Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 3 [ 75 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Hoeve Noordenwind 2023; drie dressuur gefokte veulens op komst!

 
Profiel   

Knappe Eef. <3 Ik ben benieuwd wat ze ervan maakt.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 21:44 



 
Profiel   

Ik ben erg benieuwd naar het kind van Diwanda. Prachtige merrie en mooie match denk ik

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 23:19 



 
Profiel   

Je weet duidelijk wat je doet :-)
Wat een mooie paarden allemaal!
Ik ken helemaal niets van dressuurfokkerij, dus ik vraag het gewoon even: wat bedoel je met 'bot vererven'?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-22 22:11 



 
Profiel   

Ik volg! Mooie paarden heb je daar en best benieuwd hoe de 'veulens' uitgegroeid zijn. Heb je alle 3 de merries zelf onder het zadel?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-22 22:32 



 
Profiel   

Tine1987 schreef
Je weet duidelijk wat je doet :-)
Wat een mooie paarden allemaal!
Ik ken helemaal niets van dressuurfokkerij, dus ik vraag het gewoon even: wat bedoel je met 'bot vererven'?

Dankjewel! Ik doe m'n best en probeer me in ieder geval veel in te verdiepen :o .

Met 'bot vererven' bedoel ik dat een hengst (of merrie) genoeg bot doorgeeft aan de nakomelingen, wat wil zeggen dat de paarden dan sterke gewrichten hebben die het werk aankunnen. Ik vindt dat in de huidige warmbloedfokkerij echt iets wat we in de gaten moeten houden, want ik zie maar al te veel paarden met satéprikkertjes als benen. Het is mooi, zo'n ballerina, maar is het ook functioneel? Die dunne fragiele beentjes moeten wel al dat gewicht dragen en de klappen opvangen wanneer ze echt aan het werk moeten. Daarom is een correct fundament (gezonde en rechte voeten en goede beenstand) en het hebben van genoeg bot iets waar ik op let.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-22 09:41 



 
Profiel   

Riviera87 schreef
Ik volg! Mooie paarden heb je daar en best benieuwd hoe de 'veulens' uitgegroeid zijn. Heb je alle 3 de merries zelf onder het zadel?

Super leuk dat je erbij bent! Alle drie de merries zijn bereden, ja, maar Deja rij ik eigenlijk niet meer fanatiek. Ze heeft chronisch einschuss in een achterbeen waar ze gelukkig niet kreupel op is, maar als ik haar echt meer op het achterbeen zet, merk ik dat ze dat niet trekt. We hebben haar van de zomer nog wel opgewerkt en klaargemaakt voor het elite predikaat, maar is het voor haar goed zo. Ze loopt nog wel eens aan de lijn met een meisje uit de buurt erop, ze is super lief voor dat werk en heel makkelijk te rijden. Ons Jazzje Day wil ik eigenlijk nog graag uitbrengen in de sport en Eef wellicht ook nog weer eens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-22 09:46 



 
Profiel   

Kathleen_vW schreef
Tine1987 schreef
Je weet duidelijk wat je doet :-)
Wat een mooie paarden allemaal!
Ik ken helemaal niets van dressuurfokkerij, dus ik vraag het gewoon even: wat bedoel je met 'bot vererven'?

Dankjewel! Ik doe m'n best en probeer me in ieder geval veel in te verdiepen :o .

Met 'bot vererven' bedoel ik dat een hengst (of merrie) genoeg bot doorgeeft aan de nakomelingen, wat wil zeggen dat de paarden dan sterke gewrichten hebben die het werk aankunnen. Ik vindt dat in de huidige warmbloedfokkerij echt iets wat we in de gaten moeten houden, want ik zie maar al te veel paarden met satéprikkertjes als benen. Het is mooi, zo'n ballerina, maar is het ook functioneel? Die dunne fragiele beentjes moeten wel al dat gewicht dragen en de klappen opvangen wanneer ze echt aan het werk moeten. Daarom is een correct fundament (gezonde en rechte voeten en goede beenstand) en het hebben van genoeg bot iets waar ik op let.


Dank je, alweer wat geleerd! :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-22 23:10 



 
Profiel   

Een kleine update!

Daylene is vandaag 200 dagen drachtig. Nog een lange weg te gaan dus, maar het is toch weer even een mijlpaaltje.

[ img ]

Verder maken de aanstaande moeders het goed. Eef is hard op weg, die zit inmiddels op 268 dagen, Deja op 229. Alles is nog rustig. Gelukkig, ik hoor zoveel vroeggeboortes om me heen :knuffel:

Fase 1 van de verbouwing van de stal is zo goed als afgerond. We hebben flink huis gehouden. Zo zijn de oude balken van de zolder uitgebroken, er is een nieuwe betonvloer gestort en hebben de mannen extra stevige wanden gemaakt met een contactraam om de merries wat meer privacy te gunnen met het kleine grut, omdat het er met de open tralies bij vlagen toch wel heftig aan toe ging. Ook zijn er nieuwe voorwanden geplaatst die ook een veel opener stalklimaat geven. De voorwanden zijn hoger zodat de veulens er niet zo makkelijk overheen kunnen en de tralies zijn dichter bij elkaar geplaatst zodat er geen voetje tussenpast. We zijn echt super blij met de kwaliteit van de wanden, het kost wat, maar dan heb je ook wat. Daarnaast is het ook onwijs mooi <3

[ img ]

Het stucen en schilderen moet even wachten tot de warmere dagen, want daar is het nu nog te koud voor, maar de eerste twee boxen zijn in gebruik! In fase 2 wordt er aan de achterkant van de stallen een uitloop gecreërd zodat de merries 24/7 naar buiten kunnen. Wanneer er veulens zijn kunnen we die uitloop dan splitsen tot de kleintjes wat groter zijn.

We knutselen rustig verder en ik hou jullie op de hoogte!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-23 11:30 



 
Profiel   

Heel mooi die stallen, ziet er echt top uit!

Fijn dat de merries goed gaan, nog even geduld en voor je het weet is het eerste veulen er.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-23 22:15 



 
Profiel   

Ik kom hier ook even meelezen en genieten want, wat een prachtige dames heb je! Vooral Day spreekt me qua type heel erg aan. De veulens van 2020 en 2021 zijn echt goed gelukt, daar komt dit jaar ook vast weer wat heel gaafs uit!

En wat een mooie stallen zo ook zeg, echt een droom om zoiets te mogen hebben <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-23 22:26 



 
Profiel   

Orange: Dankjewel!

Renee_S: Wat lief! Dankje! Ik ben inderdaad ook super content met de stallen. Momenteel zijn we een grote schoonmaak aan het houden en de nok aan het stofzuigen (leuk joh, een schuur met een nokhoogte van 10 meter). Als alle stofdraden weg zijn ziet het er ook alweer beter uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-23 19:14 



 
Profiel   

Hoe gaat het inmiddels met je dames?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-23 20:00 



 
Profiel   

Had je topic nog helemaal niet gezien, prachtige plek hebben jullie.
En ook prachtige merries, ben benieuwd wat voor veulens er uit gaan komen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-23 20:59 



 
Profiel   

Orange schreef
Hoe gaat het inmiddels met je dames?

Super goed! Eef is veilig en heeft de melkbar goed bevoorraad :D . Ze heeft nog niks aan de spenen hangen, dus ik verwacht het de eerste twee weken nog niet. Ze overdraagt meestal, dus het zal me benieuwen of het in april geboren wordt. Deja laat gelukkig ook nog helemaal geen tekenen zien, dat is wel een verademing na vorig jaar :o .

Dankjewel, Jitske!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-23 21:02 



 
Profiel   

Eefje zit vandaag op 334 dagen sinds ovulatie! Vanochtend fopte ze me al flink, want na het hooi voeren ging ze liggen en na wat gesteun en achterom kijken, ging ze gestrekt. Toen ik op stal ging kijken stond ze op, niks aan de hand, even later deed ze het weer. Toen ik brok ging voeren stond ze alweer luid te roepen alsof er niks gebeurd was :') . Ik vond het voor haar doen ook al vroeg, want ze harst nog niet en dat doet ze normaal wel. Tot nu toe laat ze eerst een aantal dagen melk lopen voor ze beviel. Misschien was het de 10 dagen draai, het lag in ieder geval even niet naar haar zin.

Iets minder nieuws is, is dat Day met 264 dagen al aardig aan het uier begonnen is. Ze was ook al 2 dagen een beetje uit haar hum. Gelukkig geen verhoging, maar met 37.5 a 6 wel net een fractie hoog voor haar doen. Omdat ze ook minimaal bloed verliest, ben ik in overleg met de dierenarts vandaag begonnen met behandelen met Regumate, ontstekingsremmer en antibiotica. Hopelijk is dat genoeg en blijft de kleine Escanto nog even zitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-23 20:49 



 
Profiel   

We hebben harsjes bij Eef *\o/*
Dus we hebben waarschijnlijk over 2 weken een veulen. Mevrouw neemt weer de tijd dit jaar :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-23 11:36 



 
Profiel   

Ze zou je nog eens verrassen. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-23 11:39 



 
Profiel   

Nou nee hoor, mevrouw doet rustig aan. 341 dagen inmiddels :O

Deja is inmiddels de 302 dagen gepasseerd. Een hele geruststelling, maar ik hoop dat de kleine Livius nog even binnen blijft. Inmiddels zijn we al druk bezig met de namen. Dit jaar vinden we best moeilijk met de T. We hebben altijd Engelse namen, dus het even puzzelen. Suggesties zijn welkom!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-04-23 20:21 



 
Profiel   

Eef zou Eef niet zijn... :')
Heel fijn dat Deja in ieder geval al mooi over de 300 is!

Ik had je Trustfall net al even genoemd. Ik vind Talk of the Town ook leuk. Als me nog wat te binnen schiet dan laat ik het weten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-04-23 20:54 



 
Profiel   

Tinder :P :')

Je hebt Phoenix al, dus Tennessee? Tallahassee? Tampa? Toronto? Texas? Tuscon?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-04-23 10:00 



 
Profiel   

Tinder :') arm dier...

Ik zit inderdaad ook een beetje in die lijn te denken, Earth.

Mochten er nachtbrakers zijn die geïnteresseerd zijn om mee te waken, stuur me dan even een berichtje. Dan kan ik de camera delen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-04-23 10:16 



 
Profiel   

Oh ik stuit nu op je topic maar wat heb jij enorm gave paarden. Ik ben zo op foto echt helemaal weg van je vos. Wat een diepe kleur en zachtaardig hoofdje heeft zij. Heel benieuwd naar de veulens. En dat zwarte veulen wauw wat een knap ding. Ik hou van weinig tot geen aftekeningen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-04-23 11:22 



 
Profiel   

xoranlover: Dankjewel! Leuk dat je erbij bent.

Eefje heeft vandaag 248 dagen bereikt, maar er zit schot in de zaak. Uier is vol, ze kegelt, haar banden zijn slap en het veulen licht richting het kanaal. We zitten er klaar voor! *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-23 15:19 



 
Profiel   

Ik volg op de valreep graag mee! Alle drie prachtige merries zeg. Fijn ook dat je zo duidelijk bent wat je verbeterd wilt hebben en waarom je voor de hengsten hebt gekozen. Vind ik altijd heel leerzaam. :j Ben heel erg benieuwd wat ze ervan gaan maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-23 15:33 



 
Profiel   

Wat een gave paarden. Ben erg benieuwd wat voor mooie veulentjes daaruit komen.

En je stallen zijn prachtig!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-23 15:43 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 3 [ 75 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen