Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 4 [ 98 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

In 2023 weer 3 mini kleurenbommetjes bij Bella Luna Stables?

 
Profiel   

Na vorig jaar het soberder te hebben gehouden met de kleurtjes gaan we dit jaar voor kleur <3


Welkom voor alweer het 7de jaar in het volgtopic van onze mini paardjes!
Vorig jaar hebben we 5 prachtige veulentjes mogen verwelkomen en stuk voor stuk hebben ze een geweldig huisje mogen vinden.
Dit jaar doen we het rustiger aan!
Normaal hadden we 4 combinaties maar bibi is helaas op 150 dagen dracht haar hengstveulentje verloren. Duimen draaien dus voor 3 gezonde baby's!


Onze eerst uitgerekende merrie is muis.
Delinda Of The Fairy Tale Ranch x SSF Tribute To Black Velvet
verwacht 11 april
[ img ]

Muis is een prachtige & super bewezen fokmerrie. Ze heeft een goedgekeurde zoon bij het Duits stamboek en haar laatste veulen liep een 1A premie + kampioenschappen. Ze geeft telkens heel langbenige fijne veulens met veel beweging.
Velvet is een zalige hengst! Wij hebben hem enkele jaren geleden al eens gebruikt voor onze merrie Marley en dat was een prachtig veulen. Wij hopen dat Velvet wat meer type gaat geven bij muisje en natuurlijk een leuk aalstreepje gaat toevoegen.

De kleurkansen:
[ img ]

[center]Daarna is onze laatste aanwinst Bella aan de beurt
Sonoita Invade My Soul x Oak Bay Salsa's Silverado
verwacht 29 april

[ img ]

Belle is zo een onwijs bewezen fokmerrie. Met meerdere kampioenen als nakomelingen durf ik echt te zeggen dat dit een toppertje is. Met amper 78cm is ze de kleinste van de kudde. Dit jaar is ze voor het eerst sinds jaren mee op show geweest en deed ze alsof het niets was.
Voor haar hebben we dit jaar Chevy gekozen als combinatie, een heel klein hengstje welke zich bewezen heeft in de fokkerij. Was al enorm lang fan van deze hengst en nu had ik eindelijk een merrietje dat geschikt was voor hem <3

De kleurkansen:
[ img ]

[center]En als laatste is ons stiekem kleurbommetje Sun aan de beurt!
Legacy's Lil Miss Sunshine X Rebel's Speciale Silver Bugatti
verwacht 31 april

[ img ]

Dit is zo'n gave combinatie! Sun is homozygoot bont en draagt zilver, ook heeft zij een blauw oog dus stiekem zitten er heel wat kleurtjes verstopt in haar genen. Sun is een hele werkwillige merrie die liefst heel de dag bezig is.
Rebel is een jonge 2 jaarse hengst welke wij een jaartje hebben mogen leasen. Tijdens zijn eerst showjaar heeft hij het zo goed gedaan! Meermaals kwaliteits kampioen en kampioen Liberty. Ik verwacht dus enorm veel van deze combinatie!

De kleurkansen:

[ img ]
Rebel is nog niet kleurgetest dus ook niet zeker of hij homozygoot zwart is of niet. anders zou de vos kleurkans afvallen.


De topics van voorgaande jaren kan je hier terug vinden:
[KS-MK] Bella Luna x Cc's Casper het wonderveulen
[KS-MK] Marley x Sampson | een kleurenbommetje in de maak!
[KS-MK] Ieniemienie Marley in de maak
[KS-MK] Mini miniatuurveulentjes bij Bella Luna Stables!
[KS-MK] Mini Kadootje verwacht
[KS-MK] 3 mini veulentjes bij BLS!
[KS-MK] ieniemienie mini veulentjes verwacht!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-22 14:51 



 
Profiel   

Oh wat een leuke paardjes! Ik ben heel benieuwd naar de laatste combi

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-22 15:32 



 
Profiel   

Ik volg natuurlijk mee <3 Ben erg benieuwd naar Sun haar veulen! Zo jammer van Bibi, echt dikke pech -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-22 16:46 



 
Profiel   

Wat een gave paardjes! Ik volg ook mee! Sun is werkelijk prachtig! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-22 10:17 



 
Profiel   

Ik volg, ben erg benieuwd wat Velvet voor je in petto heeft met je merrie Muis. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-22 12:44 



 
Profiel   

Hihi volgens mij is sun inderdaad ook de meest interessante combinatie qua kleur dit jaar.
Al dat ik Muis x velvet de meeste hoop op zet persoonlijk. Ik wil heel graag een grullo merrietje voor mij fokkerij later.

Belle ben ik van overtuigd dat het sowieso een heel knap veulen wordt. Ik had haar in 1ste instantie gekocht als toekomstige match met red, maar heb ondertussen alweer een uit dek voor haar gereserveerd :+ vrees dat haar dochters dan maar een match moeten worden als red nog niet geruind is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-22 10:57 



 
Profiel   

Wat een mooie merries en toffe combi’s!
Heel benieuwd wat daar voor moois uit gaat komen <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-22 17:27 



 
Profiel   

Leuke combinaties, volg graag alvast mee!
Wat is zelf je wens bij de combi sunshine x bugatti? Ik zou zeggen kom maar met die silver baby! :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-22 12:19 



 
Profiel   

Leuk Sara, ik kom je ook volgen, ben heel benieuwd naar je veulentjes , speciaal die van Belle , daar komt dan toch weer een halfbroer/zus van mijn Camille uit <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-22 01:56 



 
Profiel   

Gevonden. Ook ik volg graag mee.
Ik vind alle kleurtjes leuk. Maar dun heeft ook wel mijn voorkeur. Mijn zoektocht naar een leuke amha zal vast een lange worden.
Ondertussen geniet ik van alles wat er voorbij komt...

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-23 12:12 



 
Profiel   

tijd voor een update Sara ? :+ hoe is het je met dikke dames ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-23 14:08 



 
Profiel   

Ik volg ook gezellig mee! hele mooie combinaties!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-23 17:15 



 
Profiel   

Hoe gaat het met de dames?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-23 14:37 



 
Profiel   

Ik volg mee :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-23 15:03 



 
Profiel   

Ik kom je ook volgen , benieuwd naar alle veulentjes straks weer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-23 10:25 



 
Profiel   

Sorry heb het topic een beetje verwaarloosd! het is zo ontzettend druk geweest thuis!

Wij hebben heel onverwachts mijn 2018 veulentje Ferre terug gehaald en die bleek in een veel slechtere conditie als dat ik had gehoopt!
[ img ]

Dit was hij als veulentje:

[ img ]
[ img ]

Maar terug naar de dames :D
Muis zit alweer op 287dagen! nog 13 tot de veilige 300, en dan zal ze er nog ruim 40 dagen bij doen gok ik zo :+ Ze heeft ook heel weinig buik, maar dat heeft ze eigenlijk nooit echt.

Belle is 269 dagen, nog een dikke maand tot ze veilig is! Ze is al enorm aan het verharen en zooo rond!!
[ img ]

Sun is er 267 dagen, iets minder ver als Belle dus, maar dat is echt al een tientonner!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-23 10:20 



 
Profiel   

Oeh die ziet er inderdaad een stuk minder goed uit. Stond die in een opfok oid?

Pff een mini die 340 dagen draagt. Arme merrie. _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-23 10:24 



 
Profiel   

Ah arme Ferre, fijn dat je hem opgehaald hebt. Hopelijk knapt hij snel op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-23 10:27 



 
Profiel   

nevica schreef
Oeh die ziet er inderdaad een stuk minder goed uit. Stond die in een opfok oid?

Pff een mini die 340 dagen draagt. Arme merrie. _O-


Helaas niet, ik had hem als jaarling verkocht, maar stond bij 2 shetlanders, deze stonden wel heel mooi op gewicht maar een mini heeft net wat meer eten nodig.

agh opzich heeft ze geen last van die lange drachten, ze heeft amper een buikje. ook altijd veulens met veeeel benen en toch vrij klein.

we hebben wel een eerste uier update, niet van muis maar van belle :+
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-23 11:15 



 
Profiel   

kleine update hier!
Muis is over 4 dagen veilig, dus heb al maar een beginfoto gemaakt om over een dikke 2 weken te kunnen vergelijken.
Muis is altijd laat met uiertje maken, dus vind haar nu al goed staan.
[ img ]

De volgende in rij is Belle, die is 278 dagen dus nog 22 tot veilig. Zij is wel al flink bezig, dus verwacht weer eentje goed optijd.
[ img ]


En dan sun met 276 dagen, nog 24 dagen tot veilig. Zij was ook de enige die een beetje fatsoenlijk qua dikke buik op de foto wou.
[ img ]

En ze is nog braaf met haar uiertje!
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-23 10:00 



 
Profiel   

Ben zo benieuwd wat ze allemaal aan het bakken zijn, uitgerekende datums komen steeds meer in zicht nu. *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-23 10:10 



 
Profiel   

Benieuwd naar je veulentje Sara, hoe staat het ervoor?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-23 11:30 



 
Profiel   

Heb eindelijk tijd voor een update!

Deze is toch ligt teleurstellend hoor :+ ik had gehoopt al wat meer vooruitgang te kunnen buiten het aantal dagen!

Muisje is vandaag 315 dagen:
[ img ]
Heb niet het idee dat buiten verharen ze iets doet, uiertje blijft klein.
[ img ]

De volgende is belle met 297 dagen, nog 3 tot de veilige 300
[ img ]
Haar banden lijken wel al wat slapper. Maar verder doet ze nog niet echt iets
[ img ]

En als laatste sun met 295 dagen, als ze doet zoals vorig jaar moeten we nog 2 maanden wachten :+
Zij staat inderdaad een beetje schraal op de bovenrug, ze heeft helaas regelmatig last van koliek deze dracht en dat vraagt enorm veel energie van haar. Wil haar niet teveel bij voeren gezien ze al echt gigantisch rond is. Zodra ze bevallen is gaan we die bovenrug dus flink aanpakken!
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 18:24 



 
Profiel   

muisje schiet toch al mooi op he, wat is er met haar manen gebeurt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 20:13 



 
Profiel   

Iets met nichtjes die een schaar hadden gevonden :+ Gelukkig groeien manen en staarten bij!

Alle 3 de dames zijn veilig vanaf vandaag *\o/*

Muis 320 dagen, en nog steeds geen uier!
Belle 302 dagen en sun 300 <3

Belle maakt trouwens flink vaart, ik vermoed dat ze een korte dracht gaat hebben, of ze gaat me nog een maand in spanning houden met een redelijke uier.
Giga buik en slappe banden:
[ img ]

[ img ]
[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 09:35 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 4 [ 98 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen