Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 11 van de 11 [ 264 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11
Plaats een nieuw onderwerp

Winterveulen: Fell pony x Lusitano

 
Profiel   

LoveGlove schreef
Ik denk omdat je nogal bot uit de bocht kwam met die vraag dat er zo op je gereageerd wordt. Er is niks mis met vragen, maar voor mij kwam je zelfs een beetje gemeen over. Ik zeg niet dat dat je bedoeling was. Maar is misschien wel slim om een volgende keer een beetje rekening mee te houden :j

Ik ga weer onder mijn meeleessteen zitten :D

Leg mij uit waar ik bot of gemeen ben. Ik zie dat niet namelijk ms kan ik het leren.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-02-23 16:05 



 
Profiel   

Ik ben LoveGlove niet maar “leg mij uit” klinkt nog al dwingend en als opdracht.
“Ik vroeg het ts “ komt over als “alleen ts mag antwoord geven en de rest moet zwijgen”.

Ts, heel veel succes en plezier met al die leuke baby’s. Mijn bank is vol met 7 katten dus ik laat mijn man maar geen kittenfoto’s zien…

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-02-23 16:46 



 
Profiel   

pillow schreef
Je zegt dat het veulen schimmel is, maar waar baseer je dat op? Schimmels zijn meestal echt zwart bij de geboorte. Deze heeft een muiskleur en dat duidt op zwart.

Deze opmerking komt, ten minste voor mij, heel oordelend of zelfs aanvallend over.

"je zegt dat het veulen een schimmel is, maar waar baseer je dat op?" komt over alsof je ts niet gelooft in wat ze zegt. "waar baseer je dat op" is een woordenkeuze waar veel mensen kunnen voelen alsof jij alles beter weet.
Een woordkeuze die je beter had kunnen gebruiken is iets in de trans van "hoe kun je eigenlijk zien dat een veulen een schimmel is?"

Het stukje "schimmels zijn meestal echt zwart bij de geboorte. Deze heeft een muiskleur en dat duid op zwart"
Laat je over komen alsof jij zeker weet dat ts het fout heeft jij het, nogmaals, beter weet. Dit kan mensen heel onzeker maken. Het zit hem weer in de woordkeuze hier. Een betere woordkeuze zou bijvoorbeeld "ik heb zelf geleerd dat een schimmel veulen echt zwart is. En voor mij lijkt dit veulen meer een muiskleur te zijn, wat naar mijn weten meer duid op een zwart paard."
Je zou er dan nog iets in de trans van "geef me een correctie als ik het fout heb" bij kunnen zeggen, waardoor je laat zien dat je niet denkt dat je alles beter weet, maar gewoon oprecht een vraag hebt. Dan zul je waarschijnlijk ook vriendelijkere antwoorden terug krijgen.

Ik zelf kan ook heel bot overkomen af en toe hoor. Je bent er niet de enige in. Ik wil je ook best geloven als je zegt dat je het niet zo bedoelt. Maar daarom probeer ik je het nu te laten zien. En ook ik weet niet alles over sociaal zijn hoor. Maar ik hoop wel dat je iets kunt leren van het bericht.

En Bloemetje75 heeft inderdaad gelijk. Sommige berichten komen dwingend of commanderend over. Ze heeft een paar voorbeelden voor je genoemd.

Jou vraag naar ts over schimmel veulens heeft mij zelf ook wat geleerd trouwens. Dus je bericht is ook nuttig geweest hoor. Niet alleen voor jezelf ;)

Oh trouwens, gefeliciteerd ts! Dat had ik nog niet gezegd :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-02-23 20:19 



 
Profiel   

Wat zonde dat jullie deze discussie onder dit item zetten. Ik vind het leuker om een update over de kleintjes te lezen! Jullie nemen het bericht helemaal over. Je kunt elkaar toch ook privé aanspreken? Is er nog een leuke update?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-02-23 21:23 



 
Profiel   

Iedereen weer bedankt voor alle reacties! <3

Ik zag een berichtenwisseling over een vraag die gesteld werd. Dit laat maar weer zien hoe geschreven tekst op verschillende manieren opgevat kan worden. Ik weet zeker dat iedereen met de beste bedoelingen hier iets neerzet. :knuffel:

Over de kwestie schimmel, ik zag dat er al verschillende berichten met uitleg geplaatst zijn, dank daarvoor! +:)+

Vanuit mij: Ik weet zeker dat het een schimmeltje wordt, want hij heeft duidelijke witte haren rondom zijn ogen. Ook doorschijnt zijn vacht pikzwart en waar zijn vacht niet lang is, is het ook pikzwart. Alleen deze kenmerken krijg ik niet zo goed op de foto :') Ik moet zeggen dat ik een bruin geboren schimmel niet verwacht had, en eigenlijk ook niet rekening mee gehouden had, maar dat was beetje dom van mij, want ik wist eigenlijk niet welke kleur de hengst bij geboorte had. Die is nu spierwit en had het niet gevraagd. Dus ging er domweg vanuit zwart geboren, maar dat blijkt dus niet waar :+ Ach, extra leuke verrassing haha

Rocamor, ja hij heeft een heel schattig wit snorretje <3

Ingrid_ms, zeker is er weer een leuke update! :D

[ img ]
Het is een klein racepaardje haha

[ img ]
En hij stijgt graag op

[ img ]
Tong uitsteken is ook leuk haha

[ img ]
Heerlijk bekkie <3

[ img ]
En mama is inmiddels weer wat minder beschermend, dus hij komt maar wat graag knuffels halen <3 Ja, hij wordt nog meer ondernemend :')

De wind was hier zo guur en koud, dus ze hebben de hele dag de binnenbak als overdekte paddock gehad. Hij is nu al verwend O:) Maar buiten zal hij ook snel gaan ontdekken :brr:

[ img ]
En bij Fey gaat het ook goed. De kittens groeien als kool! De eersten hebben de 200 gram al aangetikt :wow: En dochter Silver mag inmiddels ook komen buurten en helpt zelfs mee met wassen. Zo mooi om te zien. Zelf is Silver ineens ook krols geworden :') Zal wel denken, dit is schattig. Maar die zal toch echt nog minimaal een jaar moeten wachten :+

[ img ]
Zo schattig! Die kleine mini Fey (kleurtjes) lijkt zoveel op mama <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-02-23 22:23 



 
Profiel   

Wat zijn ze allemaal leuk <3 Ik ben echt benieuwd hoe je veulen gaat zijn als hij groot is. Zo'n leuke combi!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-23 07:28 



 
Profiel   

Mooie foto’s weer! Fijn dat de merrie wat relaxer is nu. Zo grappig om de kat als moeder te zien. Mijn poes is al 14 maar heeft nooit jonkies gehad, zoals veel poezen is ze al jong gesteriliseerd (ik heb haar al vanaf flessen leeftijd, door omstandigheden). Zou bijna vergeten dus dat poezen ook nog jonkies kunnen hebben en hoe schattig dat is. <3

Ben heel benieuwd hoe je veulen uitgroeit, mooie combi en mooi sterk veulen is eruit gekomen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-23 08:44 



 

Wat een leuk veulen; heerlijke snoet! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-23 09:32 



 
Profiel   

Die eerste foto, fantastisch! Kleine racer <3

En de kittens zijn ook super schattig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-23 09:40 



 
Profiel   

<3 <3 <3

Ik moet dit topic maar ontstippen voor mijn eigen veiligheid :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-23 10:07 



 
Profiel   

Zal even goed gluren als ik binnenkort langsrij en ze buiten staan. Wat een leuk veulen *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-23 12:34 



 
Profiel   

Ooooh wat een leuke fluffy baby's Smelt <3 zowel het veulen als de kittens <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-23 15:31 



 
Profiel   

Schattig! Ik smelt helemaal!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-23 20:43 



 
Profiel   

Wat is ie geweldig <3

En je kittens ook.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-23 11:51 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 11 van de 11 [ 264 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen