Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 9 [ 224 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Reiner op komst

 
Profiel   

Citaat
Sevke had de jouwe niet bruin geweest


Ohhh niets zo mooi als een bruine <3
Die glanzen zo mooi!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 19:08 



 
Profiel   

ClauH schreef
Citaat
Sevke had de jouwe niet bruin geweest


Ohhh niets zo mooi als een bruine <3
Die glanzen zo mooi!


Hahaha das waar hoor maar die heb ik al in men collectie zitten. Al blinkt de smokey black ook enorm.


Hij is knap sevke heel knap je jonge hengst. Probleem met bruin en bruin is veel te veel voskans. Nu heb ik 25 procent kans dan 50 vermits mijn merrie geen zwart kan produceren.

En tuurlijk alle begrip voor die trainers. Zou ik ook doen maar bewijst dat geld niet gelijkwaardig is uit welke hand het komt.
Zo staan er twee nakomelingen van Sharp Dressed shiner bij de grootste trainer van België maar je ziet alleen assistenten erop zitten. En ik weet van iemand die daar gewerkt heeft dat ook alleen die assistenten er mee rijden en dan betaal je toch de naam van de trainer er ook bij niet terwijl die zelf nooit op die paarden zit. Dus pas als je een bepaalde prestige hebt bereikt maak je kans om een paard groots te maken vandaar dat alleen dezelfde namen terugkomen in de showpen ook. Zij bepalen al op voorhand welke wel en niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-22 09:22 



 
Profiel   

Das niet volledig waar. Ze kijken wat de kwaliteit is van wat binnenkomt, en gaan daarop selecteren. Ze gaan echt geen lv4 waardig paard aan de kant zetten en door een assistent laten rijden, hoor. Maar als het niet goed genoeg is voor de lv4, dan is het voor de assistent. Iedereen kan daar een paard zetten en ervoor betalen. Slechts enkelen hebben een paard wat goed genoeg is om aan de top te lopen. En een goed paard is een goed paard, of dat nu van Janneke, Mieke of Pol is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-22 09:45 



 
Profiel   

sevke schreef
Das niet volledig waar. Ze kijken wat de kwaliteit is van wat binnenkomt, en gaan daarop selecteren. Ze gaan echt geen lv4 waardig paard aan de kant zetten en door een assistent laten rijden, hoor. Maar als het niet goed genoeg is voor de lv4, dan is het voor de assistent. Iedereen kan daar een paard zetten en ervoor betalen. Slechts enkelen hebben een paard wat goed genoeg is om aan de top te lopen. En een goed paard is een goed paard, of dat nu van Janneke, Mieke of Pol is.

Ok ja idd deels zullen ze een toppaard wel niet aan de kant zetten idd.
Dus eigenlijk weet je dan al dat je paard niet goed genoeg is maar als ze daar nooit opgezeten hebben hoe weten ze dat dan?
Paardrijden is toch ook een voelsport? Allee zou ik denken toch.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-22 10:02 



 
Profiel   

Ik denk dat die zo veel ervaring hebben dat ze zien waar en hoeveel zo'n paard kan plussen?
Zou dat kunnen kloppen dat die gewoon zien hoeveel talent een paard heeft zonder er op te zitten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-22 10:28 



 
Profiel   

Maar waarom wil je perse je paardje bij een trainer die enkel L4 showt neer zetten!? Kans is heel, heel klein jouw paard uberhoupt een L4 waardig paard is.
Dan moeten ze minstens met gemak een 75 kunnen lopen. En dat zijn er maar weinig.

En idd, een goede trainer ziet als een paard op 2 jarige lerftijd veel talent laat zien al de potentie. Kunst is deze te laten ,shinen, als ze eind 3 zijn en niet al opgebrand omdat ze veel talent hebben en de basis daarom is overgeslagen


Laatst bijgewerkt door Popstra op 10-12-22 11:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-22 10:49 



 
Profiel   

Popstra je schrijft als ze twee zijn, bedoel je dan dat ze het talent kunnen beoordelen als ze een keer in het werk komen? Of is er een andere reden dat je bij een twee jarige kan zien wat die in de kuip heeft? Bij een veulen is het dan altijd een gok of het een goeie gaat worden? Ik vind dit machtig interessant.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-22 11:03 



 
Profiel   

Dan kunnen ze met eind 2 al hun stops, spins en hun wil om te werken laten zien ja.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-22 11:04 



 
Profiel   

Fotsy schreef
Hahaha das waar hoor maar die heb ik al in men collectie zitten. Al blinkt de smokey black ook enorm.


Hij is knap sevke heel knap je jonge hengst. Probleem met bruin en bruin is veel te veel voskans. Nu heb ik 25 procent kans dan 50 vermits mijn merrie geen zwart kan produceren.

En tuurlijk alle begrip voor die trainers. Zou ik ook doen maar bewijst dat geld niet gelijkwaardig is uit welke hand het komt.
Zo staan er twee nakomelingen van Sharp Dressed shiner bij de grootste trainer van België maar je ziet alleen assistenten erop zitten. En ik weet van iemand die daar gewerkt heeft dat ook alleen die assistenten er mee rijden en dan betaal je toch de naam van de trainer er ook bij niet terwijl die zelf nooit op die paarden zit. Dus pas als je een bepaalde prestige hebt bereikt maak je kans om een paard groots te maken vandaar dat alleen dezelfde namen terugkomen in de showpen ook. Zij bepalen al op voorhand welke wel en niet.

Maar Fotsy wat is er mis met een vos kleur? De Beste paarden zijn vaak vos :')
Mijn eigen 4 beste paarden waren\ zijn ook gewoon vos waarvan 1 met wit hoofd maar verder simpel vos met een snip of bles of klein wit stipje op hoofd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-22 11:13 



 
Profiel   

Hobbyhorse schreef
Popstra je schrijft als ze twee zijn, bedoel je dan dat ze het talent kunnen beoordelen als ze een keer in het werk komen? Of is er een andere reden dat je bij een twee jarige kan zien wat die in de kuip heeft? Bij een veulen is het dan altijd een gok of het een goeie gaat worden? Ik vind dit machtig interessant.

Vind dit ook machtig interessant :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-22 13:19 



 
Profiel   

Popstra schreef
Maar waarom wil je perse je paardje bij een trainer die enkel L4 showt neer zetten!? Kans is heel, heel klein jouw paard uberhoupt een L4 waardig paard is.
Dan moeten ze minstens met gemak een 75 kunnen lopen. En dat zijn er maar weinig.

En idd, een goede trainer ziet als een paard op 2 jarige lerftijd veel talent laat zien al de potentie. Kunst is deze te laten ,shinen, als ze eind 3 zijn en niet al opgebrand omdat ze veel talent hebben en de basis daarom is overgeslagen


Geen idee waarom mensen dat perse zouden willen hoor, tja ik heb geld en ik volhard misschien maar idd dan zitten we weer dat ze vinden dat het paard het maar wel moet kunnen zeker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-22 13:22 



 
Profiel   

Popstra schreef
Fotsy schreef
Hahaha das waar hoor maar die heb ik al in men collectie zitten. Al blinkt de smokey black ook enorm.


Hij is knap sevke heel knap je jonge hengst. Probleem met bruin en bruin is veel te veel voskans. Nu heb ik 25 procent kans dan 50 vermits mijn merrie geen zwart kan produceren.

En tuurlijk alle begrip voor die trainers. Zou ik ook doen maar bewijst dat geld niet gelijkwaardig is uit welke hand het komt.
Zo staan er twee nakomelingen van Sharp Dressed shiner bij de grootste trainer van België maar je ziet alleen assistenten erop zitten. En ik weet van iemand die daar gewerkt heeft dat ook alleen die assistenten er mee rijden en dan betaal je toch de naam van de trainer er ook bij niet terwijl die zelf nooit op die paarden zit. Dus pas als je een bepaalde prestige hebt bereikt maak je kans om een paard groots te maken vandaar dat alleen dezelfde namen terugkomen in de showpen ook. Zij bepalen al op voorhand welke wel en niet.

Maar Fotsy wat is er mis met een vos kleur? De Beste paarden zijn vaak vos :')
Mijn eigen 4 beste paarden waren\ zijn ook gewoon vos waarvan 1 met wit hoofd maar verder simpel vos met een snip of bles of klein wit stipje op hoofd.


Hahaha ja begrijp je wel. Dat komt trouwens omdat 80 procent vos is. :')
tis gewoon een verliefdheid sinds ik kind was voor Palomino en buckskin. Dus wat is er dan hemelser dan een veulen zien geboren worden in je armen in je eigen stal dat dan ook nog eens palo en merrie is.

[ img ]

En merrie gewoon omdat dat eenvoudiger is om in de kudde te laten lopen.

Nu weet ik bijna zeker dat het dus een vosse hengst wordt :') :roll: nu heel veel crème veulens heeft Sharpie nog niet dus er is wel hoop :')
Hoop als in 75 procent niet vos

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-22 13:26 



 
Profiel   

Op twee jaar kun je het zeker al zien of er wat in zit of niet. En een ervaren trainer kan dit ook zien als hij/zij door een assistent gereden wordt. Trouwens de meeste assistenten rijden ook leuk, hoor, niks mis mee. En zoals Popstra al zegt: waarom zou je je paard bij een lv4 ruiter zetten? Omdat iedereen het doet? Omdat je denkt dat jouw paard exceptioneel goed is? Om erbij te horen? Om op te scheppen op café? Ik vraag mij dat altijd af…

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-22 14:53 



 
Profiel   

Ja denk idd allemaal die reden zelfs samen sevke.

Ze zegt dat het buckskin merrie wordt _/-\o_ en we spreken een dame nooit tegen toch :')

[ img ]

Is het bij jullie ook zooooo koud. Brrr ik haat winter }>


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-22 15:07 



 
Profiel   

Zo leuk is dat niet hoor, je paard bij een top L4 trainer...mits het dier zeer succesvol is :D
Puntje bij paaltje bepalen zij alles ( en betaal jij alles 8)7) Waar er geshowd word, wanneer er geshowd word.. en mocht je eens geld winnen gaan daar de kosten vanaf van transport, inschrijven etc en kun je de helft van wat over blijft met die trainer delen. Speel je vaak net kiet maar het meest eindig je in de min want je wil niet weten wat al die keren naar een oefen weekend show kosten ;)
Trainers spekken lekker hun eigen LTE zo
Ja, ik vind dat best een gek spelletje maar daar kiezen we zelf voor.
Wil je LTE op je hengst zn naam omdat hij later moet dekken of op de merrie omdat dit interessant is dan snap ik het nog enigzins maar verder is het veel leuker zelf te showen en je gewonnen geld in je eigen zak te steken want die hobby kost al belachelijk duur genoeg!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-22 16:29 



 
Profiel   

Ow, ik kijk echt totaal niet naar kleur.

Toen ik ooit jong was, wilden we een quarter en toen wilde ik ook het liefst een palomino of buckskin. Er stond daar van alles wel wat en we bekeken 2 buckskins die ons niks deden. De stal van een bay merrie ging open en ik was smoorverliefd.
Maar eigenlijk was zij te duur, drachtig en met proefrijden waren we ook geen echte match gelijk. Maar ik was verliefd, dus ze kwam.

Er kwam een sorrel veulen uit en heb die kleur niet eens gezien, zo gek was ik ervan. Ze zijn ooit verkocht, maar later weer bij ons terug gekomen. Mijn bay merrie was voor mij nog steeds de mooiste en later kwam haar sorrel zoon en ik zie echt niet dat hij vos is. Hij is voor mij helemaal perfect en kan zo mooi glimmen, zijn koppie is nog echt dat veulen koppie 23jr later.

Later een dochter gekocht, ook bay. Zat een sorrel veulen in, maar zonder dat veulen gekocht.
Vorig jaar gedekt met Chic Surprise. Eigenlijk 2 jaar naar hengsten gekeken en getwijfeld. De meest bekende namen zijn voorbij gekomen en ik had niet per se een budget.
Voor mij was bij die merrie karakter wel belangrijk onder andere.

Toen gekeken wat paarden uit hele bekende hengsten bij de gemiddelde ruiter doen, bekende om me heen etc en dat viel me dan best tegen.

Chic Surprise is dan palomino en dat zie je wel vaak bij nakomelingen terugkomen, maar ik had gelijk het gevoel dat mijn bay merrie dat niet zou geven. Ik achtte de kans op buckskin wel groter. Qua genetica op geen enkele basis, maar had sterk dat gevoel.

Als ik met haar stond te knuffelen en kletsen vroeg ik een 2e zoals mn ruin. Dus het mocht van mij een vos hengstje zijn. Ik wist dat ik van alles zou houden wat eruit ging komen. Wilde vooral dat het goed ging met mn merrie en haar niet kwijt. Dan moet je geen risico's nemen en fokken, maar bedoel meer dat zij mijn prioriteit was en niet de kleur van een veulen.

Maar het is dus een buckskin hengstje en goed gelukt. Ga je kritisch kijken kan je altijd iets vinden, maar dat zie ik bij toppers ook nog wel. En ik zie hem bewegen en waar zijn talenten liggen. En meer dan hij laat zien gaan wij er toch niet uit rijden.

Qua karakter is hij echt heel braaf, maar net als de rest van de familie ook wat gevoelig. Daar moet je een beetje van houden en mee om kunnen gaan.

Ik krijg wel erg veel reacties op zijn kleur en dat vind ik jammer. Het is mooi, maar ik vind het niet mooier dan bay of sorrel. Ik leer een paard kennen zoals die is en daar past dan die kleur bij. En eerlijk vind ik hem best vloeken hier in de groep :o

Wij hebben een shet merrie en hengstveulen als maatje erbij gekocht toen hij 6 wkn was. Merrie een mini haflinger en veulentje donker bruin. Ik vind dat veulentje echt helemaal het einde. Hij mocht alleen niet zwart zijn omdat ik mn vorige shet zo mis, maar verder boeide het me niet zo.

Als ik dan een voorkeur heb voor kleur is het wel weinig aftekeningen en geen vlekken.

En ik zeg altijd; al was hij paars met groene vlekken geweest, had ik er ook van gehouden. Maar toen op een foto mn veulen paars ingekleurd en groene vlekken gemaakt en dat is toch niet wat :p

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-22 12:23 



 
Profiel   

Paars met groene vlekken ik zie het helemaal voor me. _/-\o_ :D

Nou ja ik vind daar niks mis mee om een voorkeur te hebben. Belangrijkste is dat je je paard graag ziet dan. Tis net als partner vinden de ene houdt van blond haar de andere weer niet. Niks mis mee. Tis gewoon een smaak. En smaken verschillen.

En gelukkig maar of we zouden allemaal hetzelfde paard willen. :P Stel je dat eens voor Nope no can do.

Maar als ik nu moet kiezen tussen kleur of geslacht dan zou ik toch echt graag een merrie hebben deze keer. Na drie hengsten heb ik het even gehad :') tis terug tijd voor een merrie vind ik. :)) de eerste jaren dat ik veulens fokte kreeg ik alleen maar merries en dan ineens gedaan en volgenden de hengsten.
Eigenlijk statisch gezien krijg ik dus nu wel weer een hengst dan is het 50-50 anderzijds nu ik erover nadenk heb ik alleen nog maar creme veulens gehad (3buckskins, 1cremello, 2 palos en 1smokey black) dus das dan 100-0 mmmm -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-22 18:06 



 
Profiel   

Citaat
Hij is knap sevke heel knap je jonge hengst. Probleem met bruin en bruin is veel te veel voskans. Nu heb ik 25 procent kans dan 50 vermits mijn merrie geen zwart kan produceren.


Jullie praten aardig chinees voor mij de laatste pagina's dus daar meng ik me niet in, maar Fotsy, wat zeg je daar nu... |( . Een goud-rode is toch prachtig <3 . Heb je ooit een vos gehad? Misschien verander je dan van mening. Geintje natuurlijk, je mag zelf weten wat je mooi vindt maar je kent me he? :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-22 22:10 



 
Profiel   

Maar voor mij is het niet zozeer smaak. Ik zie de kleur gewoon niet als ik een paard mooi, leuk, lief en goed vind. Geslacht had ik ook geen voorkeur en boeit me eigenlijk ook niet. Ik zei wel voor de grap dat ik een 2e zoals mn ruin wilde, maar je hebt het toch niet voor het zeggen.

Oma kreeg allemaal hengsten op deze ene merrie na dan. En deze merrie heeft nu 1 merrie en 1 hengst.

Maar ik heb het met mensen ook. Ik zie het uiterlijk niet zo. Mijn man is zeker niet de mooiste of perfect en ik zie soms wel een hele knappe man, maar dan doet diegene me zo op uiterlijk niks. Ik moet iemand echt leren kennen en hoe iemand is en beweegt kan me raken, uiterlijk echt niet. Kan ook iemand die minder knap is, super aantrekkelijk vinden.

Heb ook quarters gehad waar ik net niet die klik mee kreeg. Dan had de kleur echt niks uitgemaakt. Mijn ruin is bijv vos en vind ik een super mooi en heerlijk paard. De andere vos was echt een mooi paard, maar ik had er niks mee, hoe rot dat ook is.

Ik kies ook niet voor bepaalde hengstenhouders die altijd adverteren met hun o zo speciale kleurtjes. Als ze die onderaan zetten, had ik daar anders in gestaan. En de kleur zie ik wel, daar hoeven ze niet zo over te schreeuwen.
Maar champagne kleuren bijv, doen me echt helemaal niks. Net als bont patronen bijv.

Ik ben echt stapel gek met mn buckskin veulen en kijk graag naar buiten, maar vind hem niet de mooiste. En broer en zus zijn bay en sorrel, maar zo verschillend, dat ze echt op hun eigen manier de mooiste en perfect zijn voor mij.

Heb dus wel vragen gehad of ik mn veulen wil verkopen, puur vanwege zijn kleur en uiterlijk. Belachelijk, want ze hebben hem dan niet ontmoet of zien bewegen. Dan was hij sws niet naar zo iemand gegaan.

Fokken is gokken en al moeilijk zat. Ik heb nu toevallig de juiste combinatie gemaakt. De bedoeling was dit jaar nog een keer, maar ik durfde niet, dus ze is niet weer drachtig. Had wel willen weten wat er de 2e keer uit dezelfde combi zou komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-22 01:41 



 
Profiel   

Muronia schreef
Citaat
Hij is knap sevke heel knap je jonge hengst. Probleem met bruin en bruin is veel te veel voskans. Nu heb ik 25 procent kans dan 50 vermits mijn merrie geen zwart kan produceren.


Jullie praten aardig chinees voor mij de laatste pagina's dus daar meng ik me niet in, maar Fotsy, wat zeg je daar nu... |( . Een goud-rode is toch prachtig <3 . Heb je ooit een vos gehad? Misschien verander je dan van mening. Geintje natuurlijk, je mag zelf weten wat je mooi vindt maar je kent me he? :+


Jahoor ik heb ooit een echt rode rode vos gehad. Ik zei altijd the lady in red tegen. Die heeft een gouden thuis gevonden. Die vrouw stuurt me nog zeer regelmatig hoe blij dat ze met haar is. Voor mij was het niks. Te lomp(sorry die tikte iedere balk), afstandelijk, heel vooruit met rijden en harde rug, en lag slecht in de groep. Zeer dominant paard naar andere paarden en ik heb hier ook wel duidelijke rangorde maar je hoeft nu niet de stukken eruit te bijten _/-\o_
Bij die vrouw staat ze dus alleen naast haar ruin. Ieder zijn eigen paddock dus dat probleem heb je dan niet.
Wel mooi paard hoor. Haar zoon loopt hier nog. Die is ook lomp, lief, ligt goed in de groep, alleen met rijden wordt het nog spannend als ik ermee begin., dus geen idee maar vermits dat echt ne lamme goedzak is lijkt hij me niet echt vooruit.

Ik denk dat dat misschien ook het probleem is muronia. Als kind reed ik van mijn 12 jaar bij een handelaar. Oh boy die vele vossen die ik heb gereden pfff je kan je iets voorstellen toch van slacht paarden want die man werkte in een slachthuis. Ik heb daar misschien ook een niet zo een goede ervaring mee. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-22 21:22 



 
Profiel   

superpony schreef
Maar voor mij is het niet zozeer smaak. Ik zie de kleur gewoon niet als ik een paard mooi, leuk, lief en goed vind. Geslacht had ik ook geen voorkeur en boeit me eigenlijk ook niet. Ik zei wel voor de grap dat ik een 2e zoals mn ruin wilde, maar je hebt het toch niet voor het zeggen.

Oma kreeg allemaal hengsten op deze ene merrie na dan. En deze merrie heeft nu 1 merrie en 1 hengst.

Maar ik heb het met mensen ook. Ik zie het uiterlijk niet zo. Mijn man is zeker niet de mooiste of perfect en ik zie soms wel een hele knappe man, maar dan doet diegene me zo op uiterlijk niks. Ik moet iemand echt leren kennen en hoe iemand is en beweegt kan me raken, uiterlijk echt niet. Kan ook iemand die minder knap is, super aantrekkelijk vinden.

Heb ook quarters gehad waar ik net niet die klik mee kreeg. Dan had de kleur echt niks uitgemaakt. Mijn ruin is bijv vos en vind ik een super mooi en heerlijk paard. De andere vos was echt een mooi paard, maar ik had er niks mee, hoe rot dat ook is.

Ik kies ook niet voor bepaalde hengstenhouders die altijd adverteren met hun o zo speciale kleurtjes. Als ze die onderaan zetten, had ik daar anders in gestaan. En de kleur zie ik wel, daar hoeven ze niet zo over te schreeuwen.
Maar champagne kleuren bijv, doen me echt helemaal niks. Net als bont patronen bijv.

Ik ben echt stapel gek met mn buckskin veulen en kijk graag naar buiten, maar vind hem niet de mooiste. En broer en zus zijn bay en sorrel, maar zo verschillend, dat ze echt op hun eigen manier de mooiste en perfect zijn voor mij.

Heb dus wel vragen gehad of ik mn veulen wil verkopen, puur vanwege zijn kleur en uiterlijk. Belachelijk, want ze hebben hem dan niet ontmoet of zien bewegen. Dan was hij sws niet naar zo iemand gegaan.

Fokken is gokken en al moeilijk zat. Ik heb nu toevallig de juiste combinatie gemaakt. De bedoeling was dit jaar nog een keer, maar ik durfde niet, dus ze is niet weer drachtig. Had wel willen weten wat er de 2e keer uit dezelfde combi zou komen.


Fokken is zeker gokken maar zo een tweede keer dezelfde combi dan pas merk je de verschillen en de gelijkenissen op. Heb ik ook eens gedaan twee keer dezelfde combi. Zoveel gelijkenissen ze hadden zoveel verschillen hadden ze ook hoor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-22 21:27 



 
Profiel   

Ik heb drie volle broers, met telkens een jaar tussen. Een bijna driejarige, bijna tweejarigen en bijna jaarling. De eerste twee gelijken echt super goed op elkaar. Beide echt vosvos, met onregelmatige witte aftekeningen. De derde is een bay rabicano, en die heeft ook een heel andere bouw. Bizar hoor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-22 11:06 



 
Profiel   

Ja, gelijkenissen in families zijn soms wel apart, maar ook mooi.

Mijn broer en zus zijn van verschillende vaders. Toen ze nog met moeders hier liepen zag je echt wel duidelijk verschillen. Maar toch konden ze van ver of in het donker heel gelijk overkomen.

Maar ze hebben nog een half broertje die echt extreem veel op moeders lijkt en ook veel meer op zus dan de broer hier.
En de 2e zoon is nu met pensioen, maar ken de eigenaresse en die lijkt zoveel op moeders en broer weer, ondanks andere vaders. Is wel weer meer in die tijd gefokt, dus meer dat type paard.

Uit dezelfde combi kan natuurlijk ook een merrietje zijn en dan heb je sws alweer wat verschillen. Naar mijn gevoel is ze dan een iets andere moeder en zal mn ruin daar ook weer anders op reageren. Zijn invloed is groot, maar hij is al 23 nu, dus je weet ook nooit hoe dat loopt en dan zijn 2 dingen niet plat naast elkaar 1 op 1 te vergelijken.

En volgens mijn man zijn alle dieren hier een beetje maf door mij :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-22 13:53 



 
Profiel   

Amai zal ik blij zijn dat het deze week gedaan is met vriezen pfff ik ben dus duidelijk geen wintermens.

En de paarden hun hoeven zien af met dit weer. Ok ze staan wat lang want mijn hoefsmid heeft accident gehad dus moest een maand herstellen en zo komt hij pas net na nieuwjaar. En ik dacht die houden het wel nog paar weken dan. Maar door die bevroren ondergrond komen er nu toch stukjes los. Dus heb er dan maar zelf even de vijl tegengezet. En een andere hoefsmid das geen optie vind ik.

Dus foto's zullen voor na de vrieskou zijn. Ik kom niet zo veel buiten nu :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-22 10:01 



 
Profiel   

Amai even niet veel op bokt geweest dus hier een update

Chica voelt zich goed en fit.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-23 14:21 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 9 [ 224 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen