Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 22 [ 528 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 22  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Shire en shire x clyde veulentjes in de maak

 
Profiel   

Buikje begint wat te groeien, nog niet veel hoor maar er is wel wat te zien. Vandaag zit ze op precies 180 dagen
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Soms kan ze echt flink boos zijn, dr buik aanraken vind ze ook niet leuk en richting dr uiers al helemaal niet. Is het normaal om dat te oefenen? Ik doe soms even mn hand die richting op, maar wil haar niet gestressd maken ofzo, soms trapt ze dus dat lijkt me niet handig straks met de babie
[ img ]
[ img ]

Misschien is dit ook nog leuk om te zien, vind het leuk om zulke dingetjes te volgen :D
[ img ]


Van de zwarte zal ik zo ook nog even recente foto’s maken, baal wel dat ze nu niet meer allemaal samen staan.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-23 15:09 



 
Profiel   

De zwarte zit op 158 dagen maar daar is nog weinig aan te zien

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-23 19:26 



 
Profiel   

Wat zien ze er goed uit! Bij Anastasia zie je het al echt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-23 09:18 



 
Profiel   

Ananas heeft gister een mijlpaal van 200 dagen bereikt <3 haar buikje begint echt wel te groeien :D

[ img ]
[ img ]
[ img ]

Ja ze is lekker paard en rolt lekker in de modder

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-23 10:29 



 
Profiel   

Leuk ! De kleine smurf wordt vakkundig afgebakken :D
Ik had het even gemist dat je de ene merrie verhuisd hebt vanwege wangedrag }>

Modder valt reuze mee vind ik. Ik heb een witje staan, dan lijkt elk paard ernaast proper :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-23 10:35 



 
Profiel   

Pandora2 schreef
Leuk ! De kleine smurf wordt vakkundig afgebakken :D
Ik had het even gemist dat je de ene merrie verhuisd hebt vanwege wangedrag }>

Modder valt reuze mee vind ik. Ik heb een witje staan, dan lijkt elk paard ernaast proper :')


Hahah ik hoop dat ze er wat moois van bakt zodat het kan blijven misschien }>

Jaa ik baal echt ontzettend dat ananas een piranja is :( maar misschien word het beter als het veulen er is straks, hoor wel vaker om me heen dat ze dan wat meer accepteren/liever zijn.

Hahahah leuk witjes :P

Hier gebeurd nog weinig, ze zit op 179 dagen. Vind het ook helemaal niet leuk dat er weinig te zien is en ik het veulentje al meer dan een week niet gevoeld heb :=
Bij ananas zie je dat dr buik groeit, dus als ik t niet voel is t niet zo erg haha

Wel nog wat foto’s, al is t maar voor mezelf haha
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-23 12:33 



 
Profiel   

Weer even een update

De zwarte zit vandaag op 212 dagen, eigenlijk 2 dagen te laat voor deze :=
[ img ]

Ik vind dat er nogsteeds weinig te zien is, maar het veulen is behoorlijk druk en goed te voelen.
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Ananas zit op 234 dagen vandaag, zal straks even foto’s maken. Ze is weer eens kreupel dus de hoefsmid komt zometeen gelijk. Dat is echt een zorgenkindje :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-23 08:12 



 
Profiel   

De zwarte heeft geluk, nog geen te dikke buik die in de weg komt te zitten :D

Heeft Ananas een chronische blessure of is het gewoon telkens stomme pech?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-23 10:51 



 
Profiel   

Pandora2 schreef
De zwarte heeft geluk, nog geen te dikke buik die in de weg komt te zitten :D

Heeft Ananas een chronische blessure of is het gewoon telkens stomme pech?


Hahah jaa dat is waar _O-

Nou ik weet t niet, normaal is het haar andere been. Ben wel vaker naar de dierenarts geweest maar ze kunnen nooit wat vinden, vorig jaar foto’s gemaakt, niks te zien en uiteindelijk was dat ook een zweer.
Dus stiekem hoop ik dat dat nu ook zo is, de hoefsmid wil haar vannacht op stal met een bandages met jodopax zodat als er een zweer zit, die eruit trekt. Hij kon namelijk niks vinden, ze reageert nergens op maar dat was vorig jar ook zo :Z

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-23 12:38 



 
Profiel   

Ik kom je volgen, ben benieuwd wat je dames ervan bakken. Hopelijk knapt je kreupele merrie snel weer op. Niks aan als ze steeds wat hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-23 13:19 



 
Profiel   

Bijzonder vervelend als ze niks vinden en 't peerd loopt niet goed. Moesten ze nu toch kunnen praten hé.

Dunne zolen misschien? Als ze dan op iets hard lopen, hebben ze meteen zo'n soort drukplek wat een hoefzweer kan worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-23 13:44 



 
Profiel   

Welkom orange :D

Nee de zool is niet dun gelukkig, ze hebben eigenlijk allemaal hele sterke hoeven en als ze 3x per jaar naar de smid gaan is het veel := cookie is in dr hele leven pas 1x geweest :') alleen faros gaat vaker omdat die op ijzers staat, hij is stiekem een watje en kan gewoon niet zonder.

Ik ga ze zo binnen doen en dr voet inwikkelen dus hopelijk is het morgen ochtend beter

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-23 22:22 



 
Profiel   

Voetje zit ingewikkeld, arm ding. Er zit echt een kop op dat paard zeg, wat kan die af en toe vervelend zijn |o
[ img ]
Zou niet erg wezen als er iets meer karakter van de vader in het veulen zit dan van Ananas _O- al vind ik het stiekem ook wel weer leuk, die eigen wil

En nog wat buikfoto’s, even snel gedaan hoor dus niet de beste maar ze groeit flink <3
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
Goed te zien aan welke kant het veulentje ligt, het ligt eigenlijk altijd aan die kant.

Deze kon ik niet niet posten := lag vanmorgen in stal te wachten op de hoefsmid _O-
[ img ]

Vanmorgen dat ik bij die zwarte in stal zat, wilde ik dr buik filmen omdat het veulentje zichtbaar bewoog, was de eerste keer dat ik het ook zag ipv alleen voelde. Het begon met hoofdkriebels, daarna was de achterkant aan de beurt.
[ img ]
[ img ]
[ img ]
Uiteraard ben ik niet blijven zitten daar := moet ook zeggen dat zij de enige is waarvan ik niet bang ben dat ze perongeluk toch trapt ofzo maar beter maar om er niet tussen te blijven zitten

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-23 23:37 



 
Profiel   

Mooi ingepakt zo :D Hopelijk doet het zijn werk en is ze snel weer ok.

Wat een knappe poezen ook <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-03-23 10:34 



 
Profiel   

Weer even een update!

Alles gaat eigenlijk heel goed, de zwarte zit op 239 dagen, ananas zit op 263 dagen

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

En ik dacht nogsteeds dat ze amper groeide
[ img ]

Dit is wel iets waar ik op reageerde, normaal heeft ze hele kleine tietjes en voor haar doen waren ze vandaag best groot
[ img ]

Ananas zal ik zo even foto’s maken, die is vooral heel boos en zuur de hele tijd :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 09:27 



 
Profiel   

Anastasia dr foto’s nog, gister vergeten te plaatsen. Ze is echt mega rond
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Sunshine weet dat cookie geen nette eter is en maakt daar graag gebruik van _O-
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 06:12 



 
Profiel   

Ik vind die foto's van onderaf altijd hilarisch, dan zie je pas echt hoe breed alles wordt. _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 06:13 



 
Profiel   

Ananas zit vandaag op 280 dagen, ze groeit hard! <3
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Haar leven bestaat vooral uit zonnen en eten := en ze geniet van de poetsbeurten met de ferminator, vandaar ook al die strepen op dr billen
[ img ]

Omdat ze steeds zo zuur is liet ik haar eigenlijk vaak staan, het is echt heel goed te merken dat ze het zwaar heeft en ik wil haar niet dwingen tot iets. Maar gister heb ik haar toch even een rondje meegenomen en volgend mij vond ze het wel leuk :)
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Cooksen mag uiteraard ook even mooi wezen <3
[ img ]

Vandaag weer een klein stukje omdat het zulk mooi weer was, even pootje baden
[ img ]

Die zwarte en Faros neem ik wel vaker mee een rondje wandelen, die heeft echt energie voor 10 :')
[ img ]
Ze zit vandaag op 256 dagen, er gebeurd weinig, zie alleen het veulen behoorlijk feestvieren daarbinnen :=

Het is nu eindelijk goed weer dus kan ik de staarten wassen, dat is echt hard nodig maar ik wil als het te koud is niet met water in de weer zodat ze het koud krijgen :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-23 19:12 



 
Profiel   

Vind dit toch wel ’eng’ vroeg hoor := ze zit pas op 264 dagen, deze foto’s zijn van gister
[ img ]
[ img ]

Ze begint nu wel duidelijker te groeien, veulentje ligt veel laag in de buik
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Ik heb het wel met haar te doen, ze is zo moe steeds :(:)
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-23 08:45 



 
Profiel   

Ik wil je geen angst aanjagen maar dit jaar zijn er best veel merries die uier aanmaken en placentitis hebben. Sws lijkt dit jaar placentitis vaker voor te komen.
Helaas heeft mijn merrie het ook gehad en hiervoor behandeld met antibiotica, metacam en regumate.
In haar geval was de placenta verdikt op de echo, maar gelukkig leek de AB en metacam aan de slaan.
Later kreeg ze het wel weer terug en opnieuw op de AB en metacam.
Dat het bij haar begon zat ze op de 270 dagen.
Regumate zijn we ondertussen ook mee gestopt en ze is nu 332 dagen drachtig

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-23 09:29 



 
Profiel   

Jaa dat zei een fokker in engeland ook, ik heb de dierenarts gebeld en die zegt dat ik me geen zorgen hoef te maken zolang ze geen koorts heeft, gewoon eet en drinkt en niet dof is in gedrag enzo. Dat heeft ze niet, ze is alleen wat moe maar dat heeft ze al een paar maanden.
De dierenarts komt wel langs van de week om Jip te chippen dus ik vroeg of ie dan gelijk een echo wil doen, gewoon voor de zekerheid, de dierenarts had alleen nog nooit van een behandeling tegen placentitis gehoord terwijl hij toch wel meer dan 15 jaar geinsemineert enzo heeft.

Wat ik, als het placentitis is, ook apart vind, normaal gaat dat over op abortus zei de dierenarts? Ze begon 30 maart al met een beetje uier, niet extreem maar wel dat ik erop reageerde, had het veulen er dan niet allang uit moeten zijn?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-23 17:50 



 
Profiel   

Mijn merrie is deze dracht 2x voor placentitis behandeld met medicatie. Maar beide keren geen koorts, ontstekingswaarde in het bloed 0
Maar op de echo wel een verdikte placenta welke na 10 dagen metacam en ab weer dun was geworden.

Daarnaast hebben ze daar vaak zelf niet veel last van. Ze was gewoon nog gek aan het doen en aan het rennen.

En zo ken ik heel wat meer merries waar je op uier aanmaken of uitvloeiing ba niets aan merkte

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-23 19:36 



 
Profiel   

uitvloeing heeft ze ook niet, ik kijk elke dag onder hun buik en onder de staart :P juist om dit soort dingen dus goed in de gaten te kunnen houden

maargoed de dierenarts komt dus hoop dat ik dit kan uitsluiten

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-23 22:40 



 
Profiel   

Oh gaaf, ik ben benieuwd wat eruit zal komen! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-23 06:58 



 
Profiel   

De dierenarts was hier gisteren maar alles was gelukkig in orde *\o/*
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-23 07:00 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 22 [ 528 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 22  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen