Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 9 [ 224 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Reiner op komst

 
Profiel   

Leuk dat je komt kijken.

Ik heb dit jaar een combinatie gemaakt met twee reiners van uiteenlopende bloedlijnen.
Ik heb geprobeerd een aantal punten uit te sluiten die ik niet wil zien in een Quarter Horse en dewelke ik wel wil zien.
Hopelijk zal het me dan toch deels lukken.

Mijn merrie Hangten Ricochet
Vader Ricochet Rooster
Moeder Gotta Hang Tuff
Positieve eigenschappen: rontgen gekeurd, 7 panel negatief, zeer goeie stevige correct gebouwde voeten, rechte voorbenen, heel mooie draf en goeie galop, zeer lief paard.
Negatieve eigenschappen: veel bloed, druktemaker, klein van gestalte, eenhandig, weinig vertrouwen in vreemde mensen, lang hoofd en grote oren :D, slank.


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

De hengst Sharp Dressed Shiner
Vader Shining Spark
Moeder Smartly Dressed

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Ik hoop dus dat deze hengst de negatieve eigenschappen van mijn merrie kan aanvullen en verzwakken en ze samen een leuke reiner creeeren. Maar fokken is gokken en dokken :j

Volgen jullie mee.

Veulen wordt verwacht 17 april 2023.

Ze was van de eerste keer drachtig.
Heb geen echo gehad omdat ik ze al ken en ik geen vertrouwen had in de onnodige stress die ze zichzelf aandoet als ik naar de kliniek moet rijden voor een echo.
Dus psmg test laten doen op 92 dagen, bloedtest, 100 procent correct.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-22 11:13 



 
Profiel   

Leuke combi! Ik volg mee!
En wat een knappe merrie heb je! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-22 11:28 



 
Profiel   

Oh ik volg ook graag mee, leuke combi!
Is de merrie ook onder het zadel intussen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-22 08:16 



 
Profiel   

Ik ga je ook weer volgen! :D
Wat een gave combinatie heb je uitgezocht! Allebei prachtige paarden! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-22 10:18 



 
Profiel   

Cowgirl83 schreef
Oh ik volg ook graag mee, leuke combi!
Is de merrie ook onder het zadel intussen?


Ja ze heeft vier maand training gehad bij Vervecken reininghorses tijdens de winter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-22 12:15 



 
Profiel   

Ik heb helemaal geen verstand van reining maar ik volg je fokkerij graag, dus ik ben van de partij. Ik dacht eerst dat het de bedoeling was dat je Lily wou laten dekken dit jaar, maar dit is een nieuwe ster van je?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-22 12:23 



 
Profiel   

Muronia schreef
Ik heb helemaal geen verstand van reining maar ik volg je fokkerij graag, dus ik ben van de partij. Ik dacht eerst dat het de bedoeling was dat je Lily wou laten dekken dit jaar, maar dit is een nieuwe ster van je?


Nee hoor Lily dekken was ook nooit echt aan de orde. Ik was zo goed bezig met haar. Maar toen Corona roet in ons eten strooide, heb ik ze toch laten dekken.
Chica heb ik gekocht als tweejarige met de bedoeling om mee te fokken later. En ze is vier nu dus de moment om mee te beginnen.

Misschien ooit wel nog eens met Lily maar voor nu is zij mijn wandel paard en ze doet dat uitstekend.

Twist gaan we in september mee starten om een reinertje van te maken. Nou ja hij heeft er ook de bloedlijnen voor natuurlijk.

En welkom allemaal. Ik ben zeer benieuwd wat ze ervan gemaakt hebben.

Oh voor de geïnteresseerden over zaad uit Duitsland. Ik heb er dus geen enkel probleem mee gehad omdat je dat soms hoort. Als de hengsten houder Europa transport kent en je hebt geen zaad nodig op een feestdag dan is er geen probleem. Ook geen extra kosten ofzo enkel transport 74 euro daarvoor rij ik zelf niet naar Duitsland ;)

Was gisteren foto's aan het nemen van mijn hengstje en dacht oh ja Chica ook even meenemen :')


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-22 12:55 



 
Profiel   

Waarom wordt ze niet geshowd? Was het niet de bedoeling haar in de sport te brengen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-22 14:02 



 
Profiel   

Fotsy schreef
Cowgirl83 schreef
Oh ik volg ook graag mee, leuke combi!
Is de merrie ook onder het zadel intussen?


Ja ze heeft vier maand training gehad bij Vervecken reininghorses tijdens de winter.



Oh leuk, hoe doet ze het onder het zadel? Vind het echt een knappe merrie! Kan ik je andere paarden nog ergens volgen, vond Lily en je veulen van Mo ook zo'n leuke dieren

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-22 15:43 



 
Profiel   

Leuk! Ik volg. Met wim ben ik bekend. Ik ben benieuwd naar het veulen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-22 16:22 



 
Profiel   

Gaaf, ik volg ook! Hou je het veulen zelf aan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-22 16:25 



 
Profiel   

Ik vind het een prachtige merrie <3 juist mooi dat slanke maar ja je kent mij :D prachtige hengst heb je erbij gevonden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-22 21:26 



 
Profiel   

sevke schreef
Waarom wordt ze niet geshowd? Was het niet de bedoeling haar in de sport te brengen?


In haar topic had ik twee jaar geleden al gezegd dat het plan was te fokken met haar. En rijden en fokken gaat helaas niet samen dat werkt nooit.
Maar wie weet als ze ouder is.
Anderzijds ik heb er de tijd niet voor om mee te rijden en geen geld over voor training en show.
Ik heb nog paarden staan en mijn ruin heeft ook vier maand training gehad en daar wil ik nu mee verder.
Het is helaas altijd kiezen in het leven.
En dan is de optie merrie fokken, ruin rijden wel handiger.


Laatst bijgewerkt door Fotsy op 20-08-22 06:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-22 06:13 



 
Profiel   

Cowgirl83 schreef
Oh leuk, hoe doet ze het onder het zadel? Vind het echt een knappe merrie! Kan ik je andere paarden nog ergens volgen, vond Lily en je veulen van Mo ook zo'n leuke dieren



Geen idee hoe ze allebei zijn onder het zadel zowel zij als twist ben ik nog niet mee begonnen na de vier maand training. :P
Ze zijn terug gekomen en genieten nu al paar maand van het paard zijn.
Had ik niet al eens verteld dat ik vooral paarden heb als weidedecoratie :')
En ik vind fokken zo leuk.
Alleen keuzes maken om te verkopen is zeer lastig.

Oh Lily en Joe doen het goed. Joe is inmiddels 17 maand en mega groot en stoer. Hij is al groter dan Chica.

[ img ]

Hier met twist. Hij is bijna zo groot als hem.

En Lily is rond en gezond hahaha

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-22 06:24 



 
Profiel   

_Carien schreef
Gaaf, ik volg ook! Hou je het veulen zelf aan?


Dat is nog een spannende vraag vermits ik en paarden wegdoen niet goed samengaan maar als het een hengstje wordt zal de kans wel heel groot zijn dat ik verkoop. Ik heb nu al ruin en hengst staan. En vier is hier echt de Max. Mijn man heeft niks met paarden dus alles is voor mij alleen en dan is 4 een mooi aantal. En we hebben maar 1 hectare land wat net niet gepast is voor vier.
Dus gaat er sowieso verkocht moeten worden dan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-22 06:31 



 
Profiel   

Wat een gave merrie! Op foto 2 doet ze me heel erg aan mijn Anglo Arabier denken. Die blik :j
Mooie hengst heb je uitgezocht, ben benieuwd wat voor moois er uit deze combinatie geboren gaat worden

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-22 08:12 



 
Profiel   

Fotsy schreef
sevke schreef
Waarom wordt ze niet geshowd? Was het niet de bedoeling haar in de sport te brengen?


In haar topic had ik twee jaar geleden al gezegd dat het plan was te fokken met haar. En rijden en fokken gaat helaas niet samen dat werkt nooit.
Maar wie weet als ze ouder is.
Anderzijds ik heb er de tijd niet voor om mee te rijden en geen geld over voor training en show.
Ik heb nog paarden staan en mijn ruin heeft ook vier maand training gehad en daar wil ik nu mee verder.
Het is helaas altijd kiezen in het leven.
En dan is de optie merrie fokken, ruin rijden wel handiger.


Begrijpelijk.
Koop een hengst, dan kun je beide :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-22 13:37 



 
Profiel   

Geweldig sevke en zo waar eigenlijk :') _/-\o_

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-22 19:36 



 
Profiel   

Wat een gave combi TS! Ik ben weg van je merrie, helemaal mijn type alleen mocht ze iets breder zijn haha. Heel benieuwd naar haar baby!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-22 20:07 



 
Profiel   

Wildgirl schreef
Wat een gave combi TS! Ik ben weg van je merrie, helemaal mijn type alleen mocht ze iets breder zijn haha. Heel benieuwd naar haar baby!


Ja voor mij vooral iets groter. Maar haar mama was wel heel groot en haar papa is niet echt klein dus dat geeft hoop voor haar veulen :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-22 10:48 



 
Profiel   

Ondertussen zitten we de 120 dagen voorbij.

Tijd gaat ineens wel snel.

Gelukkig heeft het nu weer goed geregend waardoor het gras toch nog effe een scheut kan krijgen.


[ img ]

Foto van vandaag ze kunnen gelukkig nog lekker smullen van het gras en de lekkere appels.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-22 10:53 



 
Profiel   

We zijn de 145 voorbij. Het gaat snel en ze voelt zich lekker bitchy :P

Uit eten met de ruin zit er niet meer in en ocharme die begrijpt er niks van.

Zou het een merrie zijn dan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-22 11:16 



 
Profiel   

Nee een hengstje!
(bij mijn merrie klopte het tot 3x toe. 2x bitchy bij hengstje, 1x lief bij merrie)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-22 13:01 



 
Profiel   

Mijn merrie is vaak een !@#$, maar tijdens de dracht was ze na de start heel zacht en lief. En we hebben een hengstje. Kwam ook mooi op tijd.
Haar vorige was een merrietje. Woonde ze niet thuis, maar was beetje zelfde. Alleen niet naar alle andere paarden daar even lief.

Mijn merrie is ook klein, maar ik vind het heerlijk. Ze is de helft zo breed als haar broer, maar heeft fijne, vlotte gangen.
Veulen is heel goed gelukt, maar groeit wel erg hard :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-22 13:53 



 
Profiel   

Oh echt clauH? :') Dus een hengstje dan mmmm

Maar super pony geeft me hoop. _/-\o_

Ik heb nu drie hengsten gehad en vier merries. Dus statistisch gezien wordt het een hengst :o

Het zal sowieso mee beslissen wat en hoe hier want ik vind vier paarden echt het maximum geworden ook fysiek voor mezelf dus keuzes gaan er gemaakt moeten worden dan.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-22 08:04 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 9 [ 224 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen