Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 24 [ 576 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 24  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

De 2023 (tinker)veulens in t Franse - aftellen en online meekijken!

 
Profiel   

Het komende jaar verwachten we weer wat veulens en we kijken er al naar uit *\o/*

We beginnen met 26 april; Una van de Zonnehoeve;


[ img ]

Zij is drachtig van SD the Bash;


[ img ]

Kleurkansen; zwart - smokeyblack - bruin - valk
Veulen is reeds gereserveerd.

Door naar 28 april en dan is Flaxen Cartron Sarah uitgerekend;


[ img ]

Ook zij is drachtig van Bash.
Kleurkansen; bruin
Indien (wederom) een merrieveulen zal zij blijven, een hengstje komt waarschijnlijk beschikbaar.

Door naar 30 april, dan is Sally uitgerekend;


[ img ]

Zij is een Smokey Black merrie en drachtig van Mc Jonnas;


[ img ]


Kleurkansen; Smokey Black, Smokey Cream, Valk, Perlino, Palomino en Cremello

Sprongetje door naar 1 juni, dan is San Cler Yellow Mellow uitgerekend, ook van SD the Bash;


[ img ]

Kleurkansen; Smokey Black of Black Pearl
Merrieveulen wellicht aanhouden, hengstje zal in verkoop gaan.

Fleur is ook weer drachtig normaal gezien, ook van SD the Bash, normaal gezien uitgerekend rond 16 juni;

[ img ]
Kleurkansen; zwart of zwartbont
Veulen komt sowieso beschikbaar.

En dan normaal gezien de laatste om aan te sluiten in de rij, maar een exacte datum weet ik niet, is Shandy;

[ img ]

Zij heeft nu nog een veulen van Bash aan de voet, welke inmiddels ruim 3,5 maand is. Zij zou drachtig moeten zijn van Royal Oak;


[ img ]

Kleurkansen;
Vos - vos zilver - palomino - palomino zilver - zwart - zwart zilver - smokey black - smokey black zilver.

Veel veulens van Bash dit jaar, maar was ook zijn enige dekseizoen, inmiddels staat hij gecastreerd te zijn :D

Zodra we de dames weer onder de camera gaan zetten zullen we ook de livestream weer aanzetten!
De link naar het kanaal is; https://www.youtube.com/channel/UCOqsI9 ... bvuviF1vnw
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-23 20:00 



 
Profiel   

Oh wat leuk! Ik volg weer mee! Ben vooral heel benieuwd naar Sally haar veulen, lijkt me een prachtige combi <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-23 20:29 



 
Profiel   

Uiteraard wordt er vanaf hier gevolg! Benieuwd naar ‘onze’ Bash baby’s! *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-23 22:08 



 
Profiel   

Danuah schreef
Uiteraard wordt er vanaf hier gevolg! Benieuwd naar ‘onze’ Bash baby’s! *\o/*


Met beetje geluk zit jij nog down-under en ben jij mijn nachtwaker/braker!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-23 22:09 



 
Profiel   

Ik kom heel graag weer mee volgen! Zeer waarschijnlijk van onder mijn meeleessteentje :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-23 23:20 



 
Profiel   

Spannend weer.
Vind vooral royal oak een erg gave hengst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-23 16:51 



 
Profiel   

Stipje om al je knapperds te volgen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-23 17:21 



 
Profiel   

Tinkermuts schreef
Spannend weer.
Vind vooral royal oak een erg gave hengst.


Hij is inmiddels weer in België en gaat daarna nog 1 ronde naar Nederland (1 seizoen) en dan komt hij weer thuis.

Dit voorjaar is de eer aan 2 jonge nieuwe mannen, 1 grote valkbonte en 1 normale maat vos appaloosa.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-23 19:23 



 
Profiel   

Leuk ik kom volgen! Benieuwd naar alle mooie veulentjes met hopelijk wat bijzondere kleurtjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-23 21:17 



 
Profiel   

Jaaaaa, ik kom weer meevolgen.
Weer reuze benieuwd naar de veulentjes.

Die van mij is rond 2 mei uitgerekend, dus gaat mooi redelijk gelijk op

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 08:33 



 
Profiel   

Wat een prachtige paarden heb je <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 09:27 



 

Spannend! Ik ga ook volgen! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 09:31 



 
Profiel   

Poosje81 schreef
Tinkermuts schreef
Spannend weer.
Vind vooral royal oak een erg gave hengst.


Hij is inmiddels weer in België en gaat daarna nog 1 ronde naar Nederland (1 seizoen) en dan komt hij weer thuis.

Dit voorjaar is de eer aan 2 jonge nieuwe mannen, 1 grote valkbonte en 1 normale maat vos appaloosa.


Tof, vooral Valk bont .
Apaloosa ben ik niet zo van.
Ah royal oak op chippendales tour

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 10:47 



 
Profiel   

Wauwie wat een beauties! Heb jij de hengsten ook zelf of ki? Als ik ooit naar het noorden moet, kom ik een keer een bakkie bij je doen als je dat goed vindt.

Ik stip je aan, want ik ga je natuurlijk volgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 12:02 



 
Profiel   

Monique1963 schreef
Wauwie wat een beauties! Heb jij de hengsten ook zelf of ki? Als ik ooit naar het noorden moet, kom ik een keer een bakkie bij je doen als je dat goed vindt.

Ik stip je aan, want ik ga je natuurlijk volgen.


Heb zelf de hengsten, dekken allemaal natuurlijk en gewoon in de kudde, daarom is het niet altijd even makkelijk om te bepalen wanneer een merrie precies gedekt/uitgerekend is.
Voor KI moet ik ze naar een dekstation brengen op 1 uur afstand (zonder trailer). Met 2 kleine kinderen ook niet altijd handig combineren.

Voor nieuw bloed koop of leen ik dan weer regelmatig een nieuwe hengst. Royal Oak en McDreamy (de appaloosa) zijn dan nu eigen, Toto (de valkbonte) is geleend, zoals SD the Bash ook niet eigen is en binnenkort huiswaarts keert.

Enne natuurlijk welkom! Leuk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 12:52 



 
Profiel   

Wauw wat een schitterende hengsten, echt heel mooi! Wat gaaf dat jij die ook zelf hebt en wat fijn dat het natuurlijke dekkingen zijn! Je merries boffen!

Lopen je merries altijd gewoon tussen alle hengsten? Of houd je de hengsten voor de rest van het jaar apart? En brengen mensen wel eens merries naar jou ter dekking?

Kan het zijn dat jij ergens in 2016 ooit eens op een advertentie van Callas hebt gereageerd, zonder dat je wist dat het Callas was? Ik was er toen net afgeknikkerd, ziekenhuis etc en heb haar toen op Franse sites te koop gehad. Er was iemand die in het Frans reageerde.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 13:52 



 
Profiel   

Mijn merries en hengsten lopen normaal gezien gewoon samen inderdaad, ik haal alleen de merries apart van de hengst (beetje afhankelijk welke overigens, bij Royal Oak kunnen ze gewoon bevallen in de weide erbij), voor de bevallingen.
Ik krijg inderdaad wel eens buitendekkingen, maar meer vanuit Belgie/Nederland dan hier in Frankrijk. Ik heb wel aanvragen, maar mensen zitten vaak met de afstanden.

Ik heb jouw hele verhaal gevolgd van Callas, maar niet toen gereageerd, want ik woon sinds 2018 in Frankrijk en voordien wist ik de franse sites ook niet te vinden :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 14:02 



 
Profiel   

Wat gaaf joh dat het allemaal zo natuurlijk kan, en ook prachtig dat die ene hengst zelfs bij het bevallen kan zijn.

Maar heb je dan ook de hengsten bij elkaar lopen, of bedoel je met merries en hengsten die samen lopen, per merrie met haar hengst?

Ik heb je site bezocht, maar hij is niet in het Frans, ik zou je wel kunnen helpen met vertalen als je dat zou willen?

Het filmpje op de openingssite deed het bij mij niet.

Aha, nee, dan ben jij het niet geweest die op Callas reageerde. Ik had ineens zo'n déja vu, hahaha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 14:21 



 
Profiel   

Klopt website is inderdaad alleen in het Engels, mijn oudste dochter (bijna 18) zou hem ook prima kunnen vertalen in het Frans (maar dank je wel voor het aanbod, erg lief!), maar mijn 'markt' ligt eigenlijk bijna niet in Frankrijk.
Veel van de veulens gaan naar Belgie/Nederland of veel verder weg, richting Azie/USA/Z-Amerika.

Ik heb nu bijvoorbeeld 2 jonge hengsten samen lopen met 1 drachtige merrie, binnenkort krijgen ze dan beide hun eigen kudde merries die nog drachtig zijn, dan kunnen ze vast kennismaken met de dames voordat ze ook klaar zijn om te dekken.
Nu lopen ze samen met Sally, dus ook een drachtige merrie. En ravotten vooral heel veel samen.
1 kudde met merries en meerdere hengsten zou ik niet doen omdat ik dan niet weet wie welke merrie heeft gedekt en de kans op knokken groter wordt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 15:01 



 
Profiel   

Poosje81 schreef
Klopt website is inderdaad alleen in het Engels, mijn oudste dochter (bijna 18) zou hem ook prima kunnen vertalen in het Frans (maar dank je wel voor het aanbod, erg lief!), maar mijn 'markt' ligt eigenlijk bijna niet in Frankrijk.
Veel van de veulens gaan naar Belgie/Nederland of veel verder weg, richting Azie/USA/Z-Amerika.

Ik heb nu bijvoorbeeld 2 jonge hengsten samen lopen met 1 drachtige merrie, binnenkort krijgen ze dan beide hun eigen kudde merries die nog drachtig zijn, dan kunnen ze vast kennismaken met de dames voordat ze ook klaar zijn om te dekken.
Nu lopen ze samen met Sally, dus ook een drachtige merrie. En ravotten vooral heel veel samen.
1 kudde met merries en meerdere hengsten zou ik niet doen omdat ik dan niet weet wie welke merrie heeft gedekt en de kans op knokken groter wordt.


Dat laatste vroeg ik me dus idd ook al af. Wat gaaf dat je zoveel export hebt! En zo ver weg joh, wat apart dat ze daar in de hitte van z-amerika ook tinkers willen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 15:10 



 
Profiel   

Ik ben helemaal weg van jouw merrie. Wat een mooi, klassiek paard

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 19:09 



 
Profiel   

Hevonen schreef
Ik ben helemaal weg van jouw merrie. Wat een mooi, klassiek paard


Welke bedoel je? Of wellicht verkeerd topic? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 23:28 



 
Profiel   

Ik volg ook zeker weer! Zulke gave paarden heb jij staan, dat wil ik niet missen. Heb je al plannen met t veulen van Sally? Dat vind ik echt een spannende combinatie! Heel gaaf!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-23 23:33 



 
Profiel   

Muga schreef
Ik volg ook zeker weer! Zulke gave paarden heb jij staan, dat wil ik niet missen. Heb je al plannen met t veulen van Sally? Dat vind ik echt een spannende combinatie! Heel gaaf!


Veulen van Sally is compleet afhankelijk van wat eruit rolt maar zou zomaar beschikbaar kunnen komen!

Sally heeft momenteel haar eigen groep gigolo's, ze stond al samen met de 2 jonge hengsten en vannacht besloot Bash dat tijd werd voor een avontuur. Heeft ruim 8 uur losgelopen en ik vond hem vanochtend zo;


[ img ]

Dus er maar bij geschoven aangezien ik de Kids weg moest brengen en toen ik terug kwam was dat heerlijk zen;


[ img ]

De dikke buikjes van Flax en Una ondertussen;


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-23 17:40 



 
Profiel   

Stoute bash, ben benieuwd wat er dit jaar weer allemaal uit komt rollen
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 13:43 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 24 [ 576 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 24  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen