Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 44 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Mini-veulens 2023, worden het champagne knallers op Laureas Stables?

 
Profiel   

Vanessa heel veel sterkte gewenst.
Het zal zeker een emotionele periode voor je worden, denk ik. Ik zal aan je denken en extra hard meeduimen dat alles goed gaat.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-22 21:56 



 
Profiel   

Heel veel sterkte in deze moeilijke periode :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-22 21:58 



 
Profiel   

Gecondoleerd met dit vreselijke verlies....

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-22 16:22 



 
Profiel   

Stilaan tellen we nu af naar onze veulens, hier paar foto's van vandaag.


[ img ]
Joëlle, 250 dagen dracht, ze is mijn champagne met zilver en creme merrietje, drachtig van het classic creme champagne hengstje.


[ img ]
Pokerface, 266 dagen drachtig van hetzelfde hengstje.


[ img ]
En Baybe, mijn bay dun merrietje, zij verwacht het eerste veulentje van mijn eigen gefokte dekhengst ,mijn classic silver champagne King.

Van Lilly, het vierde drachtige merrietje heb ik geen foto gemaakt maar ze doet het ook heel goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-23 13:19 



 
Profiel   

Ik ben erg benieuwd. Nog een paar maandjes geduld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-23 18:31 



 
Profiel   

de dames zien er goed uit, ben erg benieuwd naar je veulens :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-23 20:54 



 
Profiel   

Wat spannend! Gaan jou merries vaak overtijd?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 11:00 



 
Profiel   

RSDICBS schreef
Wat spannend! Gaan jou merries vaak overtijd?


Ze dragen gemiddeld rond de 330 dagen hier. Alleen Baybe bevalt tot nu toe meestal tiental dagen eerder op zo´n 320 dagen. Pokerface is mijn kleinste merrie, ze is 81cm en heeft een langere draagtijd, zij heeft me al paar keer laten wachten op haar veulentjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 20:41 



 
Profiel   

Oeh, dit ga ik volgen!
Heel gaaf.

Ik moet altijd zo lachen. Je ziet in de OP vaak van die mooi getrainde, straks in het pakkie knappe paardjes en dan de foto's van nu zegma zijn ze allemaal zo lekker fluffy.
Uber schattig.
Jou zwarte vind ik zoooooooooo gaaf

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 21:10 



 
Profiel   

Laureas schreef
RSDICBS schreef
Wat spannend! Gaan jou merries vaak overtijd?


Ze dragen gemiddeld rond de 330 dagen hier. Alleen Baybe bevalt tot nu toe meestal tiental dagen eerder op zo´n 320 dagen. Pokerface is mijn kleinste merrie, ze is 81cm en heeft een langere draagtijd, zij heeft me al paar keer laten wachten op haar veulentjes.


Allemaal zo rond de 330 dus. Fijn!

Hier toch wel 1 die vorig jaar 350+ heeft gedragen en 1 (de kleinste van de kudde) die 310+ dagen heeft gedragen. Ze krijgen hier dus lekker alarm om en cameras staan er het jaar rond op.

Ik vind het altijd weer een leuke maar vreselijk vermoeiende tijd het veulenseizoen <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-23 10:01 



 
Profiel   

Nog twee weken en mijn eerste merrie is 300 dagen drachtig, dan zou het veulen levensvatbaar zijn al is zo´n vroeggeboorte natuurlijk niet aangewezen. Nu ken ik deze merrie wel beter en normaalgezien doet ze er zeker langer over.

Hier een filmpje van vandaag van de hoogdrachtige merries.


Stilletjes aan mogen we gaan beginnen aftellen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-23 19:00 



 
Profiel   

sommige zijn al echt flink rond <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-23 22:37 



 
Profiel   

Ha ze doen bij jou al hetzelfde als hier bij mij. Hihihi.

Nog eventjes.
Ik moet nog 50 dagen wachten tot de veilige 300 morgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-23 23:57 



 
Profiel   

Laureas schreef
In mijn privé-leven is er een ontzettende harde realiteit bewaarheid geworden, mijn liefste mama is overleden. |( Niet nodig te zeggen, maar dit is een enorme harde klap voor mij om te verwerken, wij waren erg close en zij keek ook altijd erg uit naar de veulentjes elk jaar opnieuw, ze volgde elke bevalling via de camera.

Het wordt nu aftellen zonder haar, die gedachten alleen al maakt het me moeilijk. Ik hoop dat de veulens één per één gezond en wel geboren mogen worden en dat ter ere van haar. Hopelijk kan ze, waar ze ook is, ook in 2023 nog meekijken. Y;(

Sterkte!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-23 15:08 



 
Profiel   

Mijn eerste merrie is 300 dagen, maar ik merk aan mezelf dat ik niet de energie heb om dit topic bij te houden. Het verlies van mijn moeder en de verdere zorg voor mijn dementerende en rouwende vader weegt emotioneel te zwaar door. Ik ga mijn krachten trachten te houden voor de dieren en niet voor dit topic. Ik hoop maar dat de eerste veulens van mijn eigen gefokte hengst me er weer bovenop helpen en ze dus gezond ter wereld mogen komen. Wie wil kan volgen via mijn website, die zal ik updaten wanneer de veulens er zijn. Toch bedankt voor de mensen die interesse vertoonden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-23 19:15 



 
Profiel   

Och Hemeltje dat is ook niet niks om mee te maken. Heel veel sterkte. Ik duim dat het makkelijker gaat met de veulentjes...

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-23 19:43 



 
Profiel   

Logisch dat je kiest voor je familie. Heel veel sterkte. Ik duim mee op mooie opvrolijken veulentjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-23 20:22 



 
Profiel   

Phoe jeetje wat een heftige tijd. Jammer maar volledig begrijpelijk. Veel sterkte

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-23 20:39 



 
Profiel   

och meisje toch, je hebt het ook erg zwaar nu, doe het rustig aan en probeer te genieten van je paardjes, straks je schattige veulentjes, je lieve honden , en de rest van de beestjes . de zorg voor je papa zal ook zwaar zijn , heel veel sterkte met alles
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-23 02:40 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 44 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen