Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 7 [ 158 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Een miniveulen voor Maartje in Maart 2023

 
Profiel   

Goedemiddag Bökkers,

Na een lange tijd afwezig te zijn geweest op bokt zijn we er eindelijk weer.
Ik denk dat veel Bökkers mij wel kennen van de palomino shetlander Daantje.


[ img ]

Het is ondertussen al dik 1.5 jaar geleden dat ik Daantje heb moeten laten gaan na onherstelbare kreupelheden. Het overlijden van Daantje heeft enorm veel impact op mij gehad. Ik was het plezier in de paarden dan ook helemaal kwijt.

Nu dik 1.5 jaar later kan ik eindelijk rechtuit zeggen dat ik het plezier in mijn dieren heb teruggevonden.

In Januari 2021 had ik er een palomino bonte NMPRS merrie erbij gekocht. Met de naam Maartje. Ik had haar toen aangekocht voor samen in tweespan te kunnen gaan zetten met Daantje.

Machtig mooi gezicht toch een palomino pony en een palominobonte pony in tweespan voor de koets . Maar helaas, die droom zal helaas altijd een droom blijven door het overlijden van Daantje.

Nu dik 2 jaar later heb ik Maartje nog altijd, van een echte draak is ze veranderd naar een hele lieve en zachtaardige merrie. Waar ik voorheen nog niet eens haar achterbenen fatsoenlijk kon aanraken zonder een trap te krijgen, laat ze nu alles toe en is ze een heel stuk liever geworden.

Doordat de liefde voor mini paardjes nooit veranderd is, had ik besloten Maartje te laten dekken door mijn eigen hengstje Devin.

Devin is een goedgekeurde zwartbonte nmprs/Amha hengst van 5 jaar oud, 84 cm in schofthoogte, zeer lief van karakter en geeft altijd een bont veulen. Ook dwerggen vrij. In de derde week van april 2022 heb ik samen laten lopen en tegen verwachting in was het in een keer raak.

Dit is Devin
[ img ]

[ img ]


In Mei 2022 had ik Maartje laten scannen door de dierenarts en is Maartje drachtig gescand van Devin!


[ img ]

Maartje van de zomer in Juni

[ img ]

[ img ]


Ondertussen zijn we al bijna in Februari 2023.

Maartje is uitgeteld op 17 maart. Momenteel staat ze er goed bij en heeft ze een hele nette conditie.

Stilletjes aan kunnen we met het aftellen beginnen! Kijk jij gezellig mee :)

Dit is de eerste keer dat ik een volg topic aanmaak voor een drachtige merrie.
Het word sowieso mijn eerste eigen gefokte veulen en ik wil het veulen dan ook graag voor mijzelf houden.

Dit was gisteren!

[ img ]

[ img ]



Volgen jullie mee?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-23 17:12 



 
Profiel   

Wat een leuke combinatie heb je daar!

Ik ben benieuwd naar het veulen

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-23 17:34 



 
Profiel   

Wat een schattige combinatie, dat moet wel een leuk veulen worden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-23 18:06 



 
Profiel   

Superleuke combinatie en knappe merrie! Ik volg ook mee.
Niet meer zo lang wachten ook!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 18:10 



 
Profiel   

Leuk ik kom je volgen

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 18:12 



 
Profiel   

Ach Daantje... hartendiefje <3

Leuke combinatie, ben benieuwd wat eruit komt. Veulen word dus 100% bont?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 19:27 



 
Profiel   

Het word inderdaad 100% een bont veulen
Bedankt voor de leuke reacties en wat leuk dat jullie mee volgen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 21:52 



 
Profiel   

Oh wat leuk! Daredevil ken ik wel, toen was hij nog bij zijn vorige eigenaresse. Heel leuk om hem zo mee te volgen. Hele mooie combinatie ook met Maartje, ik ben benieuwd naar het veulentje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 10:21 



 
Profiel   

Oh leuk, ik volg ook! Ik volgde Daantje ook. Is dat alweer zolang geleden? Wat gaat de tijd snel.
Maartje is prachtig! Geweldige kleur en een leuke lieve uitstraling. Wat kan je krijgen met zwart en palomino? Valk en smokey black toch?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-23 08:05 



 
Profiel   

Daantje …. Zijn overlijden greep me toen ook.

Ik ben blij voor je dat je ondertussen weer een fijn vooruitzicht hebt. Uit zulke mooie paardjes moet wel een prachtig veulen komen! Ik volg uiteraard mee!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-23 13:37 



 
Profiel   

Ben benieuwd naar het veulen!
Ik volg mee :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-23 16:46 



 
Profiel   

[ img ]
Super leuk dat iedereen wilt meevolgen!!

Dit was Maartje gisteren, ze doet het altijd nog heel goed en ik ben ook zeer benieuwd naar het veulen. Stiekem hoop ik op een valkbont veulen. Dat zou echt helemaal het einde zijn. Maar een goed paard heeft geen kleur, gaat om de gezondheid!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-23 20:06 



 
Profiel   

Als het een merrietje wordt, zou ik haar April noemen :')
Of wanneer Maartje op woensdag 15 maart bevalt, Wednesday

Da’s al een aardig bol buikje. Nog een paar weekjes :):)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-23 09:57 



 
Profiel   

Mooi buikje al!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-23 15:10 



 
Profiel   

Mooi buikje! Ik ben benieuwd wat voor knaps ze aan het bakken is voor je!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-23 16:29 



 
Profiel   

[ img ]
Maartje een uurtje geleden! Ze doet het echt goed

Ben mij alleen aan het bedenken voor haar vitamine e bij te geven. Zij heeft helaas gauw verhoogde spierwaardes. Mede dankzij een atypische myopathie aanval van een jaar geleden.
Ze is wel gevoelig op stress en veranderingen. Kan dat kwaad einde dracht vitamine e bij te geven? Volgens mij kan dat juist geen kwaad toch en heeft het een positief effect. Je moet alleen selenium niet teveel geven, dat werkt juist averechts.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-23 11:42 



 
Profiel   

Gefeliciteerd met de dracht. Ik ben zeer benieuwd.
Twee van mijn merries krijgen het in de winter dagelijks. Een daarvan is ook drachtig. De andere twee nu sinds kort ook. Daarvan is 1 merrie 250 dagen drachtig.
Ik merk tot nu nog geen nadelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-23 16:09 



 
Profiel   

Ik zou het even aan de DA vragen, dan ben je zeker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-23 21:24 



 
Profiel   

Wat een knapperd! Ik volg

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-23 19:03 



 
Profiel   

othelloster schreef
[ [url=m/uutp5p.jpg]Afbeelding[/url] ]
Maartje een uurtje geleden! Ze doet het echt goed

Ben mij alleen aan het bedenken voor haar vitamine e bij te geven. Zij heeft helaas gauw verhoogde spierwaardes. Mede dankzij een atypische myopathie aanval van een jaar geleden.
Ze is wel gevoelig op stress en veranderingen. Kan dat kwaad einde dracht vitamine e bij te geven? Volgens mij kan dat juist geen kwaad toch en heeft het een positief effect. Je moet alleen selenium niet teveel geven, dat werkt juist averechts.



Hoi,
Ik las toevallig mee. Vitamine E kan zeker geen kwaad.. Meer nog het is goed want vitamine E kan ervoor zorgen dat ze minder snel aan de nageboorte blijven staan. Wij geven het dit jaar voor het eerst aan de drachtige merries dus ben benieuwd of dat idd resultaat heeft voor de nageboorte.
Kan dus zeker geen kwaad.
Gr

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-23 19:05 



 
Profiel   

[ img ]
Op 4 dagen tijd heeft ze ondertussen al veel met haar uier gedaan. Vanaf vandaag is ze 300 dagen drachtig, dat betekend dus dat ze veilig is voor te bevallen. Maar het zal denk ik nog wel een 2 a 3 weken duren. En dat is voor mij ook helemaal prima.[ img ]

Dit is Maartje vandaag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-23 17:05 



 
Profiel   

Oh wat leuk. Was een trouwe volger van Daantje, maar ben je uit het oog verloren toen je niet meer hier postte, maar op Facebook.
Welkom terug en ik volg. Succes met de mooie dame

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-23 17:11 



 
Profiel   

Ik ben inderdaad een lange tijd bijna niet actief op Bokt geweest. Het overlijden van Daantje in 2021 is voor mij zo intens zwaar geweest, het heeft mij letterlijk in 2022 mentaal de kop gekost. Ik ben door een heel heel diep dal gegaan. Vorig jaar Oktober ben ik een zeer bijzonder persoon tegen gekomen in mijn leven, waar ik een hele bijzondere en goede klik mee heb. Sinds begin november is hij dan ook mijn vriend, en dankzij hem is voor mij eindelijk weer de kwaliteit van leven terug. Ik geniet eindelijk weer oprecht van mijn leven, van de dieren en mensen om mij heen.

Ik heb eindelijk het overlijden en gemis van Daantje volledig geaccepteerd. Het heeft heel lang geduurd. Missen doe ik hem nog altijd, maar nu wel in leefbare maten.

Nu samen genieten met mijn vriend van het leven, van de beestjes en al het anders mooie wat het leven ons brengt.

Dat Maartje het ook goed doet vinden we onwijs fijn en doet ons ook echt goed. Momenteel is mijn vriend er niet, hij is reizen in Australië. Maar we zien ons weer in April, voor een korte periode samen reizen in Canada.

Maartje en het veulen zullen in die tijd verzorgd worden door mijn tweelingzusje. Zij zit net zolang ls mij tussen de paarden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-23 19:19 



 
Profiel   

He wat leuk!

Ik kom mee volgen. Ik herken je foto, we hebben elkaar ontmoet bij mij op stal! Je bent een leuke meid en ik wens je een goede en vlotte bevalling toe met een gezond veulen voor jou en Maartje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-23 20:42 



 
Profiel   

[ img ]
[ img ]
Maartje vandaag! Ze doet het super goed en haar ze heeft ook een goed begin gemaakt aan haar uier.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-23 17:24 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 7 [ 158 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen