Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 8 [ 178 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

FjorYou verwacht 4 fjordenveulentjes in 2023

 
Profiel   

:wave:

Ik dacht ik maak maar weer eens een topic aan. Ik was voor het jaar 2022 al vrij laat en omdat Oryza haar eerste veulentje stilgeboren was daar ook niet meer aan toegekomen/aandacht door gehad. Ik heb inmiddels 20 veulentjes gefokt maar dit is de eerste keer dat ik een nachtmerrie als deze heb moeten doormaken. Het was voor Oryza haar eerste veulentje, ook helemaal voldragen, maar helaas heeft ze niet mogen leven.
Gelukkig heb ik daarna nog wel gezonde veulentjes bij Hinde en Olein gekregen (hoewel ik Olein als veulen heb verkocht aan een vriendin (dochter van Preben) en ook de zorg er deels voor heb omdat ze bij mijn paarden loopt). Vriendin is overigens ook een bokker dus wellicht reageert ze soms hier zelf ook in dit topic :))

18 april 2023
De eerste combinatie is Oryza (m. Yocohama v. Jelte) x Jakobgardens Junar

Dit wordt voor Oryza haar 2e veulen en hopelijk gaat alles goed en loopt er volgend jaar een gezond veulentje naast.
Kleurkans: brunblakk (isabel) of ulsblakk
Eerdere veulens:
2022: Tyrah van FjorYou v. Gamleskolens Thule

[ img ]

[ img ]

X


[ img ]

15 mei 2023
De 2e combinatie is Olein (m. Preben v. Brijol) x Rudsmo Rune
Hoewel ze dus niet van mij is staat ze wel op papier nog op mijn naam en loopt ze bij mijn paarden.
Kleurkans: Gråblakk
Eerdere veulens:
2022: Thieske van FjorYou v. Rudsmo Rune

[ img ]

X


[ img ]

19 mei 2023
Als derde combinatie verwacht Preben (Udalien v. Briggen x Lyckängs Tempo) een veulentje van Drafur.
Kleurkans: gråblakk
Eerdere veulens:
2018: Olein v. Brijol
2019: Perle FY v. Rudsmo Rune (nog in mijn bezit)
2020: Rixx FY v. Rudsmo Rune
2021: Sepp van FjorYou v. Rudsmo Rune


[ img ]

[ img ]

X


[ img ]


2 juni 2023
Als laatste verwacht Lysne (Hannekje v. Anton x Gio) een veulentje van Jakobgardens Junar.
Lysne heb ik zelf gefokt.
Kleurkans: rødblakk of gullblakk

Eerdere veulens:
2019: Phine FY v. Rudsmo Rune
2020: Raizah FY v. Rudsmo Rune
2021: Sirre van FjorYou v. Rudsmo Rune


[ img ]
(Op deze foto was ze hoogdrachtig maar had even geen betere standfoto)

[ img ]

X


[ img ]



Hinde en Perle zijn niet gedekt.
Oryza en Preben stonden/staan te dik. Foto's zijn van de zomer op de keuring. Preben is al goed afgevallen maar bij Oryza gaat het wat moeizamer haha. Voor diegene die niet bekend zijn bij het fjordenstamboek: sinds 2021 was het eindelijk toegestaan om je stalnaam achter de naam te zetten :D
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-22 17:15 



 
Profiel   

Ik volg, mooie combinaties.
Fjorden blijven toch altijd favoriet <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-22 17:30 



 
Profiel   

Leuk! Ik volg!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-22 18:00 



 
Profiel   

Fjordjes <3 Als sinds ik begon met paardrijden bij maneges, merkte ik toch elke keer weer een voorkeur voor de Fjorden of de Fjordmixjes op stal. Geen idee waarom, zal waarschijnlijk iets in het karakter zijn dat mij zo trekt. Dat tikkie eigenwijze ofzo? Maar anyways, ik ga weer volgen natuurlijk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-22 00:05 



 
Profiel   

Gaaf hoor!! ben heel erg benieuwd naar de veulentjes!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-22 01:59 



 
Profiel   

Leuk! Ik volg weer mee, benieuwd naar de veulentjes <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-22 03:20 



 
Profiel   

Ohhhhh <3 <3 <3 en zo leuk dat je nu steeds meer verschillende kleurtjes ziet. Die brunblake hengst is echt gaaf!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-22 03:36 



 
Profiel   

Ohhh ik volg graag mee, ik ben gek op Fjordjes en zeker Gra <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-22 06:47 



 
Profiel   

Jaa ik volg ook!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-22 07:38 



 
Profiel   

Leuk stel verwacht je weer! Ik ha duimen voor vier gezonden merries en veulen!!

Crazycactus, over welke heb je het want er zit geen brunblakke hengst bij. Junar is zelfs een gullblakke (erg zeldzaam!).

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-22 07:57 



 
Profiel   

Ik volg ook mee! Wat een knapperds allemaal!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-22 09:36 



 
Profiel   

Er zijn maar weinig veulentjes zo schattig als van die lichte wollige Fjorden veulentjes.
Hopelijk 4 van die prachtige wollebolletjes in de wei straks!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-22 09:47 



 
Profiel   

Super leuk dat jullie allemaal volgen :D ik hoop dat 2023 een mooi jaar mag gaan worden met bevallingen zonder complicaties en gezonde veulens :j

Leuk dat we in uitgelicht staan :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-22 20:57 



 
Profiel   

Ik stip ook aan!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-22 22:31 



 
Profiel   

Leuk om te volgen. Wat verdrietig van Oryza haar veulen.
Hopelijk komend jaar 4 gezonde bolletjes in de wei.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-22 10:04 



 
Profiel   

:wave:

Nog niet zoveel te melden gehad en eigenlijk nog niet heel veel uiteraard alleen dat de buikjes flink doorgroeien haha.
Begint stilaan toch dichterbij te komen nu :))

Oryza is al aardig op weg. Ik hoop dat alles dit jaar goed gaat bij haar.

Let niet op de modder. Rondom de voerplekken is het toch aardig drassig geworden :n zijn niet de charmantste foto's maar goed het geeft een beetje een idee :')


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-02-23 21:41 



 
Profiel   

Ze zien er alle vier goed uit! En die modder rondom de voerplek valt volgens mij niet te voorkomen. Geen grondsoort waarbij je dat niet hebt, uitgezonderd verharde ondergrond dan.

En zie ik het nou goed dat Oryza een beetje een kale plek heeft op haar hals?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-02-23 23:03 



 
Profiel   

JPitty schreef
Ze zien er alle vier goed uit! En die modder rondom de voerplek valt volgens mij niet te voorkomen. Geen grondsoort waarbij je dat niet hebt, uitgezonderd verharde ondergrond dan.

En zie ik het nou goed dat Oryza een beetje een kale plek heeft op haar hals?


Ja klopt haha. Wij hebben zandgrond dus gelukkig is het alleen rondom de voerplekken maar het is extreem modderig.

Oryza heeft idd een kale plek maar de rest ook. Begin december waren ze naar de tandarts geweest en ook omdat ze ader door de dikke vacht moeilijk te vinden was was er een stukje weggeschoren maar het groeit minder snel terug dan ik dacht :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-02-23 00:05 



 
Profiel   

Ja, tandarts hoort er wel bij natuurlijk. Met een veulentje in de buik moet je wel goed kunnen eten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-02-23 00:12 



 
Profiel   

JPitty schreef
Ja, tandarts hoort er wel bij natuurlijk. Met een veulentje in de buik moet je wel goed kunnen eten.


Oh geloof me dat laatste zit wel goed _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-02-23 00:27 



 
Profiel   

Daar twijfel ik niet aan. Bij Fjorden moet je je denk ik pas zorgen maken als ze ineens niet meer willen eten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-02-23 00:45 



 
Profiel   

Ik ben wat later dan normaal, maar ik spring in en volg ook weer :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-23 10:14 



 
Profiel   

[ img ]

[ img ]

Even een stukje hierboven van mijn facebook gekopieerd.

Het is echt een nachtmerrie weer en zeker omdat je het vertrouwen terug probeert te krijgen en dan gebeurd je dit. Had t totaal niet verwacht. Ik kwam op stal en zag bloed in Preben haar staart en toen keek ik naar links en zag ik het veulentje op de grond liggen. Schrok me wezenloos en was echt heel onwerkelijk.

Preben lijkt t goed te doen. flink gezweet vandaag. Preben stond aan de nageboorte en de dierenarts laten komen omdat ik niet wist hoe laat ze precies geboren was en ze verhoging had. Ze had heel erg veel oxytocine gehad maar deed niks.. Daarna is de dierenarts nog 2 uur met haar bezig geweest, met de nageboorte eruit krijgen want die zat muurvast en moet natuurlijk voorzichtig allemaal los gemaakt worden.. en
haar baarmoeder is gespoeld..
Morgen weer en die dag erna waarschijnlijk ook voor de zekerheid dat echt alles eruit is aangezien je dat nu niet 100% weet omdat je nageboorte met het los "wrikken" niet geheel intact eraf kwam. Temperatuur was vanmorgen 38.4 en nu 38.1 dus hopelijk blijft ze het goed doen. Ze eet iig goed en is alert.

Het was echt een heel mooi veulentje. Donker grijs met donkere benen. ;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-03-23 22:44 



 
Profiel   

Ach jee wat vreselijk. Heel veel sterkte en ik hoop dat Preben er goed doorheen komt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-03-23 22:51 



 
Profiel   

Ach jeetje.. wat een verdrietig bericht! Heel veel sterkte!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-03-23 22:51 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 8 [ 178 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen