Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 5 [ 120 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Two buns in the oven

 
Profiel   

Voor volgend jaar heb ik 2 merries drachtig en maak hier alvast een volgtopic voor.

Mijn drachtige merries:

Femme v.h. Hogeveld is hoogstwaarschijnlijk drachtig van Cristiano Ronaldo of Duke Stable(3x gedekt door hem), maar doordat de stroom 1 nachtje van het draad is geweest heeft mijn 2 jarige Tinker hengstje Lucky bij Femme weten te komen aan het einde van de hengstigheid en hebben we dus een beetje "russian roulette" met het zaad 8)7
ze is nu 120 dagen drachtig en is 31 mei uitgerekend.

Femme v.h Hogeveld:
[ img ]

Cristiano Ronaldo of Duke Stable:
[ img ]

Lucky:
[ img ]

Mijn andere drachtige merrie is mijn Tinker Misha, zij is nu 84 dagen drachtig en is 6 juli uitgerekend.
Ze is drachtig van Deaglan Snorremans van Germania en ik heb een 2 jarige merrie uit deze combinatie thuis staan. Mocht er een schimmel hengstje uit komen, dan is de kans groot dat deze naar de hengstenhouder gaat.

Misha:
[ img ]

Deaglan Snorremans van Germania:
[ img ]

Hun 2 jarige dochter Demi v. Stal Mystique Blue:
[ img ]

Ik hoop dat jullie het leuk vinden om dit topic te volgen

P.s. voor degene die zich afvragen waarom ik het vruchtje van Femme niet heb laten afknijpen:
De kans is zeer groot dat ze gewoon drachtig is van Cristiano, mocht dit toch niet het geval zijn, dan is dat ook geen probleem en laat ik het veulen inschrijven bij het irish cob stamboek.
Voor de dracht zijn er verschillende studies geweest waarbij ze Shetlanders hebben geinsemineerd met embryo's van clydesdales en hiermee is bewezen dat de veulens groeien op grote van de baarmoeder en pas na de geboorte hun groeispurt zullen krijgen en er geen complicaties waren bij de bevallingen (daarnaast is Lucky maar 1.25 en moet dat dus geen enkel probleem zijn)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-22 20:28 



 
Profiel   

Ik ben heel benieuwd wat de Russian Roulette gaat brengen! :=

Prachtige tinkers wel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-22 20:35 



 
Profiel   

Wat leuk, ik volg! Best spannend, al is de kans dat Cristiano de papa is natuurlijk best groot

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-22 20:47 



 
Profiel   

Ik ben ook heel benieuwd, wat een prachtige paarden heb je daar trouwens! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-22 21:12 



 
Profiel   

@KimD,
Ja ik wacht ook in spanning af, als er een bont veulen uitkomt dan ligt het wel voor de hand wie de vader is }:0

Dankjewel maar het belangrijkste, ze zijn ook echt allemaal zo geweldig lief <3

@thequeensmom,
Ja klopt, Cristiano heeft zaterdag, woensdag, zaterdag gedekt en na de laatste zaterdag heeft Lucky bij Femme weten te komen. We wachten af en de tijd zal het leren.

@zoolgangster,
Dankjewel :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-22 07:12 



 
Profiel   

Prachtige paarden, ook ik volg mee, en ben benieuwd :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-22 07:23 



 
Profiel   

Ik volg ook mee! Ik ben heel benieuwd wat er straks uit Femme komt...

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-22 08:54 



 
Profiel   

Wat een prachtige tinkers! En mooie combi bij de shetlanders.
Dat wordt genieten volgend jaar in de wei....

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-22 10:31 



 
Profiel   

Ik kom ook graag volgen! Prachtige paarden

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-22 11:10 



 
Profiel   

Spannend zeg! Maar er zal vast iets moois komen uit die knapperds

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-22 13:38 



 
Profiel   

Ik volg ook graag mee, ik ben benieuwd wat eruit komt rollen <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-22 14:28 



 
Profiel   

@Fnanne, @Lyona, @Arianne, @PineApple, @hannelot en @AnnickT
Dankjulliewel en gezellig dat jullie hier mee volgen, ja ik ben zelf ook zeer benieuwd wat ze er van aan het bakken zijn en kan niet wachten tot volgend jaar.


Ik heb de dames momenteel bij mijn twee hengstjes op de weide staan (Hier staan ze nog heerlijk 24/7 buiten) zodat ze de heren een beetje op kunnen voeden en dat doen ze super goed :D

Hierdoor staan ze nu samen met een ware bn'er op de weide, mijn 4 jarige hengstje Maestro komt nu namelijk overal op social media en in de winkels voorbij aangezien hij op de cover van het XXL Herfstboek van de Penny staat.
Hebben jullie hem al in de winkel of online gespot?
[ img ]

En hier een foto van Lucky en Femme gisteren
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-22 14:42 



 
Profiel   

Leuk! Wij hebben ook een merrie drachtig van Cristiano! Had ook al 3x nodig haha. Heel benieuwd naar de veulens. Onze merrie is zwartbont, heeeeele kleine kans op vos (en al dan niet bont).

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-22 12:59 



 
Profiel   

Aangezien Femme over 5 dagen op de 300 dagen zit zullen we dit topic ook weer even oppakken.

De dames zijn beide rond en gezond, Femme is 295 dagen drachtig en Misha 259 dagen drachtig. Ik heb vandaag het "zichtveld" van de camera op de weide omheind(zodat ik geen dode hoeken meer heb) zodat als Femme symptomen begint te krijgen ze onder de camera gezet kan worden.
Femme heeft tot nu toe nog geen veranderingen, terwijl Misha al wel iets uier begint te krijgen, maar zij is hier altijd heel vroeg mee.

De dames vandaag
[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-23 21:34 



 
Profiel   

Bij Femme is er nog weinig verandering, maar we houden haar in de gaten. Ze zit inmiddels op de 308 dagen.
Hier een fotootje van de dikke dames
[ img ]

Wat denken jullie:
Wanneer word het veulen geboren
merrie of hengst
Kleur
Van Cristiano Ronaldo of van Lucky


Ik zal morgen wat tieten foto's maken :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-04-23 22:32 



 
Profiel   

Femme haar tieten met 300 dagen
[ img ]

En vandaag met 309 dagen
[ img ]

Zoals jullie zien nog weinig verschil :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-04-23 07:42 



 
Profiel   

Oh ik volg nog even op de val reep! Wat een knappe merries en vaders! Femme draagt dus ook echt een verrassing in haar buik. Gaat nog spannend worden wie de vader van Femme haar veulen blijkt te zijn!
Ze heeft in ieder geval geen haast zo te zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-04-23 08:02 



 
Profiel   

@xYaartje,
Ja een echt verassings veulen :+
Haast heeft ze zeker niet nee, dit is Misha haar uier, zij zit pas op de 273 dagen :')
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-04-23 08:55 



 
Profiel   

Ben echt benieuwd wat uit beide komt..

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-04-23 09:14 



 
Profiel   

Nog steeds geen veranderingen te zien bij Femme en Misha moet nog 42 dagen tot ze veilig is...

Hieronder een lijstje op hoeveel dagen ze de vorige drachten zijn bevallen bij mij. (Femme heeft meer veulens gehad, maar ik weet niks over de geschiedenis hiervan)

Misha:
2017, 344 dagen, sabino 4xwit + bles, Merrie (Pebbles)
2020, 330 dagen, zwartbont schimmel, Merrie (Demi)
2023, 3?? dagen ???

Femme:
2021, 324 dagen, donkerbruin, Merrie (Pepsi)
2022, 328 dagen, bruin, Hengst (Q-pido)
2023, 3?? dagen ???

Femme zit nu op dag 314 en Misha op dag 278
Durven jullie een gokje te wagen wat ze dit jaar gaan doen? Ik zal zelf ook een gokje wagen:

Femme:
329 dagen, zwart, hengst, van C.R.

Misha:
334 dagen, zwartbont schimmel, hengst

Gisteren hebben we hier wel een keizersnede gehad bij een van de koeien van mijn vader, de ontsluiting was niet wijd genoeg en daarnaast was het echt een joekel van een kalf (groter dan de 2 kalveren van 1 week en 2 weken oud die we hebben staan)
Hieronder een linkje naar de foto's voor de liefhebbers, pas wel op als je niet tegen bloed kan.
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=pfbid026p4KyUpJFU8bgnaN1F2V4fVTa157UwKtQ7afLSBeJQXXJZkLWuFzy1F3iodqptNFl&id=100000509557324

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-23 10:21 



 
Profiel   

Wat een bijzondere beelden van t kalf. Wat is nu de toekomst van moeder? Kan ze nog weer een kalf dragen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-23 11:53 



 
Profiel   

Ik kom nog even binnen vallen, ben toch wel heel benieuwd naar het veulen van Femme wie nou de vader gaat zijn.

Femme:
333 dagen, bont, merrie van Lucky

Misha:
331 dagen, zwartbont, merrie

Ik ben slecht ik gokken, dus ben heel benieuwd...

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-23 12:14 



 
Profiel   

@Muga,
Ja hoor ze kan zonder enkele problemen gewoon weer een kalf krijgen. Hebben meerdere koeien lopen die een keizersnede hebben gehad in het verleden en deze bevallen gewoon natuurlijk.

@Rose123,
Welkom, Ja ik ben ook zeer benieuwd.

Citaat
Femme:
Ennasil92: 329 dagen, zwart, hengst, van C.R.
Rose123: 333 dagen, bont, merrie van Lucky

Misha:
Rose123: 331 dagen, zwartbont, merrie
Ennasil92: 334 dagen, zwartbont schimmel, hengst

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-23 13:17 



 
Profiel   

Wat bijzonder om te zien die keizersnee! Word de koe dan niet verdoofd of gedeeltelijk maar? Gezien ze er nog best alert bij staat wat ik zo vanaf de foto zie.
Wel apart gezicht zo met dat gat in de buik nadat kalfje eruit was, maar prachtig stier kalfje zeg! Hoe gaat het met moeder en zoon?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-23 22:17 



 
Profiel   

@xYaartje,
De koe krijgt een plaatselijke verdoving en voelt hier niks meer van(Vergelijk het met een kies trekken bij de tandarts, je kan dan alles nog maar je voelt er niks van)
Gaat goed, moeder staat momenteel het kalf schoon te likken.
[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-23 05:46 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 5 [ 120 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen