Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 10 [ 227 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Carice x Gin Fizz | Char x Cassanova: Sprookjes pony's opkomst (2023)

 
Profiel   

Hallo! :wave:

Leuk dat je een kijkje komt nemen!

We houden ons bezig met het fokken van sportpony's (dressuur) met als doel dat kinderen fijn op het hoogste FEI niveau met de pony's kunnen rijden. Naast een correct exterieur en boven gemiddeld bewegen, is karakter dan ook een belangrijk speerpunt.

Op dit moment hebben we 4 merries waarmee we fokken en 2 bijna 2 jarige hengsten die volgend jaar hopelijk hun kunnen op de hengsten keuring mogen gaan laten zien.
In oktober zijn we verhuisd naar ons eigen plekje waar we ons nog meer kunnen gaan focussen op de fokkerij en met name op de hengsten. Afgelopen jaar de opleiding KI in Zweden succesvol afgerond en kunnen we vanaf nu alles zelf en thuis gaan doen (in Zweden gelden strenge regels en kan je dus bijvoorbeeld niet thuis een merrie insemineren, dat mag alleen op bevoegde stations).

Na een wat moeizaam seizoen, verwachten we in 2023 twee veulentjes.
De tweede "generatie" Libenti veulens, 2021 was onze eerste "generatie" en werd het eerste Libenti pony veulen geboren. Een fantastisch palomino hengst veulen, Libenti's Milagro of ook wel Milo. <3

[ img ]
Zijn vader is Strandgaards Mangold (FS Mr. Right x FS Champion de Luxe) en zijn moeder is mijn vos merrie Odette van de Beekerheide, een zus van onder andere Nilay van de Beekerheide en Noxville van de Beekerheide.

Een hengstje waar we veel van verwachten. :):)


2023

Afgelopen zomer gingen we op zoek naar een intressante merrie om onze fokkerij mee uit te breiden. In mei in Nederland naar merries gaan kijken, waaronder 3 merries bij Stoeterij du Bois. Een jonge merrie en 2 al bewezen merries. Uiteindelijk is er niet 1 merrie maar zijn er twee merries drachtig mee naar Zweden gegaan. Nadat de veulentjes van afgelopen jaar gespeend zijn, zijn ze in november na een lange reis bij mij op stal aangekomen.

Een ongelooflijk gave kans om deze twee merries aan onze fokkerij toe te kunnen voegen en ik hoop nog heel lang van ze te kunnen genieten en dat ze nog mooie veulentjes op de wereld mogen zetten. <3


Carice du Bois

[ img ]

[ img ]


Carice is een hele lieve en zachtaardige palomino merrie van Der Harlekin B, ze is de moeder van de bekende hengst Cassanova du Bois en ook van de goedgekeurde hengsten Goldstar du Bois en Ducati du Bois.

Ze is nu drachtig van de Duitse rijpony hengst Gin Fizz F (van Golden West) en is op 19 april 2023 uitgerekend.

Gin Fizz F (Golden West x Coco Jambo)
[ img ]

[ img ]


Citaat
Kleur kansen

25.00%: palomino
21.88%: valk
12.50%: vos
12.50%: cremello
10.94%: bruin
10.94%: perlino
3.13%: smoky black
1.56%: smoky cream
1.56%: zwart



Char du Bois

[ img ]

[ img ]

Char is ook een hele lieve en vriendelijke palomino merrie van Don Carino du Bois, ze is onder andere de moeder van NRPS kampioen Davinci du Bois.

Ze is nu drachtig van Cassanova du Bois, van hem heeft ze al 2 veulentjes gehad, de cremello Champ du Bois en dit jaar een smokey grullo merrie.
Ze is op 16 juli 2023 uitgerekend.


Cassanova du Bois (Champion de Luxe x Der Harlekin B)
[ img ]

[ img ]



Citaat
Kleur kansen

12.50%: palomino
12.50%: dunalino
12.50%: cremello
12.50%: cremello dun
9.38%: valk
9.38%: dunskin
9.38%: perlino
9.38%: perlino dun
3.13%: smoky grullo
3.13%: smoky cream
3.13%: smoky cream dun
3.13%: smoky black



Gokjes zijn leuk! :):)

Zelf heb ik niet echt een voorkeur voor merrie of hengst en ook kleur niet (oké, misschien een lichte voorkeur voor hengstjes :)) ), maar beide zullen sowieso blijven. Belangrijkste is uiteraard dat ze gezond geboren worden.

Buik foto's komen later als het wat minder koud is. :brr:



Laatst bijgewerkt door Dyonne op 01-01-23 21:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Post aangepast met extra foto's op verzoek.

Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-22 14:12 



 
Profiel   

IKBENERBIJ IKBENERBIJ IKBENERBIJJJJJ :):) :):) :):) *\%/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-22 14:26 



 
Profiel   

Ik volg uiteraard ook mee!!!!! Zo gaaf dat je deze kans hebt gekregen met zulke topmerries!! <3 *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-22 15:03 



 
Profiel   

Ik volg ook!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-22 15:09 



 
Profiel   

Ik volg ook! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-22 15:12 



 
Profiel   

Ik volg ook! Zo tof allemaal.

Als genetica-nerd wel even een opmerking. De laatste combinatie kan geen wildkleur opleveren (tenzij Char dunalino is maar dat is niet zo toch? Zie in ieder geval geen kenmerken zo snel).
Cassanova is nd1/nd2 dus die kan wel veulens geven met kenmerken maar geen echte wildkleuren. Dus wildkleur kan alleen als het van de moeder komt. Het veulentje van dit jaar kan een smokey black met nd1 zijn, die ogen soms donker grullo als veulentje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-22 16:21 



 
Profiel   

Ik volg!!
Leuke merries! Ik ben benieuwd wat voor knaps ze op de wereld gaan zetten volgend jaar!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-22 16:38 



 
Profiel   

Gokjes waag ik mij niet aan, maar ik volg je topic wel. Zó leuk dat je deze twee topmerries hebt kunnen overnemen! Ben heel benieuwd :j .

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-22 17:03 



 
Profiel   

uiteraard volg ik ook !!!!
Ben zo benieuwd wat voor knapperds er geboren gaan worden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-22 19:54 



 
Profiel   

Ik volg ook mee!! Ben heel benieuwd.
Heb je ook foto's van de hengsten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-12-22 09:51 



 
Profiel   

Wat leuk dat jullie komen volgen. *\o/* *\o/*


Selente schreef
IKBENERBIJ IKBENERBIJ IKBENERBIJJJJJ :):) :):) :):) *\%/*


:):) :):)


Lyona schreef
Ik volg uiteraard ook mee!!!!! Zo gaaf dat je deze kans hebt gekregen met zulke topmerries!! <3 *\o/*


Ja echt een hele gave kans en enorm blij mee! <3


princequillo schreef
Ik volg ook!


Wat leuk! :D


Dieuwke_ schreef
Ik volg ook! :D


:):)


mooney schreef
Ik volg ook! Zo tof allemaal.

Als genetica-nerd wel even een opmerking. De laatste combinatie kan geen wildkleur opleveren (tenzij Char dunalino is maar dat is niet zo toch? Zie in ieder geval geen kenmerken zo snel).
Cassanova is nd1/nd2 dus die kan wel veulens geven met kenmerken maar geen echte wildkleuren. Dus wildkleur kan alleen als het van de moeder komt. Het veulentje van dit jaar kan een smokey black met nd1 zijn, die ogen soms donker grullo als veulentje.


Nd1 zou inderdaad ook kunnen, weet niet of Cas dun is/draagt of niet, maar veulentje van dit jaar heeft hele duidelijk zebra strepen. Vandaar. :D

Char is denk ik geen dunalino inderdaad, maar gewoon palomino.


Flubberboot schreef
Ik volg!!
Leuke merries! Ik ben benieuwd wat voor knaps ze op de wereld gaan zetten volgend jaar!!


Wat leuk! Ik ben ook echt heel benieuwd. <3


LDRD schreef
Gokjes waag ik mij niet aan, maar ik volg je topic wel. Zó leuk dat je deze twee topmerries hebt kunnen overnemen! Ben heel benieuwd :j .


Ja heel tof! Ook heel benieuwd wat voor moois ze nu aan het bakken zijn.


marjolein88 schreef
uiteraard volg ik ook !!!!
Ben zo benieuwd wat voor knapperds er geboren gaan worden!


Jaa leuk! Ik ben ook zo benieuwd! Je zal de eerste zijn. :D


HBArrow schreef
Ik volg ook mee!! Ben heel benieuwd.
Heb je ook foto's van de hengsten?


Wat leuk!
Uiteraard, die ben ik vergeten er bij te zetten. Even modje vragen of ze die nog willen toevoegen. :))

Maar Carice is drachtig van Gin Fizz:

[ img ]

[ img ]


En Char is drachtig van Cassanova:

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-12-22 19:51 



 
Profiel   

ik volg <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-12-22 20:29 



 
Profiel   

Ik volg ook mee! Geweldige pony's! Ik vind jouw manier van schrijven en vertellen ook heel fijn dus dubbel leuk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-12-22 20:31 



 
Profiel   

Leuk wat meer achtergrond over jouw kudde. Heb je Finn niet zelf gefokt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-12-22 20:38 



 
Profiel   

Wat leuk dat jullie hier ook komen volgen! :):)

Nee Finn heb ik gekocht in Nederland als maatje voor Milo. :D
Hij is een Vlagberg pony (hij heet Vlagberg's Fore, alleen noemde mijn buurmeisjes hem Finn, omdat Fore klinkt als får wat schaap betekend en Finn is blijven hangen haha), hij is een broertje van de goedgekeurde hengsten Carway en Bowden. <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-12-22 20:53 



 
Profiel   

Quir schreef
Wat leuk dat jullie hier ook komen volgen! :):)

Nee Finn heb ik gekocht in Nederland als maatje voor Milo. :D
Hij is een Vlagberg pony (hij heet Vlagberg's Fore, alleen noemde mijn buurmeisjes hem Finn, omdat Fore klinkt als får wat schaap betekend en Finn is blijven hangen haha), hij is een broertje van de goedgekeurde hengsten Carway en Bowden. <3


Ah oke en Idd Finn is idd stukke leuker :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-12-22 20:58 



 
Profiel   

Aah tof dat ik char en Carice zo toch nog volgen kan. Ik ken de dames inmiddels toch al zoon 10 jaar. Zo benieuwd naar hun veulens

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-12-22 21:02 



 
Profiel   

Jaaaa ben er bij!! Zooo benieuwd naar de knappe baby’s <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-23 02:11 



 
Profiel   

Wat leuk! Ik volg mee!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-23 06:46 



 
Profiel   

Wat een knapperds 8-)
En wat fijn de goede karakters

Ik volg ook mee

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-23 07:12 



 
Profiel   

Hier kan ik natuurlijk niet achter blijven. Ik ben heel benieuwd wat de dames ervan maken. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-23 11:20 



 
Profiel   

Supertof Quir!

Heel benieuwd naar je veulentjes.
Heb je de moeder van Milo niet drachtig dit jaar?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-23 11:37 



 
Profiel   

Leuke & knappe combinaties, ik ben heel benieuwd wat de dames ervan bakken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-23 11:54 



 
Profiel   

Ik volg! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-23 12:47 



 
Profiel   

Wat tof zoveel volgers! Welkom. :D


veranadautje schreef
Aah tof dat ik char en Carice zo toch nog volgen kan. Ik ken de dames inmiddels toch al zoon 10 jaar. Zo benieuwd naar hun veulens


Wat leuk dat je ze al zo lang kent! Het zijn echt heerlijke dieren. <3


Balou_lover schreef
Jaaaa ben er bij!! Zooo benieuwd naar de knappe baby’s <3


Jaa. :):)
Op naar prachtige sprookjes pony's.


Ingrid_ms schreef
Wat leuk! Ik volg mee!


Gezellig! :D


Linnie050 schreef
Wat een knapperds 8-)
En wat fijn de goede karakters

Ik volg ook mee


Wat leuk dat je er ook bij bent! Ja karakters zijn echt top, heel vriendelijk en lief, maar ook allebei weer heel anders. <3


Annash schreef
Hier kan ik natuurlijk niet achter blijven. Ik ben heel benieuwd wat de dames ervan maken. :)


Je bent er ook bij! Leuk leuk! :):)


Setteli schreef
Supertof Quir!

Heel benieuwd naar je veulentjes.
Heb je de moeder van Milo niet drachtig dit jaar?


Nee helaas niet, helaas niet blijven zitten (was van een zoon van Golden Grey, hoop haar komend jaar opnieuw te dekken met deze hengst en nu alles zelf in eigen beheer doen).

Andere merrie is heel vroeg in de dracht ook verloren en die werd helaas niet meer goed hengstig... zij gaat in mei buiten spelen met Milo. :))

Van de 4 dus maar 2 drachtig en Char nam ook nog even haar tijd. :=
Zij blijft in principe ook leeg komend jaar, dus duimen op een iets beter seizoen dit jaar en 3 gezonde veulentjes in 2024.


Orange schreef
Leuke & knappe combinaties, ik ben heel benieuwd wat de dames ervan bakken.


Ben ook heel benieuwd! Kan bijna niet meer wachten. :):)


salatiga1995 schreef
Ik volg! :D


Leuk en gezellig! :D
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-23 13:53 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 10 [ 227 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen