Winterveulen: Fell pony x Lusitano

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Orange

Berichten: 1404
Geregistreerd: 02-10-04
Woonplaats: Texel

Re: Winterveulen: Fell pony x Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 10:13

Hoe gaat het met al het jonge spul?

Bentuh

Berichten: 3433
Geregistreerd: 27-09-03
Woonplaats: HILLEGOM

Re: Winterveulen: Fell pony x Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 10:33

gefeliciteerd

Deugenietje

Berichten: 2006
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Winterveulen: Fell pony x Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 12:52

Beetje kunnen bij slapen/.?

Vernon

Berichten: 733
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Fochteloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-23 22:11

Sorry voor deze langzame update! 7 newborns is wel handen vol :') Maar zo mooi! <3

Iedereen heel erg bedankt voor alle berichten en felicitaties! <3 <3 <3

Haha is inderdaad fluff overload :')

En ik heb gelukkig een beetje bij kunnen slapen :Z Wel wennen dat ik geen camera’s in de gaten hoef te houden haha

Celine_Famke, och wat super leuk dat jij ook Maine Coon fluffies hebt! <3 Ik ga spieken in je topic. Als het mensen het niet vervelend vinden en het mag, dan zal ik hier ook wel updaten. Ze zijn natuurlijk wel birthday buddies O:)

Lottehorse27, ah wat leuk! dan kan je hem in het echt knuffelen :+:

Marigold, haha, ja ik ben ook benieuwd wat het karaktertje gaat doen. Dit is wel typisch Fell pony :+ Maar de motor heeft hij van papa, dat zien we nu al, wat kan die al draaien om zijn as +:)+

Morganlefay, kleurtjes komen vooral van mama’s kant, denk ik. Papa is Silver Tabby, maar Fey komt zelf uit een heel bont nest, en is zelf Torti, dus die heeft vanalles in de mix gegooid haha.

Pandora2, er zijn nog kittens beschikbaar O:) En wat goed haha! Dit geluk vasthouden en dan een kraslot kopen! *\%/*

Silly1972, als het mag, zal ik van beide updates blijven plaatsen :D

Chamion, haha heerlijk! :') er denken wel veel mensen dat we iets te stellen gaan krijgen haha! Ik hoop dat het meevalt O:) Tot nu toe is hij nog heel lief haha

Update tijd:
Aramis

Mama Jane vindt hem zo lief dat ze heel beschermend werd. Dus we mochten nog niet zoveel, maar veel slijmen en brokjes kan er steeds meer haha! Inmiddels vindt Aramis kont kriebelen heerlijk en paradeert hij al flink rond in de binnenbak. Zoveel regen steeds, blij met de binnenbak. Ik kreeg nog een aantal foto’s van Claudia Dermois van dag 1 in de binnenbak. Prachtige plaatjes, moederliefde spat ervan af <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Verliefd! <3

Fey:
En met Fey en de kleine fluffies gaat het ook super! Fey is een hele blije trotse mama. Tegenovergestelde van Jane haha! Want bij haar mogen we wel in de buurt komen en wil ze graag knuffels. De kittens groeien als kool en zijn heel tevreden. Houden wel de gewichten goed in de gaten, maar dit lijkt in ieder geval super.

Afbeelding

Afbeelding

Allemaal bolletjes geluk <3

anca

Berichten: 1780
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 22:53

Oohh die 2e foto van Aramis met mama. Geweldig <3

En heerlijke poezels

Bootsiebob

Berichten: 5543
Geregistreerd: 22-05-13

Re: Winterveulen: Fell pony x Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 23:13

Geweldige foto’s van zowel Aramis als de kittens <3

Anastasia24

Berichten: 2706
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Re: Winterveulen: Fell pony x Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 23:15

Ohh wat een geweldig schattige update, <3 Heerlijk zoveel fluf baby's om je heen. :j

Speirs

Berichten: 1682
Geregistreerd: 20-07-14

Re: Winterveulen: Fell pony x Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 23:21

Prachtig <3

Pikkepor

Berichten: 3704
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 23:37

Waauw <3 wat een klein (groot) geluk!

Die kittens zijn toch echt te schattig! Heerlijk hoe mama poes er zo bij ligt.

En wat een lange stelten heeft Aramis :oo

Marigold

Berichten: 12572
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Re: Winterveulen: Fell pony x Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 23:44

Zo lief, altijd weer bijzonder hoe dieren gelijk weten wat hun nieuwe taak is. Hele mooie fotoserie van de merrie met het veulen!
En de katjes, so cute!!

Orange

Berichten: 1404
Geregistreerd: 02-10-04
Woonplaats: Texel

Re: Winterveulen: Fell pony x Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 00:13

Gewoon Wauw!

pillow
Berichten: 7799
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: Winterveulen: Fell pony x Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 00:25

Je zegt dat het veulen schimmel is, maar waar baseer je dat op? Schimmels zijn meestal echt zwart bij de geboorte. Deze heeft een muiskleur en dat duidt op zwart.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 01:15

pillow schreef:
Je zegt dat het veulen schimmel is, maar waar baseer je dat op? Schimmels zijn meestal echt zwart bij de geboorte. Deze heeft een muiskleur en dat duidt op zwart.

Muiskleur?
Ik zie een donkerbruin veulen met lichte wimpers.

Zie geen echte duidelijk grijze bril maar die lichte wimpers en klein beetje lichter rond de ogen kan op schimmel duiden...Toch?

Zoolgangster

Berichten: 9584
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 01:45

Nog gefeliciteerd met de prachtige steltloper en de prachtige fluffy kittens! <3

wortel115

Berichten: 2126
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Winterveulen: Fell pony x Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 06:36

Heerlijk al die babies. Veel geluk met allemaal.

Rocamor

Berichten: 10855
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Winterveulen: Fell pony x Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 08:00

Wat heerlijk, al dat prachtige nieuwe leven! Proficiat.

Zie ik het nou goed dat je veulen en licht snorretje heeft?

pillow
Berichten: 7799
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 10:44

Art_Ificious schreef:
pillow schreef:
Je zegt dat het veulen schimmel is, maar waar baseer je dat op? Schimmels zijn meestal echt zwart bij de geboorte. Deze heeft een muiskleur en dat duidt op zwart.

Muiskleur?
Ik zie een donkerbruin veulen met lichte wimpers.

Zie geen echte duidelijk grijze bril maar die lichte wimpers en klein beetje lichter rond de ogen kan op schimmel duiden...Toch?

Nou goed bruin dan, maar zwart is hij niet. Friese veulens hebben over het algemeen ook deze kleur. Lichte wimpers zie ik niet. En ik stelde de vraag waarop ze het baseerde aan TS.

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 11:13

Citaat:
er zijn nog kittens beschikbaar O:)

Dit wilde ik nu net niet lezen... Why ?? }> :')

Het is echt een hele flinke stoere jongen hoor. :wow:
Verklaart meteen die skippybal :D

kiki1976

Berichten: 16855
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Winterveulen: Fell pony x Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 12:37

Wat een heerlijke foto's van al je baby's <3

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 14:35

pillow schreef:
Je zegt dat het veulen schimmel is, maar waar baseer je dat op? Schimmels zijn meestal echt zwart bij de geboorte. Deze heeft een muiskleur en dat duidt op zwart.

Schimmels kunnen in alle kleuren geboren worden, dat ligt maar net aan de onderliggende genetica. Wel hebben ze bijna altijd hyperpigmentatie en dat zie je hier heel duidelijk op de benen.

Nu moet ik zeggen dat als TS niets had gezegd over de mogelijke opties, dat ik had ingeschat dat het een bruin geboren schimmel is ipv een zwart geboren schimmel. Maar ik neem aan dat de hengst negatief is voor agouti vanwege de tekst van TS.

Over het schimmel zijn heb ik geen twijfels, hele duidelijke hyperpigmentatie op de benen en volgens mij al behoorlijk wat wit/grijs haar in de ondervacht. Dit kan nog weleens een snelle verkleurder worden.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Winterveulen: Fell pony x Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 15:19

Wauw Pillow, wie dat reageert maakt volgens mij niet uit? Ik zie duidelijk lichte wimpers. En net zoals hierboven ook beschreven werd, die hele donkere benen, dat heb je vaak toch niet als benen zwart worden. Dan zijn ze toch lichter als veulen. Of ga je Mooney haar reactie ook niet accepteren?

pillow
Berichten: 7799
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 22:46

Art_Ificious schreef:
Wauw Pillow, wie dat reageert maakt volgens mij niet uit? Ik zie duidelijk lichte wimpers. En net zoals hierboven ook beschreven werd, die hele donkere benen, dat heb je vaak toch niet als benen zwart worden. Dan zijn ze toch lichter als veulen. Of ga je Mooney haar reactie ook niet accepteren?

Ik stel gewoon een vraag aan TS waarin ik zeg waarom ik die vraag stel. Waarom moet ik dan weer aangevallen worden omdat er andere meningen zijn. Wordt mij van alles uitgelegd over schimmels. Dat vraag ik toch niet.

LoveGlove

Berichten: 7916
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 12:25

pillow schreef:
Art_Ificious schreef:
Wauw Pillow, wie dat reageert maakt volgens mij niet uit? Ik zie duidelijk lichte wimpers. En net zoals hierboven ook beschreven werd, die hele donkere benen, dat heb je vaak toch niet als benen zwart worden. Dan zijn ze toch lichter als veulen. Of ga je Mooney haar reactie ook niet accepteren?

Ik stel gewoon een vraag aan TS waarin ik zeg waarom ik die vraag stel. Waarom moet ik dan weer aangevallen worden omdat er andere meningen zijn. Wordt mij van alles uitgelegd over schimmels. Dat vraag ik toch niet.

Ik denk omdat je nogal bot uit de bocht kwam met die vraag dat er zo op je gereageerd wordt. Er is niks mis met vragen, maar voor mij kwam je zelfs een beetje gemeen over. Ik zeg niet dat dat je bedoeling was. Maar is misschien wel slim om een volgende keer een beetje rekening mee te houden :j

Ik ga weer onder mijn meeleessteen zitten :D

princequillo
Fotograaf

Berichten: 2450
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 15:09

pillow schreef:
Ik stel gewoon een vraag aan TS waarin ik zeg waarom ik die vraag stel. Waarom moet ik dan weer aangevallen worden omdat er andere meningen zijn. Wordt mij van alles uitgelegd over schimmels. Dat vraag ik toch niet.

Je vraagt waarop het gebaseerd wordt, dus die uitleg over schimmels is eigenlijk wel een antwoord op je vraag.
In mijn ervaring zijn Friese veulens vaak (!) trouwens wel echt zwart, andere zwarte veulens daarentegen hebben vaak wel foal camo. Ik zie hier ook tekenen van schimmel.

Morganlefay

Berichten: 8695
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Re: Winterveulen: Fell pony x Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 15:24

Schimmels worden donker geboren en hebben bijna allemaal zo'n "brilletje" om hun ogen en dat is een duidelijke verwijzing dat het een schimmel is.