Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 3 [ 64 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Frederiksborger kruising 2.0 verwacht Maart 2023

 
Profiel   

Hey iedereen! :wave:

Hier zijn we weer met een topic voor dit jaar. Vorig jaar heeft Accenta een prachtige cremello merrieveulen ter wereld gebracht, genaamd Sensation. Sensi was zo goed gelukt, dat ik besloot nogmaals de combi te maken met Cassanova du Bois.

Ik heb jaren geroepen dat wanneer het een hengstveulen is, dat ik die aanhoud. Sensi was zo goed gelukt, dat ik vorig jaar heb besloten Sensi te houden. Nu heb ik heel diep van binnen het gevoel dat dit jaar een hengstenveulen komt... :+

Accenta is een 13 jarige palomino Frederiksborger merrie van Valentin Vejvad. Ze heeft in oktober 2021 haar eerste premie behaald bij de Deense Frederiksborger stamboek met een 9 voor type en 9 voor draf. Het is een bewuste keuze geweest om met een Duitse rijpony te fokken. Allereerst, omdat ik een opvolger wilde en ten tweede een sjieker dames paard fokken met bot, beweging en uitstraling. Bij Sensi was dat heel goed gelukt (al zeg ik dat zelf) en er was veel interesse in Sensi, dat nog een keer Cassanova geen vraag meer was.

Accenta is 22 maart uitgerekend, dus het duurt niet heel lang meer voordat we weten wat voor moois ze voor ons heeft gebakken. *\o/*


[ img ]

[ img ]

Accenta met Sensi vorig jaar
[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]


[ img ]

Accenta heeft dus al eerder 2 veulens gehad. In 2020 was ze 5 dagen overtijd en is ze 1 juni rond 11 uur 'savonds bevallen. In 2022 was ze precies op tijd, 21 maart uitgerekend en 21 maart bevallen rond half 6 's ochtends.

Wie durft er een gokje te doen?! :D
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-23 19:33 



 

Yes, leuk, ik volg! *\o/* Ben heel benieuwd wat er dit jaar uit gaat komen. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-23 19:36 



 
Profiel   

Wat leuk!! Ik volg weer mee!! Sensi vind ik ook heel leuk! Hoe ziet zij er nu uit?

Ik gok een hengst op 23 maart!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-23 19:38 



 
Profiel   

Toffe combi :)
Ook ik volg weer mee :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-23 19:43 



 
Profiel   

Gokjeslijst *\o/*

  • ZwarteHeks - hengst - 25 maart - cremello
  • Muga - hengst - 23 maart

Muga schreef
Wat leuk!! Ik volg weer mee!! Sensi vind ik ook heel leuk! Hoe ziet zij er nu uit?

Ik gok een hengst op 23 maart!

Sensi is momenteel meer zwart dan cremello. :') Heb alleen extreme foto's van Sensi, vooral met dat bagger weer van nu. Maar ze meet +/- 1.43 met bijna 10 maanden (kont is 1.46).
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-23 19:49 



 
Profiel   

Mooie merrie!
Waarom is ze niet gedekt met een Fredericksborger hengst? Zijn er geen passende voor haar?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-23 07:13 



 
Profiel   

Leuk! Het wordt een hengst op 28 maart, ik weet het bijna zeker :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-23 08:30 



 
Profiel   

Ik gok een merrie op 26 maart :j

Wordt vast een zeker een mooi veulen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-23 08:32 



 

Leuk, ik ga ook volgen! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-23 08:42 



 
Profiel   

Ik volg natuurlijk ook weer mee! Sensi is zo goed gelukt!

Ik gok, 23 maart cremello hengst

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-23 10:29 



 
Profiel   

Rivendell schreef
Mooie merrie!
Waarom is ze niet gedekt met een Fredericksborger hengst? Zijn er geen passende voor haar?


Dat legt ze netjes uit in het startpost.

Mooi veulen gefokt! Aftellen naar de volgende!
Ze maakt er vast een stoere man van, en die komt op 24 maart ter wereld :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-23 11:09 



 
Profiel   

ik ben zo benieuwd.

ik denk zelf een merrie op 23 maart :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-23 12:27 



 
Profiel   

Rivendell schreef
Mooie merrie!
Waarom is ze niet gedekt met een Fredericksborger hengst? Zijn er geen passende voor haar?

In 2020 heeft ze wel een 100% Frederiksborger veulen ter wereld gebracht, maar door alle drama tussen de Duitse en de Deense stamboek (heel lang verhaal) hadden we besloten geen Frederiksborger meer te gebruiken, totdat het opgelost zou zijn. Er is ook helaas maar 1 goedgekeurde Frederiksborger hengst beschikbaar in Nederland, er is nog 1 die waarschijnlijk op latere leeftijd zal worden goedgekeurd, maar die is halfbroer (van moeders kant) van Accenta. Denemarken heeft geen Frederiksborger hengsten ter beschikking die een EU licentie hebben of eigenaren die er uberhaupt tijd in willen steken. De hengsten in Duitsland worden niet meer geaccepteerd door de Deense stamboek, dus dan houdt het al gauw op helaas. :(

We hebben een aantal maanden geleden wel onze eerste fokproduct weer gezien, de volle Frederiksborger, en die is mooi uitgegroeid, dus we gaan dit jaar waarschijnlijk wel weer uit dezelfde combi (Staccato) een Frederiksborger fokken.

Gokjeslijst *\o/*

  • Muga - hengst - 23 maart
  • Lyona - hengst - 23 maart - cremello
  • Bentuh - merrie - 23 maart
  • Tinkels - hengst - 24 maart
  • ZwarteHeks - hengst - 25 maart - cremello
  • Whizz - hengst - 28 maart
  • fransje23 - merrie - 26 maart
  • Whizz - hengst - 28 maart

Leuk dat jullie meevolgen! *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-23 12:28 



 
Profiel   

Er zijn 2 frederiksborgers beschikbaar. Alleen staccato is goedgekeurd voor het FHF. Christiano zijn ze mee bezig maar is nu goedgekeurd voor het IHW.

Wij verwachten 2 volle fredjes in mei

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-23 12:56 



 
Profiel   

Christianso is uit dezelfde moederlijn en zijn vader is Staccato, dus qua bloedspreiding schiet je daar nog weinig mee op. Ondanks dat dat vast een hele mooie zal geven, zou ik toch ook weer voor Staccato zelf gaan.


Blijft een bloedmooie merrie, heb je het idee dat Saffraan iets steviger is dan Sensation? Of is het lastig te zeggen nu ze nog zo jong zijn?

Ik gok op een palomino hengst veulen met lekker veel wit op 21 maart :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-23 14:58 



 
Profiel   

Wat een prachtige merrie heb je daar <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-23 15:44 



 
Profiel   

Ohhh yes! Ik volg weer mee!!

22 Maart - Hengst - Cremello

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-23 17:24 



 
Profiel   

Leuk, ik volg ook mee!

Mijn gokje: 21 maart - hengst - valk :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-23 17:48 



 
Profiel   

Ik volg weer en mijn gokje
22 maart - merrie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-23 18:09 



 
Profiel   

RianneH schreef
Christianso is uit dezelfde moederlijn en zijn vader is Staccato, dus qua bloedspreiding schiet je daar nog weinig mee op. Ondanks dat dat vast een hele mooie zal geven, zou ik toch ook weer voor Staccato zelf gaan.


Blijft een bloedmooie merrie, heb je het idee dat Saffraan iets steviger is dan Sensation? Of is het lastig te zeggen nu ze nog zo jong zijn?

Ik gok op een palomino hengst veulen met lekker veel wit op 21 maart :D

Christianso komt inderdaad uit dezelfde moederlijn, zelfde moeder als Accenta (Amia). En idd qua bloedspreiding kom je niet heel ver met enkel Staccato en Christanso. Wel willen we nog een keer een Gelderse hengst proberen, dat zou eventueel wel een mogelijkheid zijn in overleg met de Deense stamboek, dus die optie staat open voor bloedspreiding. :j

Saffron is veel steviger dan Sensation, al een echte tank met 2,5 jaar. Of Sensation nog gaat uitzwaren, dat gaan we zien. Accenta was zelf een laatbloeier met uitzwaren, was nog best sjiek toen we haar kochten op 3 jarige leeftijd. Dus er is hoop voor Sensi.

Boras schreef
Wat een prachtige merrie heb je daar <3

Dank je wel <3


Gokjeslijst *\o/*

  • Picopoco - hengst - 21 maart - valk
  • Bootsiebob - merrie - 22 maart
  • _Mars - hengst - 22 maart - cremello
  • Muga - hengst - 23 maart
  • Lyona - hengst - 23 maart - cremello
  • Bentuh - merrie - 23 maart
  • Tinkels - hengst - 24 maart
  • ZwarteHeks - hengst - 25 maart - cremello
  • Whizz - hengst - 28 maart
  • fransje23 - merrie - 26 maart
  • Whizz - hengst - 28 maart

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-23 18:48 



 
Profiel   

O wat leuk, ik volg ook mee! Ik vind Sensi echt prachtig, dus heel benieuwd wat voor schoonheid Accenta nu aan het bakken is <3
Mijn gokje: 24 maart cremello hengstje

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-23 22:05 



 
Profiel   

Prachtige combinatie!!

25 maart valk hengst!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-23 09:48 



 
Profiel   

30 Maart - hengst - palomino

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-23 09:56 



 
Profiel   

28 maart een merrie met een kol

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-23 10:12 



 
Profiel   

Oehh leuke combinatie, mooie merrie

Ik gok
Merrie - 26 maart - cremello
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-23 21:34 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 3 [ 64 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen