelfde hengst dat zij dit ook allemaal doen dus aan wie ligt dit dan? Ondanks dat die hengst dat ook niet doet en zeer lief en vriendelijk is. Allee voor zover ik kon zien bij mijn bezoek, hij kreeg geen eten op dat moment. Eigenaardig zo een dingen vind ik.
Das ook de reden waarom ik die hengst nu wel opzij heb gezet. Tis soms de combi dat niet helemaal goed is ook en das dan weer zoeken helaas.

Ik denk niet dat ik me ooit nog een Quarter zou kopen. Ik heb er al zoveel zien passeren die zo hard tegenvallen. Dus ik hoop me er dan wel eentje te kunnen fokken dat ooit misschien wel leuk is en echt mijn ding.
Mijn driejarige is een zelfgefokte ruin en die is doodbraaf, helemaal niet heet ondanks zijn moeder wel en vader werd gezegd dat wel te zijn en goeie voeten maar hij is zoooo dom helaas. Zeer spijtig := dus lijkt zo moeilijk het allemaal te hebben in een paard en iedereen wil ook iets anders in een paard. Je hebt mensen die graag paarden hebben die heel vooruit zijn. Ik niet dus dat staat al lijnrecht tegenover elkaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-22 20:24 



 
Profiel   

Amai de upload deed weer moeilijk
Dus bij deze het nieuwe zand

[ img ]
Ik moet nog wel slepen.

Ze was er blij mee precies effe paneren moest wel gebeuren en buik groeit goed door vind ik
[ img ]

Ik blijf het toch een knappe merrie vinden. Tenslotte het oog wil ook wat. En paarden dienen voor mij meer dan alleen om op te rijden allee bij mij zijn ze vooral weide decoratie :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-22 23:40 



 
Profiel   

Citaat
allee bij mij zijn ze vooral weide decoratie :')
:')

Ik vind ze ook prachtig, helemaal mijn smaak :j

Qua karakter vererving, ik had een Listo Lena merrie. Alhoewel ik er mee kon lezen en schrijven was ze zeker niet de gemakkelijkste.

Ze heeft echter 3 ontzettend lieve, knuffelige, brave nakomelingen gegeven...

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-22 08:19 



 
Profiel   

ClauH schreef
Citaat
allee bij mij zijn ze vooral weide decoratie :')
:')

Ik vind ze ook prachtig, helemaal mijn smaak :j

Qua karakter vererving, ik had een Listo Lena merrie. Alhoewel ik er mee kon lezen en schrijven was ze zeker niet de gemakkelijkste.

Ze heeft echter 3 ontzettend lieve, knuffelige, brave nakomelingen gegeven...


Dank je wel. :o
Je geeft me hoop.
Al is deze merrie echt wel een knuffel.

[ img ]

Ja karakter zelfs talent dat iets dat moeilijk te voorspellen is. Wil niet zeggen dat als beide ouders toptennissers zijn dat hun kind ooit een raket zal kunnen vasthouden. Daar zit meer achter dan alleen overerving. Ok het speelt een rol uiteraard.
En karakter ja ik had uit mijn allereerste merrie 2 super coole veulens van dezelfde hengst, ik kies eens andere hengst en wat een draak van een veulen was dat zeg en nu mocht ik iedere dag hooi over de staldeur gooien, iedere dag zat ze op het dak van de schuur van verschiet. Tis moeilijk te voorspellen zoiets. En weet je een paard en zo ook een veulen is een klik dat je ermee hebt. Het is er of het is er helemaal niet. Daarmee wacht ik vaak bij de meesten tot ze bepaalde leeftijd hebben om te beslissen of ik ze weg doe of niet. En wat voor mij niet past kan voor iemand anders de hemel zijn.

Zo geloof ik ook niet in kopie gedrag van de merrie. Ik had een zeer maar zeer vuile merrie in de stal, haar dochter is het netste paard dat ik al ooit gehad heb. Die heeft smetvrees ofzo :')
En heeft 14 maanden gezogen bij haar mama dus geen kopie gedrag.
Ik geloof wel eerder dat paarden toch een goed geheugen hebben voor nare ervaringen. Overlevingsinstinct zeker. Het Lijkt of ze daar speciaal opslagkamertje voor hebben en das dan weer iets dat tegen je kan spelen als mens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-22 11:18 



 
Profiel   

Voor de sport en op naam fokken is ook gewoon gokken.

Vaak zijn het hengsten die in de sport presteren die populair worden. Die worden op naam bekend, maar zijn vaak enkel gereden door trainers.
Pas als er meerdere nakomelingen rondlopen weet je wat ze doen. Komen ze allemaal in de sport of slechts een enkele? En waar ligt dat dan aan? Dat komt heel vaak niet naar buiten.
Hoe is het karakter? Ook geschikt voor de gewone ruiter?

En dan nog, wat zegt het? Er zijn trainers die graag met een bepaald type paard werken en trainers die overal wel mee overweg kunnen.

Men matcht dan op papier merrie en hengst bij elkaar, maar elke combi is anders. En zoals in het andere topic, afstamming wordt vaak aangegeven met 1 of 2 bekende namen die dan voorkomen op papier, maar dat zegt lang niet alles. Soms zitten ze verder en de invloed van al die andere paarden is minstens zo belangrijk.

Daarom zijn niet alle paarden hetzelfde.

Of een paard goed is in de sport hangt van zoveel meer af. Men moet ook maar de sport in willen en daarin investeren. Echt lang niet iedereen wil dat. Maar alleen de paarden die geshowd worden zijn bekend. Er lopen vast en zeker hele goede paarden rond die nooit geshowd worden, maar het makkelijk zouden kunnen.

En dan zijn er paarden die tot het einde gepushd worden, want ze moeten het kunnen doen, want ze zijn een X*X. En soms is het paard niet voldoende, maar vaak staan ze bij de verkeerde trainer die niet past bij het paard. Of er zijn nog andere factoren zoals het management.

Als een paar paarden uit bepaalde bloedlijn het niet makkelijk of snel genoeg doen, krijgen ze ook snel een mindere naam. Ook zeer vaak onterecht. Je ziet wel dat paarden dan in de recreatie (sport) terecht komen en het best leuk doen onder een gewone ruiter.

Voor veel mensen is karakter heel belangrijk. Ik vind bijv mijn merrie echt geweldig en er zijn meer mensen die haar heel fijn vonden, maar ook een aantal mensen die het een draak vonden. Zij is heel duidelijk en past echt niet iedereen, maar zit niks slechts in. Bij een mismatch is zij echt niet zo leuk.

Ik heb heel bewust wel met haar gefokt omdat zij aan al mijn wensen voldoet. Ze had al een merrie veulen gehad op vorige plek. Nu een hengst veulen en daar reageerde ze wel anders op. Hij is vandaag 7 maanden en loopt er nog bij. Ik herken veel van zijn moeder, maar zie ook veel van zijn oom die er ook bij loopt. Broer en zus hebben andere vaders.
Die opvoeding van oom is ook een groot onderdeel van zijn karakter en gedrag.

Het is helemaal niet slecht om wat meer op karakter, gezondheid en bewegen te fokken ipv naam en prestaties. Anders kunnen recreanten alleen het "afval" van de sport kopen en veel mensen willen gewoon een leuk, braaf paard.

Overigens zelf gefokt, omdat wij niks meer willen kopen. Kan niet achter de manier van fokken staan bij velen, vroeg geboren en veel binnen, vroeg afspenen, slechte opfok, verkeerde voeding etc etc.
Teveel ellende gezien. En nee, misschien gaat het dan niet om paarden van een halve ton, maar niet iedereen wil dat.

Mijn veulen is toevallig erg leuk gelukt EN heeft toevallig een mooi kleurtje. Althans dat vinden mensen dan.......Ik kon er al veel teveel geld voor krijgen, maar hij was sws niet naar iemand gegaan die hem leuk vindt vanwege zijn kleur, zonder ontmoet te hebben.
En ik weet dat hij echt super super braaf is, maar wel een paardje is waar je geduld mee moet hebben en dat hebben teveel mensen niet.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-22 14:39 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 9 [ 224 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen