Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 8 [ 176 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Weer scheurijzers in aantocht

 
Profiel   

JesdaJinn schreef
Heel gaaf wel!
Is natuurlijk ook puur persoonlijk wat je mooit vindt :)



Absoluut. Veel wit wordt over het algemeen minder mooi gevonden. Ik vind het persoonlijk wel erg mooi, vooral veel wit op het hoofd maar ook dat wordt wederom niet zo mooi gevonden veelal :')

Echter kijk ik zelf nooit naar de kleur of aftekening. Tuurlijk heb ik meer met het een of het ander maar kleur doet niets af of aan van kwaliteit dus imo een bijzaak. En er is gelukkig altijd wel iemand die een wittekopje wél mooi vindt haha :D
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 22:46 



 
Profiel   

linoleum schreef
cp112 schreef
Ik ben er gewoon 1 vergeten :oo

De laatste van 2021 was Challenger <3
Hij staat inmiddels in Amerika
[ [url=m/cyu5Jm.jpg]Afbeelding[/url] ]

Je lijstje kwam al niet overeen met mijne _O-

Heb er weer zin in!



Hahaha sssst. Ik had het lijstje op fb staan en de eigenaresse attendeerde mij erop dat Charlie mistte :') :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 22:47 



 
Profiel   

cp112 schreef
JesdaJinn schreef
Heel gaaf wel!
Is natuurlijk ook puur persoonlijk wat je mooit vindt :)



Absoluut. Veel wit wordt over het algemeen minder mooi gevonden. Ik vind het persoonlijk wel erg mooi, vooral veel wit op het hoofd maar ook dat wordt wederom niet zo mooi gevonden veelal :')

Echter kijk ik zelf nooit naar de kleur of aftekening. Tuurlijk heb ik meer met het een of het ander maar kleur doet niets af of aan van kwaliteit dus imo een bijzaak. En er is gelukkig altijd wel iemand die een wittekopje wél mooi vindt haha :D



Me me me me haha

Ik val alleen maar op witkoppen

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-23 12:16 



 
Profiel   

Hahaha jaa dat weet ik :D ik blijf het ook mooi vinden maar we zijn een minderheid haha.

Ik heb er nog één beschikbaar hoor :P
De linker met haar mooie zwarte oortjes <3
Jorian wilde haar houden en ik de andere merrie dus allebei maar gebleven haha. Maar mijn weiland wordt wel wat vollig momenteel :’). Van afgelopen jaar hebben we er 4 gehouden en het jaar ervoor ook 2. Dus euh ja, er moet toch echt wat gaan verhuizen :Y)

Met medicine hat <3
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-23 12:45 



 
Profiel   

Ik vind iets meer zwart dan wit mooier :P
Maar de foto hierboven en dan het koppie van de middelste. Hebben!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-23 16:24 



 
Profiel   

Ik ben heel erg benieuwd wat voor veulens er aankomen.

Trouwens....
Ons weiland is groot genoeg :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-23 16:54 



 
Profiel   

JesdaJinn schreef
Ik vind iets meer zwart dan wit mooier :P
Maar de foto hierboven en dan het koppie van de middelste. Hebben!



Haha die is van de kinderen dus daar heb ik geen zeggenschap over :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-23 16:56 



 
Profiel   

Helaas ook minder nieuws. We hebben 1 veulen minder… :(

Zojuist vonden we een feutus geaborteerd in de wei. Alleen van welke merrie :?
Dus de DA gebeld en merries gaan opvoelen. 5 merries nog vol en nummer 6 kregen we niet te pakken. Het moet dus haast die wel zijn want se andere 2 dames in die weide zijn niet bij de hengst geweest (en hebben naar ons weet geen uitstapje gemaakt :Y) ).

De merrie die we niet te pakken kregen was Flash. Daar baal ik het meeste van als het die is heel eerlijk want was het meest enthousiast over die combi, zal je natuurlijk net zien :\


Veulen was overigens aangevroten dus wellicht al van gisteren of eergisteren (onze weide is groot en het lag precies tussen zo’n toef hoger gras).
Spoiler:
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-23 18:08 



 
Profiel   

Jeetje weer een.

Balen zeg! En sterkte

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-23 18:12 



 

Oh nee... las net nog een topic met zo'n verhaal. Wat naar zeg! Sterkte!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-23 18:14 



 
Profiel   

Wat een bizar gezicht zeg!
Hebben jullie zoiets eerder meegemaakt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-23 18:35 



 
Profiel   

Aborteren wel, vorig jaar nog, alleen niet eerder in de wei.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-23 18:58 



 
Profiel   

Wat veel verwerpingen dit jaar.
Sterkte met het verlies.

Ben benieuwd naar de andere veulentjes

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-23 19:02 



 
Profiel   

Wat rot zeg!
Maar kan het ook zijn dat het er stiekem één van een tweeling was en dat nummer 2 er nog in zit?
Dus dat één van de twee afgestoten is? Dat komt bij mensen ook voor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-23 19:07 



 
Profiel   

Cayenne schreef
Wat rot zeg!
Maar kan het ook zijn dat het er stiekem één van een tweeling was en dat nummer 2 er nog in zit?
Dus dat één van de twee afgestoten is? Dat komt bij mensen ook voor.



Niet aan gedacht eigenlijk, of dat überhaupt kan bij paarden weet ik ook niet. Maar lijkt me dat als ze gaan met een tweeling dat ze beide af komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-23 19:22 



 
Profiel   

balen cp. hopelijk krijg je nog helderheid over welke merrie :(
Cayenne schreef
Wat rot zeg!
Maar kan het ook zijn dat het er stiekem één van een tweeling was en dat nummer 2 er nog in zit?
Dus dat één van de twee afgestoten is? Dat komt bij mensen ook voor.

Dat is een wijdverbreid misverstand, ook bij mensen. Een baarmoeder kan niet selectief een foetus er uit gooien en de ander laten zitten. Meestal gaat de hele zwangerschap dan mis.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-23 22:15 



 
Profiel   

Achnee! Wat naar.

Ben je er intussen al achter van welke merrie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-23 22:21 



 
Profiel   

JesdaJinn schreef
Achnee! Wat naar.

Ben je er intussen al achter van welke merrie?



Nou de laatste drachtige dame in die groep liet zich met geen mogelijkheid pakken maar die zou het dus moeten zijn. Morgen weer even proberen te pakken en als ze op stal is moest ik de DA even bellen dan zou ze weer langskomen.
Maar de merrie is fit en eet goed gelukkig.



Het zou dan Flash zijn helaas.



1 klein positief iets vandaag. Omdat ik alle dames heb laten opvoelen weten we nu wel zeker dat Morgan en Rose beide ook echt drachtig zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-23 22:24 



 
Profiel   

LaDonna75 schreef
balen cp. hopelijk krijg je nog helderheid over welke merrie :(
Cayenne schreef
Wat rot zeg!
Maar kan het ook zijn dat het er stiekem één van een tweeling was en dat nummer 2 er nog in zit?
Dus dat één van de twee afgestoten is? Dat komt bij mensen ook voor.

Dat is een wijdverbreid misverstand, ook bij mensen. Een baarmoeder kan niet selectief een foetus er uit gooien en de ander laten zitten. Meestal gaat de hele zwangerschap dan mis.

Mag ik even inbreken?
Toevallig ben ik zelf zo'n bijzonder geval (laat daar geen misverstand over bestaan :+ ).
Mijn moeder kreeg een miskraam, maar bleek daarna nog steeds zwanger te zijn. Ik zat er nog! :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-23 23:47 



 
Profiel   

En een andere insteek: kan het veulen niet van een buurmerrie zijn? Dat het jullie wei ingesleept is door het aanvretende dier?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-23 23:51 



 
Profiel   

Rocamor schreef
En een andere insteek: kan het veulen niet van een buurmerrie zijn? Dat het jullie wei ingesleept is door het aanvretende dier?



Nee wij hebben de enige paarden hier in directe omgeving. En de nageboorte lag er ook naast overigens.

Soms gebeurt dit gewoon helaas. Als het inderdaad Flash is geweest dan is het veulen ook wel erg klein voor hoever in de dracht zij zou moeten zijn dus dat zou het kunnen verklaren. Simpelweg iets niet goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-23 23:57 



 
Profiel   

Wat ontzettend verdrietig. Dan ben je al zo’n eind op weg en dan gaat het toch plots mis.

Het was er wel volledig uit toch? Dat je nu niet de merrie nog met een halve nageboorte erin hebt rondlopen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 00:05 



 
Profiel   

Nee de nageboorte was compleet inderdaad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 01:06 



 
Profiel   

LaDonna75 schreef
Dat is een wijdverbreid misverstand, ook bij mensen. Een baarmoeder kan niet selectief een foetus er uit gooien en de ander laten zitten. Meestal gaat de hele zwangerschap dan mis.


Jawel hoor, dit kan wel degelijk!
Een vriend van mij is ook op deze manier geboren. Zijn tweelingzus was al eerder overleden en geboren.
Edit: En hierboven dus ook iemand :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 01:16 



 
Profiel   

cp112 schreef
Hahaha jaa dat weet ik :D ik blijf het ook mooi vinden maar we zijn een minderheid haha.

Ik heb er nog één beschikbaar hoor :P
De linker met haar mooie zwarte oortjes <3
Jorian wilde haar houden en ik de andere merrie dus allebei maar gebleven haha. Maar mijn weiland wordt wel wat vollig momenteel :’). Van afgelopen jaar hebben we er 4 gehouden en het jaar ervoor ook 2. Dus euh ja, er moet toch echt wat gaan verhuizen :Y)

Met medicine hat <3
[ [url=m/bXV1rY.jpg]Afbeelding[/url] ]


LOVE IT
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 06:56 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 8 [ 176 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen