Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 3 [ 75 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Plaats een nieuw onderwerp

Hoeve Noordenwind 2023; drie dressuur gefokte veulens op komst!

 
Profiel   

nevica: Dankjewel! Ieder natuurlijk z'n visie, en 1 + 1 is in het fokken nooit 2, maar ik probeer wel zoveel mogelijk de goede dingen van de merrie te versterken en daar vervolgens wat toe te voegen.

7September: Dankjewel, we zijn er ook super blij mee.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-23 16:45 



 
Profiel   

Dat klopt zeker, maar ik vind alle verschillende visies altijd zeer interessant. En uberhaupt goed dat er zo over na word gedacht, dat doet ook niet iedereen. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-23 16:53 



 
Profiel   

Jaaaa Eefje schiet op! Ik ben zo benieuwd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-23 17:40 



 
Profiel   

Merrieveulen! Bruin met een klein kolletje. Kittig ding, lekker vlot. Al in de benen en gedronken. Weer een grote dame, maar Eef doet het gelukkig goed. Placenta is er ook af.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-05-23 01:03 



 
Profiel   

gefeliciteerd

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-05-23 02:17 



 
Profiel   

Gefeliciteerd!

Zie je topic nu pas volg nog mee.
Knappe ouders <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-05-23 03:49 



 
Profiel   

Van harte gefeliciteerd!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-05-23 04:49 



 
Profiel   

Gefeliciteerd! :):)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-05-23 04:58 



 
Profiel   

Gefeliciteerd met het prachtige veulen.

Ik volg mee.

Vroeger was Sultan mijn "verzorgpaard". Ik blijf een zwak houden voor zijn nakomelingen. Dus Daylene volg ik met extra interesse. Meneer van Arkel volgde sowieso alle afstammelingen van Reina en Sultan nauwgezet

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-05-23 05:40 



 
Profiel   

Gefeliciteerd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-05-23 05:48 



 
Profiel   

Gefeliciteerd! Fijn dat alles goed is gegaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-05-23 07:19 



 
Profiel   

Gefeliciteerd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-05-23 07:50 



 
Profiel   

Van harte gefeliciteerd :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-05-23 08:06 



 
Profiel   

Gefeliciteerd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-05-23 09:20 



 
Profiel   

Ik kom je topic nu pas tegen. Wat een leuke openingspost heb je gemaakt!

Gefeliciteerd met je veulen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-05-23 13:41 



 
Profiel   

janouk schreef
Vroeger was Sultan mijn "verzorgpaard". Ik blijf een zwak houden voor zijn nakomelingen. Dus Daylene volg ik met extra interesse. Meneer van Arkel volgde sowieso alle afstammelingen van Reina en Sultan nauwgezet


Wat mooi dat je Sultan gekend hebt. Leuk dat je volgt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-23 21:54 



 
Profiel   

Iedereen bedankt voor de felicitaties!

Ze heeft een naam <3

Tennessee River NW


[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-23 21:55 



 
Profiel   

Prachtig veulen ts, van harte gefeliciteerd! Heel benieuwd hoe ze qua gangen is over een week of 2, lijkt me kwaliteit!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-23 22:29 



 
Profiel   

Gefeliciteerd. Hele mooie naam!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-23 09:34 



 
Profiel   

Dankjulliewel!

River doet het super. Een heerlijke spring in het veld. Antistoffen test kwam meer dan goed terug. Dacht ik ook al wel, want Eef geeft altijd goede melk en River dronk al vlot en veel. De brix was ook hoog van de biest.

Door naar de volgende! Ondertussen ontwikkelt Deja's uier flink. Ze zit nu op 314 dagen. Ik heb haar inmiddels 's nachts op een eigen stal onder de camera staan en - omdat ze al eerder verrast heeft - heeft ze ook een birthalarm om. Ze was de eerste nacht nogal beledigd dat ze niet met de groep buiten mocht, wat ik ook begrijp, maar haar in die kudde met jonge (en wat onbesuisde) paarden laten bevallen, zie ik echt niet zitten. Inmiddels staat ze gelukkig rustig 's nachts en is ze het gewend.

Daylene heeft een paar mindere dagen gehad. Ze was van slag dat ze niet bij Eef mocht nu die een kleintje aan de voet heeft, haar maatje waar ze altijd mee optrekt. Ze bleef dan ook ijsberen aan de draad, dus ik heb haar binnen gehaald (ze staat binnen tegenover Eef) en na een tijdje weer buiten gezet. Ze bleef het echter doen, wilde ook niet goed eten. Dit herhaalde zich op dag 2 ook en toen ik haar even binnenhaalde voor de middag, merkte ik dat ze wel erg warm was. Ze had behoorlijk koorts en uiteindelijk heb ik 2 dagen gedokterd om de koorts naar beneden te krijgen. Gelukkig is ze sinds gisteravond koortsvrij en zijn de koortsremmers inmiddels uitgewerkt. Ze doet het nog steeds goed, eet en drinkt weer en staat buiten veel rustiger. Ik heb haar toen ze ziek was veel gekoeld onder de slang (wat ze heerlijk vindt) en aan de hand laten grazen, daar knapte ze goed van op. Toch wel weer een paar spannende dagen, zeker gezien ze hoog drachtig is. Dag 285 vandaag, hopelijk is het vanaf nu 'smooth sailing'.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-23 14:44 



 
Profiel   

Wat een chique veulen zeg! <3 Fijn dat de koorts bij Daylene weer onder controle is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-23 19:36 



 
Profiel   

Wat een chique ding, lange stelten. Gefeliciteerd.

Gelukkig je andere merrie weer koorts vrij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-23 21:30 



 
Profiel   

Prachtig veulen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-23 09:22 



 
Profiel   

Dankjewel allemaal <3

River groeit als kool. Ze komt niks te kort bij Eef! Moeders is inmiddels ook alweer hengstig. Vanochtend gescand, mooie schone baarmoeder, een goed wiel erop en een ei van 4 cm. Morgen gaan we op de veulenhengstigheid insemineren met Mauro Turfhorst.

Daylene is nog steeds niet helemaal de oude, helaas. Geen koorts meer gehad, maar nu haalde ik haar vanochtend met een heel dik been uit stal. Haar immuunsysteem heeft toch een tikkie gehad. Dus we gaan nog even door met de antibiotica, verder stappen en koelen we en graas ik met haar aan de hand om haar een beetje blij te houden. Zal blij zijn als ze veilig is, vindt het toch wel spannend dat ze telkens een dingetje heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-23 21:30 



 
Profiel   

hoe gaat het nu met je dames?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-23 15:44 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 3 [ 75 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen